Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det är det här som gör att jag inte riktigt passar för Tinder och kommer sluta som patetisk, ensam och oälskad. Jag fattar inte varför allt ska vara så j'vla bråttom hela tiden.
Samma för mig. Ligga kan jag göra fort. Men att veta om det är något annat tar tid.
Min A var så tålmodig, det tog ett par månader av (rätt glesa) träffar innan det blev något mer än en hej/hej då kram. Andra låg jag med på första dejten, men det är inte de jag vill ha i mitt liv.
 
Ja.. Vet inte riktigt vad jag ska svara på detta. Kul för dig, eller nått?
Jag kan verkligen inte bedöma en hel personlighet efter en träff. Som en snubbe som sa "det kändes som två vänner som var ute och tog en öl" och jag kan för mitt liv inte förstå hur det är ett negativt betyg på en första dejt!
Visst, jag kan väl få någon form av hum om det är en person jag vill träffa en gång till eller ej, men för att säga att jag är attraherad av personen behövs det mer än så. Någon form av magkänsla ja, men där stannar det.
Det är mest ett konstaterande att vi är olika. Kanhända att de män du träffat är lik mig och vet ganska omgående om det är vän eller något annan attraktion.
 
Tror det är det här som gör att jag inte riktigt passar för Tinder och kommer sluta som patetisk, ensam och oälskad. Jag fattar inte varför allt ska vara så j'vla bråttom hela tiden.
Kanske det passar dig bättre att träffa någon på annat sätt än Tinder då? Eller kanske går det att skriva redan i texten där hur du funkar?
 
Tror det är det här som gör att jag inte riktigt passar för Tinder och kommer sluta som patetisk, ensam och oälskad. Jag fattar inte varför allt ska vara så j'vla bråttom hela tiden.

Håller med. Nu är jag å andra sidan så bitter och jävlig överlag, och har noll förmåga att vara annat heller samt att min sjukdom kommer se till att inget kommer vara lättsamt nånsin. Så jag har gett upp tanken på att träffa nån oavsett Tinder eller ej. Det går helt enkelt inte att leva ihop med nån med de förutsättningar jag har. Trist men skönt att inse, då kan man ju släppa den drömmen. Den också.
 
Tror det är det här som gör att jag inte riktigt passar för Tinder och kommer sluta som patetisk, ensam och oälskad. Jag fattar inte varför allt ska vara så j'vla bråttom hela tiden.
Jag kände samma när jag testade tinder igen för drygt ett år sedan, men lyckades träffa någon som var okej med att jag tog tre dagar på mig att svara på meddelanden ibland och där det tog typ fem dejter innan människan ens fick en kram (var väl ett par veckor efter första dejten). Så det går. Jag tog bort alla som var stressiga på appen och var väldigt bestämd med att det skulle vara i min takt och på mina villkor och de som det inte passade för gick bort. Vet att jag skrev här när han ville ses på middag och jag fick panik, men avstyrde det hela till en fika som blev mer på min nivå och så blev den där middagen lite senare. 1 år senare så hänger vi fortfarande ihop 🙂. Vi fortsätter att inte stressa. Har kompisar som frågat i ett halvår om när vi ska flytta ihop, men vi trivs bra som det är och tänker att vi tar det när och om det passar. Vi tänker ju att vi ska spendera massa tid ihop så det finns ingen anledning att hasta fram massa saker bara för att någon annan tycker att det är så man ”ska” göra.
 
Gör det bara! ♥️🙌🏻

Fast det är vi nog allihop! Faktiskt. Jag är väldigt socialt modig, kan prata inför tusentals människor etc utan problem, men just män är ju en annan nivå. Alla är vi ju rädda att bli avvisade liksom.

Våga ändå! Låt dig inte styras av dina rädslor. Du är snygg och rolig - såklart han vill att du ska höra av dig!

Jag skrev och frågade om han ville bada nån dag nästa vecka!
Han tyckte det lät svinbra :D
 
Tror det är det här som gör att jag inte riktigt passar för Tinder och kommer sluta som patetisk, ensam och oälskad. Jag fattar inte varför allt ska vara så j'vla bråttom hela tiden.
Jag har inte ens vågat mig in på Tinder. Tror verkligen inte att det är min grej heller, även om jag är ganska snabb på att bilda mig en initial uppfattning om någon så känns hela tinder-grejen så himla stressframkallande för mig (utifrån vad alla singelvänner berättat 😅).
Jag har ju känt han som jag dejtar nu i 5-6 år, de senaste åren lite närmare, innan det slog ner som ett blixtnedslag mellan oss och ingen av oss kunde värja sig. Har alltid tyckt om honom som person men har inte känt den här attraktionen innan alls! Så här tog det väldigt lång tid för något att växa fram, kan man lugnt säga :D

Jag tror helt enkelt inte att alla är gjorda för den typen av dejting som Tinder innebär. Jag tror inte att jag är det i alla fall. Och det behöver ju inte betyda att det är något fel på en, bara att just det här sättet inte är rätt.
 
Varför är jag så strulig :arghh:
Bokade in en ny dejt nu i helgen för att sedan inse att nej det funkar inte alls för har inte tid. Varför bokar jag in saker när det redan är så mycket :banghead:
 
Var och badade med min kollegas kompis igår. Han som jag träffat tidigare.

Jag tror dessvärre att han är väldigt intresserad, jag not so much. Efteråt skrev han att "nästa gång bokar jag bastu, för det är ju mysigt" :cautious: jag vill ju bara ha nån att bada med 😂
Men vem talar nej till bastu??! Trodde du alltid bastade när du badar eller hoppar du direkt ner i isen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 495
Svar
835
· Visningar
44 686
  • Artikel
Hästnyheter Han har jobbat i thaikök, sportbutiker, cykelaffärer – och som hästskötare. Nu gör Leon Hallén, 33, ny karriär. För Expressen berättar...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp