Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Zinfernia:

Jag blir ändå lite fundersam över dina krav och inställning. Du vill hitta en man som gillar natur och har en sund livstil, men samtidigt ingen polis för att dina vänner ibland drar i sig tjack? Jag kanske är konstig; men jag som själv lever ett relativt sunt liv och gillar naturen hade aldrig i livet dejtat en människa vars vänner drar i sig amfetamin på helgerna. Det hade känts väldigt hycklande på något vis.
 
Zinfernia:

Jag blir ändå lite fundersam över dina krav och inställning. Du vill hitta en man som gillar natur och har en sund livstil, men samtidigt ingen polis för att dina vänner ibland drar i sig tjack? Jag kanske är konstig; men jag som själv lever ett relativt sunt liv och gillar naturen hade aldrig i livet dejtat en människa vars vänner drar i sig amfetamin på helgerna. Det hade känts väldigt hycklande på något vis.
Jag ser mig själv som relativt sund. Jag har inga direkta laster (ingen rökning, ingen snusning, ingen alkohol, inget kaffe, möjligen att jag shoppar lite väl mycket och röker cannabis vid extremt sällsynta tillfällen) och jag gillar att vara ute och promenera.
Jag är däremot hyfsat liberal när det kommer till andra människors val. Jag skulle aldrig säga upp kontakten med någon av mina vänner för att de väljer att dra en lina inför någon enstaka utgång, vi är dessutom ute så sällan numera att det är väldigt långtifrån "drar i sig amfetamin på helgerna".
Jag tror ändå att det skulle bli tokigt om jag fick ihop det med en polis (eller någon som överlag är alltför anti i den frågan) i och med att vi är vana inom gänget att kunna snacka rätt öppet om bland annat droger och diskussionerna är ibland rätt utlämnande.

Sen har jag aldrig märkt att någon inte vill dejta mig för att några av mina vänner brukar droger. Min erfarenhet är snarare att många är rätt chill med den biten i och med att det inte är mig personligen det handlar om. Den allmänna bilden av knarkare är rätt skev, jag känner ingen som tar droger som inte samtidigt har ett ordnat socialt och ekonomiskt liv.

Ska jag vara riktigt krass (och gå in på ett annat sidospår) har jag många gånger upplevt att det är lättare att gå ut med de som tar droger än de som dricker alkohol. Ingen som tar droger har någonsin genom alla dessa år försökt pådyvla mig någon av deras substanser medan det jämt tjatas om att man ska dricka alkohol. Jag tycker inte om alkohol men ändå ska folk som inte känner mig hålla på och tjata om att jag bör dricka.
 
Och @Fazeem
Kommer inte höra av mig. Jag önskar bara att jag kände samma mot honom som för S (ilska alltså)
Sen kommer mina tankar, är han hos henne nu osv osv. Ska försöka lägga mig tidigt iallafall.

Hemma sjuk imorgon då nåt i mitt öra sprack inatt O_o

Det kanske kommer. Men kom ihåg ditt egna värde, och att de är ansvariga för sina handlingar. Och ingen alkohol, det är en så dålig kombo med dåligt mående.
 
Jag ser mig själv som relativt sund. Jag har inga direkta laster (ingen rökning, ingen snusning, ingen alkohol, inget kaffe, möjligen att jag shoppar lite väl mycket och röker cannabis vid extremt sällsynta tillfällen) och jag gillar att vara ute och promenera.
Jag är däremot hyfsat liberal när det kommer till andra människors val. Jag skulle aldrig säga upp kontakten med någon av mina vänner för att de väljer att dra en lina inför någon enstaka utgång, vi är dessutom ute så sällan numera att det är väldigt långtifrån "drar i sig amfetamin på helgerna".
Jag tror ändå att det skulle bli tokigt om jag fick ihop det med en polis (eller någon som överlag är alltför anti i den frågan) i och med att vi är vana inom gänget att kunna snacka rätt öppet om bland annat droger och diskussionerna är ibland rätt utlämnande.

Sen har jag aldrig märkt att någon inte vill dejta mig för att några av mina vänner brukar droger. Min erfarenhet är snarare att många är rätt chill med den biten i och med att det inte är mig personligen det handlar om. Den allmänna bilden av knarkare är rätt skev, jag känner ingen som tar droger som inte samtidigt har ett ordnat socialt och ekonomiskt liv.

Ska jag vara riktigt krass (och gå in på ett annat sidospår) har jag många gånger upplevt att det är lättare att gå ut med de som tar droger än de som dricker alkohol. Ingen som tar droger har någonsin genom alla dessa år försökt pådyvla mig någon av deras substanser medan det jämt tjatas om att man ska dricka alkohol. Jag tycker inte om alkohol men ändå ska folk som inte känner mig hålla på och tjata om att jag bör dricka.

Fast att vara drogliberal (till dessutom så tunga saker som amfetamin) är nog i mångas ögon inte sunt. Det finns nog fler yrkesroller där det inte känns eller är okej att dejta någon med den inställningen. Fler än polis. Du väljer dessutom själv att bruka en produkt som i Sverige är illegal (oavsett vad man tycker om det), så sunt vet jag inte. Jag skulle kunna förlora jobb eller bli nekad nytt jobb med den umgängeskretsen och jag är inte polis. Inom alla yrken där det görs en grundläggande säkerhetsprövning (dvs väldigt många fler än polis) är det ett big no no!
 
Fast att vara drogliberal (till dessutom så tunga saker som amfetamin) är nog i mångas ögon inte sunt. Det finns nog fler yrkesroller där det inte känns eller är okej att dejta någon med den inställningen. Fler än polis. Du väljer dessutom själv att bruka en produkt som i Sverige är illegal (oavsett vad man tycker om det), så sunt vet jag inte. Jag skulle kunna förlora jobb eller bli nekad nytt jobb med den umgängeskretsen och jag är inte polis. Inom alla yrken där det görs en grundläggande säkerhetsprövning (dvs väldigt många fler än polis) är det ett big no no!
Där har jag en helt annan erfarenhet. :)
Jag har väldigt svårt att tro att någon tidigare chef hade nekat mig jobb på grund av de skälen, jag har alltid fått en nära relation till mina tidigare chefer och jag har till och med haft chefer jag har kunnat diskutera droger rätt öppet med. Jag har faktiskt aldrig stött på någon som backat helt och dragit öronen åt sig utan de flesta har jag kunnat ha vettiga diskussioner med där jag har gett min syn på saken. Varken jag eller tidigare chefer har brukat droger i någon vidare omfattning (snarare vid väldigt sällsynta tillfällen) så det hade säkert varit skillnad om det hade skett regelbundet men så är inte fallet för nån jag känner.

Ska jag vara brutalt ärlig föredrar jag faktiskt nån som nöjer sig med en lina amfetamin på en utekväll framför någon som dricker sig ordentligt berusad - om jag måste välja alltså.
Fulla män som blir närgångna och gränslösa med alkoholstinkande andedräkt är i mina ögon mycket äckligare än de jag känner som tar en lina amfetamin och blir uppåt och pigga men ändå fullt klara med vad de säger och gör.
 
Där har jag en helt annan erfarenhet. :)
Jag har väldigt svårt att tro att någon tidigare chef hade nekat mig jobb på grund av de skälen, jag har alltid fått en nära relation till mina tidigare chefer och jag har till och med haft chefer jag har kunnat diskutera droger rätt öppet med. Jag har faktiskt aldrig stött på någon som backat helt och dragit öronen åt sig utan de flesta har jag kunnat ha vettiga diskussioner med där jag har gett min syn på saken. Varken jag eller tidigare chefer har brukat droger i någon vidare omfattning (snarare vid väldigt sällsynta tillfällen) så det hade säkert varit skillnad om det hade skett regelbundet men så är inte fallet för nån jag känner.

Ska jag vara brutalt ärlig föredrar jag faktiskt nån som nöjer sig med en lina amfetamin på en utekväll framför någon som dricker sig ordentligt berusad - om jag måste välja alltså.
Fulla män som blir närgångna och gränslösa med alkoholstinkande andedräkt är i mina ögon mycket äckligare än de jag känner som tar en lina amfetamin och blir uppåt och pigga men ändå fullt klara med vad de säger och gör.

Detta är ju ett totalt sidospår men du kan ju heller inte säga att det jag säger är fel? Alla tjänster där det krävs en säkerhetsprövning (en sådan som genomförs av bland annat säpo) kommer inte acceptera att en lina amfetamin är en helt okej helgsysselsättning? I min värld har kille i en hyreslägenhet och som jobbar med personlig assistans mer ambitioner än en som tycker det är okej att slösa bort sitt liv genom att dra en lina eller två... men det kanske bara är jag.

Men att säga att det umgänget inte kan ge problem, eller att själv bruka för den delen tycker jag inte är helt korrekt!
 
Detta är ju ett totalt sidospår men du kan ju heller inte säga att det jag säger är fel? Alla tjänster där det krävs en säkerhetsprövning (en sådan som genomförs av bland annat säpo) kommer inte acceptera att en lina amfetamin är en helt okej helgsysselsättning? I min värld har kille i en hyreslägenhet och som jobbar med personlig assistans mer ambitioner än en som tycker det är okej att slösa bort sitt liv genom att dra en lina eller två... men det kanske bara är jag.

Men att säga att det umgänget inte kan ge problem, eller att själv bruka för den delen tycker jag inte är helt korrekt!
Jag säger inte att det är fel, jag säger att jag har en helt annan erfarenhet vilket inte alls är konstigt eftersom vi verkar befinna oss i väldigt olika branscher.
Och återigen - det har aldrig handlat om att dra amfetamin som en regelbunden sysselsättning på helgen. Det handlar om enstaka gånger då och då, inte om något vanemässigt brukande och jag har väldigt svårt att se att det umgänget skulle kunna ge mig problem.
På mitt tidigare jobb kände jag en av cheferna väldigt väl sen innan och vet du vad? När jag tackade ja till den tjänsten fick jag en högre lön än vad jag egentligen begärde eftersom de skrek efter min kompetens.
Att säga att mina högutbildade, socialt lyckade vänner kastar bort sina liv genom att någon enstaka gång dra lite amfetamin är ju rätt skrattretande.
 
Detta är ju ett totalt sidospår men du kan ju heller inte säga att det jag säger är fel? Alla tjänster där det krävs en säkerhetsprövning (en sådan som genomförs av bland annat säpo) kommer inte acceptera att en lina amfetamin är en helt okej helgsysselsättning? I min värld har kille i en hyreslägenhet och som jobbar med personlig assistans mer ambitioner än en som tycker det är okej att slösa bort sitt liv genom att dra en lina eller två... men det kanske bara är jag.

Men att säga att det umgänget inte kan ge problem, eller att själv bruka för den delen tycker jag inte är helt korrekt!
Fast vanligaste säkklassningen, där är undersökningen inte särskilt omfattande. Är ju först när en kommer upp lite alt ska göra utlandstjänst (och inte ens då egentligen superomfattande). Jag har jobbat med säkklassat arbete och haft en dom, den missade de helt. Visst en obetydlig (fortkörning) men ändå visar hur liten kollen ofta är.
 
Ok hörni, tråden har varit ute på lite väl mycket äventyr på senaste så jag påminner om att det här Dejtingtråden. Den som vill diskutera resor får gärna söka sig till Resetråden, den som vill fortsätta diskutera yrkesval och ambitionsnivåer får gärna söka sig till den tråden, och den som vill fortsätta diskutera drogtolerans får gärna starta en ny tråd!

/Mod
 
Jag återgår till ämnet dejting med att uppdatera om statusen med Musikern.

Det går såååå bra! Jag vågar knappt andas något om hur bra det känns av rädsla för att jinxa något!

Våra samtal är fantastiska. Äntligen får min hjärna den berikning den så länge törstat efter. Att karln är sjukt charmig, rar och respektfull gör det inte mindre lovande.
Jag har berättat för min vän/kk om Musikern och han blev glad för min skull och sa "kör hårt". Jag har sagt att jag vill att vi i nuläget enbart är vänner, inget flirtande medan jag ser vad detta med Musikern kan bli. Det hade jag inte behövt. Han kan reglerna vid dethär laget.
 
Jag ser mig själv som relativt sund. Jag har inga direkta laster (ingen rökning, ingen snusning, ingen alkohol, inget kaffe, möjligen att jag shoppar lite väl mycket och röker cannabis vid extremt sällsynta tillfällen) och jag gillar att vara ute och promenera.
Jag är däremot hyfsat liberal när det kommer till andra människors val. Jag skulle aldrig säga upp kontakten med någon av mina vänner för att de väljer att dra en lina inför någon enstaka utgång, vi är dessutom ute så sällan numera att det är väldigt långtifrån "drar i sig amfetamin på helgerna".
Jag tror ändå att det skulle bli tokigt om jag fick ihop det med en polis (eller någon som överlag är alltför anti i den frågan) i och med att vi är vana inom gänget att kunna snacka rätt öppet om bland annat droger och diskussionerna är ibland rätt utlämnande.

Sen har jag aldrig märkt att någon inte vill dejta mig för att några av mina vänner brukar droger. Min erfarenhet är snarare att många är rätt chill med den biten i och med att det inte är mig personligen det handlar om. Den allmänna bilden av knarkare är rätt skev, jag känner ingen som tar droger som inte samtidigt har ett ordnat socialt och ekonomiskt liv.

Ska jag vara riktigt krass (och gå in på ett annat sidospår) har jag många gånger upplevt att det är lättare att gå ut med de som tar droger än de som dricker alkohol. Ingen som tar droger har någonsin genom alla dessa år försökt pådyvla mig någon av deras substanser medan det jämt tjatas om att man ska dricka alkohol. Jag tycker inte om alkohol men ändå ska folk som inte känner mig hålla på och tjata om att jag bör dricka.
Snacka om att ha olika dealbreakers - amfetamin en endaste gång och jag lämnar, liksom. Jag har sett vad den skiten kan göra med en människa (rasera hela den där ordnade ekonomin och allt det sociala livet inklusive äktenskapet och relationen till sina barn, till exempel) och jag är inte intresserad av att umgås i kretsar där den substansen förekommer eller ses på med liberala ögon - aldrig!

Men så är jag ju också en sån där oambitiös människa som bor i hyreserätt! :D
 
Åhhh, jag är fan knäpp!!! :banghead::laugh:

Jag har hittat ytterligare en snygging på jobb... Denna gången träffade jag honom redan i sommras, när han var med på vår sommarfest. Nu 1 sep började han jobba hos oss.
IDAG dök han upp på tinder. VARFÖR VARFÖR:arghh: Han kunde väl dykt upp för 1 månad sedan där, då hade jag utan att tveka dragit höger, för då hade jag alltid kunnat skylla på att jag inte känt igen honom. Men nu?
Nja. vet inte om jag vågar faktiskt...

Denna gången jobbar vi åtminstone inte tillsammans. Sitter i olika team, och kommer troligen aldrig jobba ihop. Men sitter på samma kontor - om än på olika sidor av det. Så träffas vi är det bara under lunchen, och inte ens alltid då...

Men ändå.
Jag måste vidga min syn utanför arbetet :D

(Men visst håller ni med om att inte dra höger på honom? Eller? Bättre att försöka prata med honom under luncherna de gånger vi ses? )
 
Åhhh, jag är fan knäpp!!! :banghead::laugh:

Jag har hittat ytterligare en snygging på jobb... Denna gången träffade jag honom redan i sommras, när han var med på vår sommarfest. Nu 1 sep började han jobba hos oss.
IDAG dök han upp på tinder. VARFÖR VARFÖR:arghh: Han kunde väl dykt upp för 1 månad sedan där, då hade jag utan att tveka dragit höger, för då hade jag alltid kunnat skylla på att jag inte känt igen honom. Men nu?
Nja. vet inte om jag vågar faktiskt...

Denna gången jobbar vi åtminstone inte tillsammans. Sitter i olika team, och kommer troligen aldrig jobba ihop. Men sitter på samma kontor - om än på olika sidor av det. Så träffas vi är det bara under lunchen, och inte ens alltid då...

Men ändå.
Jag måste vidga min syn utanför arbetet :D

(Men visst håller ni med om att inte dra höger på honom? Eller? Bättre att försöka prata med honom under luncherna de gånger vi ses? )
Nej, klart du ska dra höger på honom! Är ju ingen big deal. Säger jag som ställde samma fråga här för nåt år sen om en kollega då jag tyckte det var läskigt. :p Jag vågade då, men det blev ingen match, och jag är inte längre intresserad av honom. Jag har även lyckats dra höger av misstag på två kollegor... ingen gång har det blivit match, men jag är lite nojjig att de ska ha tinder guld och ha sett liken, speciellt då jag tycker den ena är ganska osympatisk och har inte alls nån lust att blåsa upp hans ego och att han ska tro att jag är intresserad. Men jag bryr mig egentligen inte så värst! Är du faktiskt intresserad, kör på tycker jag! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 079
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 738
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 314
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 732
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp