Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser fortfarande ingen anledning till tacksamhet, osminkad eller ej.
Nej, jag känner likadant. Vadå tacksam? För att någon random kille som jag inte bryr mig om skickar meningslösa meddelanden om att jag är snygg?

Kom igen liksom. Jag är kul, jag är smart, jag är ambitiös och framåt, jag har ett bra jobb, ett bra boende, jag har egen häst och övriga intressen, jag har ett omättligt sexuellt behov (:angel:), jag har massor av vänner, jag lagar god mat och jag har en stark livsglädje.

Jag är så jävla mycket mer än bara snygg på bild så tacksamhet för ytliga komplimanger är faktiskt det sista jag känner.
 
Nej, jag känner likadant. Vadå tacksam? För att någon random kille som jag inte bryr mig om skickar meningslösa meddelanden om att jag är snygg?

Kom igen liksom. Jag är kul, jag är smart, jag är ambitiös och framåt, jag har ett bra jobb, ett bra boende, jag har egen häst och övriga intressen, jag har ett omättligt sexuellt behov (:angel:), jag har massor av vänner, jag lagar god mat och jag har en stark livsglädje.

Jag är så jävla mycket mer än bara snygg på bild så tacksamhet för ytliga komplimanger är faktiskt det sista jag känner.
...fast det verkade inte vara det som var felet, utan det att han trodde att du var osminkad trots att du VAR sminkad.
 
...fast det verkade inte vara det som var felet, utan det att han trodde att du var osminkad trots att du VAR sminkad.
Jag hade ju knappast jublat högt även om han han hade utelämnat ordet "osminkad". Skillnaden är att jag inte hade tagit upp det här eftersom jag dagligen får mail från män där de endast fokuserar på mitt utseende, det här mailet stack ut lite från skräphögen.
 
Jag hade ju knappast jublat högt även om han han hade utelämnat ordet "osminkad". Skillnaden är att jag inte hade tagit upp det här eftersom jag dagligen får mail från män där de endast fokuserar på mitt utseende, det här mailet stack ut lite från skräphögen.
Som jag skrev tidigare - jag är inte heller förtjust i en massa kommentarer om utseendet.
 
Haha män överlag är ganska naiva när det handlar om vad man kan trolla bort och framhäva med smink 😂

Jag svarade nu!
"Tack. Bakom den så kallade osminkade bilden ligger dock en halvtimmes arbete framför spegeln.
Jag lägger först ett lager concealer som tar bort alla ojämnheter, utslag, ringar under ögonen, you name it. Därefter lägger jag på täckande foundation i flera lager efter varandra och efter det ett matt puder.
Jag lägger rouge på kinderna så att jag ser rosig ut, jag använder falsk skuggning som gör att näsan ser smalare ut och jag ljuger fram höga kindben.
Jag fyller i ögonbrynen och målar dem till en perfekt form, jag böjer till ögonfransarna och lägger sedan på flera lager mascara och jag lägger en diskret ögonskugga.
Läpparna målar jag med läppglans.

...så om du letar efter någon som är naturligt vacker får du faktiskt leta vidare."

Nu fick jag svar:
" hehe ok.. Gör du då?"

.....känns så himla fint att han verkligen tog till sig budskapet! :up::banghead:
 
Jag har mått riktigt j**a pissigt de senaste dagarna. Känner mig på sätt och vis sviken av honom som jag sett som "mannen i mitt liv".... :(💔 Han visade sig nämligen under helgen att inte alls ställa upp för mig när det väl gällde, utan fokuserade mer på sina drifter än på mina önskemål. 😣 Samtidigt så vet jag egentligen att det är mitt fel, och jag som inte är tillräckligt bra för honom.

Nu känns det som att om vi ska få den här relationen att funka, så måste jag mest sannolikt få honom kastrerad. 🙈 Så ofattbart trist och hårdt beslut att ta. :cry:





(Visst får man skriva om sin häst i dejtingtråden, om det är ens primärförhållande?)
Men jösses han jag tänka
 
Du gör det verkligen till den könsnormativa fråga det är, när du skriver om vad kvinnor vill ha. Kvinnor blir flirtade med och män flirtar ;)

Att gå loss i första kontakten om sminkning och deklarera att naturligt är bäst - det skulle gå rakt i papperskorgen för mig.

Så är det väl inte! Jag skrev att vissa vill det. Det är väl många kvinnor som också flirtar? Och män som inte gör det?

Det skulle gå rakt i papperskorgen för mig med. Och många fler. Och vissa skulle bli jätteglada. Det är allt.
 
Så är det väl inte! Jag skrev att vissa vill det. Det är väl många kvinnor som också flirtar? Och män som inte gör det?

Det skulle gå rakt i papperskorgen för mig med. Och många fler. Och vissa skulle bli jätteglada. Det är allt.
Det finns ju en mängd kvinnor som fortfarande går på de där "Amerikanska officerarna" som faller pladask och överöser med komplimanger. Har själv två väninnor som blivit helt knäsvaga för sån uppmärksamhet. En av dem har gjort det 2 gånger t.o.m, trots att omgivningen varnat. Så...nog finns det de som smälter för komplimanger nog...
 
Det finns ju en mängd kvinnor som fortfarande går på de där "Amerikanska officerarna" som faller pladask och överöser med komplimanger. Har själv två väninnor som blivit helt knäsvaga för sån uppmärksamhet. En av dem har gjort det 2 gånger t.o.m, trots att omgivningen varnat. Så...nog finns det de som smälter för komplimanger nog...

Sorgligt nog.
 
Det finns ju en mängd kvinnor som fortfarande går på de där "Amerikanska officerarna" som faller pladask och överöser med komplimanger. Har själv två väninnor som blivit helt knäsvaga för sån uppmärksamhet. En av dem har gjort det 2 gånger t.o.m, trots att omgivningen varnat. Så...nog finns det de som smälter för komplimanger nog...
Jag läste häromdagen om en svensk kvinna i 70-årsåldern som gick på om en (falsk) general och åkte utomlands, trots att släktingarna försökte hejda henne, för att "hjälpa" honom i Mellanöstern någonstans (minns inte exakt var). Sen försvann hon och när släktingarna hittade henne igen så satt hon arresterad i isoleringen i Japan(!) tror jag att det var.
Alltså jösses..!! Det var rätt nyligen så jag tror inte att det har löst sig ännu. Men man kan inte låta bli att låta fantasin trava iväg när man undrar vad som hänt som gjort att hon hamnat där borta :crazy:
 
Det finns ju en mängd kvinnor som fortfarande går på de där "Amerikanska officerarna" som faller pladask och överöser med komplimanger. Har själv två väninnor som blivit helt knäsvaga för sån uppmärksamhet. En av dem har gjort det 2 gånger t.o.m, trots att omgivningen varnat. Så...nog finns det de som smälter för komplimanger nog...

Min bästis blev faktiskt kontaktad av en såkallad "amerikansk militärläkare som tjänstgjorde i mellanöstern" rätt nyligen. Han skickade ett meddelande på instagram helt ut av intet, och typ frågade om hon var interesserat av "virtuell dating" och ett långdistansförhållande. Hon kommunicerade med honom i några dagar på WhatsApp mest för att det var lite roligt och vi var nyfikna på vad han egentligen var ute efter. Men då hon upptäckte att han raderat sitt instagramkonto så fick hon nog och blockade. Så jag undrar fortfarande på vad som skulle varit hans nästa steg...
 
Så är det väl inte! Jag skrev att vissa vill det. Det är väl många kvinnor som också flirtar? Och män som inte gör det?

Det skulle gå rakt i papperskorgen för mig med. Och många fler. Och vissa skulle bli jätteglada. Det är allt.
Nja, du skrev att det finns jättemånga kvinnor på dejtingsajterna som vill ha smicker i den formen. Och jag tyckte att din förklaring till den här mannens beteende var könsnormativ. Det är allt.
 
T har svarat på senaste meddelandet. Tinder hade hängt sig lite för mig så har inte kunnat komma in och läsa meddelandena.
Nu har det framkommit att han har både adhd och aspberger och därför hade svårt att sätta sig in i andra människors känslor och emptai, kan för lite om dom för att kunna säga varken bu eller bä.

Någon som vet för och nackdelar med dom eller finns det ens? Kan som sagt för lite.
 
Nja, du skrev att det finns jättemånga kvinnor på dejtingsajterna som vill ha smicker i den formen. Och jag tyckte att din förklaring till den här mannens beteende var könsnormativ. Det är allt.

Men det finns det ju. Det hör jag av män som nätdejtar bla. Den trista sanningen är att det är tyvärr många som söker mer bekräftelse än en relation på dejtingsidorna. Gäller både kvinnor och män. Det finns gott om kvinnor som är exakt som "normmannen" där. Det flirtas, skickas snuskbiler osv. Jag fattar att det inte alltid är så glasklart att veta vilken typ av flirt som funkar.
Så länge det inte är tydliga övertramp så får väl kvinnor som män försöka flirta som det passar dem och antingen funkar det eller så blir det nobben.
När det gäller flirt tycker jag män och kvinnor är väldigt lika nu mera.
 
T har svarat på senaste meddelandet. Tinder hade hängt sig lite för mig så har inte kunnat komma in och läsa meddelandena.
Nu har det framkommit att han har både adhd och aspberger och därför hade svårt att sätta sig in i andra människors känslor och emptai, kan för lite om dom för att kunna säga varken bu eller bä.

Någon som vet för och nackdelar med dom eller finns det ens? Kan som sagt för lite.

För- och nackdelar är inget att generalisera om. Det handlar ju om personkemi och vad du gillar och inte i bemötande. Jag personligen ser inte asperger eller adhd som nåt besvärande men andra kan ju tycka det. Du får träffa honom om du vill veta tror jag. Alla har ju olika svårigheter och styrkor.
 
Förlåt! Fel uttryck! Menade egentligen att: "Är det något att bry sig om att han tror att du är osminkad då du inte är det?" Menade: "Är det nåt att bry sig om?"
Ja, jag tyckte att det var värt att bry mig och åtminstone försöka sticka hål på hans bubbla om kvinnors naturliga skönhet.

Det är dessutom en himla skillnad på
"Varför inte bara vara tacksam?"
och
"Är det nåt att bry sig om?"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 137
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
694
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp