Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad tråkigt om hans intresse svalnat! Håller tummarna för att det inte är så!

Det låter mycket klokt av dig att försöka bygga ut ditt kontaktnät med kompisar tycker jag, så du mår bättre och inte, som du själv skriver, förlitar dig på en enda person (en potentiell partner). Det blir inte bra...

Känner igen det där med ekonomin också, det är skönt när man kan ta en fika (som ju blir som en vänskaps/kontakt-investering) utan att få ångest typ.
Ja det är tråkigt om det är så, tiden får utvisa.

Jag ser absolut inte en partner som lösningen på ensamheten, det förstår jag vore osunt. :) Det jag menar med att jag tidigare fastnat på enstaka personer är att jag ofta varit väldigt nöjd när jag hittat en vän eller två och då mest hängt med dem och inte jobbat så aktivt på att finna fler. Men det är ju inte hållbart, man behöver många!

Ekonomin har mer betydelse än man kanske tänker på för möjligherna (i allafall i en stad) för socialt umgänge och egen utveckling. Men jag känner mig lite försiktigt hoppfull inför ljusare tider framöver på alla fronter nu när min jobbsituation blivit, om inte stabil, så iallafall betydligt mer stabil än den varit de senaste 3-4 åren. Min psykiska hälsa jobbar jag med, och den märker jag ju för det mesta tankas upp och blir bättre när jag deltagit i sociala sammanhang.
 
Ja det är tråkigt om det är så, tiden får utvisa.

Jag ser absolut inte en partner som lösningen på ensamheten, det förstår jag vore osunt. :) Det jag menar med att jag tidigare fastnat på enstaka personer är att jag ofta varit väldigt nöjd när jag hittat en vän eller två och då mest hängt med dem och inte jobbat så aktivt på att finna fler. Men det är ju inte hållbart, man behöver många!

Ekonomin har mer betydelse än man kanske tänker på för möjligherna (i allafall i en stad) för socialt umgänge och egen utveckling. Men jag känner mig lite försiktigt hoppfull inför ljusare tider framöver på alla fronter nu när min jobbsituation blivit, om inte stabil, så iallafall betydligt mer stabil än den varit de senaste 3-4 åren. Min psykiska hälsa jobbar jag med, och den märker jag ju för det mesta tankas upp och blir bättre när jag deltagit i sociala sammanhang.

Ja precis! Det tyckte jag lät bra att du inte ser det så. Jag tycker en del verkar tänka så, att en partner är lösningen på allt och att partnern ska tillgodose alla ens behov. Men, det är ju som du säger, man (eller de flesta iaf?) behöver flera vänner och de tillgodoser olika behov.
När jag och mitt ex hade varit tillsammans ett par år blev det av någon anledning så att vännerna föll bort och vi satt i soffan vi två v a r j e kväll, bara vi. Det blev inte bra.
Där vill jag inte hamna igen.
 
Jag öppnade förresten Tinder nyss, och upptäckte en ny superlike. Det är konstigt eftersom jag vet att jag pausat genom att kryssat för att jag inte ska visas i flödet?

Killen hör till min yttre bekantskapskrets, jag har aldrig mött honom, men han är aktiv i en förening jag är med i. Han har tidigare skrivit till mig på en annan datingsida, men jag kände mig inte så intresserad då heller.

Hursomhelst så kommer jag nog att möta honom i oktober vare sig jag vill eller inte eftersom vi anmält oss till samma aktivitet. Det blir intressant. Vetefasen om jag ska skriva till honom innan bara för att slippa evt. awkward moments. Jag skulle ju också kunna ge honom en chans (han superlikade mig för kanske ett halvår sedan också men då tryckte jag bort honom i panik haha!).

Överhuvudtaget funderar jag på om jag kanske ska ta en swipingbonanza och inte fega med vilka jag swipar på och kanske gå ut på en dejt. Bara för att känna att jag lever. 😎 Nu vet jag ju att jag fortfarande kan attrahera fräschingar som Kapet och inte borde behöva vara rädd för att ”inte duga”. ;)
 
Okej, dejt med killen med katten igår då. Och jag har ju varit lite skeptisk till och från nu under veckan, men har ändå sett fram emot det hela då jag verkligen ÄLSKAR evenemanget vi skulle gå på och såg fram emot bion. Men alltså ... åh vad fint det var :o:love: Blev så förvånad själv när det hela var klart och gick hem med världens flin. Efter bion (där jag grät som ett litet barn på slutet haha) gick vi till en krog i stan och tog ett par glas vin/öl. Vi pratade timme in och timme ut, om allt mellan himmel och jord. Han frågade dessutom under kvällen om jag kunde lägga till honom på messenger :D När vi skulle skiljas åt kramades vi länge och sen kysstes vi och ÅH så fint det var. Redan när han var på tåget hem skrev han och vi skrev lite grann innan vi sa godnatt. Han skickade en film på när han kom hem till katten och alltså jag är helt såld? Och SJUKT förvånad? Vad är det här ens? Hur ska det sluta? :nailbiting:
 
Har ju varit lite snack här i tråden om det jobbiga när nån man är intresserad av inte skriver så mycket/ofta, osäkerheten som blir. Jag har helt motsatt problem nu med den specielle (Sp kallar jag honom från nu). Skickar jag ett meddelande får jag snabbt fem långa tillbaka. Oftast är det intressant och han bekräftar och frågar mycket, absolut ingen sån där som skriver bara om sig själv, men ändå blir det lite mycket, jag hänger inte riktigt med i tempot. När vi setts har det däremot varit en bra balans på snacket, och det är ju viktigare.
Nu ska vi ses idag, i samband med att jag har jobb i en stad nära honom. Blir kanske lite flaxigt, men ska bli kul!
 
@enough Haha, ja de va motsatt problem... som jag skrev innan så hade det för mig kunnat göra att det inte känts spännande längre... men hoppas det jämnar ut sig :) och hoppas ni får trevligt när ni ses idag!
 
Börjar ärligt talat fundera på att jag aldrig kommer hitta nån.
Kan inte ha tinder själv. Har inga självklara intressen (ville börja klättra, men både S och hennes syster är där..)

Blir knappt bjuden på fest längre då alla är i förhållanden, gravida eller har barn.
Det är väl jobbet kvar då 🙄
Kom till Sthlm istället :D
Nämen, troligen så klättrar inte S + syster varje dag och klätterhallarna brukar vara så stora att det är lätt att hålla sig till annan del än personer man ogillar om det skulle vara så att man är där samtidigt som någon otrevlig typ. Med andra ord så borde det kunna gå finfint för dig att klättra, om det bara är tydligt mellan dig och S + syster att du inte vill ha kontakt med dem, så att det inte blir att de kommer fram om de ser dig eller så. På mitt klättercenter är folk dessutom så enkelspåriga att det ofta går att veta vilken dag olika personer klättrar, de kör samma dagar och tider varje vecka :p
 
Jag öppnade förresten Tinder nyss, och upptäckte en ny superlike. Det är konstigt eftersom jag vet att jag pausat genom att kryssat för att jag inte ska visas i flödet?

Killen hör till min yttre bekantskapskrets, jag har aldrig mött honom, men han är aktiv i en förening jag är med i. Han har tidigare skrivit till mig på en annan datingsida, men jag kände mig inte så intresserad då heller.

Hursomhelst så kommer jag nog att möta honom i oktober vare sig jag vill eller inte eftersom vi anmält oss till samma aktivitet. Det blir intressant. Vetefasen om jag ska skriva till honom innan bara för att slippa evt. awkward moments. Jag skulle ju också kunna ge honom en chans (han superlikade mig för kanske ett halvår sedan också men då tryckte jag bort honom i panik haha!).

Överhuvudtaget funderar jag på om jag kanske ska ta en swipingbonanza och inte fega med vilka jag swipar på och kanske gå ut på en dejt. Bara för att känna att jag lever. 😎 Nu vet jag ju att jag fortfarande kan attrahera fräschingar som Kapet och inte borde behöva vara rädd för att ”inte duga”. ;)

Jag hade helt klart försökt få till fler dejter om jag vore i din sits. Jag tycker att det hjälper jättemycket när man är lite väl fixerad på en person. :) Oavsett det här med vänner då som ju också är superviktigt!
 
Kom till Sthlm istället :D
Nämen, troligen så klättrar inte S + syster varje dag och klätterhallarna brukar vara så stora att det är lätt att hålla sig till annan del än personer man ogillar om det skulle vara så att man är där samtidigt som någon otrevlig typ. Med andra ord så borde det kunna gå finfint för dig att klättra, om det bara är tydligt mellan dig och S + syster att du inte vill ha kontakt med dem, så att det inte blir att de kommer fram om de ser dig eller så. På mitt klättercenter är folk dessutom så enkelspåriga att det ofta går att veta vilken dag olika personer klättrar, de kör samma dagar och tider varje vecka :p

@pepp
Jag håller med! Låt inte henne hindra dig från att göra roliga saker. Bestäm över ditt liv. Om du vill klättra så klättrar du, det ska hon ge fan i.
Jag fattar såklart att det kan vara jobbigt att se henne men se det som en övning för dig också att faktiskt stå upp för dig själv, du är en stark tjej, inte någon som sitter hemma på kammaren och tycker synd om sig själv. Ditt liv går vidare också! En ny hobby där du dessutom får använda din kropp låter precis som det du behöver nu :heart
 
@pepp
Jag håller med! Låt inte henne hindra dig från att göra roliga saker. Bestäm över ditt liv. Om du vill klättra så klättrar du, det ska hon ge fan i.
Jag fattar såklart att det kan vara jobbigt att se henne men se det som en övning för dig också att faktiskt stå upp för dig själv, du är en stark tjej, inte någon som sitter hemma på kammaren och tycker synd om sig själv. Ditt liv går vidare också! En ny hobby där du dessutom får använda din kropp låter precis som det du behöver nu :heart
@pepp Ju fler gånger ni ofrivilligt ses desto mindre laddat kommer det att bli.
 
Hallå han hörde av sig idag! :love: Nu kanske jag mest har stött på rötägg men det var läääänge sedan som en kille hörde av sig dagen efter en dejt :o Vi skrev lite fram och tillbaka, jag nämnde att när jag är klar med min uppsats ska jag ge mig ut på en dagstur och vandra. Frågade om han ville följa med ut på tur någon gång, och han sa "absolut!" men han verkade lite tvekande och trodde nog att jag menade någon supervandring á la 6-8 timmar :p Men efter att jag försäkrat honom om att det inte är någon mastodontvandring jag tänkt ge mig ut på med honom verkade han lite mer positiv :up:. Men det känns som att en vandring ligger lite längre fram i tiden.

Nu är jag dock helt handlingsförlamad, vad gör jag nu? :confused: Fortsätter skicka bilder och videos på när jag gullar med min katt? Vad är nästa steg? Vill ju inte sumpa detta :angel: Halp pls.
 
Hallå han hörde av sig idag! :love: Nu kanske jag mest har stött på rötägg men det var läääänge sedan som en kille hörde av sig dagen efter en dejt :o Vi skrev lite fram och tillbaka, jag nämnde att när jag är klar med min uppsats ska jag ge mig ut på en dagstur och vandra. Frågade om han ville följa med ut på tur någon gång, och han sa "absolut!" men han verkade lite tvekande och trodde nog att jag menade någon supervandring á la 6-8 timmar :p Men efter att jag försäkrat honom om att det inte är någon mastodontvandring jag tänkt ge mig ut på med honom verkade han lite mer positiv :up:. Men det känns som att en vandring ligger lite längre fram i tiden.

Nu är jag dock helt handlingsförlamad, vad gör jag nu? :confused: Fortsätter skicka bilder och videos på när jag gullar med min katt? Vad är nästa steg? Vill ju inte sumpa detta :angel: Halp pls.

Du kan inte höra om ni ska ses nåt till veckan? :) behöver ju inte vara nåt jätteavancerat tänker jag!
 
Hallå han hörde av sig idag! :love: Nu kanske jag mest har stött på rötägg men det var läääänge sedan som en kille hörde av sig dagen efter en dejt :o Vi skrev lite fram och tillbaka, jag nämnde att när jag är klar med min uppsats ska jag ge mig ut på en dagstur och vandra. Frågade om han ville följa med ut på tur någon gång, och han sa "absolut!" men han verkade lite tvekande och trodde nog att jag menade någon supervandring á la 6-8 timmar :p Men efter att jag försäkrat honom om att det inte är någon mastodontvandring jag tänkt ge mig ut på med honom verkade han lite mer positiv :up:. Men det känns som att en vandring ligger lite längre fram i tiden.

Nu är jag dock helt handlingsförlamad, vad gör jag nu? :confused: Fortsätter skicka bilder och videos på när jag gullar med min katt? Vad är nästa steg? Vill ju inte sumpa detta :angel: Halp pls.

Nu bestämmer ni när ni ska ses igen!
 
Skrev ett brev i veckan till gekås tjejen. hon hade inte hunnit läsa den än, det är 3 A4 sidor handskrivet. men jag tror inte hon kommer att kontakta mig igen.
Lite ångest över att jag skickade det.
det var sånt vi normalt sms till varandra men kan vara en gnutta "varmare".

Suck jag gör alltid så mycket dumt.
 
Skrev ett brev i veckan till gekås tjejen. hon hade inte hunnit läsa den än, det är 3 A4 sidor handskrivet. men jag tror inte hon kommer att kontakta mig igen.
Lite ångest över att jag skickade det.
det var sånt vi normalt sms till varandra men kan vara en gnutta "varmare".

Suck jag gör alltid så mycket dumt.

Men om det var ett varmt brev, varför skulle hon då inte kontakta dig igen?
 
@pepp och @Malibu_Stacy jo jag får kanske föreslå om han vill ses något nu i veckan som kommer :o Började nu med att skicka en film på när jag och katten var ute och gick i trädgården (alltså bara att jag kan skicka filmer på sånt till en dejt är GULD! :rofl:) så förhoppningsvis kan jag fråga sen när han svarat :) Vi sa "Hejdå, hörs sen" tidigare idag när han skulle läsa en bok och jag skulle plugga vidare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 221
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 838
Senast: Badger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 499
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp