Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sett kollegor på Hp tidigare och tycker det är fan så jobbigt! Känner att det ändrar balansen på jobbet för även om ingen av oss, Gud förbjude, skulle vara intresserad så ser vi på varandra med andra ögon, ögon som jag inte vill bli sedd av annat än som kollega. :meh:
Fast vet de inte att du är singel då?

Jag ser ofta kollegor, men främst vikarier kanske, på Tinder. Det innebär ju att de ser mig med. Men jag låtsat som att inget hänt. Än så länge har jag inte märkt någon skillnad i bemötande.
 
Fast vet de inte att du är singel då?

Jag ser ofta kollegor, men främst vikarier kanske, på Tinder. Det innebär ju att de ser mig med. Men jag låtsat som att inget hänt. Än så länge har jag inte märkt någon skillnad i bemötande.
Jag varken talar om när jag träffar någon eller när det tar slut, tycker inte det är något de har att göra med.
 
Hur många gånger har ni träffats hittils? Och har ni pratat något angående vad ni vill med relationen, på lite längre sikt?
Vi har pratat sen 3 mars. Träffats tre gånger. Två av de gångerna har dock varit väldigt intensiva med övernattning etc.

Det går inte att prata med honom om framtiden mer än i generella termer vad vi vill individuellt. För mig har det varit så självklart att vara med honom, men antagligen känner väl inte han samma sak. Säger jag någonting om oss i framtiden så skrattar han antingen bort det eller säger att det är lite väl tidigt att tänka så. Och ja, jo, det kanske är tidigt. Jag har väl en annan känsla än honom kanske. Fast varför är han då så himla fin när vi träffas? Om det inte finns några känslor utan bara är sex, då är man inte sådär omtänksam och gullig som han är.
 
Skatteverks-killen hörde av sig igen i dag och ville träffas. Jag satt precis och höll på beställa kadaverbil och avlivning av min ena häst, så var inte helt på rätt humör.... men sa bara att jag behövde jobba.

Är dock helt slutkörd psykiskt just nu, så vet inte helt om det är någon bra idè att träffa honom - samtidigt som det vore skönt att tänka på något annat än hästar eller jobb ett tag. Och är i gravt behov av fysisk kontakt, men vet inte om han/vi är redo för det helt än. Svårt....
Önskar allra mest att jag kunde få DB att komma hit och bara hålla om mig, men att träffa honom igen skulle garanterat få mig att krascha totalt. Så låter bli med att försöka på det. Skrev till bästis att jag behövde en kram, men fick bara en utskällning för att jag är töntig med hästarna. :( Meh.
 
Vi har pratat sen 3 mars. Träffats tre gånger. Två av de gångerna har dock varit väldigt intensiva med övernattning etc.

Det går inte att prata med honom om framtiden mer än i generella termer vad vi vill individuellt. För mig har det varit så självklart att vara med honom, men antagligen känner väl inte han samma sak. Säger jag någonting om oss i framtiden så skrattar han antingen bort det eller säger att det är lite väl tidigt att tänka så. Och ja, jo, det kanske är tidigt. Jag har väl en annan känsla än honom kanske. Fast varför är han då så himla fin när vi träffas? Om det inte finns några känslor utan bara är sex, då är man inte sådär omtänksam och gullig som han är.
Är du säker på att han är singel? Känner så igen det du skriver från han som jag dejtade som visade sig ha ett förhållande.
 
Sett kollegor på Hp tidigare och tycker det är fan så jobbigt! Känner att det ändrar balansen på jobbet för även om ingen av oss, Gud förbjude, skulle vara intresserad så ser vi på varandra med andra ögon, ögon som jag inte vill bli sedd av annat än som kollega. :meh:

Men varför skulle ni se på varandra med andra ögon?
Jag har sett ett flertal kollegor, vänner, och ytligt bekanta på Tinder. Inte lagt någon värdering vid det alls.
 
Om det inte finns några känslor utan bara är sex, då är man inte sådär omtänksam och gullig som han är.
Varför skulle någon inte kunna vara det?
Alla funkar olika
En kompis träffade en sån kille ett tag, han var dock tydlig med att han inte ville ha något förhållande med henne, men hon levde på hoppet länge, just för hon tyckte att han betedde sig så himla fint och gulligt mot henne, "så det måste ju finnas något mer där". Det fanns det ej, till slut lessnade hon och avslutade
 
Vi har pratat sen 3 mars. Träffats tre gånger. Två av de gångerna har dock varit väldigt intensiva med övernattning etc.

Det går inte att prata med honom om framtiden mer än i generella termer vad vi vill individuellt. För mig har det varit så självklart att vara med honom, men antagligen känner väl inte han samma sak. Säger jag någonting om oss i framtiden så skrattar han antingen bort det eller säger att det är lite väl tidigt att tänka så. Och ja, jo, det kanske är tidigt. Jag har väl en annan känsla än honom kanske. Fast varför är han då så himla fin när vi träffas? Om det inte finns några känslor utan bara är sex, då är man inte sådär omtänksam och gullig som han är.

Det med gullig och omtänksam behöver inte betyda så mycket.
Flera av mina fwb har varit sådär supergulliga och fina när vi setts utan att det betyder mer än det som är för stunden. All in där och då.

Tre gånger sen mars och all den radioskuggan låter inte som någon framtidsdröm dessvärre.
 
Varför skulle någon inte kunna vara det?
Alla funkar olika
En kompis träffade en sån kille ett tag, han var dock tydlig med att han inte ville ha något förhållande med henne, men hon levde på hoppet länge, just för hon tyckte att han betedde sig så himla fint och gulligt mot henne, "så det måste ju finnas något mer där". Det fanns det ej, till slut lessnade hon och avslutade
Eller så finns det känslor men inte tillräckligt för att ha ett förhållande. Det finns alla möjliga varianter.
 
Vi har pratat sen 3 mars. Träffats tre gånger. Två av de gångerna har dock varit väldigt intensiva med övernattning etc.

Det går inte att prata med honom om framtiden mer än i generella termer vad vi vill individuellt. För mig har det varit så självklart att vara med honom, men antagligen känner väl inte han samma sak. Säger jag någonting om oss i framtiden så skrattar han antingen bort det eller säger att det är lite väl tidigt att tänka så. Och ja, jo, det kanske är tidigt. Jag har väl en annan känsla än honom kanske. Fast varför är han då så himla fin när vi träffas? Om det inte finns några känslor utan bara är sex, då är man inte sådär omtänksam och gullig som han är.

Haller med andra om att man visst kan vara omtanksam och snall, gullig aven "bara" mot en sexpartner - for mig at det just det storre engagemanget i varandras liv utanfor sexet som mer eller mindre gor skillnaden mellan en FWB och en partner

Min fwb som jag har traffat i ett par manader ar jattefin, och nar vi ses sa brukar vi ta en ol och snacka lite innan vi gar hem till nagon, sa jag vet en del om hans liv, och han en del av mitt, men jag skulle aldrig vanda mig tilll honom med mina problem, och liksa ses vi aldrig for "dagsaktiviteter". Var relation ar valdigt uttalad och granserna ar vi overrens om, och det funkar jattebra for oss bada

Had en situation forra aret med en kille som skickade dubbeltydliga signaler och jag var aldrig riktigt saker pa om han ville ha en relation eller fwb situation - kunde vara jattegullig och planera resturangbesok pa fina (for fina!) resturanger, men samtidigt dra sig ur sista minuten for vanliga dejter och pratade aldrig sarskilt mycket om sitt eget liv.
Pallar inte med sant langre, sa jag har relativt raka samtal, och de ar sallan sa obekvama som man kanske oroar sig for!
 
Nej, såklart. Men folk vet ju sånt ändå är min erfarenhet.
Min erfarenhet är att det brukar ta ett halvår ungefär, om de ens vet om det. Jag pratar inte förhållanden med mina manliga kollegor utan föredrar att hålla distansen när det gäller mitt privatliv..
Men varför skulle ni se på varandra med andra ögon?
Jag har sett ett flertal kollegor, vänner, och ytligt bekanta på Tinder. Inte lagt någon värdering vid det alls.
Jag har själv erfarit hur det förändrats från att vara kollega till att bli "lovlig". :yuck:
 
Min erfarenhet är att det brukar ta ett halvår ungefär, om de ens vet om det. Jag pratar inte förhållanden med mina manliga kollegor utan föredrar att hålla distansen när det gäller mitt privatliv..

Jag har själv erfarit hur det förändrats från att vara kollega till att bli "lovlig". :yuck:

Men få är det väl bara vara tydlig med att man inte är intresserad?
Inom min bransch är det så himla vanligt med relationer mellan kollegor så jag ser inte riktigt problemet 😁
 
Vi har pratat sen 3 mars. Träffats tre gånger. Två av de gångerna har dock varit väldigt intensiva med övernattning etc.

Det går inte att prata med honom om framtiden mer än i generella termer vad vi vill individuellt. För mig har det varit så självklart att vara med honom, men antagligen känner väl inte han samma sak. Säger jag någonting om oss i framtiden så skrattar han antingen bort det eller säger att det är lite väl tidigt att tänka så. Och ja, jo, det kanske är tidigt. Jag har väl en annan känsla än honom kanske. Fast varför är han då så himla fin när vi träffas? Om det inte finns några känslor utan bara är sex, då är man inte sådär omtänksam och gullig som han är.

Kan ju såklart inte uttala mig om just din situation men jag hade absolut inte tolkat beteendet när man ses som något annat än hur personen beter sig när vi ses. Att bara ha setts tre gånger sedan i mars hade sagt mig betydligt mycket mer.
 
@Ramona Jag har också erfarenhet av ett par personer som var SÅ gulliga när vi väl sågs. Kramades/pussades ofta och även lite i onödan, låg och strök mig över håret med intensiv ögonkontakt, flätade in sina fingrar i mina, drog in mig i famnen och suckade djupt ... I båda fallen hade jag gått in i "relationen" med inställningen att det var sex och kul och inget mer, men efter ett tag fick deras signaler mig att tänka att de verkade mer intresserade än så, vilket i sin tur fick mig att så småningom öka mitt intresse och ...

Crash and burn. I båda fallen. En av dem var betydligt mer intensiv i sina kontakter än jag, tog med mig ut att träffa sina kompisar, som sa t.ex. "Du blir en bra flickvän till [X]". Spelade ingen roll. HAN (ingen av dem) sa ju aldrig någonsin det - det var bara kroppsspråk och uppenbarligen hade kroppsspråk ingen betydelse för honom/dem. I alla fall inte det jag läste in.
 
Kan ju såklart inte uttala mig om just din situation men jag hade absolut inte tolkat beteendet när man ses som något annat än hur personen beter sig när vi ses. Att bara ha setts tre gånger sedan i mars hade sagt mig betydligt mycket mer.
Håller med om detta.
Har insett för egen del, när jag haft fwb-liknande relationer tidigare, att det känns poänglöst för mig att ses med nåt slags distans och bara inriktat på sex. Jag vill gärna gå all in när vi väl ses, låta det bli sådär mysigt, sova över, ha mycket närhet, snacka mycket och göra roliga saker ihop, även om det är nån som jag bara träffar sporadiskt och kanske inte har så mycket kontakt med däremellan. Men då har vi ju också kommit till en punkt där vi varit tydliga med att vi är överens om vad vi vill och vad det kan bli (eller inte kan bli) framåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Fick mail igår: Vi vill bara informera att vi uppdaterat leveranstiden till kl 17.15, fr.o.m. nästkommande leverans. Så de kommer...
Svar
3
· Visningar
360
Senast: Viva
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 480
Svar
1 958
· Visningar
106 316
Senast: MJLee
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp