Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hände nått kul och udda!
Herr Koriander och jag har ju fortsatt chatta eftersom vi har så sjukt kul. Men vi är helt överens att vi inte ska dejta. Nu dejtar han någon, kul...men så slog det honom att han hade en vän/kollega som skulle vara klockren för mig.
Så han fick mitt godkännande att förmedla kontakt.
Kompisen har skrivit ett meddelande (helt min humor där också) och vi ska höras av mer i eftermiddag :up:
 
Fast det var ju du som skrev ”verkligheten” i tråden. Om du nu istället tycker att det är ”underhållning” som du skriver senare kanske det är dumt att skriva det som att du skulle tro att det där är jämförbart med verkligheten?
Men ursäkta. Varför är detta ens en diskussion ? Jag trodde vemsomhelst fattade att dejting inte ser ut så i verkligheten.
 
Nu hände nått kul och udda!
Herr Koriander och jag har ju fortsatt chatta eftersom vi har så sjukt kul. Men vi är helt överens att vi inte ska dejta. Nu dejtar han någon, kul...men så slog det honom att han hade en vän/kollega som skulle vara klockren för mig.
Så han fick mitt godkännande att förmedla kontakt.
Kompisen har skrivit ett meddelande (helt min humor där också) och vi ska höras av mer i eftermiddag :up:

Åh, vad roligt!
 
Jag har nog totaldödad diskussionen med killen i Vietnam. Han pratade ganska mycket om allt vi skulle göra när vi sågs och tjatade om att jag skulle göra avkall på min regel om att inte kramas första dejten (vilket jag faktiskt gör avkall på ibland, men det beror ju på vilka vibbar man får) och till sist tröttnade jag och påpekade att tjat är vansinnigt avtändande och definitivt kontraproduktivt. Han svarade att han inte tjatat, men bad om ursäkt ifall jag uppfattade det så.

Sen har han varit tyst...

Men blä. Påminner om killen jag träffade som sa att "Jamen, XX kan du ju inte ha som dealbreaker!"

Eh? Jo?

Ja, jag har verkligen fått jobba med det här! Först fick jag slita som barn/ungdom för att stå ut med att det alltid skulle kramas till höger och vänster. Helt emot min natur, men då var det ju "självklart" att man skulle vara fysisk. Sen har jag fått en total ögonöppnare (bla genom buke) att det är ok att inte hålla på och kramas hela tiden. Så då har jag fått kämpa med att lära om. ;)

Jag försöker förmedla det i min närhet också, tex finns det ett barn i min närhet som inte vill kramas och ändå ska föräldrarna tjata på stackaren att den såklart ska krama (okända) personer. Suck liksom...

Det där tänker jag också ofta på när föräldrar och andra ska puffa barn att kramas när man ska säga hejdå t ex. Låt bli. "Stopp min kropp" tycket jag är en bra "barn-ramsa".

Om han beter sig så gränslöst redan på meddelande stadiet vet jag inte om han är så mycket att ha kontakt med. Respekt för gränser är viktigt.

Precis!! Träffade en kille förr och vi blev oense på Messenger redan innan vi sågs, men sågs ändå sen... (why? 🤔) blev inte jättebra.
 
Hmm....

Hur tolkar ni det om nån (jag i detta fallet alltså) säger att hen inte vill ha barn för hen "har nog med sig själv"? Låter det liksom allvarligt? Hp-kille ett verkar ha tolkat det så, men jag menar det inte så allvarligt... Hur hade ni tänkt?
 
Hmm....

Hur tolkar ni det om nån (jag i detta fallet alltså) säger att hen inte vill ha barn för hen "har nog med sig själv"? Låter det liksom allvarligt? Hp-kille ett verkar ha tolkat det så, men jag menar det inte så allvarligt... Hur hade ni tänkt?
Beror på sammanhang och om det var uppenbart skämtsamt eller inte. Antingen hade jag tolkat det som ett skämt och mer "hittepåanledning" till att inte vilja ha barn eller så hade jag tolkat det som att personen hade någon form av problem hen brottades med på ett eller annat sätt. Beror som sagt helt på hur det lagts fram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
201 515
Senast: pepp
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
279
Senast: movi
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 863
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 698
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp