Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sablar vad allt går upp och ned med känslorna nu i höst!!! :cautious::wtf::(:banghead:O_o

Jag växlar mellan att känna mig pånyttfödd, se ljust på framtiden, våga hoppas på att jag kommer att möta kärleken. Känna mig redo att kasta mig ut i dejtande, och att vara åter på scratch och känna mig liten och osäker.

Jag tror inte längre att det finns någon framtid för mig och kapet. Inte som en seriös relation iallafall, men det vore härligt om jag iallafall fick en till helg eller två där vi har det lika fint som förra gången. Det hjälper mig massor att vara med honom. Det får mig att känna mig mer ”normal” och som om det finns hopp om att jag någongång ska kunna leva samboliv med någon. Trots ett väldigt långt uppehåll utan intimitet med någon.

Vi har haft lite mer kontakt nu på sistone också vilket är trevligt. Vi får se hur det går. Bollen för att bjuda in till häng ligger hos honom och jag kommer inte att tjata.

Matchningen på Tinder som jag nämnde att jag skrev med avmatchade mig efter kort tids skrivande. Vilket jag väntat mig eftersom han inte verkade vara en vidare god matchning. :p Annars hade nog jag avmatchat. Det kändes inte rätt.

Jag har fått tre andra matchningar som jag inte skrivit till. De har inga presentationer och jag har ärligt talat inte varit så upplagd eftersom jag är så kluven kring Kapet. Jag vet ganska säkert att det inte kommer att bli ett ”vi” på allvar med oss. Men jag kan ändå inte släppa honom utan vill hemskt gärna träffa honom asap. Och sen kan jag nog gå vidare och börja dejta. Om jag törs! Men jag måste väl, eftersom det verkar vara det mest effektiva för att träffa någon när man inte har så stor umgängeskrets.

Som en bieffekt av att Kapet (som är en hunk i mina ögon!) intresserat sig för mig har jag ändrat swipebeteende. Jag börjar våga tro att jag kan attrahera mer attraktiva män än jag tidigare vågade tro på. Och för all del yngre!!

Jag tror till och med matchraten har gått upp jämfört med hur jag swipade före kapet. Mätt i matchningar vs. antal högerswipes. Tänk vad lite bekräftelse kan göra med ens självbild!
 
@Zinfernia Hur länge ska han bo hos dig, och fortsätter du dejta andra under tiden? Kanske missat lite.
Jag har sagt att han kan bo här så länge han behöver, han behöver inte känna någon stress för min skull. Jag tycker att det är kul att ha någon att prata med på kvällarna och det är mysigt att sova med honom :)
I och med att vi har en intim relation så har jag inte något behov eller intresse just nu av att dejta andra, jag får bekräftelsen och närheten ändå.

Hade dessutom kunnat bli lite stelt att dejta någon annan. "-Välkommen hem till mig. Här har vi min tillfälliga sambo och älskare, hälsa snällt. Han är 11 år yngre än mig och kung i baren på ställen där jag numera inte kan visa mig utan att folk tror att jag har en brutal ålderskris.
Och förresten, om du vill sova över får du sova på höger sida i sängen. Jag sover i mitten och pojkspolingen till vänster." :D
 
Tur jag hanterar mitt liv och min ångest bra i alla fall. Kommer hit ett tinderragg och jag är full med stesolid. Mycket bra tänkt av mig.
Jaja, jag får bättra mig en annan dag.
 
Jag har sagt att han kan bo här så länge han behöver, han behöver inte känna någon stress för min skull. Jag tycker att det är kul att ha någon att prata med på kvällarna och det är mysigt att sova med honom :)
I och med att vi har en intim relation så har jag inte något behov eller intresse just nu av att dejta andra, jag får bekräftelsen och närheten ändå.

Hade dessutom kunnat bli lite stelt att dejta någon annan. "-Välkommen hem till mig. Här har vi min tillfälliga sambo och älskare, hälsa snällt. Han är 11 år yngre än mig och kung i baren på ställen där jag numera inte kan visa mig utan att folk tror att jag har en brutal ålderskris.
Och förresten, om du vill sova över får du sova på höger sida i sängen. Jag sover i mitten och pojkspolingen till vänster." :D
OK, vad snällt av dig! Hoppas att han är snäll tillbaka.
 
Wohoo..... Musikern ringde i kväll (vi har iofs chattat dagligen sen sist vi sågs) och vi hade nog det längsta samtalet över telefon hittills. Han är nästan helt frisk. En dansande banan för det :banana:

Sen bestämde vi dejt på Måndag, första barnfria dagen. Varför vänta liksom? Och så ska vi ses på lördagen.
Det är värt två bananer till :banana::banana:
 
Kanske dags att presentera mig i tråden, är inne och läser en del men har inte skrivit något för att jag inte har känt mig redo :o

Jag kom nyligen ut ur en relation, i slutet av sommaren. Har tindrat en del men inte klickat med någon person. Träffade en kille några gånger men han kände så väldigt mycket mer än mig så jag valde att avsluta dejtingen, jag kände inte samma för honom. Tog bort tinder och badoo för ungefär 2 veckor sen, efter att en kille på mitt nya jobb dök upp på tinder och skrev i jobbchatten någon dag senare O_o

Finns en person i min närhet som jag träffar dagligen som jag är väldugt förtjust i, men han är "förbjuden frukt". Skapar mycket frustration hos mig så jag har fullt upp med att hantera det :p
 
Kanske dags att presentera mig i tråden, är inne och läser en del men har inte skrivit något för att jag inte har känt mig redo :o

Jag kom nyligen ut ur en relation, i slutet av sommaren. Har tindrat en del men inte klickat med någon person. Träffade en kille några gånger men han kände så väldigt mycket mer än mig så jag valde att avsluta dejtingen, jag kände inte samma för honom. Tog bort tinder och badoo för ungefär 2 veckor sen, efter att en kille på mitt nya jobb dök upp på tinder och skrev i jobbchatten någon dag senare O_o

Finns en person i min närhet som jag träffar dagligen som jag är väldugt förtjust i, men han är "förbjuden frukt". Skapar mycket frustration hos mig så jag har fullt upp med att hantera det :p

Välkommen!! 😁
 
Himla mysig kväll med ragget och hans kompisar! ❤

Efter en minst sagt hetsig avslutning på Fifa-turneringen slog vi oss ner och åt middag ihop och jag fick chansen att prata lite närmare med dem. Vilka härliga grabbar! 😍

Jag kände igen en av dem sen innan men kunde inte placera varifrån, han var så uppenbart välbekant att jag var tvungen att fråga om vi setts innan.
Killarna flinade och frågade om jag följer ett visst ökänt tv-program. Det visade sig att den bekanta killen deltog i en tidigare säsong av Paradise Hotel, och ja, det var därifrån jag kände igen honom 😳
(Och nu har jag avslöjat för hela Buke att jag följer Paradise Hotel. Snacka om att rasera den lilla värdighet jag hade! Vi ses på Avenyn så kan jag bada i Poseidon efter att ni kastat ruttna tomater på mig :D)

Vi hade en jättetrevlig middag och efteråt när ragget drog till livsbutiken på hörnet för att köpa snus fick jag prata ensam med killarna.
Jag tyckte det var skönt att få höra deras syn på den senaste tidens händelser, de har känt ragget betydligt längre än vad jag har och har en större insyn i hans liv och tidigare relationer.
Jag frågade rätt ut vad de tyckte om att han har flyttat in med mig och till min glädje fick jag en överväldigande positiv respons. Samtliga var överens om att det som skedde var för både ragget och hans exflickväns bästa, det gick helt enkelt inte att ens försöka rädda den relationen och de var glada över att det ändå löste sig så bra för honom. En av killarna berättade att ragget hade berättat för dem om mig, flera veckor innan relationen tog slut.
"-Vi förstod tidigt att du var skön, fastän du är så gamm... mycket äldre!" :rofl:

I och med att ragget då och då drar kokain på utekvällarna tog jag chansen att prata lite med killarna om det också. Jag förklarade att jag redan hade förstått att det säkert var så att fler i hans gäng också tog något men att det inte är min sak att döma, jag vill bara veta att de har koll på grejerna.
Vi hade ett jättebra samtal och jag känner mig lugn, de vet vad de sysslar med.

Ikväll är det utgång för killarna, de sticker så fort fotbollen är avklarad. Själv ska jag snart gå och lägga mig. Jag klarar inte längre att hålla ungdomarnas tempo i baren så jag lämnar walk-over till förmån för yngre talanger i den matchen 😁
 
Så skönt att "dejten" verkar gå såpass bra, @Migo! :love: Och @Voff vad bra att ni äntligen fått prata lite mer ordentligt, och att det nu (förhoppningsvis) snart blir en träff igen! :)


Jag för min del känner mig lite förolämpad nu, fick inte komma på besök till DB med vin "ifall sonen skulle få för sig att komma över".... Hans exfru bor tydligen lika bredvid, och han har sagt att barnen kan komma till honom närsom. Vilket såklart är bra. För barnens del alltså. Men.
Han ville inte att sonen skulle träffa på en annan kvinna i hans hus - "med mindre det kändes som något långsiktigt/seriöst". Såh. Vad kan jag säga? Förstår ju absolut argumentet. Men tycker ändå det borde gå att säga till en 10-åring att pappa har besök ikväll så det passar inte så bra att du kommer hit..?

Näe, känns betydligt enklare att dejta folk utan barn! :meh:
 
Jag har sagt att han kan bo här så länge han behöver, han behöver inte känna någon stress för min skull. Jag tycker att det är kul att ha någon att prata med på kvällarna och det är mysigt att sova med honom :)
I och med att vi har en intim relation så har jag inte något behov eller intresse just nu av att dejta andra, jag får bekräftelsen och närheten ändå.

Hade dessutom kunnat bli lite stelt att dejta någon annan. "-Välkommen hem till mig. Här har vi min tillfälliga sambo och älskare, hälsa snällt. Han är 11 år yngre än mig och kung i baren på ställen där jag numera inte kan visa mig utan att folk tror att jag har en brutal ålderskris.
Och förresten, om du vill sova över får du sova på höger sida i sängen. Jag sover i mitten och pojkspolingen till vänster." :D
Han betalar väl hyra?

Du är väl också medveten om att det kan finnas kokain i din lägenhet? Är det ok för dig?
 
Himla mysig kväll med ragget och hans kompisar! ❤

Efter en minst sagt hetsig avslutning på Fifa-turneringen slog vi oss ner och åt middag ihop och jag fick chansen att prata lite närmare med dem. Vilka härliga grabbar! 😍

Jag kände igen en av dem sen innan men kunde inte placera varifrån, han var så uppenbart välbekant att jag var tvungen att fråga om vi setts innan.
Killarna flinade och frågade om jag följer ett visst ökänt tv-program. Det visade sig att den bekanta killen deltog i en tidigare säsong av Paradise Hotel, och ja, det var därifrån jag kände igen honom 😳
(Och nu har jag avslöjat för hela Buke att jag följer Paradise Hotel. Snacka om att rasera den lilla värdighet jag hade! Vi ses på Avenyn så kan jag bada i Poseidon efter att ni kastat ruttna tomater på mig :D)

Vi hade en jättetrevlig middag och efteråt när ragget drog till livsbutiken på hörnet för att köpa snus fick jag prata ensam med killarna.
Jag tyckte det var skönt att få höra deras syn på den senaste tidens händelser, de har känt ragget betydligt längre än vad jag har och har en större insyn i hans liv och tidigare relationer.
Jag frågade rätt ut vad de tyckte om att han har flyttat in med mig och till min glädje fick jag en överväldigande positiv respons. Samtliga var överens om att det som skedde var för både ragget och hans exflickväns bästa, det gick helt enkelt inte att ens försöka rädda den relationen och de var glada över att det ändå löste sig så bra för honom. En av killarna berättade att ragget hade berättat för dem om mig, flera veckor innan relationen tog slut.
"-Vi förstod tidigt att du var skön, fastän du är så gamm... mycket äldre!" :rofl:

I och med att ragget då och då drar kokain på utekvällarna tog jag chansen att prata lite med killarna om det också. Jag förklarade att jag redan hade förstått att det säkert var så att fler i hans gäng också tog något men att det inte är min sak att döma, jag vill bara veta att de har koll på grejerna.
Vi hade ett jättebra samtal och jag känner mig lugn, de vet vad de sysslar med.

Ikväll är det utgång för killarna, de sticker så fort fotbollen är avklarad. Själv ska jag snart gå och lägga mig. Jag klarar inte längre att hålla ungdomarnas tempo i baren så jag lämnar walk-over till förmån för yngre talanger i den matchen 😁
Vet de verkligen vad de sysslar med? Sorry, men jag tycker du känns otroligt naiv i hela den här ragget-grejen. Vill inte måla fan på väggen men jag tror inte det kommer nåt bra ur det där - snarare tvärtom...men jag hoppas jag har fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 502
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
191
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp