Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ragget har nu bott här i snart en vecka. Det har gått mycket bättre än väntat, inga problem överhuvudtaget.
Jag har haft ryggbesvär under veckan och knappt kommit ur sängen men han har varit en ängel och fixat allt.

Igår kom min mamma över på spontanbesök. Jag hade inte berättat om min nyblivna sambo så mamma blev lite förvånad över situationen. När ragget drog till gymmet och lämnade oss ensamma utbrast mamma:
"-Du och dina unga modellkillar! Vad snygg och trevlig han är! Hur hittade du honom?"
Hon fick en något mildare variant av sanningen :D

Någon som verkligen har välkomnat ragget till familjen med öppna armar är katten. Jag vet att jag har skrivit om det innan men de två har blivit riktiga jättebästisar.
Den enda nackdelen med deras nya vänskap är att ragget nu blir väckt några gånger på natten.

Som sänggavel har jag en bred hylla som katten brukar ligga ovanpå och för att komma upp på den brukar katten hoppa från sängen.
Nu har katten istället kommit på att han kan använda raggets huvud som trappsteg. Några gånger om natten hoppar kattskrället upp i sängen, traskar fram till huvudändan, kliver obekymrat över raggets ansikte och vidare till sin sovplats. Vi snackar om en stabil kattherre på 7-8 kilo så att inte vakna under tiden är mer eller mindre omöjligt :rofl:
 
@Migo nu blir jag bekymrat att du kommer sova bort hela din USA-vistelse... :o Hoppast verkligen att du får sova på flyget ja.

@Tranan försök att inte hänga upp hela ditt mående på en person. Det är inte bra för vare sig dig eller GK att göra henne "ansvarig" för om du har det bra eller bara deppar ihop totalt..... Oavsett vad som händer vidare så behöver du känna att du kan må bra på egen hand, och att det inte är katastrof att vara själv - vare sig en helg, eller evt hela tiden. 🤗

(Ja, jag vet att det är svårt - funderade senast i morse på att ändra min Tinder-profiltext till: "Det behöver inte vara så seriöst, jag vill bara ha en pojkvän!" :angel:)
 
@Migo nu blir jag bekymrat att du kommer sova bort hela din USA-vistelse... :o Hoppast verkligen att du får sova på flyget ja.

@Tranan försök att inte hänga upp hela ditt mående på en person. Det är inte bra för vare sig dig eller GK att göra henne "ansvarig" för om du har det bra eller bara deppar ihop totalt..... Oavsett vad som händer vidare så behöver du känna att du kan må bra på egen hand, och att det inte är katastrof att vara själv - vare sig en helg, eller evt hela tiden. 🤗

(Ja, jag vet att det är svårt - funderade senast i morse på att ändra min Tinder-profiltext till: "Det behöver inte vara så seriöst, jag vill bara ha en pojkvän!" :angel:)
Sov gott på väg till London så ska nog gå bra till SAN!
 
Sov gott på väg till London så ska nog gå bra till SAN!

Skönt! ☺ Jag kan inte sova sittande överhuvudtaget....


KL

Har fortfarande inte hört från studiekompisen om han kommer hit i dag och vill träffas?! Så jag räknar nog bort honom.
LH verkar inte jätteivrig i sitt snappande (iofs inte jag hellre, så det är väl okej), och DB har fortfarande inte tagit initiativ till att ses igen. :cautious: Jag tänker fråga honom under dagen i dag vad han har för planer i helgen, om han inte nappar och vill träffas så får jag lägga planer med hästarna istället. :cool: Orkar inte med flera sista-minuten-dejtar tror jag.
 
Heja @Migo ! Hoppas att du får det skittrevligt där borta! Jag var så sjuuukt skeptisk förut så jag förväntar mig att bli motbevisad :D

Här dyker en potentiell myskompis upp i eftermiddag och jag måste städa men det är så sjukt kallt att jag fastnat under en filt... Nåja, han är förvarnad :laugh:
Men gud vad mycket jag har att vara pirrig för idag!!
Heja @gul_zebra och @Migo!
 
Fy, sitter och tänker hur tom denna helg kommer bli.
Blir mest arg på mig själv. förlorar allt bra.
Nej du förlorar inte allt bra. Du har dessutom möjligheter nu att utforska hur du blir vän med dig själv och slutar vara rädd för att vara utlämnad till eget sällskap. Det är en STOR tillgång i livet att kunna vara tillfreds utan att behöva andra människor runt sig. Och när man kommer dit blir livet betydligt enklare. Och antagligen också relationer.

Jag uppfattar det som om du har ett enormt stort bekräftelses/trygghetsbehov, (baserat på att du verkar behöva tillgång nästan 24/7 med de du blir förälskad i) och det är inget fel i det, men jag tror att det är väldigt sunt att bli trygg med att kunna ge den andra personen mer andrum. Och att kunna ha det bra även när man inte på ett eller annat vis umgås.

Det är helt ok och sunt också att sörja över en förlorad kärlek (om den nu är förlorad? Är det slut, eller har ni bara backat lite?) men det är ju viktigt att inte hänga upp all sin lycka på andra. Jag ser rätt många som är så rädda för att vara ensamma att de genom hela livet kastar sig från relation till relation och aldrig tar sig tid till att lära känna sig själva och bli tillfreds i eget sällskap. Det är lite sorgligt! Och jag upplever utifrån vad du skriver att du kanske är lite i samma mönster?

Och när du skriver att ingen vill ha dig för att bla bla bla. Så trösta dig med att du ju faktiskt fått glädjen att vara ömsesidigt stormförälskad flera gånger de senaste åren. (Om jag minns rätt?) Du verkar INTE ALLS så hopplös och oattraktiv som du försöker måla upp dig själv som.

Och sluta snacka så negativt till dig själv. Det är bara destruktivt. Försök se situationen utifrån och var lika vänlig och förstående mot dig själv som du skulle vara mot andra i din situation.
 
Jag har inte bett om råd. Jag vill inte ha något från någon här inne. Så jag förväntar mig med andra ord ingenting.

Jag vill inte ens ha råd från folk i min omgivning. Det jag bett om är sällskap. Och att folk inte skrämmer mig när jag sagt att jag har en fobi. Inget annat.
Nej du förlorar inte allt bra. Du har dessutom möjligheter nu att utforska hur du blir vän med dig själv och slutar vara rädd för att vara utlämnad till eget sällskap. Det är en STOR tillgång i livet att kunna vara tillfreds utan att behöva andra människor runt sig. Och när man kommer dit blir livet betydligt enklare. Och antagligen också relationer.

Jag uppfattar det som om du har ett enormt stort bekräftelses/trygghetsbehov, (baserat på att du verkar behöva tillgång nästan 24/7 med de du blir förälskad i) och det är inget fel i det, men jag tror att det är väldigt sunt att bli trygg med att kunna ge den andra personen mer andrum. Och att kunna ha det bra även när man inte på ett eller annat vis umgås.

Det är helt ok och sunt också att sörja över en förlorad kärlek (om den nu är förlorad? Är det slut, eller har ni bara backat lite?) men det är ju viktigt att inte hänga upp all sin lycka på andra. Jag ser rätt många som är så rädda för att vara ensamma att de genom hela livet kastar sig från relation till relation och aldrig tar sig tid till att lära känna sig själva och bli tillfreds i eget sällskap. Det är lite sorgligt! Och jag upplever utifrån vad du skriver att du kanske är lite i samma mönster?

Och när du skriver att ingen vill ha dig för att bla bla bla. Så trösta dig med att du ju faktiskt fått glädjen att vara ömsesidigt stormförälskad flera gånger de senaste åren. (Om jag minns rätt?) Du verkar INTE ALLS så hopplös och oattraktiv som du försöker måla upp dig själv som.

Och sluta snacka så negativt till dig själv. Det är bara destruktivt. Försök se situationen utifrån och var lika vänlig och förstående mot dig själv som du skulle vara mot andra i din situation.
Precis sån har ju jag varit, va inte heller så gullig att va tsm med. Har insett nu efter ett rejält jobbigt uppbrott vad jag gjort och inte gjort.
Men har också fått en annan självinsikt att jag behöver jobba med mig själv, lära mig att älska mig själv och på köpet få självkänsla och bli av med all osäkerhet som gjort att jag varit om jag varit. Är dock väldigt befriande när man kommer till den insikten på riktigt.. Nu vet jag vad jag behöver göra för att bli en lyckligare och bättre människa. Även om jag fortfarande mår dåligt för uppbrottet så mår jag samtidigt bättre än någonsin.. :D
 
F kom ikväll med.
Bättre känsla nu och jättemysigt... hinner nog ses nån gång i helgen med, han ändrade sig och åker i början av nästa vecka...

Wäwäwääää.

Lite så har jag ju det med Värmland.
Ibland känns det jättebra och mysigt. Sist han var här låg vi bara och tittade på varandra och strök varandras ryggar i typ en timme.
Ibland känns det som att han istället försöker hålla mig på en armlängds avstånd.

Vi har ju inte pratat om det mer än att han är velig med vad han vill eftersom han ska flytta 30 mil bort om ett år. Jag tycker att det vi har är fint och vill gärna ha mer, men är samtidigt okej med att allt är tidsbestämt och kommer att ha ett slut.
Samtidigt är jag rädd att ta upp det igen med risk för att skrämma bort honom.

Wäwäwäwäääää.
 
Lite så har jag ju det med Värmland.
Ibland känns det jättebra och mysigt. Sist han var här låg vi bara och tittade på varandra och strök varandras ryggar i typ en timme.
Ibland känns det som att han istället försöker hålla mig på en armlängds avstånd.

Vi har ju inte pratat om det mer än att han är velig med vad han vill eftersom han ska flytta 30 mil bort om ett år. Jag tycker att det vi har är fint och vill gärna ha mer, men är samtidigt okej med att allt är tidsbestämt och kommer att ha ett slut.
Samtidigt är jag rädd att ta upp det igen med risk för att skrämma bort honom.

Wäwäwäwäääää.

Ja det låter väldigt likt!

Jag är dock mindre chill än dig med att det snart kommer ta slut snart.
Det är så sällan man träffar personer man är komplativ med :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 361
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 438
Svar
1 263
· Visningar
129 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp