Jag tänker att det är rätt bra att ha vissa gemensamma, överlappande intressen eller kompatibla intressen - men de behöver liksom inte vara EXAKT likadana. En kanske gillar att vandra och en gillar att naturfota - så då går man ut i naturen tillsammans. Eller kanske odlar olika saker, han kanske älskar orkideer eller samlar på olika sorters palettblad och du har din trädgård så hjälps ni åt med det man behöver vara två om och snöar in var och en på sitt speciallområde.Jag har skalat ner mina intressen för jag hinner inte allt. Och att sitta och berätta om mina projekt för någon som inte är engagerad, skulle inte vara givande. Och så vill jag inte hålla på ensam med mina projekt.
Sen är det inte fel att ha olika intressen, och man blir ju engagerad eftersom den man tycker om är engagerad.
Jag fick ut något att höra exet diskutera sin utbildning och vad som hänt på föreläsningen även om itsäk i sig är rätt trist och han ville veta om jag hade haft en kul ridtur, för att den andra personen i är intressant. Jag tycker liksom om att höra hur hans dag varit?
Jag har två anhöriga som har flera kolonilotter ihop och odlar en himla massa grödor tillsammans bland annat för att det är lättare att vara två med vattning och så när man reser bort. Helt utan att vara ett par. Det är ju en lösning om man bara vill ha en odlingskompis och dela arbetet