Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag insåg precis att min utbildning blir klar nästa år, och att S utbildning också blir klar nästa år. Visserligen i slutet av året för hans del, men ändå nästa år. Nästa år är det alltså dags att börja planera för vårat liv tillsammans.

Jag vet att det lär bli en stor omställning från att ha långdistans och att sen (förhoppningsvis) bli sambos, men jag blir ändå så glad av att tänka på det. Visst, det är typ två år kvar men ändå. Nästa år är det "värsta" förbi, och möjligheterna ligger framför oss.
 
Försökte luska ur DB i går om han vill att vi är exklusiva eller inte... Han är inte så bra på att berätta vad han tänker. :angel: :rofl: Men han verkade inte jettepepp på att jag skulle dejta andra män, iaf.
Lite frustrerande dock att vi knappt har möjlighet att ses. :( Men chattar i timmar varje dag och pratar även i telefon flera ggr i veckan.

Jag måste nog ta ett snack med Z med, han har varit ännu mer "på" sedan våran dejt, och överöser mig med komplimanger och "kärleksförkläringar" - till skilnad från ovannämnda... :p Så om jag inte ska fortsätta träffa honom så bör jag nog tala om det snart..
 
Försökte luska ur DB i går om han vill att vi är exklusiva eller inte... Han är inte så bra på att berätta vad han tänker. :angel: :rofl: Men han verkade inte jettepepp på att jag skulle dejta andra män, iaf.
Lite frustrerande dock att vi knappt har möjlighet att ses. :( Men chattar i timmar varje dag och pratar även i telefon flera ggr i veckan.

Jag måste nog ta ett snack med Z med, han har varit ännu mer "på" sedan våran dejt, och överöser mig med komplimanger och "kärleksförkläringar" - till skilnad från ovannämnda... :p Så om jag inte ska fortsätta träffa honom så bör jag nog tala om det snart..
Folk som inte vill vara uttalat exklusiva men vill begränsa sin partners dejting? Sånt får mina varningsklockor att ringa...
 
Försökte luska ur DB i går om han vill att vi är exklusiva eller inte... Han är inte så bra på att berätta vad han tänker. :angel: :rofl: Men han verkade inte jettepepp på att jag skulle dejta andra män, iaf.
Lite frustrerande dock att vi knappt har möjlighet att ses. :( Men chattar i timmar varje dag och pratar även i telefon flera ggr i veckan.
Det där att han inte är så jättebra på att prata om vad han tänker kanske kan vara något han bör se till att bättra sig med om ni ska fortsätta ses. I mitt fall med klättraren så var just sådant något han tog upp för diskussion redan första gången vi var hemma hos honom, och så fort han börjar fundera på något nytt så tar han upp det också. Just för att vi båda ska ha koll på läget. Sedan behöver vi inte han något bestämt åt något håll alls, men då har vi i alla fall gemensamt kommit fram till det.
 
Det där att han inte är så jättebra på att prata om vad han tänker kanske kan vara något han bör se till att bättra sig med om ni ska fortsätta ses. I mitt fall med klättraren så var just sådant något han tog upp för diskussion redan första gången vi var hemma hos honom, och så fort han börjar fundera på något nytt så tar han upp det också. Just för att vi båda ska ha koll på läget. Sedan behöver vi inte han något bestämt åt något håll alls, men då har vi i alla fall gemensamt kommit fram till det.

Ja, alltså (+ @Migo) vi pratar jättemycket, om allt möjligt, och han sa redan första gången vi sågs igen i år att han inte är på Tinder längre. Men han vet nog inte helt vad han känner eller vill med våran relation, och jag har inget behov av att pusha honom till att ta ett beslut än. Vi kom väl överens om att vi iaf ska berätta för varandra om vi träffar någon annan, vilket är tillräckligt för mig. :) (Och ja - lyssnar ständigt efter varningsklockor)
 
Ska på dejt i morgon, är tanken iaf, men blivit så förkyld... Men redan ställt in med honom en gång för att jag blev sjuk den gången också. Iaf förvarnat om att jag är ganska förkyld, då får han välja om han vill ses eller inte.

Även träffat programmeraren igen, känns som på en bra nivå för mig just nu, dvs. vi hörs inte varje dag och jag blir inte stressad. Han verkar även vara ganska lättlärd, så det är ju positivt :).
 
Här är stendött på dejtingfronten.
Herr Koriander och jag kom fram till att avståndet var lite väl mastigt så vi la ner tanken på att dejta men chattar lite och skickar skärmdumpar till varandra på "skojiga" Tinderfynd :D
Va fan skulle han bo där långt borta för? Han är ju skitkul!
Raceföraren hänger i. Kan inte påstå att han är skitkul. Men artig. Men jag är ju en torsk för humor, munhuggas. Det ska vara rapt och lite bitskt men hjärtligt och reko. Vet inte om han bara är blyg och rädd att "gå fel". Ska iaf ge han en chans i veckan och träffa honom igen.
 
Varför ? Om man får fråga ?

Hela grejen att börja prata med någon man inte har en aning om vem det är och om man ens skulle klicka irl liksom.

Kan ju också tillföra tråden att jag har fått hela EN matchning sedan jag uppdaterade min profil, det stör inte mig men känns kanske bra för någon annan som inte heller får så många att läsa i känna sig mindre ensam 🙂 sveper snabbt slut på kvinnor i mitt område!

Eller. Jag matchade ju med en enhörning också som faktiskt skrev men sedan nog insåg att det var jävligt långt emellan 😅 typ Stockholm.
 
Hela grejen att börja prata med någon man inte har en aning om vem det är och om man ens skulle klicka irl liksom.

Kan ju också tillföra tråden att jag har fått hela EN matchning sedan jag uppdaterade min profil, det stör inte mig men känns kanske bra för någon annan som inte heller får så många att läsa i känna sig mindre ensam 🙂 sveper snabbt slut på kvinnor i mitt område!

Eller. Jag matchade ju med en enhörning också som faktiskt skrev men sedan nog insåg att det var jävligt långt emellan 😅 typ Stockholm.

Börja prata? På tinder? HAHAHAHA

Jag har fått en del matcher, börjat prata med de flesta, 80% svarar inte, övriga avmatchar. Nej förresten, jag har faktiskt träffat två stycken.

De tjejer jag träffat på andra sätt (snygga trevliga tjejer) säger samma sak. Tjejtinder är öken.

Vad gör folk på tinder om de är ointresserade av att prata? Fattar ej.
 
Senast ändrad av en moderator:
@the_connemara jag tänker tvärtom faktiskt. Har man normal social kompetens så tycker jag det funkar jättebra att chatta lite, känna av kemin och sen ses för en fika eller promenad eller så. Det handlar bara om att träffa en ny människa för en trevlig aktivitet, det är inget livsavgörande möte och ingen viktig jobbintervju. Man måste inte falla handlöst direkt, det räcker väl att man trivs i varandras sällskap? Jag har träffat en hel del folk via nätet och i de allra flesta fall har det varit trevligt och avslappnat, absolut något jag hellre har gjort än ogjort. Fika med en trevlig person brukar oftast inte vara plågsamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 866
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 811
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 355
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp