Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul! Min iakttagelse är mest baserad på människor i min närhet som jag inte tål (dvs folk som aldrig är glada för något och direkt slår ner ens egna glädjeämnen) men är inte förvånad om fler lagt märke till mönstret.
Men varför ens bry sig om hur bittra och elaka människor lever? Det är ju bättre att iaktta människor som verkar leva lyckliga och givande liv.

Sen är vi alla olika och vill ha olika saker i livet och det måste man ju acceptera. Det viktigaste är ändå att jag gillar personen och är attraherad av honom. Finns inte det är vi ju ingenting annat än vänner.
 
Men varför ens bry sig om hur bittra och elaka människor lever? Det är ju bättre att iaktta människor som verkar leva lyckliga och givande liv.

Sen är vi alla olika och vill ha olika saker i livet och det måste man ju acceptera. Det viktigaste är ändå att jag gillar personen och är attraherad av honom. Finns inte det är vi ju ingenting annat än vänner.
Men va? Jag har råkat ha människor runt mig som inte kan dela glädje och människor som kunnat, och märkt vilka jag kan älska och vilka jag inte tål. Och som @MidnightSoul skrev verkar ju det vara just de positiva förebilderna som folk observerat. Inte gått och hängt efter bittra människor bara för att se hur de är:laugh:
 
Var på dejt idag igen med personen jag träffar. Och hen gör att jag kan slappna av och känna mig lugn och trygg. Det är så mycket värt för mig.
Vet inte alls hur det utvecklar sig, men just idag känns det bra iaf.
Det är så himla viktigt, tycker jag. Att vara med någon som ger mig den där trygghetskänslan, där jag kan känna att den jag är räcker till. Inte bara räcker till, utan är superbra och precis den hen vill ha i sin närhet. Det är en fin känsla ❤️
Hoppas det fortsätter kännas bra.
 
Det är så himla viktigt, tycker jag. Att vara med någon som ger mig den där trygghetskänslan, där jag kan känna att den jag är räcker till. Inte bara räcker till, utan är superbra och precis den hen vill ha i sin närhet. Det är en fin känsla ❤️
Hoppas det fortsätter kännas bra.
Vi känner ju inte varandra så väl ännu, så är förvånad över att jag kan känna mig så lugn och trygg redan. Det är värt mycket.
 
Men va? Jag har råkat ha människor runt mig som inte kan dela glädje och människor som kunnat, och märkt vilka jag kan älska och vilka jag inte tål. Och som @MidnightSoul skrev verkar ju det vara just de positiva förebilderna som folk observerat. Inte gått och hängt efter bittra människor bara för att se hur de är:laugh:
Vad jag menar är att du verkar fokusera på fel saker. Du fokuserar på detaljer, nördiga intressen och glömmer helt av att så länge känslan med personen är rätt så kommer mycket av vad du vill ha gratis.

Är man kär i en person vill man ju spendera tid med den personen. Man vill lära känna den personen. Man vill veta vad den personen gillar. Och som singel kanske man spenderar en hel helg med att mecka i garaget. Inte för att man älskar att mecka, utan för att man inte hade något annat att göra. Jag spelar tex en del golf. Inte för att jag älskar att spela golf, men det är tillräckligt kul för att jag ska spela om någon frågar om jag ska med. Men hade jag aldrig mer spelat i mitt liv är det ingen stor sorg. Men tittar man på bilder på Facebook etc så kanske det ser ut som att det är viktigare än vad det är. Vad jag menar är att man vet inte hur en människa tänker och tycker innan man lär känna den, så det är dumt att rata den pga något man själv tänker, men som inte den personen tänker.
 
Vad jag menar är att du verkar fokusera på fel saker. Du fokuserar på detaljer, nördiga intressen och glömmer helt av att så länge känslan med personen är rätt så kommer mycket av vad du vill ha gratis.

Är man kär i en person vill man ju spendera tid med den personen. Man vill lära känna den personen. Man vill veta vad den personen gillar. Och som singel kanske man spenderar en hel helg med att mecka i garaget. Inte för att man älskar att mecka, utan för att man inte hade något annat att göra. Jag spelar tex en del golf. Inte för att jag älskar att spela golf, men det är tillräckligt kul för att jag ska spela om någon frågar om jag ska med. Men hade jag aldrig mer spelat i mitt liv är det ingen stor sorg. Men tittar man på bilder på Facebook etc så kanske det ser ut som att det är viktigare än vad det är. Vad jag menar är att man vet inte hur en människa tänker och tycker innan man lär känna den, så det är dumt att rata den pga något man själv tänker, men som inte den personen tänker.
Jag tror du citerat fel person...?
 
Vad jag menar är att du verkar fokusera på fel saker. Du fokuserar på detaljer, nördiga intressen och glömmer helt av att så länge känslan med personen är rätt så kommer mycket av vad du vill ha gratis.

Är man kär i en person vill man ju spendera tid med den personen. Man vill lära känna den personen. Man vill veta vad den personen gillar. Och som singel kanske man spenderar en hel helg med att mecka i garaget. Inte för att man älskar att mecka, utan för att man inte hade något annat att göra. Jag spelar tex en del golf. Inte för att jag älskar att spela golf, men det är tillräckligt kul för att jag ska spela om någon frågar om jag ska med. Men hade jag aldrig mer spelat i mitt liv är det ingen stor sorg. Men tittar man på bilder på Facebook etc så kanske det ser ut som att det är viktigare än vad det är. Vad jag menar är att man vet inte hur en människa tänker och tycker innan man lär känna den, så det är dumt att rata den pga något man själv tänker, men som inte den personen tänker.

Det här låter ju som ett svar till @Wille , inte Nahar.
 
Jag har annonserat efter folk som vill odla men saknar mark. Jag tänkte de kunde få odla hos mig. Har fått noll svar.

Jag har ingen tid över efteråt. Och på vardagar kommer jag hem strax före fem, äter, duschar och landar i soffan. Somnar för det mesta. Går och lägger mig nio. Orkar inget annat. Helgerna har jag försökt köra på så mycket som möjligt i trädgården. Det blir ingen tid över till annat.


Jag har inte den tiden och den orken.
Jag hoppar in här mitt i och tänker att de här tankegångarna är inte nya för dig. Du har bestämt dig för att något är omöjligt och sedan ägnar du rätt mycket tid åt att bevisa din tes när andra vänder ut och in på sig för att hitta lösningar. Tro mig, problemet är inte ditt intresse. Problemet att du inte är lösningsfokuserad. Så frågan är om du är villig att ändra det tankesättet eller inte. Är svaret inte så är det kanske möjligt att du ändå hittar någon som vill precis samma som du i allt, men oddsen är ju inte fantastiska.
 
Upptäckte imorse att min gym crush dejtar någon annan, typiskt. Fattade att han var lite intresserad för ett tag sen men då hade jag fortfarande sambo så gjorde inget åt det. Snooze you loose ;)

Börjar känna mig sugen på att dejta lite även om det bara gått en månad sedan vi bröt upp, men känner mig däremot absolut inte lika intresserad av Tinder. Men i vardagen träffar jag typ aldrig nya människor.
 
Jag tror ibland The Guy kan mer än mina normalt hästintresserade vänner utan mitt specialintresse om hovar 😅 Och då pratar jag inte mycket med honom om det utan bara vad som kommer upp/han frågar hur det är med min häst (som har hovproblem). Jag är mycket sämre på hans intressen dock men jag är allmänt väldigt dålig på att ha "breda" intressen, der fastnar liksom inte precis som jag inte håller reda på var mina kollegor bor eller hur många barn de har förrän efter år av närmre vänskap typ.
Min sambo, helt ointresserad av häst. Men han var ju med en del i stallet under covid.
Jag var dessutom gravid så han fick ta över den mesta verkningen.
Han blev helt ställd av en diskussion i stallet när han insåg att INGEN av de andra hästägarna kunde dra av en sko eller verka , det var ju t.o.m. grejer som han kunde!
 
Tillägg till diskussionen utan att egentligen rikta sig till någon särskild. En kollega sa en intressant sak häromdagen. Vi har ett jobb som under pandemin helt har skötts hemifrån, detta har uppskattats mycket av hela arbetsplatsen (inte bara jag eller bara vår grupp) så många har fortsatt med det på halvtid även efter. Den här kollegan har en partner som också har ett jobb som kan skötas hemifrån.

De var så trötta på varandra efter två år att de nu delar upp veckan. Halva veckan jobbar hon hemma och halva veckan jobbar han hemma, de är aldrig hemma samtidigt. Jag kan förstå det, jag hade fått slag att umgås med samma människa 24/7 och aldrig få något andningshål. Tror inte alls det är bra att sitta ihop hela tiden och aldrig göra något utan den andre.
Jag och sambon har ju umgåtts helt galet intensivt sedan pandemins start! Hans intresse blev inställt pga pandemi, så han hängde med mycket till stallet. Först arbetade vi både hemma.
Sen blev jag föräldraledig och han arbetade hemma. Tror han var på jobbet 3gånger under de 8 månaderna…. Nu arbetar jag hemma på heltid och han är föräldraledig.
Det är ju inte normalt att umgås på det här sättet!
 
Jag och sambon har ju umgåtts helt galet intensivt sedan pandemins start! Hans intresse blev inställt pga pandemi, så han hängde med mycket till stallet. Först arbetade vi både hemma.
Sen blev jag föräldraledig och han arbetade hemma. Tror han var på jobbet 3gånger under de 8 månaderna…. Nu arbetar jag hemma på heltid och han är föräldraledig.
Det är ju inte normalt att umgås på det här sättet!
Nej, jag tänker att "normalt" sett så har man ju skilda liv på jobbet i alla fall, att var och en går till sina respektive arbeten och umgås med helt andra personer under dagarna. Jobbar man ihop (som jag har för mig att ni gör?) kanske det blir ännu viktigare att istället ha egna fritidsintressen. Att fullständigt sitta ihop både på fritiden och jobbet som eftersträvades här, a la Mandelmann (när det enda vi vet om just det paret dessutom är det som kommer fram i tv) känns inte alls sunt eller det minsta verklighetsförankrat.
 
Jag och N har haft en supertrevlig helg, känns väldigt fint allting. ❤️ Han är väldigt vettig och det känns helt klart lovande. Har skrattat otroligt mycket i helgen, myst och haft det superbra bara, så som det ska vara. Känner mig trygg med honom, som om vi känt varandra bra mycket längre än vad vi gjort, och jag hoppas faktist att detta kommer leda till något stort. ❤️
 
Jag har väl insett att jag inte kommer bli förälskad i personen jag dejtat några veckor nu. Trots att hen är en fin person så finns inte det där extra där. Så har avslutat det.

Ska på fikadejt med en annan tjej från Tinder i veckan, har en känsla av att det kommer bli en bra dejt. 🙂
 
Har träffat den uppklädda promenaddejten två gånger till, börjar uppskatta hans konstighet! Men framförallt uppskattar jag att det faktiskt går att kommunicera med honom! Vi har pratat rätt mkt dejting, och jäkla intressant att få perspektiv från andra sidan, så att säga. Vi får väl se vad som händer, jag är ju inte ute efter något vanligt förhållande, jag vill mest hitta någon att hänga med när vi båda har lust och möjlighet.
 
Jag har inte helt orkat/haft tid att dejta på sistonde, samtidigt som jag känner att jag skulle behöva något sådant i mitt liv nu (lång historia men har varit mycket negativt kring hästeriet senaste månaden). Har knappt ens hunnit träffa DB på säkert 6-7 veckor, men i lördags var vi iväg på en grej tillsammans som varit planerat i flera månader, och det var SÅ himla skönt att få hänga med honom en hel eftermiddag/kväll, och känna sig som ett "par"... Samtidigt som det gör att man inser vad man saknar, med.

Känner att det är lite svårt för mig att vara nöjd med vad vi har, eller snarare - jag vill bara ha mkt mera av allting... Men så är det inte precis som det finns en uppsjö av bättre alternativ att välja på...

Så ja. Jag vet inte. Men ville nog mest skriva att jag haft en otroligt trevlig "dejt" i lördags. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
546
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
429
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp