Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man dansar så spelar det väl ingen roll om det är du eller killen som är 10 cm längre än den andra. Det blir ju samma sak? :laugh:
Nope, inte samma sak. I traditionell pardans ("ballroom" & "latin") är det meningen att mannen ska föra och fattning, kroppsposition och allting bygger på att han är något längre än kvinnan. Funkar dock bäst, tycker jag, om det inte skiljer FÖR mycket i längd.

För övrigt tycker jag det är attraktivt med långa män, men det är ju en annan sak.
 
Nope, inte samma sak. I traditionell pardans ("ballroom" & "latin") är det meningen att mannen ska föra och fattning, kroppsposition och allting bygger på att han är något längre än kvinnan. Funkar dock bäst, tycker jag, om det inte skiljer FÖR mycket i längd.

För övrigt tycker jag det är attraktivt med långa män, men det är ju en annan sak.

Alltså "dans" för mig är nattklubbs-dans. Om man dansar seriöst och vill att ens partner ska vara delaktig i ens hobby är väl det en annan sak.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Reflekterar ni något över vilken ålder de killar/tjejer ni får upp söker?
Ålder är bara en siffra och man ska inte ha fördomar, visst, men för mig är det tack och adjöss om jag ser att killar runt min ålder (35) söker tjejer från 18-20 år. Även om allt annat låter bra blir det nej tack. Intressant att höra hur andra tänker. Inget är ju fel och ingen far ju illa av någons "dealbreakers".
Nu dejtar ju inte jag på det sättet och är definitivt inte ute på några dejtingsajter. Men jag skulle säga att åldern spelar roll i dubbel bemärkelse. Jag som är 32 skulle faktiskt kunna tänka mig att dejta nån som är 45 utan större betänkligheter. Men skulle en jämngammal kille notoriskt söka efter tjejer som är 19 (det vill säga exakt samma åldersskillnad) skulle jag tycka det känns lite… sliskigt? Det händer så otroligt mycket mer i livet (rent utvecklingsmässigt) mellan 19 och 32 än mellan 32 och 45. Jag hade absolut inte velat dejta en kille som är 19, han har ju knappt hunnit sluta skolan.

Har också väldigt svårt att se vad en person i min ålder skulle haft gemensamt med nittonåriga Kiwifrukt när jag var så gammal, jag var otroligt barnslig och omogen.
 
Alltså "dans" för mig är nattklubbs-dans. Om man dansar seriöst och vill att ens partner ska vara delaktig i ens hobby är väl det en annan sak.

Inte "seriöst" men jag älskar att dansa och gick bl.a. salsakurs innan pandemin gjorde så att all dans blev förbjuden... Frågar alla mina matchningar om de gillar att dansa, och de som säger ja får ett stort + i boken. :)
 
Off topic, men angående pardans så var regeln länge att den som är längst för, oavsett kön. Särskilt vanligt förr i tiden när samkönade par var vanligt. Själv har jag dansat mycket med längre personer av olika kön! Även balett där det tekniska verkligen är avhängigt på längd går att anpassa (och med tåspetsskor blir ju alla typ 15-20 cm längre). Dans är så jäkla kul oavsett om en för eller inte, så jag tycker det verkar skittrist att låta längd begränsa (om en nu inte står på scen och måste ha den kortaste längst fram oavsett).
 
Hela diskussionen om längd får mig att inse att det är en bit jag aldrig någonsin behövt oroa mig för. Jag som bara är 1,57 har aldrig träffat en kille som är kortare eller ens jämnlång med mig, de ”korta” killarna runt 1,70 är ju fortfarande en bra bit längre än mig. (Plus att jag aldrig går i högklackat heller.)
 
Hela diskussionen om längd får mig att inse att det är en bit jag aldrig någonsin behövt oroa mig för. Jag som bara är 1,57 har aldrig träffat en kille som är kortare eller ens jämnlång med mig, de ”korta” killarna runt 1,70 är ju fortfarande en bra bit längre än mig. (Plus att jag aldrig går i högklackat heller.)
Jag är 1,68 och jag har heller aldrig råkat ut för en kille som är för kort. Dock har jag klackar med jämna mellanrum.

Sen är det såklart attraktivt med en ståtlig man. Men det går också en gräns när han kan bli för lång. Över 190 cm tycker jag är lite för långt.
 
Jag är 158 och har dejtat ett par killar som är lika långa eller bara lite längre än mig. Sorterar gärna bort killar som är över 185 men å andra sidan så tycker jag liksom inte att längden kan spela så stor roll om personen i övrigt verkar intressant, känner mig mer bekväm med killar som inte är så långa bara.
 
Jag svarar er alla @Kiwifrukt @Ramona @Wille @Hazel : Att jag tycker det är attraktivt med långa män är inte relativt min egen längd, utan jag gillar utseendet på en ganska lång och stor man, helt enkelt. Då blir han ju förvisso längre än jag också, men det är liksom inte det som är det attraktiva för mig, att han skulle vara längre än jag, utan att han mer allmänt är lång, liksom.
 
Jag är typ 170, mest dejtat kortare tjejer, aldrig någon längre tjej. När jag träffade män hade jag en lång relation men en längre man, inget jag tänkte på skulle vara positivt dock.
Tycker nog ingen längd är mer attraktiv än någon annan.
 
Intressant ang längd och andra utseendemässiga preferenser. Det får det att framstå som att valmöjligheterna är enorma. Själv tänker jag att det räcker om jag träffar nån jag gillar och det är ömsesidigt. Typ. :p
Å andra sidan har mina ex inte haft nåt utseendemässigt gemensamt så jag har nog inga tydliga preferenser.
 
Intressant ang längd och andra utseendemässiga preferenser. Det får det att framstå som att valmöjligheterna är enorma. Själv tänker jag att det räcker om jag träffar nån jag gillar och det är ömsesidigt. Typ. :p
Å andra sidan har mina ex inte haft nåt utseendemässigt gemensamt så jag har nog inga tydliga preferenser.
Att man föredrar någon viss typ av utseendedetalj är ju inte synonymt med att man alltid KAN välja det, eller att det skulle vara en dealbreaker om den detaljen inte finns med. Mina ex är inte heller särskilt lika varandra, men de är faktiskt över medellängd allihopa! :D
 
Att man föredrar någon viss typ av utseendedetalj är ju inte synonymt med att man alltid KAN välja det, eller att det skulle vara en dealbreaker om den detaljen inte finns med. Mina ex är inte heller särskilt lika varandra, men de är faktiskt över medellängd allihopa! :D

Alla jag tyckt varit attraktiva har i princip varit varit motsatsen till varandra. Förutom att alla har haft ljusa ögon. :laugh:
 
Jag (160 kort) skulle aldrig ha en *stor* häst, råkade byta till mig en gigant som drar 165 i täcken, 175 hög
Skulle aldrig ha en lång karl igen efter mitt ex som var 185, ingen yngre än saken i somras som var omogen
Står här idag med en 195 cm 12 år yngre underbar människa som jag inte kan tänka mig ett liv utan :o:angel:
Livet har en tendens att kasta oväntade saker ens väg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
4 657
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
352
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
710
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
630
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp