Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nästa dag kanske det är tvärtom när en har något inbokat och den andra inte, eller också kanske någon gillar att laga mat? :) Jag känner att jag förstår vad @bettysmatte menar. Inte att serva, utan att hjälpas åt och fördela och göra livet lättare. Jag skulle bli helt vansinnig om jag bodde med någon som insisterade på att vi lagade mat ihop hela tiden också, för att det inte skulle bli orättvist. :p

Ja, jag räknar inte riktigt att en person gör en hobby och en gör hushållsarbete som en rimlig fördelning av sysslor. Men ja man kan såklart variera. :) Men känner inte direkt att det blir mindre att göra när man är två, även när man delar på det. Allt tar längre tid för det blir ju mer disk, städning, tvätt osv. 🤷🏻‍♀️
 
Dvs att jag inte skulle göra saker om inte en partner var där och såg till att jag gjorde saker. För mig är det lite som att vara förälder till sin partner. Men jag tolkar säkert fel.
Du drar nog på lite för stora växlar. Det handlar inte om att vara förälder till någon eller vara drivande.

För mig handlar det om att jag är piggare och mer aktiv när jag har sällskap. Det handlar om att jag får saker gjorda när jag har någon annan att prata med. Det innebär verkligen inte att mina djur och jag själv svälter ihjäl för att jag ligger apatisk hemma tills någon säger åt mig någonting annat. Jag är fullt självgående och sköter hem och hushåll, men jag kommer igång på ett annat sätt om jag har sällskap.

Att laga middag åt någon som är ute och spelar golf har jag ingenting emot. Det är så de flesta av mina män har levt! :angel: Med hästarna, golfen, hojåkande etc så brukar de flesta tycka att de inte orkar vänta på att jag ska komma hem innan de lagar mat för då hade de nog svultit ihjäl, medan jag kan gå i timmar utan mat utan att ens känna mig hungrig förrän jag slappnar av. Men å andra sidan har jag ingenting emot att laga mat och fixa så att han slipper göra det när han kommer hem.
 
Ja, jag räknar inte riktigt att en person gör en hobby och en gör hushållsarbete som en rimlig fördelning av sysslor. Men ja man kan såklart variera. :) Men känner inte direkt att det blir mindre att göra när man är två, även när man delar på det. Allt tar längre tid för det blir ju mer disk, städning, tvätt osv. 🤷🏻‍♀️
Nej jag är inte heller helt med på att det blir mindre att göra, men tycker ändå att det är rimligt när man bor ihop att en ibland blir hemma och slänger ihop en middag, oavsett om det är nöjesaktivitet eller arbete. Ska en annars sitta hemma och rulla tummarna medan den andra är borta bara för att man vägrar laga middag medan sambon är på hundkurs när en själv inte har något för sig, typ? Eller äta själv och inte göra en extra portion? Det blir ju snabbt lite tramsigt. :D

Edit: ja tar för givet att det går åt båda håll, och jag är en sådan som abolut inte vill ha med eventuell partner eller rumskamrat på mina fritidsaktiviteter, så endera är hen iväg eller också är hen hemma och har oftast fixat käk liksom. Ingenting konstigt. Jag gör ju samma sak när de är iväg.
 
Nej jag är inte heller helt med på att det blir mindre att göra, men tycker ändå att det är rimligt när man bor ihop att en ibland blir hemma och slänger ihop en middag, oavsett om det är nöjesaktivitet eller arbete. Ska en annars sitta hemma och rulla tummarna medan den andra är borta bara för att man vägrar laga middag medan sambon är på hundkurs när en själv inte har något för sig, typ? Eller äta själv och inte göra en extra portion? Det blir ju snabbt lite tramsigt. :D
Nej jag hade nog roat mig med mina intressen snarare än att rulla tummarna. :)

Men javisst, jag lagar en hel del middagar med, men har nog aldrig gjort en extra portion när min partner inte varit hemma. 😄 Då gör jag mat åt mig själv och räknar med att han äter på sin aktivitet typ.

Det var att hobby räknades som en syssla som behövdes göra och att man delade på sysslor på det viset jag reagerade på.
 
Fast ska en laga middag/göra hushållsarbete medens den andra håller på med sin hobby/intresse? Det känns ju inte alls rimligt. (För mig i alla fall.)

Hade jag behövt leva med fördelningen: jag ska diska och dammsuga medens min partner spelar golf/målade/dansade så hade jag dött.
Det var verkligen inte så jag menade. Jag är vare sig intresserad av att klippa gräset eller dammsuga. Men båda saker måste göras ibland.
 
Nej jag hade nog roat mig med mina intressen snarare än att rulla tummarna. :)

Men javisst, jag lagar en hel del middagar med. Det var att hobby räknades som en syssla som behövdes göra och att man delade på sysslor på det viset jag reagerade på.
Jag tänkte mest när en själv inte har något annat för sig och ändå är hemma, äta bör man ju oavsett förr eller senare. Jag tror vi tolkade inlägget helt olika. :)
 
Tvärtom här! Men så är det ju. Preferenser. :)

Jag kan lätt gräva ner trädet medan särbon lagar mat... eller åka till thaivagnen om han inte är här :laugh:
Och där ser man ju fördelen med att leva med någon som inte är alldeles för lik en själv.... Ingen hade behövt slåss med mig om att få plantera ett träd.... ;) Be my guest liksom... :D
 
Jag som ändå är en ensamvarg ut i fingerspetsarna och absolut till exempel får mest gjort på jobbet när jag får vara ifred slash jobba hemifrån, kan hålla med om att tråkiga sysslor definitivt är lättare att komma igång med om man är två. Jag förstår också tanken med att idag dammsuger jag medan min partner spelar fotboll, imorgon lagar han mat när jag är i stallet (intressen tar tid och att man måste hjälpas åt med markservicen hemma är jag helt med på).

Däremot fick jag intrycket av de specifika inläggen igår att det inte handlade om att ha en förståelse för den andres intressen eller lite lagom ”hjälpa till”, utan att man var tvungen att ha exakt samma intresse (ett väldigt snävt sånt dessutom), annars skulle det inte gå? Det är liksom lite som att jag skulle säga att jag inte kan leva med någon som inte också har just en new forest eller en svart katt? Ingen annan häst eller katt går bra, det måste vara en svart eller just en new forest?
 
Jag lägger mig i diskussionen om intressen och livsmål.
Jag behöver någon som har ett intresse. Som har en passion för nånting. Det gör människan i sig intressant men också ger förståelse (förhoppningsvis) för mina tidskrävande och dyra intressen. Stötta varandra men inte mer än så räcker gott för mig. Livsmålen - om man har uttalade såna är det nog bra med förståelse men behöver inte nödvändigvis vara samma tänker jag.

I övrigt är jag fortfarande förtjust i min kollega, det verkar inte alls gå över. Han å sin sida är fortfarande inte frisk (kanske långtidscovid) så han ägnar sig mest åt att försöka överleva. Skittrist
 
Är så jäkla trött på tinder. Låt mig berätta om min senaste matchning.

Snygg tjej med bilder åt det sensuella hållet , ingen profiltext.

Vi matchade, jag öppnade med att jag tyckte hennes bilder var fina. Vi pratade fram och tlllbaka, på dag 5 frågade jag om hon var singel då jag är så trött på att bli catfishad av par. Jodå hon är singel men hetero så hon är bara på jakt efter vänner, hoppas det är ok med mig!

Alltså…. Hur tänker man då?? Vi är på en dejtingsajt och jag är rätt tydlig i min profil om vad jag söker.

Helt ok såklart att leta vänner på tinder men då är man väl tydlig med det från början så att båda vet vad som gäller!
 
Är så jäkla trött på tinder. Låt mig berätta om min senaste matchning.

Snygg tjej med bilder åt det sensuella hållet , ingen profiltext.

Vi matchade, jag öppnade med att jag tyckte hennes bilder var fina. Vi pratade fram och tlllbaka, på dag 5 frågade jag om hon var singel då jag är så trött på att bli catfishad av par. Jodå hon är singel men hetero så hon är bara på jakt efter vänner, hoppas det är ok med mig!

Alltså…. Hur tänker man då?? Vi är på en dejtingsajt och jag är rätt tydlig i min profil om vad jag söker.

Helt ok såklart att leta vänner på tinder men då är man väl tydlig med det från början så att båda vet vad som gäller!
Känns som att endel bars är ute efter att få bekräftelse..
 
Känns som att endel bars är ute efter att få bekräftelse..
Är det vad det handlar om? Har hört flera säga det så det kanske stämmer. Jag kan inte alla relatera. Vad är vitsen med att få bekräftelse av helt okända personer?Jag personligen är på tinder för att träffa någon liksom. Men väldigt få verkar vara inne på samma spår. De flesta som likear mig är par samt profiler som jag känner igen från min första vända på tinder 2019. Samma bilder och allt. Nej tack.
 
Är så jäkla trött på tinder. Låt mig berätta om min senaste matchning.

Snygg tjej med bilder åt det sensuella hållet , ingen profiltext.

Vi matchade, jag öppnade med att jag tyckte hennes bilder var fina. Vi pratade fram och tlllbaka, på dag 5 frågade jag om hon var singel då jag är så trött på att bli catfishad av par. Jodå hon är singel men hetero så hon är bara på jakt efter vänner, hoppas det är ok med mig!

Alltså…. Hur tänker man då?? Vi är på en dejtingsajt och jag är rätt tydlig i min profil om vad jag söker.

Helt ok såklart att leta vänner på tinder men då är man väl tydlig med det från början så att båda vet vad som gäller!
Så jävla respektlöst ☹️
Är det vanligt att man som tjej blir catfishad av par? Jag har aldrig varit med om att någon man jag skrivit med plötsligt avslöjar att han bara söker en tredje part till sitt förhållande.
 
Så jävla respektlöst ☹️
Är det vanligt att man som tjej blir catfishad av par? Jag har aldrig varit med om att någon man jag skrivit med plötsligt avslöjar att han bara söker en tredje part till sitt förhållande.
Det har hänt mig flera gånger. Så det förekommer även gällande män som tar första kontakten.
 
Är det vad det handlar om? Har hört flera säga det så det kanske stämmer. Jag kan inte alla relatera. Vad är vitsen med att få bekräftelse av helt okända personer?Jag personligen är på tinder för att träffa någon liksom. Men väldigt få verkar vara inne på samma spår. De flesta som likear mig är par samt profiler som jag känner igen från min första vända på tinder 2019. Samma bilder och allt. Nej tack.
Jag matchar väldigt sällan med heteros, tror jag har en väldigt bra gaydar. Och ser väl antagligen rätt gay ut också, vilket bidrar till att matcha med andra som är gay. Av någon anledning.
Men jag förstår helt det där med att söka bekräftelse, eller så är de lite bi-curious, men vågar inte erkänna det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 066
Senast: pepp
·
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
613
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp