Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag skapat profil på Tinder. Känns lika awkward som jag trodde men det är väl en vanesak. En av mina kollegor kom upp bland de fem första, fick lust att stänga ner hela grejen direkt igen. Men tänker samtidigt att det är jättemånga som är med där, så varför skulle det vara en grej att jag är det?
 
Idag har jag skapat profil på Tinder. Känns lika awkward som jag trodde men det är väl en vanesak. En av mina kollegor kom upp bland de fem första, fick lust att stänga ner hela grejen direkt igen. Men tänker samtidigt att det är jättemånga som är med där, så varför skulle det vara en grej att jag är det?

Heja dig! Jag "borde" också göra det men ids inte, så bra jobbat!
 
Jag följer dejtingtråden på avstånd eftersom jag upptäckt att jag är lyckligt okär och vill verkligen vara kvar i den känslan. Kollegan är fin såklart men han har uppvisat vissa saker som jag faktiskt inte kan ha i mitt liv. I övrigt är jag … så jäkla nöjd med nuläget och vill inte ha det rubbat en millimeter
 
Nån som har testat appen som ska para ihop folk baserat på deras värderingar? Jag är lite nyfiken trots att jag är skeptisk till dejting över lag.
 
Jag har träffat promenaddejten igen, och jag uppskattar verkligen våra träffar. Vi vilar och skedar och pratar, hur mysigt som helst. Han får mig att reflektera över vad jag vill och vem jag är i mitt dejtande, och jag försöker få honom att kanske se saker ur ett annat perspektiv också.
 
Jag har faktiskt kanske en dejt i morgon. Beroende på om dejten hinner bli Covid-fri, han ville inte gå ut och fika om han fortfarande riskerade smitta andra (även om alla restriktioner är borta), känns som en sympatisk kille åtminstonde.

Vi matchade på Fb dejting och har en gemensam vän, så jag frågade vännen vem det var för någon och fick bra recensioner. Lite udda interessen, eller specialinteresse snarare, extremt nördig kring en grej. Men jag tror det är mera positivt än negativt - jag får se hur det känns IRL.

Han drikker inte kaffe, vilket är helt okej, eller alkohol, vilket är tråkigt... så vi ska träffas över en kopp te efter jobbet är planen. Uppdatering kommer om det blir av.
 
Har nu gått några veckor sedan min katastrofala helg med den nygamle. Chocken har lagt sig och han är helt ute ur mitt liv, och det finns inte den minsta risk att han kan nästla sig in där igen. Jag har verkligen stålsatt mig och klarat det galant hitintills, trots några kontaktförsök från hans sida.

Jag har verkligen noll sug efter dejting för egen del eller efter att lära känna nya människor. Träffade en gammal klasskamrats bror för en aktivitet, rent vänskapligt från min sida vilket jag även hade sagt till om i förväg, men han visade sig ändå ha en helt annan tanke med att ses, vilket blev oerhört obekvämt och obehagligt även om han var respektfull.

Den enda man jag är fullt bekväm med, som inte är släkt eller väldigt nära vän, är mitt ”Wow” så nu blir han eller ingen, känner jag. Vi trivs så ofattbart bra ihop och jag kan verkligen känna mig trygg, vilket är högt prioriterat för mig, så vi ”dejtar” på och tar det långsamt så får vi se vad som händer i framtiden. Känner mig oerhört tacksam för att jag inte hann bränna den kontakten helt, till förmån för den nygamle.

Skickar ett litet tack till alla som visade sitt stöd i min borttagna dagbokstråd ❤️. Nu håller jag tummarna för att få läsa om en lyckad dejtingsommar för alla bukefalister i tråden.
 
Jag har faktiskt kanske en dejt i morgon. Beroende på om dejten hinner bli Covid-fri, han ville inte gå ut och fika om han fortfarande riskerade smitta andra (även om alla restriktioner är borta), känns som en sympatisk kille åtminstonde.

Vi matchade på Fb dejting och har en gemensam vän, så jag frågade vännen vem det var för någon och fick bra recensioner. Lite udda interessen, eller specialinteresse snarare, extremt nördig kring en grej. Men jag tror det är mera positivt än negativt - jag får se hur det känns IRL.

Han drikker inte kaffe, vilket är helt okej, eller alkohol, vilket är tråkigt... så vi ska träffas över en kopp te efter jobbet är planen. Uppdatering kommer om det blir av.
Det måste inte bli tråkigt bara för att den ena inte dricker. Jag dricker inte men ser mig som rätt rolig ändå 😊

Man kan ju gå ut på krogen ändå, finns både alkoholfri öl och andra saker att dricka. Jag personligen har absolut inget emot om den andra dricker några glas och tänker att jag nog inte är den enda som tänker så.
 
Det måste inte bli tråkigt bara för att den ena inte dricker. Jag dricker inte men ser mig som rätt rolig ändå 😊

Man kan ju gå ut på krogen ändå, finns både alkoholfri öl och andra saker att dricka. Jag personligen har absolut inget emot om den andra dricker några glas och tänker att jag nog inte är den enda som tänker så.

Jag vet, min bästis dricker inte och vi har jättekul ihop. :) Men jag tycker om att kunna dela en flaska vin med en partner - särskilt som jag inte klarar dricka upp den själv, så det blir typ aldrig att jag öppnar en ensam.

Så det vore kul att ha det gemensamt, men det är ingen absolut dealbreaker.
 
Jag vet, min bästis dricker inte och vi har jättekul ihop. :) Men jag tycker om att kunna dela en flaska vin med en partner - särskilt som jag inte klarar dricka upp den själv, så det blir typ aldrig att jag öppnar en ensam.

Så det vore kul att ha det gemensamt, men det är ingen absolut dealbreaker.
Min partner dricker inte. Visst kan jag ibland sakna att kunna dela en flaska vin, och det behövdes lite tillvänjning för att faktiskt då och då njuta av ett glas ändå. Men det är alltså ingen dealbreaker för mig heller, förstår dock dina tankar kring det.
 
Det går trögt med dejtadet. Det börjar svalna lite med den där projektledaren pga svårigheter att få till en dejt. Jag har inte varit inne på Tinder alls heller pga för litet engagemang. Men förra veckan kontaktade jag Vinkillen igen (kort resumé; han har stabilt och öppet förhållande, vi träffades då och då för 3-4 år sedan, en person jag verkligen gillar men det rann ut i sanden då pga massa av mina orsaker. Vinkillen blev väldigt glad ❤. Vi bestämde att vi ska träffas men har total osynk i semestrarna så det får bli i augusti.

Har träffat mitt ex vid ett par tillbaka också (I jobbet) och det är ju fan att jag inte kan vara likgiltig. Jag vill fortfarande ha hans kropp nära min, vi har en samhörighet med samma humor och blir gladare av varandra. Hoppas hoppas att vi kan återuppta vänskapen åtminstone....
 
Oj vad oväntat, en kille jag träffade förra sommaren hörde av sig idag :D vet inte om nån minns, men vi var och körde höghöjdsbana förra sommaren.
Tog väl "slut" för att jag mådde piss och betedde mig som ett arsle 🙃
Vi har haft lite sporadisk kontakt efter det, och sågs en sista gång sen i oktober.

Det var mysigt iallafall, jag är fortfarande lika intresserad av honom som då så det var trevligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
323
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
412
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp