Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag nyss dödade en chatt :p
En snubbe som jag började chatta lite med i förrgår. I dag kom vi in på musik. Jag lyssnar enormt mycket på musik och det är en viktig bit i mitt liv. Tydligen var han ett Hellströmfan och jag sa att Håkan var kanske inte min kopp te. Han svarade då att de som inte förstått Hellströms storhet hade nog någon form av dyslexi och avslutade med en blinksmily.
Jag fattade ju att det var ett skämt. Har dock dyslexi så jag svarade "Det förklarar saken för jag är dyslektiker"

Hoppsan så tyst det blev från honom :o:p
Det var ju kul skrivet ju! Men det kan lätt bli missförstånd i skrift.
 
Frågar folk er hur länge ni varit singlar?
Det gör mer än hälften av de jag pratar med. Jag vet inte vad den informationen skulle spela för roll men endel reagerar negativt på att jag inte varit det så länge..
Såklart är det ju deras förlust/problem men tycker de är märkligt. Endel verkar ha så snäva ”kravlistor” att de målar in sig i ett hörn?
Jag brukar inte fråga det i början, kanske att frågan om man haft tidigare förhållanden kommer upp om man träffas flera ggr.

Men tycker inte att det är en konstig fråga egentligen. Letade jag seriöst och skulle träffa någon som kommit ur en samborelation för några veckor sedan skulle jag bli tveksam.
Tänker nog att många som frågar har negativ upplevelse av att träffat någon som inte var över sitt tidigare förhållande.
 
Matchar med en tjej som går en sjukt creddig utbildning på min institution. Man måste vara utgiven författare för att ens kunna söka dit.
Jag är starstruck och vågar inte skriva till henne. Haha. Problem.
Haha apropå starstruck och författare... Jag var på dejt en gång med en som berättat att han skrev en del. Mitt under dejten föll det plötsligt på plats för mig att det var ju HAN, en inte jättekänd författare vars böcker jag läst och älskade så pass mycket att jag funderat på att skicka nåt fanmail. :o Jag tappade helt fattningen, stämningen blev skum och vi hördes inte mer efter dejten. Men det är en rolig historia. :D
 
Jag och Raceföraren ska ses för AW på Fredag. Får se om det lossnar då. Blir inte klok på om han är blyg och därför så stel och "korrekt" eller vad det är. Men sätter mitt hopp till ett par öl under västen. Kanske får det honom att komma över blyghetströskeln.

Matchade i kväll med en kille på Goodones. Han reser utomlands i morgon men vill ses när han kommer hem. Bäst av allt...han bor nära!
 
Jag har nog totaldödad diskussionen med killen i Vietnam. Han pratade ganska mycket om allt vi skulle göra när vi sågs och tjatade om att jag skulle göra avkall på min regel om att inte kramas första dejten (vilket jag faktiskt gör avkall på ibland, men det beror ju på vilka vibbar man får) och till sist tröttnade jag och påpekade att tjat är vansinnigt avtändande och definitivt kontraproduktivt. Han svarade att han inte tjatat, men bad om ursäkt ifall jag uppfattade det så.

Sen har han varit tyst...
 
Jag har nog totaldödad diskussionen med killen i Vietnam. Han pratade ganska mycket om allt vi skulle göra när vi sågs och tjatade om att jag skulle göra avkall på min regel om att inte kramas första dejten (vilket jag faktiskt gör avkall på ibland, men det beror ju på vilka vibbar man får) och till sist tröttnade jag och påpekade att tjat är vansinnigt avtändande och definitivt kontraproduktivt. Han svarade att han inte tjatat, men bad om ursäkt ifall jag uppfattade det så.

Sen har han varit tyst...

Det där måste jag lära mig att säga ifrån om också, jättebra att du gjorde det!
Du ska inte kompromissa över hur du är.
Jag gillar inte fysisk kontakt med folk jag inte känner och brukar vara tydlig med det.
Det ska respekteras inte tjatas om!
 
Det där måste jag lära mig att säga ifrån om också, jättebra att du gjorde det!
Du ska inte kompromissa över hur du är.
Jag gillar inte fysisk kontakt med folk jag inte känner och brukar vara tydlig med det.
Det ska respekteras inte tjatas om!

Ja, jag har verkligen fått jobba med det här! Först fick jag slita som barn/ungdom för att stå ut med att det alltid skulle kramas till höger och vänster. Helt emot min natur, men då var det ju "självklart" att man skulle vara fysisk. Sen har jag fått en total ögonöppnare (bla genom buke) att det är ok att inte hålla på och kramas hela tiden. Så då har jag fått kämpa med att lära om. ;)

Jag försöker förmedla det i min närhet också, tex finns det ett barn i min närhet som inte vill kramas och ändå ska föräldrarna tjata på stackaren att den såklart ska krama (okända) personer. Suck liksom...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 898
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 812
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 356
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 156
Senast: __sofia__
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp