Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tacksam för vad? För en komplimang baserat på en falsk fasad? 🙄

Nu vet inte jag hur bilden såg ut men du kanske har laggt en skicklig makeup?
Han kanske verkligen tyckte du var fin och trodde att du var osminkad.

Sen har jag svårt för komplimanger och pussmilys av okända över lag men just det där med att ta fel på en sminkad bild är inget jag hade hängt upp mig på.
 
För att han inte ska recensera hennes ”naturlighet” eller kvinnors sminkning överhuvudtaget?

Jag håller med dig. Samtidigt finns det jättemånga kvinnor på sajterna som vill ha smicker i den formen. Har själv vänner som gärna tar komplimanger för sitt utseende av okända. Både på lokal och på nätet.
Det är nog inte helt lätt att "flirta rätt" alla gånger.
Jag löser det med att inte lägga så stor vikt vid det så länge karln inte blir för överdriven.
 
Tycker det låter som ett klokt beslut och att du ska stå på dig.
Tänker även på att du har haft det trassligt tidigare och att ännu mer press och stress i nuläget kan dra tillbaka dig ner i mörkret.
Sätt dig själv först nu och ta hand om dig ❤

❤️❤️❤️:love:
 
Jag håller med dig. Samtidigt finns det jättemånga kvinnor på sajterna som vill ha smicker i den formen. Har själv vänner som gärna tar komplimanger för sitt utseende av okända. Både på lokal och på nätet.
Det är nog inte helt lätt att "flirta rätt" alla gånger.
Jag löser det med att inte lägga så stor vikt vid det så länge karln inte blir för överdriven.
Du gör det verkligen till den könsnormativa fråga det är, när du skriver om vad kvinnor vill ha. Kvinnor blir flirtade med och män flirtar ;)

Att gå loss i första kontakten om sminkning och deklarera att naturligt är bäst - det skulle gå rakt i papperskorgen för mig.
 
Det där, alltså. Visar inte det att män vet ofattbart lite om kvinnor och kvinnors liv?

Jag tycker det skulle vara kul om du beskrev processen bakom den där "osminkade" bilden för karln, så får vi ta del av reaktionerna. :p
Haha män överlag är ganska naiva när det handlar om vad man kan trolla bort och framhäva med smink 😂

Jag svarade nu!
"Tack. Bakom den så kallade osminkade bilden ligger dock en halvtimmes arbete framför spegeln.
Jag lägger först ett lager concealer som tar bort alla ojämnheter, utslag, ringar under ögonen, you name it. Därefter lägger jag på täckande foundation i flera lager efter varandra och efter det ett matt puder.
Jag lägger rouge på kinderna så att jag ser rosig ut, jag använder falsk skuggning som gör att näsan ser smalare ut och jag ljuger fram höga kindben.
Jag fyller i ögonbrynen och målar dem till en perfekt form, jag böjer till ögonfransarna och lägger sedan på flera lager mascara och jag lägger en diskret ögonskugga.
Läpparna målar jag med läppglans.

...så om du letar efter någon som är naturligt vacker får du faktiskt leta vidare."
 
Haha män överlag är ganska naiva när det handlar om vad man kan trolla bort och framhäva med smink 😂

Jag svarade nu!
"Tack. Bakom den så kallade osminkade bilden ligger dock en halvtimmes arbete framför spegeln.
Jag lägger först ett lager concealer som tar bort alla ojämnheter, utslag, ringar under ögonen, you name it. Därefter lägger jag på täckande foundation i flera lager efter varandra och efter det ett matt puder.
Jag lägger rouge på kinderna så att jag ser rosig ut, jag använder falsk skuggning som gör att näsan ser smalare ut och jag ljuger fram höga kindben.
Jag fyller i ögonbrynen och målar dem till en perfekt form, jag böjer till ögonfransarna och lägger sedan på flera lager mascara och jag lägger en diskret ögonskugga.
Läpparna målar jag med läppglans.

...så om du letar efter någon som är naturligt vacker får du faktiskt leta vidare."
:bow::bow::bow:

/popcorn-läsare
 
Nu har V varit med på så många aktiviteter med mig och Molnet att han helt kommit över sin rädsla för honom.
I helgen när Molnet tänkte knalla iväg höll han kvar, tittade på honom och sa lugnt, ge dig, annars åker du i backen.
😂😂😂
 
Jag har mått riktigt j**a pissigt de senaste dagarna. Känner mig på sätt och vis sviken av honom som jag sett som "mannen i mitt liv".... :(💔 Han visade sig nämligen under helgen att inte alls ställa upp för mig när det väl gällde, utan fokuserade mer på sina drifter än på mina önskemål. 😣 Samtidigt så vet jag egentligen att det är mitt fel, och jag som inte är tillräckligt bra för honom.

Nu känns det som att om vi ska få den här relationen att funka, så måste jag mest sannolikt få honom kastrerad. 🙈 Så ofattbart trist och hårdt beslut att ta. :cry:





(Visst får man skriva om sin häst i dejtingtråden, om det är ens primärförhållande?)
 
Jag har mått riktigt j**a pissigt de senaste dagarna. Känner mig på sätt och vis sviken av honom som jag sett som "mannen i mitt liv".... :(💔 Han visade sig nämligen under helgen att inte alls ställa upp för mig när det väl gällde, utan fokuserade mer på sina drifter än på mina önskemål. 😣 Samtidigt så vet jag egentligen att det är mitt fel, och jag som inte är tillräckligt bra för honom.

Nu känns det som att om vi ska få den här relationen att funka, så måste jag mest sannolikt få honom kastrerad. 🙈 Så ofattbart trist och hårdt beslut att ta. :cry:





(Visst får man skriva om sin häst i dejtingtråden, om det är ens primärförhållande?)

Jag hann bli arg innan jag läste det sista 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 140
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
695
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp