Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog ett tag innan gårdagskillen svarade när jag skrev att jag gärna ses igen. "jamen det hade varit trevligt att ses igen" skrev han bara. Kändes inte jättepeppigt, eller så är han bara lite tafatt. Jag bryr mig inte så värst, är ganska osäker själv och ångrade mig nästan när jag hade skrivit. Det blir så veligt ibland.

Friluftskillen hörde av sig igår och vi hade lite avstämning. Han är så otroligt vettig. Jag vill träffa honom mer helt klart, kände jag direkt när jag läste hans formulering. Men jag har förklarat att jag är osäker och vill backa lite, ses vänskapligt utan förväntan om nåt mer, även om det inte är uteslutet att det kan bli det. Fick ett bra svar på det, känns okomplicerat. Så det blir en till skogspromenad framöver.
 
V var med mig på en terrängträning igår. Varnade honom innan, det är ingen publikvänlig bana, du måste gå i skogen, balansera på brädor över vattenhinder och det är en jävla massa mygg, räkna med att det tar tid, alla hästar är inte som Molnet och hoppar allting i rasande fart 😅
Men han följde med, klättrade runt, filmade och stod med Molnet bland en miljon flugor när jag pratade med tränaren efteråt. Det är fan kärlek ❤

Imponerande med mina backskills när jag klämde in hela ekipaget på tre rutor mellan två bilar på Max. Bäst var besvikelsen hos grabbgänget på uteserveringen när jag backade ut och körde iväg i ett svep 😈
V har dock sett mig försöka fickparkera min bil utan släp, då blir jag plötsligt usel, kör på trottoarer, tappar tålamodet och lämnar bilen på snedden 😂

Idag ska vi på fotografering med häst och hund. Han har lovat att ställa upp på egen bild med Ruben och Molnet, alla kommer säkert se sura ut och jag kommer garanterat förstora den bilden, den onde, den gode och den fule 😁

Vilket lyx! Jag försöker hästifiera min hojkille, men han är livrädd. :cautious: Han är med och hjälper till i bland, och vi har gått från att stå utanför hagen, till att gå in i hagen om pålle står längst bort, till att kunna gå in och fylla på vatten när pålle står 10 meter bort. Det senare förvånade mig så frågade om han började känna sig mer ok med hästen, men fick svar:

”Alltså, neeeeej, men han stod ju på andra sidan av pinnen så då är det ok så länge han håller sig där!”

Kollade bort och såg en 1,5 m lång gren som var i samma tjocklek som en grövre tumme. O_o:confused:

Sååå, antingen går det faktiskt framåt, eller så inser han inte att pålle bara kliver över pinne och inte behöver ta omvägen runt så hojkillen vinner mer tid på att kasta sig ut genom hagen....

Då har han endå varit med och sett på när min 6,5 åriga son hanterar pålle själv.

Pålle är dock lika respektfull som vanligt och går inte fram till honom alls utan studerar nyfiket på avstånd när hojkillen pysslar i hagen, har jag han i grimma/grimskaft så kan dom däremot hälsa.
 
Följetongen ”Försiktiga närmanden” har tagit ett ministeg framåt. Efter att mest ha hörts i en gruppchatt sedan vi skildes åt för typ en vecka sedan fick jag ett privat meddelande häromdagen. Har såklart svarat, men nu är det tyst. Det är iallafall en start.

Nu är det bara ett par små veckor kvar tills vi ses igen. Hoppas på att lyckas hålla konversationen vid liv tills dess, och att vi kan samåka dit de timmar vi färdas samma väg så vi får mest möjlig tid på tu man hand.

Det blir spännande att se om det känns lika bra då, eller om det var väder, aktiviteter och andra omständigheter som gjorde att det kändes så lätt, fint och roligt att umgås.

Jag vill så gärna att detta ska leda vidare, att vara med honom fick mig flera gånger att stanna upp, sitta och se på honom och tänka på hur livet med honom skulle kunna tänkas te sig.

Det känns intuitivt som att detta är den bästa och mest passande ”match” jag haft på oerhört länge, så jag borde ta chansen om det fortfarande känns lika bra nästa gång vi ses.

Jag hoppas att det ger sig under den helgen och att vi iallafall provsmakar på varandra och ser hur det känns!
 
Vilket lyx! Jag försöker hästifiera min hojkille, men han är livrädd. :cautious: Han är med och hjälper till i bland, och vi har gått från att stå utanför hagen, till att gå in i hagen om pålle står längst bort, till att kunna gå in och fylla på vatten när pålle står 10 meter bort. Det senare förvånade mig så frågade om han började känna sig mer ok med hästen, men fick svar:

”Alltså, neeeeej, men han stod ju på andra sidan av pinnen så då är det ok så länge han håller sig där!”

Kollade bort och såg en 1,5 m lång gren som var i samma tjocklek som en grövre tumme. O_o:confused:

Sååå, antingen går det faktiskt framåt, eller så inser han inte att pålle bara kliver över pinne och inte behöver ta omvägen runt så hojkillen vinner mer tid på att kasta sig ut genom hagen....

Då har han endå varit med och sett på när min 6,5 åriga son hanterar pålle själv.

Pålle är dock lika respektfull som vanligt och går inte fram till honom alls utan studerar nyfiket på avstånd när hojkillen pysslar i hagen, har jag han i grimma/grimskaft så kan dom däremot hälsa.

S är också hästrädd, verkligen livrädd! Först trodde jag att han bara var ointresserad, men tillslut förstod jag att han faktiskt är riktigt riktigt rädd, vilket kanske inte är så konstigt om man aldrig träffat en häst förut. Jag tänkte ändå dra med honom till stallet nästa gång han kommer hit, men han behöver inte gå nära om han inte vill. Hästar är ändå en viktig del av mitt liv så det känns som dem båda måste kunna samexistera :D
 
Vilket lyx! Jag försöker hästifiera min hojkille, men han är livrädd. :cautious: Han är med och hjälper till i bland, och vi har gått från att stå utanför hagen, till att gå in i hagen om pålle står längst bort, till att kunna gå in och fylla på vatten när pålle står 10 meter bort. Det senare förvånade mig så frågade om han började känna sig mer ok med hästen, men fick svar:

”Alltså, neeeeej, men han stod ju på andra sidan av pinnen så då är det ok så länge han håller sig där!”

Kollade bort och såg en 1,5 m lång gren som var i samma tjocklek som en grövre tumme. O_o:confused:

Sååå, antingen går det faktiskt framåt, eller så inser han inte att pålle bara kliver över pinne och inte behöver ta omvägen runt så hojkillen vinner mer tid på att kasta sig ut genom hagen....

Då har han endå varit med och sett på när min 6,5 åriga son hanterar pålle själv.

Pålle är dock lika respektfull som vanligt och går inte fram till honom alls utan studerar nyfiket på avstånd när hojkillen pysslar i hagen, har jag han i grimma/grimskaft så kan dom däremot hälsa.

Det med grenen 😂

V är också rädd, han är dock uppväxt med hästar och har hyfsad koll även om han aldrig varit intresserad.
Han vet ju att vi han spendera så mycket tid med nig som möjligt så ingår Molnet i den tiden 😁
Nu har även märkt att Molnet både är mer lydig och trevligare än Ruben 😅
 
Det med grenen 😂

V är också rädd, han är dock uppväxt med hästar och har hyfsad koll även om han aldrig varit intresserad.
Han vet ju att vi han spendera så mycket tid med nig som möjligt så ingår Molnet i den tiden 😁
Nu har även märkt att Molnet både är mer lydig och trevligare än Ruben 😅

Samma här också, hästen är trevligare än hunden, men hunden gillar han mer?! En surig gammal engelsk bulldogtant? Hästen är iallafall trevlig, har lite humor, visar hänsyn, kan några trick och är social? Hunden mest snarkar, fiser illa, vet knappt vad sitt är, dreglar och surar om man stör hennes sömn.... Inte kan hon gå i koppel heller, hästen går att leda i en sytråd, endå är hästen den ”otäcka”? :confused::oO_o:p
 
Har varit på en promenaddejt med en karl från Tinder. Jättetrevligt, lättsamt och såg bra ut. Ingen wow-känsla kanske men kan absolut tänka mig att träffa honom igen för att se om det kan bli nåt. Ingen aning om vad han vill än dock...han var svårtolkad så.
 
Jag har faktiskt lyckats matcha på Tinder med en 29-åring som jobbar på en islandshästgård, har bilder av hästar på sin insta, och har skrivit i sin profil att han vill se Lejonkungen på bio! :love: :up: Skrev ett litet meddelande till honom i morse, men han har inte svarat... Håll tummarna att han bara är upptagen i stallet och svarar senare. 😅

Dessutom så skriver jag i dag med Italienaren från förra sommaren igen! Jag messade honom för snart en månad sedan att jag ska på studieresa till hans stad i september, men fick inget svar så jag tänkte mest jaha... Tills han helt plötsligt svarade mig i dag! :laugh::heart Har frågat om han har möjlighet att träffas när jag kommer, vi får se vad han säger...
 
Ska träffa N ikväll :) har tagit en taktikvila. Han slutar 22 och jag börjar 05.30 så sömnen blir lite störd 🥴

Jobbar ni alltid såna tider och hur ofta pallar ni i så fall ses på vardagar?

Jag jobbar mer eller mindre normala kontorstider (kan styra själv och har jag inget inbokat kan jag jobba nästan när jag vill på dygnet) men dejten börjar nästan lika tidigt som du. Inte helt optimalt, främst för honom. :o
 
Vilket lyx! Jag försöker hästifiera min hojkille, men han är livrädd. :cautious: Han är med och hjälper till i bland, och vi har gått från att stå utanför hagen, till att gå in i hagen om pålle står längst bort, till att kunna gå in och fylla på vatten när pålle står 10 meter bort. Det senare förvånade mig så frågade om han började känna sig mer ok med hästen, men fick svar:

”Alltså, neeeeej, men han stod ju på andra sidan av pinnen så då är det ok så länge han håller sig där!”

Kollade bort och såg en 1,5 m lång gren som var i samma tjocklek som en grövre tumme. O_o:confused:

Sååå, antingen går det faktiskt framåt, eller så inser han inte att pålle bara kliver över pinne och inte behöver ta omvägen runt så hojkillen vinner mer tid på att kasta sig ut genom hagen....

Då har han endå varit med och sett på när min 6,5 åriga son hanterar pålle själv.

Pålle är dock lika respektfull som vanligt och går inte fram till honom alls utan studerar nyfiket på avstånd när hojkillen pysslar i hagen, har jag han i grimma/grimskaft så kan dom däremot hälsa.

Den enda hästovana min häst har stått ut med hjälpligt är kollegan @Bison dejtade, han gillar hästar, är ovan men inte rädd. Andas någon rädd, försiktig, burdus eller bara har för mycket energi blir min häst livrädd och arg 🙄 han hade varit en perfekt läromästare för någon som velat lära sig eftersom han speglar deras insida rakt av men är helt hopplös för något lättsamt. Min stallkompis har ibland med grannens lilla barn. Hen får klappa o ge stallkompisens snälla häst en morot. Min häst har hen fått lära sig att hålla sig undan och han bidrar tydligen själv gärna med det också 😅
 
Uppdatering: 29-åringen har svarat, och han skriver lååååånga, interessanta meddelanden! :love: Möjligen är han lite väl filosofisk för min smak, men vi får se. :)

It blev givetvis tyst igen när jag tog upp att det vore kul att träffas :p Fattar inte varför jag måste plåga mig själv med honom 😂

Åh, och om en dryg vecka ska jag på en fest där kompisen jag råkade superlika kommer vara... Samt travkillen från i vintras som inte var över sitt ex - OCH hans ex... Det kan ju bli interessant. :angel:
 
Jobbar ni alltid såna tider och hur ofta pallar ni i så fall ses på vardagar?

Jag jobbar mer eller mindre normala kontorstider (kan styra själv och har jag inget inbokat kan jag jobba nästan när jag vill på dygnet) men dejten börjar nästan lika tidigt som du. Inte helt optimalt, främst för honom. :o

Jag jobbar alltid samma tider, han börjar ungefär samma som mig nästa vecka så det varierar :)
Hade aldrig pallat med i längden, får liksom sova 3.5 h inatt :D
Vi har setts två gånger denna vecka hittills iallafall.
 
Fotograferingen gick bra, de spöregnade när vi åkte dit och hem men var bra fotoväder den tiden vi var där 😁
Tror det blev några bra bilder på mina tre banditer även om V såg lite uppgiven ut när Molnet knuffade på honom och sen traskade iväg med honom efter 😂
Ruben uppförde sig bäst som alltid, satt tålmodigt och tittade in i kameran.

Molnet är bäst att ha med sig, klev obekymrat över en gamnal stentrapp in i ruinen, traskade runt bland murar och valv som det vore vardag.
Sen är han lite svårflörtad, står helst och ser uttråkad ut och undrade antagligen när det skulle hända något roligt. När ska vi galoppera, när ska vi hoppa? Vad gör vi ens här?

Ska bli jättekul att få bilderna. Hon tog en jättefin där jag och V på varsin sida av Molnet och håller varandra i handen ❤
 
Fotograferingen gick bra, de spöregnade när vi åkte dit och hem men var bra fotoväder den tiden vi var där 😁
Tror det blev några bra bilder på mina tre banditer även om V såg lite uppgiven ut när Molnet knuffade på honom och sen traskade iväg med honom efter 😂
Ruben uppförde sig bäst som alltid, satt tålmodigt och tittade in i kameran.

Molnet är bäst att ha med sig, klev obekymrat över en gamnal stentrapp in i ruinen, traskade runt bland murar och valv som det vore vardag.
Sen är han lite svårflörtad, står helst och ser uttråkad ut och undrade antagligen när det skulle hända något roligt. När ska vi galoppera, när ska vi hoppa? Vad gör vi ens här?

Ska bli jättekul att få bilderna. Hon tog en jättefin där jag och V på varsin sida av Molnet och håller varandra i handen ❤
Det låter som om det kan bli jättehäftiga bilder! Hoppas att vi får se någon av dem sedan (framförallt vill jag se Molnet i en ruin :p )
 
Klättraren skrev igår "Har du dumpat mig på Tinder 😂😘"
Jag svarade som det var att jag startat om för att det var dött och lovade att likea honom igen om han dök upp. Vilket han gjorde så jag offrade en superlike som han blev glad för 😂
Men vi skriver bara på messenger. På Tisdag kommer han hit och sover över 🙈

Det lönade sig att starta om. Från stendött till 15 matchningar på 2 dagar. Skriver med 4 varav två mer seriöst och med bra flow. Avmatchat två.

Min vän M och jag har daglig kontakt via chatt, sms och telefon. Fick just en bild från honom från Prag där han drack en Kozel för mig. Jag hade bett honom göra det och han gillade den inte :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp