Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men har man en fru/sambo och kanske till och med barn med denna bör man väl vara mer försiktig? Eller är man beredd på att förlora alltihop för att få ligga lite?
Nu är jag väldigt krass, men har haft vänner som varit ihop med piloter. Flera var skrivna själva på en lägenhet, fastän de hade ett förhållande, då kunde man plocka ut så mycket traktamente som möjligt och skatta för dubbel bosättning.
Har festat med en del inom FMV när jag var yngre, och något som samtliga av stridspiloterna hade som gemensam nämnare det var att dem sökte kickar. Dem levde på sina adrenalinkickar. Så var det inte att utmana sig själv i planet, så var det att göra det med tjejer... Fler än en hade en, eller fler, vid sidan av.

Är du säker på hans yrke? Visst så har man övningar och förläggningar som sträcker sig över dagar, men man har också mycket sammanhängande fritid.
Och han skulle vara 192 lång? Gränsen går vid 190.
Det känns sammantaget som att något är väldigt skumt.
 
Nej, det är nog meningen att det ska vara något mer ord i den meningen. Jag tänker att killen vet ju inte vem han ligger med. Kan ju vara en stalker, eller en riktig galning. Har man då barn och sambo kanske den man har på sidan helt plötsligt försöker hämta barnen från dagis eller liknande. Man vet ju aldrig.

Eller att man är så störd att man inte ringer och berättar sanningen utan snarare ljuger så det blir ännu värre. Liksom försöka förstöra på riktigt!

Jag säger ingenting om de som berättar för tjejen, men jag har själv valt att aldrig göra det. Så länge de inte kontaktar mig, för då säger jag sanningen.
Fast det gäller ju oavsett om man har partner eller inte.
 
Nu är jag väldigt krass, men har haft vänner som varit ihop med piloter. Flera var skrivna själva på en lägenhet, fastän de hade ett förhållande, då kunde man plocka ut så mycket traktamente som möjligt och skatta för dubbel bosättning.
Har festat med en del inom FMV när jag var yngre, och något som samtliga av stridspiloterna hade som gemensam nämnare det var att dem sökte kickar. Dem levde på sina adrenalinkickar. Så var det inte att utmana sig själv i planet, så var det att göra det med tjejer... Fler än en hade en, eller fler, vid sidan av.

Är du säker på hans yrke? Visst så har man övningar och förläggningar som sträcker sig över dagar, men man har också mycket sammanhängande fritid.
Och han skulle vara 192 lång? Gränsen går vid 190.
Det känns sammantaget som att något är väldigt skumt.
Jag skickar ett pm istället för att ta allting i tråden.
 
Nu är jag väldigt krass, men har haft vänner som varit ihop med piloter. Flera var skrivna själva på en lägenhet, fastän de hade ett förhållande, då kunde man plocka ut så mycket traktamente som möjligt och skatta för dubbel bosättning.
Har festat med en del inom FMV när jag var yngre, och något som samtliga av stridspiloterna hade som gemensam nämnare det var att dem sökte kickar. Dem levde på sina adrenalinkickar. Så var det inte att utmana sig själv i planet, så var det att göra det med tjejer... Fler än en hade en, eller fler, vid sidan av.

Är du säker på hans yrke? Visst så har man övningar och förläggningar som sträcker sig över dagar, men man har också mycket sammanhängande fritid.
Och han skulle vara 192 lång? Gränsen går vid 190.
Det känns sammantaget som att något är väldigt skumt.
Finns ju dock andra yrken där man är borta flera dagar/veckor/månader i sträck utan att det finns krav på exempelvis längd.
Sjöbefäl/-kapten exempelvis.
 
Jag tänkte kliva in i tråden efter att ha smygläst länge, för jag håller på med nånslags dejtande. Yay! :)

Efter att jag varit singel i en väldig massa år så har en gammal jobbkontakt oväntat dykt upp i mitt liv och vill lära känna mig mer. Jag tyckte han var attraktiv och trevlig redan på den tiden vi sågs på jobb, men både jag och han var i förhållanden så det var inget jag funderade mer på. Nu har vi har setts några gånger och skriver med varandra till och från under dagarna. Så jag pysslar med den här känslokarusellen av:
* lära känna någon och fundera på vad jag egentligen vill (och vad han vill såklart, vi måste ha ett seriöst samtal om det i närtid)
* lätt panik av att det blir så många inblandade om det blir något seriöst (jag har barn, han har barn)
* lätt panik för jag är ju van vid mitt singelliv, jag tycker det är rätt skönt att rå mig själv, vad händer nu?
* le fånigt när han skickar bilder av sig och tycka det är alldeles för lång tid tills vi ses nästa gång...
 
Jag tänkte kliva in i tråden efter att ha smygläst länge, för jag håller på med nånslags dejtande. Yay! :)

Efter att jag varit singel i en väldig massa år så har en gammal jobbkontakt oväntat dykt upp i mitt liv och vill lära känna mig mer. Jag tyckte han var attraktiv och trevlig redan på den tiden vi sågs på jobb, men både jag och han var i förhållanden så det var inget jag funderade mer på. Nu har vi har setts några gånger och skriver med varandra till och från under dagarna. Så jag pysslar med den här känslokarusellen av:
* lära känna någon och fundera på vad jag egentligen vill (och vad han vill såklart, vi måste ha ett seriöst samtal om det i närtid)
* lätt panik av att det blir så många inblandade om det blir något seriöst (jag har barn, han har barn)
* lätt panik för jag är ju van vid mitt singelliv, jag tycker det är rätt skönt att rå mig själv, vad händer nu?
* le fånigt när han skickar bilder av sig och tycka det är alldeles för lång tid tills vi ses nästa gång...

Välkommen 😁

PS man kan alltid vara särbos och jag tänker att det kanske inte heller är jättekonstigt att inte involvera varandra i respektive familjer supersnabbt med barn osv? Om det funkar att ses utanför barntid? Men fattar det kan vara svårt med barn på båda håll att lära känna varandra mera lite på egen hand kanske? Ta det lugnt oavsett :)
 
Tackar! :D

Jo, här ska definitivt tas det lugnt av flera anledningar varav barnen är den viktigaste. Personligen hade jag inte velat involvera dem alls förrän om/när det är något seriöst, men det har gått sådär med mina egna kids 🙈 De är nämligen stora nog att åka mellan mig och sin far på egen hand, så en av dem dök upp när jag och vad-han-nu-är satt och åt, samtalade lite artigt och försvann sen iväg. Som tur är så är avkomman så stor och mogen att det gick att ha en rak diskussion efteråt. Typ, "nej, jag vet inte i vilken riktning det här kommer att ta vägen men nej, det kommer inte bli några plötsliga ändringar i våra liv". Stackaren har tidigare råkat ut för att deras introducerat flickvän illa kvickt, sen har det pratats om hopflytt, sen tagit slut. Deras far och jag tänker väldigt olika på en hel del punkter :meh:

Det viktigaste är nog att jag inte galopperar iväg i att tänka för långt framåt i olika scenarion. Jag är duktig på att övertänka, väldigt duktig...
 
Men har man en fru/sambo och kanske till och med barn med denna bör man väl vara mer försiktig? Eller är man beredd på att förlora alltihop för att få ligga lite?
Jag tror att det i åtminstone i en del fall helt enkelt är spänningen och risken som lockar. Både att det är något ”förbjudet” och att det finns en risk att bli upptäckt. Den spänningen kan bli nästan som ett beroendeframkallande jag. Har sett det på nära håll.
 
Det kliar verkligen i fingrarna att skaffa tinder, men vet inte om det är värt det... Fyller 30 om ett par dagar och känner mig bara alldeles för gammal för att ens försöka inleda något... Har totalt misslyckats de senaste sex åren jag aktivt försökt träffa någon. Kanske är lika bra att acceptera att jag kommer vara ensam, oälskad och värdelös tills jag dör? Verkar ju inte bättre🤷🏻‍♀️ ingen vill ha en så gammal person som inte ens fått en enda person att tycka om en.
 
Det kliar verkligen i fingrarna att skaffa tinder, men vet inte om det är värt det... Fyller 30 om ett par dagar och känner mig bara alldeles för gammal för att ens försöka inleda något... Har totalt misslyckats de senaste sex åren jag aktivt försökt träffa någon. Kanske är lika bra att acceptera att jag kommer vara ensam, oälskad och värdelös tills jag dör? Verkar ju inte bättre🤷🏻‍♀️ ingen vill ha en så gammal person som inte ens fått en enda person att tycka om en.
Skaffa Tinder!

Jag är 43 år gammal och har fortfarande hoppet uppe på att träffa mannen i mitt liv. :)
 
Skaffa Tinder!

Jag är 43 år gammal och har fortfarande hoppet uppe på att träffa mannen i mitt liv. :)
Min bästa tinderdejt var när vi åt pizza på stranden, kollade på solnedgången och hade det trevligt. Han ringde sen och tackade men att vi skulle lämna det där för att han inte var intresserad. Det är alltså den BÄSTA.

Han jag träffade nu, som jag idiotiskt nog trodde kanske hade en uns intresse av mig, hade kanske kunnat vara schysst och göra det samma istället för att spendera månader på ljug som "i think I'm falling for you" och dagliga kontaktsökanden och frågor om att ses. Det var ju bara fejk alltihopa 🤷🏻‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 873
Svar
1 180
· Visningar
64 021
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Svar
178
· Visningar
13 641
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp