Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går det relativt bra. DB är tysst som i graven, och jag har lyckats låta bli med att skriva till honom. Var oerhört nära på i helgen, men istället distraherade jag mig genom att swipa lite runt på Tinder. Matchade med en kille som skrev till mig direkt, och vi har fortsatt skriva en hel del under veckan. Han påminner lite om min exmake och verkar ha en hel del gemensamt med honom, fast ser ut för att vara en "nyare och bättre version" som jag lite skämtsamt sagt till mina kompisar. 😅

Vi kan kalla nya matchen för "kocken", och han har bjudit ut mig på sushi på lördag, vilket jag tackat ja till. Jag gillar ju sushi, och det torde vara bättre att gå ut och träffa folk än att sitta ensam hemma och deppa. Kocken har även sagt att han vill komma och titta på min ridtävling på söndag och att han ska ta med morötter till hästen... vi får nu se, beror nog på hur dejten går om vi vill ses igen eller inte. :p
 
Här går det relativt bra. DB är tysst som i graven, och jag har lyckats låta bli med att skriva till honom. Var oerhört nära på i helgen, men istället distraherade jag mig genom att swipa lite runt på Tinder. Matchade med en kille som skrev till mig direkt, och vi har fortsatt skriva en hel del under veckan. Han påminner lite om min exmake och verkar ha en hel del gemensamt med honom, fast ser ut för att vara en "nyare och bättre version" som jag lite skämtsamt sagt till mina kompisar. 😅

Vi kan kalla nya matchen för "kocken", och han har bjudit ut mig på sushi på lördag, vilket jag tackat ja till. Jag gillar ju sushi, och det torde vara bättre att gå ut och träffa folk än att sitta ensam hemma och deppa. Kocken har även sagt att han vill komma och titta på min ridtävling på söndag och att han ska ta med morötter till hästen... vi får nu se, beror nog på hur dejten går om vi vill ses igen eller inte. :p
Jag matchade med en som gick under namnet Kocken länge. Det är nu min partner, så jag kan bekräfta att det var ett framgångsrikt arbetsnamn - iallafall i vårt fall :D Och efter drygt ett år eller mer bytte jag faktiskt namn i telefonen också...
 
Absolut, tänkte om han hade den inställningen. Det är ju ok för vissa men kanske inte alla och kanske han är den av dom. Bara en tanke. Ingen kritik.

Jag tog inte det inte som kritik. ;)

Jag är nog sorten som måste vara öppen med vem och hur jag är. Jag är filterlös mest hela tiden utan att trampa någon på tårna.
 
Jag tog inte det inte som kritik. ;)

Jag är nog sorten som måste vara öppen med vem och hur jag är. Jag är filterlös mest hela tiden utan att trampa någon på tårna.
Hmm, jag hade nog backat lite om någon börjat prata om andra personer hen dejtar framför mig, iallafall i ett tidigt stadie. Menar inte att det du gör är fel, men det var ju någon här ovan som också skrev lite samma sak, att han försöker hinta om att du ska träffa andra kanske är en signal från honom att han inte är intresserad. Det blir ju samma sak fast från ditt håll då. Så behöver det naturligtvis inte vara, men det kan ju vara så att han inte tror att du är intresserad av honom när du pratar om andra. För mig (och många andra verkar det som) är det sådant man pratar om med vänner, men kanske inte direkt framför någon man är intresserad av (i ett tidigt skede). Som sagt, det gäller naturligtvis inte alla!
 
Ang var man kallar den man dejtar. Jag har verkligen problem med det 😅 När jag pratar/skriver något som involverar hans existens och inte namn passar. Vad säger man då? Han är liksom varken min dejt, särbo eller pojkvän. Till min arbetsterapeut sa jag snabbt namnet för visste inte vad jag skulle säga så där är ju inget problem längre men jag hade ändå velat ha ett enklare än "killen jag träffar". Finns det något kort o bra? På engelska kanske om inte svenska?

Jag är enormt obekväm med att någon tror/kallar honom för pojkvän eftersom vi uttalat inte är tillsammans. Jag vill inte ha det jävla oket varken på mig eller gentemot honom. Tips? Jag har velat fråga här länge nu men känner mig liksom barnslig på något vis som hänger upp mig så mkt på det 😔
 
Ang var man kallar den man dejtar. Jag har verkligen problem med det 😅 När jag pratar/skriver något som involverar hans existens och inte namn passar. Vad säger man då? Han är liksom varken min dejt, särbo eller pojkvän. Till min arbetsterapeut sa jag snabbt namnet för visste inte vad jag skulle säga så där är ju inget problem längre men jag hade ändå velat ha ett enklare än "killen jag träffar". Finns det något kort o bra? På engelska kanske om inte svenska?

Jag är enormt obekväm med att någon tror/kallar honom för pojkvän eftersom vi uttalat inte är tillsammans. Jag vill inte ha det jävla oket varken på mig eller gentemot honom. Tips? Jag har velat fråga här länge nu men känner mig liksom barnslig på något vis som hänger upp mig så mkt på det 😔
Kallade O för ”min dejt” innan vi blev tillsammans. Fungerade bra. :)
 
Åååh, nu blir jag inspirerad att starta en ny tråd angående det där med att dejta en kontra flera, och hurvida tvåsamhetsnormen är en fabrikerat grej som inte samsvarar med människans natur... Men orkar inte/har inte tid... :p
Jag tror det är oerhört individuellt. Vissa är bekväma med det och då känner jag att man ofta lägger på att tvåsamhetsnormen är fel osv. Vilket jag tycker är rätt onödigt bara för att man själv känner att man har hittat ”rätt” och känner sig upplyst.
 
Kallade O för ”min dejt” innan vi blev tillsammans. Fungerade bra. :)

Men det börjar kännas konstigt nu 😅 kanske dels för tiden men kanske mest för att det inte riktigt känts som att vi aldrig dejtat minus första gången vi sågs? Han är liksom mer en superhärlig, trygg och helt kravlöst del av min vardag typ. Dejt för mig är starkt förknippat med stressen att lära känna en ny människa (inte något jag varken gillar eller eg har energi till).
 
Men det börjar kännas konstigt nu 😅 kanske dels för tiden men kanske mest för att det inte riktigt känts som att vi aldrig dejtat minus första gången vi sågs? Han är liksom mer en superhärlig, trygg och helt kravlöst del av min vardag typ. Dejt för mig är starkt förknippat med stressen att lära känna en ny människa (inte något jag varken gillar eller eg har energi till).

Skulle det funka att helt enkelt benämna honom som "kompis" eller "vän"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 510
Svar
846
· Visningar
45 473
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp