Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu behöver jag eran hjälp!
För över ett år sedan matchade jag med en kille på tinder. Jag är rätt kräsen och har svårt att klicka med killar men vi gjorde det direkt. Han är ett ett äldre än mig och bor ganska nära (20min med tåg). Vi har varandra på Instagram och snapchat. Vi har försökt att träffas X antal gånger men det kommer alltid något i vägen för honom.. Efter en inställd dejt blir jag lite off och så rinner det ut i sanden. Sen börjar vi höras igen, bestämmer träff och så blir det likadant igen..
Jag tror på hans ursäkter men man kan ju aldrig riktigt veta.. Han har även varit uppriktig för ca ett halvår sedan och berättat att han dejtade en annna tjej och ville se vart det ledde och han ville inte dejta två samtidigt. Men att han tyckte jag var en fin och bra tjej så han ville att jag skulle få reda på det och att han inte bara dissade mig sådär utan vidare. Det tog jag som något positivt för hade det varit han och jag som dejtade ’på riktigt’ hade jag inte velat att han träffade andra.

Så hörde han av sig för ett tag sedan och sa att han gärna träffades. Frågade om tjejen såklart men han sa att de valt att gå åt olika håll eftersom de inte klickade till 100.%.
Fine, jag ses gärna! Bokade en träff i fredags som återigen inte blev av! Ännu än gång ett giltigt skäl till att ställa in men vafan, jag börjar ledsna! På över ett år har vi gjort säkert 5 försök men inget har blivit av. Vill dock väldigt gärna träffa honom då jag verkligen tror att vi skulle kunna vara något för varandra.

Så fråga är, kan jag skriva ett det är nu eller aldrig? Jag är inte ute efter en snapchat vän förskutton!

För över ett år sedan matchade jag med en kille på tinder. Jag är rätt kräsen och har svårt att klicka med killar men vi gjorde det direkt. Han är ett ett äldre än mig och bor ganska nära (20min med tåg). Vi har varandra på Instagram och snapchat. Vi har försökt att träffas X antal gånger men det kommer alltid något i vägen för honom.. Efter en inställd dejt blir jag lite off och så rinner det ut i sanden. Sen börjar vi höras igen, bestämmer träff och så blir det likadant igen..
Jag tror på hans ursäkter men man kan ju aldrig riktigt veta.. Han har även varit uppriktig för ca ett halvår sedan och berättat att han dejtade en annna tjej och ville se vart det ledde och han ville inte dejta två samtidigt. Men att han tyckte jag var en fin och bra tjej så han ville att jag skulle få reda på det och att han inte bara dissade mig sådär utan vidare. Det tog jag som något positivt för hade det varit han och jag som dejtade ’på riktigt’ hade jag inte velat att han träffade andra.

Så hörde han av sig för ett tag sedan och sa att han gärna träffades. Frågade om tjejen såklart men han sa att de valt att gå åt olika håll eftersom de inte klickade till 100.%.
Fine, jag ses gärna! Bokade en träff i fredags som återigen inte blev av! Ännu än gång ett giltigt skäl till att ställa in men vafan, jag börjar ledsna! På över ett år har vi gjort säkert 5 försök men inget har blivit av. Vill dock väldigt gärna träffa honom då jag verkligen tror att vi skulle kunna vara något för varandra.

Så fråga är, kan jag skriva ett det är nu eller aldrig? Jag är inte ute efter en snapchat vän förskutton!
Boka in 5 datum på en gång, får han förhinder på alla dom, lägg ner.
Men alltså ärligt, 20 min bort och på ett år har ni inte fått till en enda dejt? Jag hade inte trott på alla ursäkter faktiskt.

Pratade just med Gekås tjejen, och det verkar verkligen som det kan bli något där men sen finns det saker som talar emot. men hon är underbar i alla fall.
Sen är det en yngre tjej som flörtar tungt med mig. det är roligt och kul. men vet inte det känns inte helt rätt.

Bestämmer ni "stora rejäla träffar" varje gång eller bara något enkelt? Jag kan LÄTT se hur jag själv tex 5 gånger på raken skulle kunna ställa in tex att gå på bio, äta ute eller något annat som för mig kräver något extra. Jag kan tex vara för trött efter jobbet, någon hund kan behöva mer än vanligt eller vad som helst. Däremot ska det i princip till att jag blir sängliggande toksjuk (vilket jag blir max en gång per år) för att jag inte ska kunna träffa någon och ta en kort promenad. Om jag ställer in 5 promenaddejter på rad så tja, då är det just för att jag inte vill.

Hade jag varit i din sits hade jag troligen sagt åt honom att bestämma något enkelt (som i princip inte "går" att bli hindrad från, som en kort promenad), sagt att han får bestämma dag och tid och då får det bli just "nu eller aldrig".

Jag var inne i stan idag och passade då på att ladda ner tinder igen, för jag var nyfiken på om det var annat utbud där än på hemmaplan :p Det var det, utan tvekan. Meeen det var ändå 99% män som verkligen ansträngde sig för att vara stereotypiskt fjantmanliga (vilket jag inte alls attraheras av) och i princip ingen hade någon presentation.

Så. Ny plan: sätta sig på klättercentrets café, ställa in så att Tinder visar de som befinner sig max 1km ifrån och sedan kolla vad det dyker upp för några :rofl:

Lunchkillen från i tisdags är helt klart intresserad, har hört av sig mycket. Vi ska försöka ses nåt igen när vi har tillfälle. Jag är nyfiken men tror inte kommer bli nån långkörare.

Igår tog jag och Friluftskillen en promenad och käkade middag ihop. Det var trevligt, men svårt med attraktionen, den finns inte där. Jag brukar ha lätt att attraheras när jag gillar en person, så vill inte riktigt gå med på att det ska stå i vägen. Jag hade ju sagt att vi bara skulle ses vänskapligt så det var skönt att det inte fanns någon förväntan på mer. Men sen när vi kramades hejdå så liksom fastnade jag och hade svårt att släppa taget. Det blev en lång mysig kram och när han gått kände jag att han gärna fått stanna, att jag hade velat ha mer närhet. Så inget är väl helt glasklart ändå. :cautious:

Och så skriver jag nu med vad som hade varit mitt tjugoåriga jags drömkille, en söt låtskrivarnörd med fantastisk musiksmak som jag byter blandband (spotifylistor) med:love:. Ska föreslå att vi ses snart.

Jag tänker så mycket just nu. Jag vill så oerhört gärna få möjlighet att lära känna denna mannen ordentligt. Men jag vill inte klampa fram för snabbt så han blir skrämd av min påflugenhet. Samtidigt oroar jag mig för att någon annan ska fånga honom innan vi hinner mötas igen så att jag kanske borde vara lite mer framåt.

Han gav verkligen intryck av att vara intresserad, och jag hoppas att mina försök att besvara det var tydliga nog. Min känsla är fortfarande att båda är väldigt nyfikna på varandra.

Men så är jag rädd för att ha missuppfattat hela situationen och att det kan bli jävligt awkward att ses om jag blottat mitt intresse för mycket. Jag är väldigt sugen på att fråga honom om han har lust att följa med på en liten vandring en helg. Det känns så ”stort” att ta nu, så det får vänta, men om det känns bra när vi ses kanske jag vågar föreslå det. Vi är båda väldigt glada i att dra på tältturer och det är ett avslappnat sätt att umgås. Det kan vara supermysigt på hösten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka