Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte hört något mera från killen med barn som jag var på promenaddejt med i förra veckan, försökte skicka en snap på en gullig hund, men fick ingen respons...

Skulle egentligen träffa en annan kille i helgen som jag skrivit fram och tillbaks med i flera veckor utan att lyckas tajma en träff med (han jobbar i en annan stad halva tiden), men han slutade svara så nu avmatchar jag nog honom.

Men har istället två stycken andra som vill ses, båda nästan 10 år yngre än mig...! En utav dom matchade jag med för över två år sedan, men det rann ut i sanden pga Covid och lite annat. Så jag frågade helt enkelt om han fortfarande var interesserad av ett glas vin, vilket han var.

Och den andra matchade jag med i går kväll och han skrev direkt, vi klickade jättebra i skrift så tänkte vi måste träffas IRL och se om vi har kemi där med. Han kommer härifrån men bor i en annan stad så är bara här på semester nu. Men sa typ direkt att han är flyttbar, och det är ju jag med. Så vi ska ses i eftermiddag, blir spännande!

Vill du träffa promenadkillen igen? Skicka isåfall iväg ett meddelande och fråga om han vill ses? :)
 
Vad ska man säga om gårdagens dejt.... han påminde om en kombination av min exmake och en gullig hundvalp.... Så jag kände att "njae, kanske inte HELT vad jag sökte".... :p

Blir troligen en träff imorgon med den andra 32-åringen, lite tight men det är min enda lediga kväll innan jag åker på semester...
 
Bara några dagar efter min senaste rant om hur värdelöst allt är (slutet av maj) så fick jag ändå en intressant match. Hon skulle till min stad och undrade om jag ville ses spontant. Jag sa ja och vi hade en jättetrevlig kväll. Sen har vi fortsatt att ses och attraktionen finns där till 100% men jag vet inte om vi är så kompatibla i övrigt. Vi har så olika bakgrund och erfarenheter och personliga egenskaper och det gör att vi har väldigt olika referensramar och sätt att få se på världen.

Så svårt att beskriva närmare utan att bli för detaljerad, man är ju tyvärr inte alltid så så anonym här som man tror.

Jag tror att hon gärna vill att vi ska bestämma att vi är ett par men jag är inte redo för det med tanke på ovan även om jag tycker mycket om henne.

Så vi fortsätter träffas så får vi se.
 
Hann med att träffa 32-åring nummer två i går, och det blev et glas vin och ett par timmars prat på en bar inne i stan.

Jisses vilken snygging! :love: Kanske den första jag träffat som såg betydligt bättre ut IRL än på bild. Och hans bild var det inget fel på, så... Han verkade även "mognare" till sättet än min förra dejt, och/eller kanske mera självsäker, helt enkelt. Han jobbar med programmering, gillar att dansa och har spelat polo tidigare dvs. kan rida (eller hålla balansen på en häst iaf). Verkligen ett kap!

Men - givetvis måste det vara några "men".... Han berättade att han fått jobb i England(!) och flyttar dit inom max två månader... Och - kanske det största "problemet" - jag är osäker på om han gillade mig, eller snarare kände sig attraherad av mig...

Nu har han åkt på semester och blir borta i 5-6 dar, och jag åker på måndag och kommer tillbaks nästa fredag, men vi pratade om att gå ut och dansa nästa helg när vi båda är tillbaka... Håller tummarna att det blir av!
 
Hann med att träffa 32-åring nummer två i går, och det blev et glas vin och ett par timmars prat på en bar inne i stan.

Jisses vilken snygging! :love: Kanske den första jag träffat som såg betydligt bättre ut IRL än på bild. Och hans bild var det inget fel på, så... Han verkade även "mognare" till sättet än min förra dejt, och/eller kanske mera självsäker, helt enkelt. Han jobbar med programmering, gillar att dansa och har spelat polo tidigare dvs. kan rida (eller hålla balansen på en häst iaf). Verkligen ett kap!

Men - givetvis måste det vara några "men".... Han berättade att han fått jobb i England(!) och flyttar dit inom max två månader... Och - kanske det största "problemet" - jag är osäker på om han gillade mig, eller snarare kände sig attraherad av mig...

Nu har han åkt på semester och blir borta i 5-6 dar, och jag åker på måndag och kommer tillbaks nästa fredag, men vi pratade om att gå ut och dansa nästa helg när vi båda är tillbaka... Håller tummarna att det blir av!
vad många dansare du träffar! Är dans en stor grej i Norge?
 
LxyZr70.jpg
 
Gav mig in i tråden efter lång bortavaro, ger mig lite hopp att läsa om era fina dejter :heart

Har i veckan känt en saknad ja inte känt på länge, att bara få kyssa någon igen… har verkligen inte ens varit i närheten av det på vääldigt länge!

Har nog en liten mini-crush på en kollega (även om jag inte riktigt vill erkänna det) men det är inget som ska leda någon vart. Hon är mycket (!) äldre än mig upptäckte jag, gift också så vitt jag vet. Men det var mysigt att få känna något igen :heart

Är nog inte redo att ge mig ut i ”dejtingdjungeln” än, men råkar man snubbla över någon så ja, vem vet?
 
Gav mig in i tråden efter lång bortavaro, ger mig lite hopp att läsa om era fina dejter :heart

Har i veckan känt en saknad ja inte känt på länge, att bara få kyssa någon igen… har verkligen inte ens varit i närheten av det på vääldigt länge!

Har nog en liten mini-crush på en kollega (även om jag inte riktigt vill erkänna det) men det är inget som ska leda någon vart. Hon är mycket (!) äldre än mig upptäckte jag, gift också så vitt jag vet. Men det var mysigt att få känna något igen :heart

Är nog inte redo att ge mig ut i ”dejtingdjungeln” än, men råkar man snubbla över någon så ja, vem vet?

Här är en till som har en crush på en kollega. 🙋🏻‍♀️ Jag är väldigt övertygad om att det inte är en bra idé att agera på det eftersom jag varit med om en romans på universitet som gick fel (låter så töntigt när jag skriver det men blev verkligen hjärtekrossad och hade flera år kvar av studier/grupparbeten tillsammans och första åren efteråt var inte kul. Dock helt lugnt nu och vi har varit bra kollegor/kompisar när vi jobbat ihop). Flera i min omgivning tycker att jag ska agera på det men jag vet inte... Dessutom, hur gör man ens när man ska bete sig professionellt samtidigt?
 
Här är en till som har en crush på en kollega. 🙋🏻‍♀️ Jag är väldigt övertygad om att det inte är en bra idé att agera på det eftersom jag varit med om en romans på universitet som gick fel (låter så töntigt när jag skriver det men blev verkligen hjärtekrossad och hade flera år kvar av studier/grupparbeten tillsammans och första åren efteråt var inte kul. Dock helt lugnt nu och vi har varit bra kollegor/kompisar när vi jobbat ihop). Flera i min omgivning tycker att jag ska agera på det men jag vet inte... Dessutom, hur gör man ens när man ska bete sig professionellt samtidigt?
Det är svårt alltså! Och jag har inget bra svar på din fråga… har haft några par på de arbetsplatser jag varit på och det har aldrig varit något konstigt med det. Finns ett där jag jobbar nu och de har jag väl på sin höjd sett äta tillsammans någon gång :D
Dock har (vad jag har hört) de blivit avrådda att jobba på samma team, vilket de tänkte från början. Och det kan jag tänka mig är klokt, att man inte jobbar för nära lixom.

I min hjärna tänker jag förstås mer på en vild romans och hemliga kyssar i en avskild korridor på sjukhuset. Meeen… det är nog oftast inte så :angel:
 
@Modest Det beror kanske lite på vad man har för jobb och relationer till sina kollegor? Både hur man skulle kunna agera på det och hur man kan hantera antingen dejting/förhållande eller att gå skilda vägar. För mig har det aldrig varit något problem hade ett tag 3 kollegor som antingen var ex, nån tidigare tillfällig grej eller nuvarande relation. Jag har jobbat nära flera av dem men har också rätt stor möjlighet att skärma av när jag har behov av det (vilket jag ofta har gentemot ganska många 😅).
 
Här är en till som har en crush på en kollega. 🙋🏻‍♀️ Jag är väldigt övertygad om att det inte är en bra idé att agera på det eftersom jag varit med om en romans på universitet som gick fel (låter så töntigt när jag skriver det men blev verkligen hjärtekrossad och hade flera år kvar av studier/grupparbeten tillsammans och första åren efteråt var inte kul. Dock helt lugnt nu och vi har varit bra kollegor/kompisar när vi jobbat ihop). Flera i min omgivning tycker att jag ska agera på det men jag vet inte... Dessutom, hur gör man ens när man ska bete sig professionellt samtidigt?
På min arbetsplats finns det flera etablerade par. Det är ingenting konstigt med det faktiskt. Inget vi märker av i det dagliga jobbet så att säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
585
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
613
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
437
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp