Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Instämmer. @Fibusen Det låter som ett väldigt egoistiskt beteende från hans sida, helt oavsett anledning. Jag blir galen av folk som sätter sådan press!

Ja, jag med, men samtidigt så förstår jag endå honom också såklart. Han vill ju vara med mig, men jag stoppar och får förhinder, klart han tröttnar tillslut. Fast nu har han som sagt ångrat sig och jag känner bara att hade han setat lugnt kvar i båten från början så hade det inte ens behövt blivit något! Visst, vi hade inte setts/hörts lika mycket under en period, men det hade ju såklart fortfarande varit vi, nu vet jag inte vad det är... Inget vi iallafall känns det som... Men ja, det är lätt att vara efterklok, vilket han säger själv också.

Jag hann som sagt bli ganska less på beteendet och då backar jag direkt. Är det såhär ”kriser” hanteras så klarar jag mig bättre utan, för det ställer bara till ännu mer kaos i mitt redan kaotiska liv! :meh:
 
Och hjälp vad tacksam jag är över er och denna tråd just nu! :love: Har gått och funderat och funderat sen förra helgen fram och tillbaka, och jag har bara velat få det ur mig, och någon annans syn på saken.

Som sagt så ”förlorade” jag min bästa vän i början av sommaren, och även fast vi i dag pratar relativt normalt med varandra, så känns det svårt att vända sig till henne nu tyvärr... Hon var alltid den jag kunde prata med allt om, även om jag inte gjorde det så ofta (som sagt, jag stänger in mig och bearbetar mycket för mig själv) men när jag behövde släppa lite lite på ventilerna så visste jag att hon fanns, och bara det är ju en jäkla trygghet. Nu är vi inte där tyvärr, och då känns det himla fint att jag har er!:heart

Jag vill självklart inte heller svartmåla killen i fråga, och det är ju svårt att skriva på ett forum då där ”alla” kan se,så därför har jag helst inte velat göra det heller från början, men nu höll det liksom på att pysa över med alla tankar och funderingar!:nailbiting:

Han är inte en dålig person på något sätt och viss, vilket jag aldrig tyckt heller, tvärt om, men vi reagerar helt enkelt alldeles för olika i sånna här situationer, och inget är rätt eller fel, men det som stör mig är som sagt att han inte kunde acceptera eller ha förståelse för mig, för hur mitt liv såg/ser ut, och trots att jag sa det gång på gång så gick det inte in, utan det vändes till hans syn på saken, och hur han tolkade det, trots att jag sa att han inte ska tolka det på något annat sätt öht än mot vad jag säger. Men jag vet ju hur det är själv när hjärnan drar igång och man överanalyserar allt, jag sitter också där, ofta... Så det blir en jäkla svår balansgång, svårare än vad vi mäktade med uppenbarligen....

Men jag har, tack vare er, insett iaf att det inte bara är jag som är knäpp och jättekonstig, så tack! :heart
 
@Fibusen Åh vad jag känner igen mig i "tänker väldigt mycket men säger väldigt lite"!
När jag har haft mycket att säga någon så har jag alltid skrivit brev, just för att det är enda sättet för mig att få det sagt (även när jag bott ihop med personen :rofl: ), annars kommer orden ut i en salig röra och jag glömmer minst hälften.
MEN, när jag läser om hur hojkillen betett sig det senaste så verkar han vara lite ego och en person som gärna tar mer än vad han ger i förhållanden, kanske inte medvetet och kanske inte i sådan grad att det märks när allt flyter på bra, men nu när du har större behov så blev det ju väldigt tydligt (och kan man bara stötta och vara där för någon på sina egna villkor så besitter man helt enkelt inte förmågan att stötta). Och det är just i krissituationer som folk visar sitt rätta ansikte, du var i kris och det han visade upp då verkade mest vara jag, jag, jag och mitt, mitt, mitt.
Förstår att det känns skit just nu, men tror att du har det bättre utan honom i längden.

Och det är absolut inte fel på dig! Men det är väl så generellt i heteroförhållanden att kvinnan förväntas ge upp och offra massa för mannen och liksom bära hela förhållandet på sina axlar, och ställer man som kvinna inte upp på de reglerna så blir det ofta sura miner från mannen. Så klandra samhället och trista normer (och trista gubbar), inte dig själv! :heart
 
Men det är väl så generellt i heteroförhållanden att kvinnan förväntas ge upp och offra massa för mannen och liksom bära hela förhållandet på sina axlar, och ställer man som kvinna inte upp på de reglerna så blir det ofta sura miner från mannen.

Fast det där tycker jag är lite onödigt tråkig generaliserande. Och upplever inte alls att det stämmer med dagens samhälle här i Sverige och naboländerna.

Risk att det kan spåra ur till lite OT nu, men sådana uttalanden riskerar att bara skapa större osämje och konflikter mellan könen, genom att nöra upp under ett "vi mot dom" tankesätt....

Nu har ju flera tjejer här skrivit att de känner igen sig i överanalyserandet och delar av beteendet som hojkillen uppvisat. Så varför skulle det vara typiskt "män"?
 
@Fibusen Åh vad jag känner igen mig i "tänker väldigt mycket men säger väldigt lite"!
När jag har haft mycket att säga någon så har jag alltid skrivit brev, just för att det är enda sättet för mig att få det sagt (även när jag bott ihop med personen :rofl: ), annars kommer orden ut i en salig röra och jag glömmer minst hälften.
MEN, när jag läser om hur hojkillen betett sig det senaste så verkar han vara lite ego och en person som gärna tar mer än vad han ger i förhållanden, kanske inte medvetet och kanske inte i sådan grad att det märks när allt flyter på bra, men nu när du har större behov så blev det ju väldigt tydligt (och kan man bara stötta och vara där för någon på sina egna villkor så besitter man helt enkelt inte förmågan att stötta). Och det är just i krissituationer som folk visar sitt rätta ansikte, du var i kris och det han visade upp då verkade mest vara jag, jag, jag och mitt, mitt, mitt.
Förstår att det känns skit just nu, men tror att du har det bättre utan honom i längden.

Och det är absolut inte fel på dig! Men det är väl så generellt i heteroförhållanden att kvinnan förväntas ge upp och offra massa för mannen och liksom bära hela förhållandet på sina axlar, och ställer man som kvinna inte upp på de reglerna så blir det ofta sura miner från mannen. Så klandra samhället och trista normer (och trista gubbar), inte dig själv! :heart

Ja, jag vet inte... Lite ego, ja.. Men som sagt så har vi helt annorlunda liv, han jobbar på typ kontor med 7-16 tider, men ibland blir det 10-14 typ, sen kommer han hem till sitt totalrenoverade hus och är klar för dagen och har inget att göra, och vill så gärna träffa mig, för att han saknar mig. Och där sitter jag i ett kaos liksom!:nailbiting::meh: Ett kaos som normalt sett fungerar mycket bra, ett väldigt kontrollerat kaos, men fortfarande kaos! Jag jobbar med andra människor, jag kan inte bara stänga dörren och gå. Jag har ansvaret över alla i arbetsgruppen, blir någon sjuk ringer dom till mig och jag sätter in vikarie, byter någon pass så ska jag lägga in det i tidrapporteringen, jag har ett jobb där det ska finnas personal på plats 24/7, och även mina lediga dagar tillbringas det mycket tid för att få allt att fungera! Det är starka mediciner, och vilka får ge och vilka få inte, jag måste ha koll så det alltid finns tex handskar och övriga hygienprodukter på plats, för det är jag som beställer sånt också. Det ska bokas läkarbesök, osv osv... Jag roddar i ALLT, och jag vill också göra det för då vet jag att det blir gjort. Det är som sagt människor vi jobbar med, en människa jag jobbat åt under 11 års tid, så SJÄLVKLART betyder den mycket för mig, och jag vill veta att allt sköts, och allt finns på plats på jobbet för att hen ska kunna få det hen har rätt till, ett sånt bra liv som möjligt.

Sen på det så har jag ett halvrenoverat hus, en son med sina problem, först och främst selektiv ätstörning, men har svåra koncentrationssvårigheter, så skolan är tuff för han. Utredningar har gjorts, men ingen diagnos ställd.

Pappa som blir 77 nästa år och bor ensam i en stuga ute i skogen, han börjar bli riktigt virrig i perioder och jag är rädd att det ska hända han något. I somras försökte han ringa med tv-dosan... Min bror bor i Malmö (vi andra i familjen i Dalarna) så brorsan har ingen koll. Mina två äldre halvsyrror har ingen kontakt alls med pappa, dom anser att han är för egen och han har valt det själv. (Japp, jag är lik pappa där...) så jag vill ju gärna ha koll så han verkligen mår bra som han säger att han gör när vi ringer varandra... Men det är nästan en heldag som går då det är långt att åka.

Sen hästen och hunden som ska ha sitt också.
Och det känns inte riktigt som om han förstod hur otrolig mycket röra det blir i mitt liv ibland, han kan som sagt dra och jobba några timmar och blippa på en dator, sen åka hem och vara klar för dagen. Och det är väll där det sket sig, och jag tror inte alls det handlar om att han förväntade sig att jag skulle ge upp en massa (fast vad vet jag..) utan att han bara inte kunde se och förstå hur mycket mer jag har som måste få lov att gå före...
 
Fast det där tycker jag är lite onödigt tråkig generaliserande. Och upplever inte alls att det stämmer med dagens samhälle här i Sverige och naboländerna.

Risk att det kan spåra ur till lite OT nu, men sådana uttalanden riskerar att bara skapa större osämje och konflikter mellan könen, genom att nöra upp under ett "vi mot dom" tankesätt....

Nu har ju flera tjejer här skrivit att de känner igen sig i överanalyserandet och delar av beteendet som hojkillen uppvisat. Så varför skulle det vara typiskt "män"?
Alltså jag menade inte att hela beteendet i sig är "typiskt män", mitt sista stycke svarade på @Fibusen sista stycke i inlägg #804
Och jag som känner igen mig jättemycket i Fibusen, introvert, svårkommunikativ och behöver mycket egentid har märkt av att män har svårt att hantera det utan att ta det jäkligt personligt, de har liksom en klar bild av hur kvinnor i förhållanden "ska" (brukar?) bete sig och verkar ha svårt att acceptera personlighetsdrag som går utanför dessa bilder. (Och visst har jag även mött kvinnor som blivit stötta av min introverhet, men de inser ganska snart att det är min personlighet och slutar då ta det personligt. Män verkar ha mycket svårare med det.)
 
Jag börjar seriöst misströsta... Det verkar omöjligt stt hitta någon som inte vill leva i ett monogamt förhållande, men samtidigt inte är annat än vanilj i sängen. Han som jag träffat nu, var inte alls på samma linje som mig, som jag trodde. Han ska på dejt på onsdag, vilket jag applåderade, men jag applåderade inte fortsättningen att vi nog måste sluta ha sex om det blir något med den tjejen. Jag trodde inte att han var ute efter ett sådant förhållande, men jag hade visst inte kommunicerat vad jag var ute efter så tydligt som jag trodde...
 
Har ett litet problem. Är attraherad av en kille som är tydligt intresserad, han har svårt att låta bli o titta på mig. Finns mycket kemi mellan oss om man säger så. Va ju tidigare upptagen och ja då va man ju upptagen och tänkte inte så mycket på det, men nu är man ju singel. Så vad är då problemet?
Jo han är min lärare!! :nailbiting:
obs! Ingen gubbe utan han är några år yngre än mig då :cool: men så störande! Kunde han inte ha varit en student istället :meh: hade ju gjort saker och ting betydligt lättare..
 
Har ett litet problem. Är attraherad av en kille som är tydligt intresserad, han har svårt att låta bli o titta på mig. Finns mycket kemi mellan oss om man säger så. Va ju tidigare upptagen och ja då va man ju upptagen och tänkte inte så mycket på det, men nu är man ju singel. Så vad är då problemet?
Jo han är min lärare!! :nailbiting:
obs! Ingen gubbe utan han är några år yngre än mig då :cool: men så störande! Kunde han inte ha varit en student istället :meh: hade ju gjort saker och ting betydligt lättare..

Hur länge till ska han vara din lärare då?
 
Men när kursen är slut är det ju inte det längre. Jag skulle ta risken att personen evtl återkommer längre fram, vilket det ju dock inte verkade göra.
Nej precis har han bara nu när alla inriktningar läser samma sak, sedan delas vi ju upp och läser våra inriktningar och jag har inte valt en inriktning som är hans område. :) så sannolikheten att jag har honom igen är väldigt liten.
 
Jag skriver med en kille på Tinder som är snäll och liksom inte för på😂 Har fortfarande poeten som ett hemskt dejtminne kvar närainpå så är glad för det. 😂😁 Vi kan kalla denna kille för... maskinisten 😁

Han skrev att han ville bjuda på dejt 😱. Mina hemska tankar går då igång. Vad tycker han om tjocka, fula jag? Min fula tand? Men ska försöka ignorera dessa tankar och se det som ett kompishäng. 😊 Kruxet är att han bara kan helger.... jag kan typ bara vardagar☹☹🤔🤔😏😏 Får se när vi får till det.

Han har en kattunge som han älskar = djurvän (viktigt för mig) o verkar gilla samma filmer och såsom jag😊

Tycker ni jag ska berätta hur urkasst det blev med poeten (som påverkat mig ang dejtande), och att jag vill ta det försiktigt? Eller är det dumt att dra upp gamla dejter? Känns dumt, och maskinisten verkar helt olik poeten som förklarade sin kärlek redan innan vi möttes och köpte svindyra kärleksgåvor... OCH hur extremt dålig han var på det intima sättet. Är inget geni själv men ärligt hade han nog tittat på för mycket vuxen-Tv. Frågade honom om han trodde han var en cementblandare där nere😏😑😏😑 och jag skrattade hela dagen efteråt när jag kom hem😂😂😂😂😂

Värst var ju hans fåniga Dirty-nerd-talk "har jag tillgång till hemligheternas kammare nu?", "dina bröst är som the misty mountain", "Anubis skatt...." 🤮🤮🤮🤮
 
Jag skriver med en kille på Tinder som är snäll och liksom inte för på😂 Har fortfarande poeten som ett hemskt dejtminne kvar närainpå så är glad för det. 😂😁 Vi kan kalla denna kille för... maskinisten 😁

Han skrev att han ville bjuda på dejt 😱. Mina hemska tankar går då igång. Vad tycker han om tjocka, fula jag? Min fula tand? Men ska försöka ignorera dessa tankar och se det som ett kompishäng. 😊 Kruxet är att han bara kan helger.... jag kan typ bara vardagar☹☹🤔🤔😏😏 Får se när vi får till det.

Han har en kattunge som han älskar = djurvän (viktigt för mig) o verkar gilla samma filmer och såsom jag😊

Tycker ni jag ska berätta hur urkasst det blev med poeten (som påverkat mig ang dejtande), och att jag vill ta det försiktigt? Eller är det dumt att dra upp gamla dejter? Känns dumt, och maskinisten verkar helt olik poeten som förklarade sin kärlek redan innan vi möttes och köpte svindyra kärleksgåvor... OCH hur extremt dålig han var på det intima sättet. Är inget geni själv men ärligt hade han nog tittat på för mycket vuxen-Tv. Frågade honom om han trodde han var en cementblandare där nere😏😑😏😑 och jag skrattade hela dagen efteråt när jag kom hem😂😂😂😂😂

Värst var ju hans fåniga Dirty-nerd-talk "har jag tillgång till hemligheternas kammare nu?", "dina bröst är som the misty mountain", "Anubis skatt...." 🤮🤮🤮🤮
Alltså, förlåt, men jag hade skrattat, även om jag är nördig så hade det där effektivt dödat stämningen i sängen... 😁 Men jag tycker inte du behöver berätta om poeten, däremot kan du ju bara nämna att du vill ta det långsamt, men ingen orsak liksom.
 
Jag skriver med en kille på Tinder som är snäll och liksom inte för på😂 Har fortfarande poeten som ett hemskt dejtminne kvar närainpå så är glad för det. 😂😁 Vi kan kalla denna kille för... maskinisten 😁

Han skrev att han ville bjuda på dejt 😱. Mina hemska tankar går då igång. Vad tycker han om tjocka, fula jag? Min fula tand? Men ska försöka ignorera dessa tankar och se det som ett kompishäng. 😊 Kruxet är att han bara kan helger.... jag kan typ bara vardagar☹☹🤔🤔😏😏 Får se när vi får till det.

Han har en kattunge som han älskar = djurvän (viktigt för mig) o verkar gilla samma filmer och såsom jag😊

Tycker ni jag ska berätta hur urkasst det blev med poeten (som påverkat mig ang dejtande), och att jag vill ta det försiktigt? Eller är det dumt att dra upp gamla dejter? Känns dumt, och maskinisten verkar helt olik poeten som förklarade sin kärlek redan innan vi möttes och köpte svindyra kärleksgåvor... OCH hur extremt dålig han var på det intima sättet. Är inget geni själv men ärligt hade han nog tittat på för mycket vuxen-Tv. Frågade honom om han trodde han var en cementblandare där nere😏😑😏😑 och jag skrattade hela dagen efteråt när jag kom hem😂😂😂😂😂

Värst var ju hans fåniga Dirty-nerd-talk "har jag tillgång till hemligheternas kammare nu?", "dina bröst är som the misty mountain", "Anubis skatt...." 🤮🤮🤮🤮

Alltså...Ursäkta, men 🙈🙈😂😂😂😂!!!!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 450
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
11 016
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 283
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp