Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack Zinfernia❤❤❤❤

Ja jag tänkte att det var roligt att berätta om en av mina sämre dejtingerfarenheter, speciellt eftersom jag undrade om jag borde berätta detta för maskinisten.

Jag ville skriva med någon som inte känner mig irl, kunna vara anonym och så som er andra, men börjar inse att denna tråd nog inte är för alla utan bara speciellt utvalda :(

Äsch, klart du ska skriva här om du vill. Alla som skriver tillför ju något eftersom vi är så olika, det är dock ett öppet forum så du får vara beredd på att alla inte kommer hålla med dig och att du kan röra upp känslor :)
(Jag brukar själv få rejält med däng här när jag är som värst, det är bara att skaka av sig och besvara kritiken :D)
 
Äsch, klart du ska skriva här om du vill. Alla som skriver tillför ju något eftersom vi är så olika, det är dock ett öppet forum så du får vara beredd på att alla inte kommer hålla med dig och att du kan röra upp känslor :)
(Jag brukar själv få rejält med däng här när jag är som värst, det är bara att skaka av sig och besvara kritiken :D)

❤❤
 
Tack Zinfernia❤❤❤❤

Ja jag tänkte att det var roligt att berätta om en av mina sämre dejtingerfarenheter, speciellt eftersom jag undrade om jag borde berätta detta för maskinisten.

Jag ville skriva med någon som inte känner mig irl, kunna vara anonym och så som er andra, men börjar inse att denna tråd nog inte är för alla utan bara speciellt utvalda :(

klart man ska kunna skriva!!!!!!
 
Jag känner igen mig rätt mycket i skrivet om att vara otrygg i relationer.. och det får min hjärna att spinna loss helt... och så spinner jag loss på att jag spinner loss... :up:

Så igår fick jag ett superbryt, just pga det... Men istället för att bara försöka låtsas som ingenting tills jag går sönder helt så tog jag upp det. Och det var asjobbigt. Och jag kände mig jättedum. Och imorse kände jag mig som skräp. Men under dagen så har jag mått bättre och det känns som att det faktiskt ändå blev rätt så bra och ledde nånstans.
 
Musikern har åkt. Det blev lite tomt :(
Han är så härligt närvarande på alla sätt när vi ses. Han överraskar mig varje gång. Så olikt alla män jag träffat innan.
Bland det första han sa var "Jag har längtat efter dig". Jag blev paff för vi har aldrigt sagt något liknade till varandra mer än nån gång ett meddelande.
Mitt svar blev typ fågelhålksmin och ett fånigt "är det så?"
Han nickade, gav mig en lång kram och sa "ja, det har jag verkligen".
Jag började rodna som en fjortis och svamlade ur mig nått att jag faktiskt har saknat honom också 🙈

Vi har som vanligt haft en härlig kväll med skratt och närhet. Så skön människa :love:
 
Ja, jag vet inte... Lite ego, ja.. Men som sagt så har vi helt annorlunda liv, han jobbar på typ kontor med 7-16 tider, men ibland blir det 10-14 typ, sen kommer han hem till sitt totalrenoverade hus och är klar för dagen och har inget att göra, och vill så gärna träffa mig, för att han saknar mig. Och där sitter jag i ett kaos liksom!:nailbiting::meh: Ett kaos som normalt sett fungerar mycket bra, ett väldigt kontrollerat kaos, men fortfarande kaos! Jag jobbar med andra människor, jag kan inte bara stänga dörren och gå. Jag har ansvaret över alla i arbetsgruppen, blir någon sjuk ringer dom till mig och jag sätter in vikarie, byter någon pass så ska jag lägga in det i tidrapporteringen, jag har ett jobb där det ska finnas personal på plats 24/7, och även mina lediga dagar tillbringas det mycket tid för att få allt att fungera! Det är starka mediciner, och vilka får ge och vilka få inte, jag måste ha koll så det alltid finns tex handskar och övriga hygienprodukter på plats, för det är jag som beställer sånt också. Det ska bokas läkarbesök, osv osv... Jag roddar i ALLT, och jag vill också göra det för då vet jag att det blir gjort. Det är som sagt människor vi jobbar med, en människa jag jobbat åt under 11 års tid, så SJÄLVKLART betyder den mycket för mig, och jag vill veta att allt sköts, och allt finns på plats på jobbet för att hen ska kunna få det hen har rätt till, ett sånt bra liv som möjligt.

Sen på det så har jag ett halvrenoverat hus, en son med sina problem, först och främst selektiv ätstörning, men har svåra koncentrationssvårigheter, så skolan är tuff för han. Utredningar har gjorts, men ingen diagnos ställd.

Pappa som blir 77 nästa år och bor ensam i en stuga ute i skogen, han börjar bli riktigt virrig i perioder och jag är rädd att det ska hända han något. I somras försökte han ringa med tv-dosan... Min bror bor i Malmö (vi andra i familjen i Dalarna) så brorsan har ingen koll. Mina två äldre halvsyrror har ingen kontakt alls med pappa, dom anser att han är för egen och han har valt det själv. (Japp, jag är lik pappa där...) så jag vill ju gärna ha koll så han verkligen mår bra som han säger att han gör när vi ringer varandra... Men det är nästan en heldag som går då det är långt att åka.

Sen hästen och hunden som ska ha sitt också.
Och det känns inte riktigt som om han förstod hur otrolig mycket röra det blir i mitt liv ibland, han kan som sagt dra och jobba några timmar och blippa på en dator, sen åka hem och vara klar för dagen. Och det är väll där det sket sig, och jag tror inte alls det handlar om att han förväntade sig att jag skulle ge upp en massa (fast vad vet jag..) utan att han bara inte kunde se och förstå hur mycket mer jag har som måste få lov att gå före...
Fast även om man har ett soft 9-5 jobb och sen en ännu softare fritid så är det faktiskt inget hinder för att kunna sätta sig in i att andra människor lever annorlunda, att vissa jobb är mer krävande och att ta hand om familjemedlemmar som har det svårt kan vara dränerande (såvida man inte är empatisk störd, då kanske det är lite svårt)
Men han verkar inte klara av alls att du under en tid i förhållandet inte är precis så tillgänglig som han vill/behöver? d v s han förväntar sig att du, åtminstone i viss mån, prioriterar bort jobb, husdjur, ditt eget mående etc till hans förmån (vad jag menade med ge upp/offra sig för förhållandet).
Jag tycker nog han har betett sig lite pissigt när han kommer med krav och press på dig a la 'svara på mitt mess inom x antal timmar eller hela vårt förhållande rasar' (ja, vet att jag hårdrar det lite nu) som känns rent löjliga och småaktiga i förhållande till hur tufft du haft det och jag hade också slagit bakut i det läget. Alltså lite bekräftelsebehov kan väl alla råka ha ibland, men någon måtta får det väl vara...
Min högst personliga åsikt är att förhållanden som bara är stabilt och fint när det är torrt men börjar krackelera så fort det blir det minsta vått inte är värda energin de tar.
:heart
 
Jag hopplös,
Pratat med GK i 2,5 timmar.
Och direkt efter vi har lagt på faller jag ihop.
Denna ensamheten i mörkret är så jobbig!
 
Random gubbe: "Vill du xx-mejla ???
(Namn)"
Jag: "xx? Har du dubbla skattkartor alltså?"
Gubbe: "Förlåt mitt påhopp , men tände på ..... !!!
Letar bara efter kul mejlvänner !
Förlåt förlåt - ha ett bra liv - mig förutan .
Mvh
(Namn)
PS Kollade du - mina äventyr - Forum/sexminnen - där finns jag
kvar ! med ERIGERAD BRÖSTVÅRTA och
PILSKA FOTOMODELLEN ."

Alltså... Eh... Va? :confused::cautious::rofl:
 
Ja, det var väll det som var sista budet här i lördags, vilket kändes jävligt skönt, men sen kontaktade han ju mig igår iaf och bad om ursäkt och att han vill inget mer än att få det att funka. Tror jag fått 15 olika bud senaste 10 dagarna.

Jag vill som sagt att vi bryter helt en period, just för att jag får tänka och landa själv,och sen får vi se. Jag kan inte lova att det blir vi igen, eller att det inte blir det. Vi får se helt enkelt...

Tycker det låter som ett klokt beslut och att du ska stå på dig.
Tänker även på att du har haft det trassligt tidigare och att ännu mer press och stress i nuläget kan dra tillbaka dig ner i mörkret.
Sätt dig själv först nu och ta hand om dig ❤
 
Random kille på HP:
"Vad vacker du är 😘 bilden där du är osminkad och naturligt vacker är min favorit du strålar av skönhet"

Har fortfarande inte bestämt om jag ska berätta att jag bär tre lager foundation, mascara och rouge på den "osminkade" bilden. Naturligt vacker, jo tjena!
 
Jag som nästan aldrig sminkar mig (möjligtvis mascara och fylla i ögonbrynen) är skitkass på att se hur mycket sminkad någon är som lagt en skicklig "naturlig look".
På en bild skulle jag lätt kunna ta någon för osminkad.
 
Random kille på HP:
"Vad vacker du är 😘 bilden där du är osminkad och naturligt vacker är min favorit du strålar av skönhet"

Har fortfarande inte bestämt om jag ska berätta att jag bär tre lager foundation, mascara och rouge på den "osminkade" bilden. Naturligt vacker, jo tjena!
Varför inte bara vara tacksam?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 932
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
15 261
Senast: Miingla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp