Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma för mig, just det här med att inte vilja ha kontorsjobb osv, fast jag är ju brevbärare. Nu är det väl troligen inget jag vill jobba med precis hela livet, men jag trivs utmärkt i dagsläget och jag märker ju hur många ser ner på det lite. Däremot märker jag en stor skillnad när jag är ute med kollegorna någonstans, träffar folk, de ser hur bra vi trivs ihop och vi säger att vi är kollegor. Då plötsligt verkar de fatta grejen.

Själv är jag en sådan som struntar blankt i vad folk jobbar med, så länge de trivs och kan hålla ordning på sin ekonomi hyfsat. Det är ju ändå inte på jobbet jag ska umgås med personen, utan på fritiden och det är hur personen är då som spelar roll för mig. Så länge det inte blir världens krock med arbetstider så att vi aldrig kan ses så kan jag inte förstå varför någon annans yrke skulle påverka min inställning till att ha nära kontakt med dem, men då är det ju just praktiska skäl som är grejen.

Samma här fast jag är tågvärd. Trivs bra med att jobba när andra är lediga och kunna njuta av dagsljus även den mörka årstiden. Kollegorna är halva grejen med jobbet! Blir alltid lite förvånad när folk på "vanliga" jobb knappt vet vad deras kollegor heter och aldrig skulle umgås med dem utanför jobbet.
Majoriteten av mina vänner är också kollegor, vi är ett asbra gäng och hittar på en hel del grejer utanför arbetstid. Jobbar man som vi gör är det naturligt att man blir väldigt nära de personer man klickar bra med.

Jag jobbar för min fritid och det skulle jag gjort oavsett arbetet, det är inte samma sak som att jag lider mig igenom passen.
Jag tjänar skapligt men är ändå alltid pank pga hästen. Hade jag tjänat mer hade jag varit lika pank eftersom jag skulle lagt ännu mer pengar på hästen 😅
 
Åkte till "bästis" i morse, har inte kunnat sova något inatt pga panik.
Hon la fortfarande allt på mig, sa att jag var med på det (det var ok i början, innan hon började ligga med honom - också då jag gick)

Våran vänskap är iallafall över nu, punkt!
N låg utslagen i soffan, jag hoppas jag kan hålla mig från honom. Måste dock hämta min väska hos honom.

F skrev idag och ville ha med mig till fortet, även våran andra vän ville ha med mig, men jag skrev att "bästis" inte vill ha med mig.
De båda tyckte att vem är hon att bestämma det, ändå fint i allt elände.
Vilka jäkla nötter. De förtjänar varandra.
 
Mazily var ganska vänsterinriktad vill jag minnas, kanske är den även lite bredare könsmässigt? Det var längesen jag var inne men kanske kan vara värt en titt.
Qruiser finns väl också, men vad jag hört är det många straighta män där som... Jag behöver nog inte ens avsluta meningen :grin:

Men åh, Mazily har alldeles nyligen lagt ner såg jag nu när jag skulle kolla in den. :( Precis som @Migo känner jag mig malplacerad på vanliga dejtingsidor, och pga min asexualitet så känns alternativa sidor inte så jättelockande heller iom att de ofta har fokus på sex och kinks. Qruiser verkar vara lite åt det hållet också, iaf är det intrycket jag får av en snabb sökning. Orka hetero-män som vill baxa sig in där de inte hör hemma, dessutom. :down:
Jag har testat Acebook men det var stendött och hade dåliga moderatorer, så jag lämnade lika snabbt som jag kom dit. Asexualistic finns också och ska vara en av de större, men den har jag inte grottat ner mig i. Kanske det är dags, det haglar ju verkligen inte av sidor för såna som mig...
 
Samma här fast jag är tågvärd. Trivs bra med att jobba när andra är lediga och kunna njuta av dagsljus även den mörka årstiden. Kollegorna är halva grejen med jobbet! Blir alltid lite förvånad när folk på "vanliga" jobb knappt vet vad deras kollegor heter och aldrig skulle umgås med dem utanför jobbet.
Majoriteten av mina vänner är också kollegor, vi är ett asbra gäng och hittar på en hel del grejer utanför arbetstid. Jobbar man som vi gör är det naturligt att man blir väldigt nära de personer man klickar bra med.

Jag jobbar för min fritid och det skulle jag gjort oavsett arbetet, det är inte samma sak som att jag lider mig igenom passen.
Jag tjänar skapligt men är ändå alltid pank pga hästen. Hade jag tjänat mer hade jag varit lika pank eftersom jag skulle lagt ännu mer pengar på hästen 😅

Ja, hur det än är så spelar inkomsten ingen roll hur rik/fattig man är, utan utgifterna! :angel::rofl:
 
Samma här fast jag är tågvärd. Trivs bra med att jobba när andra är lediga och kunna njuta av dagsljus även den mörka årstiden. Kollegorna är halva grejen med jobbet! Blir alltid lite förvånad när folk på "vanliga" jobb knappt vet vad deras kollegor heter och aldrig skulle umgås med dem utanför jobbet.
Majoriteten av mina vänner är också kollegor, vi är ett asbra gäng och hittar på en hel del grejer utanför arbetstid. Jobbar man som vi gör är det naturligt att man blir väldigt nära de personer man klickar bra med.

Jag jobbar för min fritid och det skulle jag gjort oavsett arbetet, det är inte samma sak som att jag lider mig igenom passen.
Jag tjänar skapligt men är ändå alltid pank pga hästen. Hade jag tjänat mer hade jag varit lika pank eftersom jag skulle lagt ännu mer pengar på hästen 😅
Men eller hur. Inte ens när jag pratar med vänner som har annat än kontorsjobb så förstår de riktigt hur det är på mitt jobb. Som tex för någon vecka sedan när jag och en vän pratade om hur vi gör efter jobbet. Vännen ser till att komma iväg så fort som möjligt och kommer hem så fort som möjligt, säger hejdå till kollegorna men that's it. Möjligen att de småpratar lite om de ska ta sig hemåt på samma sätt, med tex samma buss eller så. När jag berättade att jag och favoritkollegorna inte direkt skyndar oss hem, går och handlar efteråt som en social grej, pratar om allt mellan himmel och jord och att vägen hem tar ungefär en halvtimme längre tid än vägen till jobbet, då blev vännen mycket förvånad. Och tja, sedan umgås vi ju på helgerna också :p Just sådana saker gör att det inte lockar speciellt mycket att byta jobb. Visst, det kan säkert finnas något med roligare arbetsuppgifter, men det sociala är värt för mycket för att jag ska våga chansa som det är nu.
 
Om du är ungefär likadan IRL som du är här på buke så borde du inte ha någon som helst anledning att vara blyg iaf. Tycker du verkar vara en otroligt trevlig och intressant person, och det lär jag knappast vara ensam om, så låt honom se vem du är ordentligt. Tycker han inte om det så är han ju ändå inte värd att lägga energi på ;)

Men oj! 😍😍 TACK! Jag fick tårar i ögonen när jag läste det där, vad snäll/a du/ni är!
Vågar jag inte visa vem jag är för Sten efter det här, ja då får jag skämmas...

😍.
 
Men eller hur. Inte ens när jag pratar med vänner som har annat än kontorsjobb så förstår de riktigt hur det är på mitt jobb. Som tex för någon vecka sedan när jag och en vän pratade om hur vi gör efter jobbet. Vännen ser till att komma iväg så fort som möjligt och kommer hem så fort som möjligt, säger hejdå till kollegorna men that's it. Möjligen att de småpratar lite om de ska ta sig hemåt på samma sätt, med tex samma buss eller så. När jag berättade att jag och favoritkollegorna inte direkt skyndar oss hem, går och handlar efteråt som en social grej, pratar om allt mellan himmel och jord och att vägen hem tar ungefär en halvtimme längre tid än vägen till jobbet, då blev vännen mycket förvånad. Och tja, sedan umgås vi ju på helgerna också :p Just sådana saker gör att det inte lockar speciellt mycket att byta jobb. Visst, det kan säkert finnas något med roligare arbetsuppgifter, men det sociala är värt för mycket för att jag ska våga chansa som det är nu.

Precis så! Jag har fått vänner för livet vilken arbetsplats jag än är på.
Är man borta sjuk så skriver dom och efterlyser en 🥰
 
Men åh, Mazily har alldeles nyligen lagt ner såg jag nu när jag skulle kolla in den. :( Precis som @Migo känner jag mig malplacerad på vanliga dejtingsidor, och pga min asexualitet så känns alternativa sidor inte så jättelockande heller iom att de ofta har fokus på sex och kinks. Qruiser verkar vara lite åt det hållet också, iaf är det intrycket jag får av en snabb sökning. Orka hetero-män som vill baxa sig in där de inte hör hemma, dessutom. :down:
Jag har testat Acebook men det var stendött och hade dåliga moderatorer, så jag lämnade lika snabbt som jag kom dit. Asexualistic finns också och ska vara en av de större, men den har jag inte grottat ner mig i. Kanske det är dags, det haglar ju verkligen inte av sidor för såna som mig...
Men nä, fan vad synd! Det verkade vara en bra sida, om än lite för storstad för mig - den var rätt ny när jag provade och det var mest stockholmare vilket för mig 20 mil bort blev lite långt. Har ofta tänkt att jag skulle kika in och se om sidan blivit större så sett men jag dejtar inte just nu så det blev aldrig av.

Någon sida måste ju finnas. Kanske finns någon vettig facebook-grupp? Ni får slå era kloka huvuden ihop och programmera lite annars ;)

Jag tror mig minnas att jag är med i en vettig dejting-grupp på facebook faktiskt, som har just den där bredden kring sexualitet och könstillhörighet. Ska kolla sen om den finns kvar, nu ska jag iväg och prova indoor walking :nailbiting::D
 
Ska nog träffa Ingenjören på tisdag! Vilket blir tredje tisdagen i rad i så fall :o Jag har velat fågelskåda vid havet i Malmö ett tag nu och han frågade om vi skulle göra det nu på tisdag då. Men vädret ska vara katastrofalt dåligt denna tisdagen med :meh: Så vi får se vad vi hittar på.
 
"Bästis" (Vi kan kalla henne S framöver) skrev nu till min bästis sen 10 år:
"Kan du kolla till pepp, jag tror inte hon mår så bra."

Nähä?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 173
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 829
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 357
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp