På tal om distansrelationer, och även det där med att känna sig ensam i relationen, så har jag åter blivit påmind att fysisk närhet inte är avgörande (vilket mitt ex upprepade gånger försökte berätta för mig) för hur "nära varandra" man känner sig.
Denna helg har varit en riktig berg-och-dalbana i min och DB's "relation", och vi har inte ens träffats....! Utan enbart skrivit via snap. Från att ha varit lycklig, "glad och kåt" i torsdags/fredags, via förnärmat, deppig, interesserad, besviken, charmad, glad, pirrig, irriterat, fascinerat, tacksam, förväntansfull, misstänksam, bedårad, bekymrat, imponerat, the list goes on... Till att nu känna mig sorgsen över det som framkom i våran sista diskution i går kväll.
Men iaf, jag börjar inse hur
@Migo och
@Mumfie kan få sina relationer att funka på trots av skilda kontinent - så länge kommunikationen fungerar bra så behöver man inte känna sig ensam, även om man kan sakna varandra. Medan om kommunikationen skär sig så känner man sig så övergiven, oavsett om man har någon annan nära inpå eller inte.