Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger att jag inte vill.
Avskyr när folk börjar fråga om anledningar och inte kan respektera mitt svar.

Jo, men precis. "Jag vill inte" räcker ju.

Det är konstigt egentligen att "varför VILL du ha barn?" ses som en jättekonstig fråga (tycker jag) medan vill man INTE, då ska det analyseras deluxe.

Men det har vi ju redan dragit i tråden, så det behöver vi ju inte dra flera varv, men ändå.
 
Att "ha fullt upp med sig själv" är ju väldigt ospecifikt och lämnar stort utrymme för tolkning. Då får man nog uttrycka sig lite mer precist om man önskar att mottagaren INTE ska göra sin egen tolkning.
Eller så frågar man istället för att sitta och spekulera?
 
Hmm....

Hur tolkar ni det om nån (jag i detta fallet alltså) säger att hen inte vill ha barn för hen "har nog med sig själv"? Låter det liksom allvarligt? Hp-kille ett verkar ha tolkat det så, men jag menar det inte så allvarligt... Hur hade ni tänkt?
Jag hade också tolkat det som att personen hade just tillräckligt med att ta hand om sig själv och inte mäktade med ett barn också.

Jag skrev nog bara att jag inte var intresserad av att skaffa egna barn. Jag har/hade inte något emot att den andra hade barn så det skrev jag också. Annars kan man ju helt enkelt skriva att man inte är intresserad av barn.
 
Och @Hedinn Oj, ja det var nog så han tänkte också... Hur bör man uttrycka sig istället tro?
Jag tänker också att det är pga diverse problem som personen inte vill ha barn när det uttrycks som "har nog med sig själv". För egen del kör jag bara på "Jag vill aldrig bli förälder" och ska någon envisas med att fråga varför, då får den personen skylla sig själv när jag ger ett rejält svar :devil:

(Att jag kör med "vill aldrig bli förälder" verkar göra att de som har barn från tidigare relationer håller sig borta. Annars kommer ett "Du behöver ju inte skaffa barn, bara du trivs med mina som redan finns".)
 
Jag tänker också att det är pga diverse problem som personen inte vill ha barn när det uttrycks som "har nog med sig själv". För egen del kör jag bara på "Jag vill aldrig bli förälder" och ska någon envisas med att fråga varför, då får den personen skylla sig själv när jag ger ett rejält svar :devil:

(Att jag kör med "vill aldrig bli förälder" verkar göra att de som har barn från tidigare relationer håller sig borta. Annars kommer ett "Du behöver ju inte skaffa barn, bara du trivs med mina som redan finns".)
Alltså, sista stycket ska jag spara i bakhuvudet till om jag behöver ge mig ut i dejtande igen! :up:
 
Eller så frågar man istället för att sitta och spekulera?
Ja, det gör man väl om man då vill veta exakt. Personligen hade jag varit lite tveksam till att följdfråga eftersom formuleringen indikerar att det kan röra sig om eventuellt känsliga saker.

I det här fallet frågade han på ett väldigt fint sätt.

Mest jag som blev paff, då jag som sagt inte menade så allvarligt utan mer skämtsamt.

F ö frågade jag i mitt senaste mess ifall han vill ses igen... får väl se om han blev avskräckt :p. Men verkar han tveksam eller inte vill, ska jag fråga om han vill ses som vänner, kanske vill han det ändå.
 
Så det är bättre att sluta svara och inbilla sig att din tolkning är rätt . Tänk om den är fel? Då kanske du missar en vettig person.

Bara för att jag inte frågar efter den exakta anledningen så slutar jag alltså svara..? För övrigt så får man en rätt bra uppfattning av människor genom att läsa lite mellan raderna, tycker jag.


Alltså: jag har för övrigt aldrig det här potentiella problemet som du och jag diskuterar då jag söker mig till människor som kommunicerar på ungefär samma sätt som jag. Då uppstår nästintill inga tveksamheter eller missförstånd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
201 525
Senast: pepp
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
280
Senast: movi
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 863
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 706
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp