Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det har inte "gått över" efter flera år ? Måste vara jobbigt.

Hade en kompis förut jag hade mer romantiska känslor för (han hade flickvän) vi umgicks väldigt mycket, men efter typ 1 1/2 år så försvann de känslorna, de var ju inte besvarade och sen träffade jag en kille jag verkligen gillade som jag sen blev sambo med.
Nä, går inte över. Blir förälskad så fort jag ser henne. Vet ju såklart att jag aldrig kan få henne, men ändå kan jag inte komma över det.
Har väl insett att det alltid kommer vara så och jag får acceptera det.
 
Har dejt i eftermiddag, en till kille som dansar och är ingenjör :o.

Jag har verkligen en typ av killar jag letar efter, gärna lite nördiga, pluggat naturvetenskap, stort plus om de dansar eller gillar friluftsliv. Inser ju att jag letar efter en manlig version av mig själv nästan :confused:, är iaf det jag tror att jag matchar med.
Har svårt för macho killar som ska hävda sig och vara så himla manliga hela tiden, trots att det är den typ av killar/män jag växt upp med och är väl nästan det enda accepterade sättet att vara som man där jag är ifrån.

Har ni en typ ni alltid/ofta dejtar ?

Jag har dejtat rätt olika killar men när man skrapat lite på ytan så de som jag fallit för har haft några specifika egenskaper. Mjukhet, kreavitet , intelligens, allmänbildning och humor. Och glada. Jag dras till glada och öppna människor.
 
Då är han inget för dig för gnälligt är det och självdistans och insikt saknas helt :grin:

Får man fråga när i relationen det var du märkte detta? Ni var väl ändå ihop ganska länge och i början lär han nog inte varit så om du brukar falla för andra kvaliteter? 😊 Du behöver inte svara om det känns för personligt.
 
Får man fråga när i relationen det var du märkte detta? Ni var väl ändå ihop ganska länge och i början lär han nog inte varit så om du brukar falla för andra kvaliteter? 😊 Du behöver inte svara om det känns för personligt.

Började ana i liten skala, små, små bitar i vissa samanhang efter ca 2,5 år. Då ursäktade jag det med omständigheter som rådde. Men strax efter tre år eskalerade det snabbt. Tillslut var det hela han.
I dag vet jag mycket mer om honom och tidigare relationer och vet att den sidan ÄR han.
 
Började ana i liten skala, små, små bitar i vissa samanhang efter ca 2,5 år. Då ursäktade jag det med omständigheter som rådde. Men strax efter tre år eskalerade det snabbt. Tillslut var det hela han.
I dag vet jag mycket mer om honom och tidigare relationer och vet att den sidan ÄR han.

Så himla tråkigt. Och också intressant hur det kan ta så lång tid ändå innan personen visar ”sitt rätta jag”.
 
Fick ett mail från en kille på HP.

Dags för lite statistik:

Han har 14 bilder på sig själv.
92,8% av bilderna är tagna i exakt samma vinkel
64% av bilderna föreställer honom på gymmet
På 14% av gymbilderna bär han en piké (varför tränar man i piké?!)
På 14% av bilderna är han barbröstad

Jag känner att chansen för att han ska få svar från mig är ungefär 0%.
 
Ja det är väl just det där med tiden som kan skava ännu. Hur jag kunde missa det! Men det har samtliga i hans tidigare relationer också gjort. Min story är inte unik, tyvärr.
Det hann bli 4,5 år.

Fast det där är inte lätt. Mitt ex var helt fantastisk. Tills vi flyttade ihop...då kom helt andra sidor fram. Försökte ändå ett tag till, men efter ett år som sambo insåg jag att nä, så här vill jag inte ha det resten av livet. Och då insåg jag att i princip alla hans tidigare förhållanden har sett likadana ut.

En del är helt enkelt väldigt bra på att ge ett bra intryck och inte visa sina rätta sidor förrän efter ett tag.
 
Ahapp nu har jag panik igen. Matchade med person ur mitt gamla festgäng från typ gymnasieåren. Snäll person som jag av någon anledning alltid var asdryg mot. Blev bjuden på födelsedagsfest igår lite löst, gick inte pga feg (vem vet vilka som ingår i umgänget idag) och skulle inte hinna köpa med någon present pga jobb. Så idag blir jag bjuden på biodejt av samma person istället.

Jag kan ta en hint men istället för "oj låter kul" reagerar jag med total panik... Fattar inte varför. Tror det är gammalt dåligt samvete över hur dryg jag varit och lite oro över att det ska bli likadant igen.

Edit: nä men anledningen var väl att han alltid (då) varit överdrivet superintresserad och inte jag.
 
Well,well,well, look what the selfie dragged in... :meh:

Tog bort ”i ett förhållande” för några dagar sen på facebook, och igår la jag ut en bild på mig, sonen och hunden innan jag skulle dra till jobbet, och att det var lite tufft att lämna dom för att jobba på helgen.

Och se där ja! En gillning från en kille som jag för säkert 17 år sen hade en crush i. Jag var jättekär 16-åring , han var en ascool 18-åring som gick på krogen på helgerna och hade sig. Vi blev typ tillsammans en väldigt kort period tills han var otrogen, (som jag fick reda på via en annan) och mitt hjärta blev krossat totalt! (I typ en vecka..:angel:) sen har vi inte haft någon kontakt alls, förren han tills för några dagar sen skickade en vänförfrågan...

Idag började han skriva massa på Messenger, först frågade han om det var den han trodde att det var, om jag gått i den skolan, och hängde med den och den, svarade att det stämmer bra det, sen frågade han om jag hade känt igen han då, svarade ”Jajjemän, det gjorde jag!:)” Varpå han svarade: Vad roligt! :) Det trodde jag inte du skulle göra efter så här många år! Vad glad jag blev nu! Och vad fin du är! :love: Vi kanske kan ta en kaffe nån dag?

Jag har sovit piss på jobbet och var in i helvete bitter i morse så jag svarade: Klart man inte glömmer dig! :) Otrogna, opålitliga, och falska människor är inget jag glömmer i första taget!:) Den där kaffekoppen kan du bjuda din sambo på istället tycker jag! Ha det fint!”

Det blev tyst, tack och lov och jag kunde återgå till att vara exakt så pass osocial som jag behöver vara idag!:up::angel:
 
Well,well,well, look what the selfie dragged in... :meh:

Tog bort ”i ett förhållande” för några dagar sen på facebook, och igår la jag ut en bild på mig, sonen och hunden innan jag skulle dra till jobbet, och att det var lite tufft att lämna dom för att jobba på helgen.

Och se där ja! En gillning från en kille som jag för säkert 17 år sen hade en crush i. Jag var jättekär 16-åring , han var en ascool 18-åring som gick på krogen på helgerna och hade sig. Vi blev typ tillsammans en väldigt kort period tills han var otrogen, (som jag fick reda på via en annan) och mitt hjärta blev krossat totalt! (I typ en vecka..:angel:) sen har vi inte haft någon kontakt alls, förren han tills för några dagar sen skickade en vänförfrågan...

Idag började han skriva massa på Messenger, först frågade han om det var den han trodde att det var, om jag gått i den skolan, och hängde med den och den, svarade att det stämmer bra det, sen frågade han om jag hade känt igen han då, svarade ”Jajjemän, det gjorde jag!:)” Varpå han svarade: Vad roligt! :) Det trodde jag inte du skulle göra efter så här många år! Vad glad jag blev nu! Och vad fin du är! :love: Vi kanske kan ta en kaffe nån dag?

Jag har sovit piss på jobbet och var in i helvete bitter i morse så jag svarade: Klart man inte glömmer dig! :) Otrogna, opålitliga, och falska människor är inget jag glömmer i första taget!:) Den där kaffekoppen kan du bjuda din sambo på istället tycker jag! Ha det fint!”

Det blev tyst, tack och lov och jag kunde återgå till att vara exakt så pass osocial som jag behöver vara idag!:up::angel:
Varför blev du fb-kompis med honom om du avskyr honom så mycket som det verkar?
 
Well,well,well, look what the selfie dragged in... :meh:

Tog bort ”i ett förhållande” för några dagar sen på facebook, och igår la jag ut en bild på mig, sonen och hunden innan jag skulle dra till jobbet, och att det var lite tufft att lämna dom för att jobba på helgen.

Och se där ja! En gillning från en kille som jag för säkert 17 år sen hade en crush i. Jag var jättekär 16-åring , han var en ascool 18-åring som gick på krogen på helgerna och hade sig. Vi blev typ tillsammans en väldigt kort period tills han var otrogen, (som jag fick reda på via en annan) och mitt hjärta blev krossat totalt! (I typ en vecka..:angel:) sen har vi inte haft någon kontakt alls, förren han tills för några dagar sen skickade en vänförfrågan...

Idag började han skriva massa på Messenger, först frågade han om det var den han trodde att det var, om jag gått i den skolan, och hängde med den och den, svarade att det stämmer bra det, sen frågade han om jag hade känt igen han då, svarade ”Jajjemän, det gjorde jag!:)” Varpå han svarade: Vad roligt! :) Det trodde jag inte du skulle göra efter så här många år! Vad glad jag blev nu! Och vad fin du är! :love: Vi kanske kan ta en kaffe nån dag?

Jag har sovit piss på jobbet och var in i helvete bitter i morse så jag svarade: Klart man inte glömmer dig! :) Otrogna, opålitliga, och falska människor är inget jag glömmer i första taget!:) Den där kaffekoppen kan du bjuda din sambo på istället tycker jag! Ha det fint!”

Det blev tyst, tack och lov och jag kunde återgå till att vara exakt så pass osocial som jag behöver vara idag!:up::angel:

Jag hade nog skickat konversationen till sambon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3
Svar
57
· Visningar
6 219
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Svar
1 120
· Visningar
111 863
Senast: Sassy
·
Fritid Småkronorna spelar sin sista träningsmatch just nu. Det kickar igång den 26 när Sverige börjar mot Lettland och Kanada ställs mot...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp