Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att det inte är ofta man ens har en crush på någon, så när man väl får det så ska man bejaka det och go for broke. Det kan ju vara den stora kärleken!

Jag tänker lite tvärtom: är det Bara en crush kan man tänka sig för och vara lite praktisk. En kan ju inte eventuellt paja arbetslivet för lite fladder i magen.

Tycker ni har rätt båda två, därav sitter jag still i båten och ser hur känslorna utvecklas för mig. :)
 
Skulle aldrig dejta en kollega, mitt ex jobbade ett tag på samma jobb som mig och, nej det är inget för mig. För mig känns det lite som att skita där man äter. 😅
Nej det är många som är helt stelbenta när det gäller kollegor. Konstigt att ens kunna styra hur man känner tänker jag. Iofs kan man ju känna utan att agera på det också.
 
Trodde mina känslor skulle falna efter några dagar men har fortfarande den där känslan i kroppen.

Nu förbannar jag världen lite för att kollegan är ”out of my league”, men något har ju vaknat i alla fall…

Får väl fortsätta ha en ”kompis-crush” och skriva lite gulliga lappar bara. Och sen hoppas att det börjar någon trevlig ny läkare framöver. De har ju annonser ute vet jag, och tex AT-läkare tenderar ju att vara lite yngre :angel: (Oftast för unga kanske :o)
 
N är i Norge och åker hoj med gubbarna (alltså, jag är ledsen men kompisarna är inga grabbar längre). Jag saknar honom som bara den trots att jag har ett fullspäckat schema denna veckan.

Jag har nog aldrig saknat någon såhär. Inte vad jag kan komma ihåg i alla fall. Det känns liksom fysiskt i bröstet/magen på mig.
 
@Modest hade jag varit du så tror jag att jag hade försökt visa att jag tyckte att personen var intressant, kompetent och rolig att hänga med. Vilket jag antar att du gör? Det behöver ju inte alls vara på ett flörtigt sätt. Sånt kanske ger sig ändå lite längre fram om intresset är ömsesidigt. (Obs, med reservation för att jag är sämst på att ragga IRL)
 
@Modest hade jag varit du så tror jag att jag hade försökt visa att jag tyckte att personen var intressant, kompetent och rolig att hänga med. Vilket jag antar att du gör? Det behöver ju inte alls vara på ett flörtigt sätt. Sånt kanske ger sig ändå lite längre fram om intresset är ömsesidigt. (Obs, med reservation för att jag är sämst på att ragga IRL)

Klokt sagt, tack! Jag gör nog det till viss del (för jag tycker ju verkligen så om personen!) men kan säkert bli bättre, ibland känner jag att min otrygga anknytning kommer fram och jag beter mig lite tvärtom nästan. Men det jobbar jag vidare med. :)
 
Klokt sagt, tack! Jag gör nog det till viss del (för jag tycker ju verkligen så om personen!) men kan säkert bli bättre, ibland känner jag att min otrygga anknytning kommer fram och jag beter mig lite tvärtom nästan. Men det jobbar jag vidare med. :)
Har ni aldrig AW eller annat utanför jobbet där ni kan prata lite mer på ett avslappnat sätt med varandra?
 
Har ni aldrig AW eller annat utanför jobbet där ni kan prata lite mer på ett avslappnat sätt med varandra?

Jodå, vi har varit på flera AW men inte nu över sommaren. :)

Tillägg: men när du säger avslappnat så får jag prestationsångest. :o Upplever mest att vi pratat jobb hittills, inte så mycket annat tyvärr.
 
Senast ändrad:
Jag har snackat med en man ett tag nu. Han är inte riktigt vad jag söker, men det går bra att prata med honom. Var dock på väg att dissa honom men sen fortsatte vi att snacka ändå. Nyligen har vi skickat vedselfies till varandra, d.v.s. selfies med ved i bakgrunden. Hans ved var snyggt travad medan min låg i en hög utomhus. Nu har han frågat om jag vill ha hjälp med veden. Det ska bli svalt väder redan på lördag. Kan väl inte tacka nej till ett sådant erbjudande.
 
Jag har snackat med en man ett tag nu. Han är inte riktigt vad jag söker, men det går bra att prata med honom. Var dock på väg att dissa honom men sen fortsatte vi att snacka ändå. Nyligen har vi skickat vedselfies till varandra, d.v.s. selfies med ved i bakgrunden. Hans ved var snyggt travad medan min låg i en hög utomhus. Nu har han frågat om jag vill ha hjälp med veden. Det ska bli svalt väder redan på lördag. Kan väl inte tacka nej till ett sådant erbjudande.
Vad roligt!
Perfekt första dejt ju! Hoppas att det går bra. 🙂
 
Jag har snackat med en man ett tag nu. Han är inte riktigt vad jag söker, men det går bra att prata med honom. Var dock på väg att dissa honom men sen fortsatte vi att snacka ändå. Nyligen har vi skickat vedselfies till varandra, d.v.s. selfies med ved i bakgrunden. Hans ved var snyggt travad medan min låg i en hög utomhus. Nu har han frågat om jag vill ha hjälp med veden. Det ska bli svalt väder redan på lördag. Kan väl inte tacka nej till ett sådant erbjudande.
Woho perfekt med en veddejt ju 😃!
 
Bästa dejten kokade vi äppelmos - några hundra liter gick igenom passerapparaten. Har aldrig träffat någon som lyckats göra det jobbet utan att slabba alls. Trodde inte det gick. En del år sen nu, med det sagt så tänker jag att vedtravardejt låter utmärkt.
 
Jag har snackat med en man ett tag nu. Han är inte riktigt vad jag söker, men det går bra att prata med honom. Var dock på väg att dissa honom men sen fortsatte vi att snacka ändå. Nyligen har vi skickat vedselfies till varandra, d.v.s. selfies med ved i bakgrunden. Hans ved var snyggt travad medan min låg i en hög utomhus. Nu har han frågat om jag vill ha hjälp med veden. Det ska bli svalt väder redan på lördag. Kan väl inte tacka nej till ett sådant erbjudande.
Även om det inte blir en potentiell partnerdejt kan de ju vara jättekul att hänga med någon likasinnad och göra något praktiskt! Fixa en lättlunch, typ några mackor och greja på gården låter som en utmärkt lördag!
 
Jag har snackat med en man ett tag nu. Han är inte riktigt vad jag söker, men det går bra att prata med honom. Var dock på väg att dissa honom men sen fortsatte vi att snacka ändå. Nyligen har vi skickat vedselfies till varandra, d.v.s. selfies med ved i bakgrunden. Hans ved var snyggt travad medan min låg i en hög utomhus. Nu har han frågat om jag vill ha hjälp med veden. Det ska bli svalt väder redan på lördag. Kan väl inte tacka nej till ett sådant erbjudande.

Det låter som en perfekt dejt :)
 
Jahapp. Linta är supertorsk :cautious: jag är lite fucked i huvudet efter exet(som förövrigt nästan lyckades bomba även vår vänskap nyligen :up: :banghead: ) så vi har sagt att vi tar det jättelugnt nu och lär känna varandra ordentligt innan vi (ev) börjar dejta. Han är otroligt fin och mysig och liksom bara naturligt good to me. Ovant :laugh: och jättehärligt! Blir glad och lugn i själen av att hänga med honom.
 
Jahapp. Linta är supertorsk :cautious: jag är lite fucked i huvudet efter exet(som förövrigt nästan lyckades bomba även vår vänskap nyligen :up: :banghead: ) så vi har sagt att vi tar det jättelugnt nu och lär känna varandra ordentligt innan vi (ev) börjar dejta. Han är otroligt fin och mysig och liksom bara naturligt good to me. Ovant :laugh: och jättehärligt! Blir glad och lugn i själen av att hänga med honom.
Vad härligt 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
2 706
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
668
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp