Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är likadan, varför skulle jag nöja mig med något som är less then perfect 🤷‍♀️
Har massa, massa dealbrekers 😁

Men precis så. Varför nöja sig med mindre än vad man egentligen vill ha? Jag har så mycket annat jag kan kompromissa med, typ om han gör skidbacke av osten eller ej :laugh:

Jag har också massa dealbreakers. Har tagit mig iväg på 5 första-dejter totalt pga det. :laugh:

Men det kanske var 5 extremt bra förstadejter å andra sidan? :laugh:
 
Där är vi olika i så fall. Jag vill ha hela paketet med en man som matchar mig i såväl personlighet och värderingar som socioekonomisk status, som har liknande ekonomiska möjligheter, liknande liv med arbete på kontorstid (kan till exempel inte tänka mig att dejta någon som jobbar sena kvällar/nätter) och som vill ha liknande liv i framtiden. Jag vill ha det så enkelt som möjligt 😅

Kan det vara skillnad på att identifiera specifika dealbreakers och att de helt enkelt bara finns där undermedvetet? Jag har exempelvis aldrig tänkt på en persons ekonomi, ändå har de flesta jag dejtat haft god ekonomi. Kanske för att jag tycker att de klär sig fint, har liknande intresse som jag och har intressanta jobb. Ofta är det ju så att folk drar sig till andra inom samma socioekonomisk grupp, kanske inte medvetet men för att man upplever att man har mycket gemensamt. Samma med attraktion för mig, jag har sällan tänkt att jag inte är attraherad av personen på grund av ditten eller datten, utan mest bara märkt att jag inte känner mig attraherad. Så när jag säger attraktion, intresse och no bullshit så blir det ändå en ganska smal grupp människor för mig även om jag sällan reflekterar kring varför.
 
Men precis så. Varför nöja sig med mindre än vad man egentligen vill ha? Jag har så mycket annat jag kan kompromissa med, typ om han gör skidbacke av osten eller ej :laugh:



Men det kanske var 5 extremt bra förstadejter å andra sidan? :laugh:

3 av 5 har varit extremt bra. Dom andra två väldigt trevliga. :D
 
Tänk hur preferenserna på vissa saker antagligen ändra över tid medan vissa saker blir kvar.
För mig är nog värderingarna allra viktigast och att man är på samma plats i livet och har så varit genom åren. Annat som att de har barn eller vill bo ihop har ändrats

Jag som är gammal nog att vara många av ers morsa vill väldigt gärna att mannen jag träffar har barn och en egen passion för nånting. Absolut inte en man som vill flytta ihop. Att han har bra relation till barnens mamma (sina ex) ser jag som ett bra tecken.
 
Kan det vara skillnad på att identifiera specifika dealbreakers och att de helt enkelt bara finns där undermedvetet? Jag har exempelvis aldrig tänkt på en persons ekonomi, ändå har de flesta jag dejtat haft god ekonomi. Kanske för att jag tycker att de klär sig fint, har liknande intresse som jag och har intressanta jobb. Ofta är det ju så att folk drar sig till andra inom samma socioekonomisk grupp, kanske inte medvetet men för att man upplever att man har mycket gemensamt. Samma med attraktion för mig, jag har sällan tänkt att jag inte är attraherad av personen på grund av ditten eller datten, utan mest bara märkt att jag inte känner mig attraherad. Så när jag säger attraktion, intresse och no bullshit så blir det ändå en ganska smal grupp människor för mig även om jag sällan reflekterar kring varför.
Absolut, jag tror vi har fler dealbreakers undermedvetet än vad vi tror. Sen tror jag också att det är en enorm skillnad på att träffa någon på nätet kontra i verkligheten, på nätet sållar man ju genom tusentals och kan vara hur kräsen som helst och därmed också välja bort yttre attribut som man i verkligheten kanske inte ens hade tänkt på.
 
Lite så tänker jag när det gäller det övriga också. Det hjälps liksom inte att han är supertrevlig, rolig, intelligent och allmänt jättehärlig om inte övriga bitar också finns på plats.
Jag måste ju erkänna att jag har följt dig genom trådarna och tyckt att du har varit lite ytlig ;) MEN jag har en dotter som varit ihop med en snubbe som var exakt sådär supertrevlig, rolig, intelligent och allmänt jättehärlig - och INGEN av de bitar som du brukar nämna (som jag förut tyckte var ytliga) var på plats. Det gick inte. Det gick verkligen inte. Hur härlig han än är så funkade det inte att vara så ojämnbördiga med allt annat
 
Jag måste ju erkänna att jag har följt dig genom trådarna och tyckt att du har varit lite ytlig ;) MEN jag har en dotter som varit ihop med en snubbe som var exakt sådär supertrevlig, rolig, intelligent och allmänt jättehärlig - och INGEN av de bitar som du brukar nämna (som jag förut tyckte var ytliga) var på plats. Det gick inte. Det gick verkligen inte. Hur härlig han än är så funkade det inte att vara så ojämnbördiga med allt annat
Jag ser också mig själv som rätt ytlig :D Och ja, jag förstår precis vad du menar. Även om man går in i relationen med inställningen att "kärleken övervinner alla hinder" så har jag upplevt att det i verkligheten blir övermäktigt med tiden när man märker att partnerns avsaknad av det man själv har ideligen går ut över en själv på olika sätt.
 
Sen måste jag också säga att när jag diskuterat dejtingkrav med random män över nätet så vet jag inte hur många som klagat på att kvinnor har sååå många orimliga krav. Det känns som att det är en vedertagen sanning, att kvinnor är kräsna och att män får lida för det.

Att Bosse, 47 år, enbart söker kvinnor i 30-årsåldern som är "omtänksamma" och som kan tänka sig att flytta till hans ungkarlshus i landet djupaste skogar där den enda faciliteten är rinnande kallvatten på utedasset är förstås inte relevant i sammanhanget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 728
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 170
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp