Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du berätta mer? Helt engagerad! :D
Haha, det är inte mycket att berätta. Han skrev han hade haft ett par skitdagar och frågade hur träningen gick, jag svarade "vad tråkigt, har haft värsta träningsvärken"
Eftersom pratet från hans sida innan andra dejten mest bestod av sexprat och utöver det var han så tråkig klockorna stannade så har jag ingen lust hålla uppe kontakten.
 
Haha, det är inte mycket att berätta. Han skrev han hade haft ett par skitdagar och frågade hur träningen gick, jag svarade "vad tråkigt, har haft värsta träningsvärken"
Eftersom pratet från hans sida innan andra dejten mest bestod av sexprat och utöver det var han så tråkig klockorna stannade så har jag ingen lust hålla uppe kontakten.
Fullt förståeligt! Tack för uppdateringen. :D
 
Då ser det ut som om det är dejt med D på lördag igen.

Han handlar, kommer ut till mig och lagar mat på plats samt tar med lite spel.

Känns skönt med någon som tar tag det för jag gör det inte. Har fullt upp med att rodda för mig själv. Han lägger inga krav alls på mig och inget påträngande.
Han är riktigt vettig.

Kanske kommer det nån gnista.

Förra jag dejtade vart så himla pratig om allt och lite pressande på. Han hade nära till känslor och ville prata, prata, prata typ.
Vi har fortfarande kontakt på kompis-nivå och pratar lite då och då. Känns rätt skönt att det är avlslutat utan sura miner.
 
HP-snyggingen hörde just av sig och frågade vad jag gjorde och när jag slutade jobba.
Alltså, lika bra han fattar att ska han träffas så behöver det bokas i god tid :cool: :rofl:
Här är en som är jävligt uppbokad, nej jag sitter inte och väntar på att bli utbjuden på dejt på kvällarna grabben :angel1:
 
Bakgrundsinformation som bara delvis har framgått i tråden/på forumet, och då aldrig samlat allt på ett ställe: Senast jag dejtade var snart ett decennium sedan. Sen gifte jag mig, relationen dog långsamt tråkdöden och när ingen var nöjd längre så var min partners förslag på lösning skilsmässa. Eller det var inte så mycket ett förslag. Han hade visst redan funderat på alternativ som t.ex. terapi, hoppat över att diskutera det med mig och bestämt sig. Det hade kunnat vara betydligt värre - ingen var oschysst egentligen - men det krossade min bild av vem jag var och hur resten av livet skulle se ut. Jag saknar inte alls mitt ex som person men jag är inte 100% över att livet vändes upp och ned.

En av sakerna jag gillade mest med att vara gift var att aldrig någonsin mer behöva dejta. “Oops.” Jag hatar det. Jag hatar att behöva välja bort folk som, liksom jag, vill träffa rätt person att behålla länge. Jag hatar att bli bortvald av personer som jag är intresserad av. Ju mer tid, tankekraft och känslor jag har lagt på någon, desto värre är det när det inte blir något. När jag nu äntligen har gett mig in på området så är mitt viktigaste mål att försöka undvika att ha sönder mig själv eller någon annan om det går att undvika. T.ex. genom att ta det långsamt så att jag hinner tänka och känna efter, och vara tydlig med den planen.

Jag är väldigt obekväm med min kropp just nu. Jobbar på det, både på att få den närmare hur den brukade vara och på min inställning till hur den ser ut, men det kommer inte att vara “ingenting” att klä av mig tillsammans med någon annan.

Jag brukade ha sex tidigt och utan krav på förhållande, förut. Det fungerade alltid mer eller mindre dåligt, vilket jag till slut listade ut berodde på en kombination av att det ibland berodde mer på bekräftelsebehov än att jag faktiskt hade lust, och på oxytocinförgiftning. “Få mig att komma så blir jag besatt av dig”, typ. Nu efter flera år av ensamhet är dagsformen tydligen sådan att jag nästan börjar gråta av att rätt (fel?) person masserar mina underarmar. Blotta tanken på typ “A men Netflix o chill eller? ;)” framstår som bisarr under omständigheterna. Jag vill inte testa runt och använda det som en del i utvärderingsprocessen, för det stör den rationella delen av utvärderingen.

Tänker inte hänga ut nästan-grannen men hans senaste förhållanden har inte slutat jättebra, så jag vill vara försiktig med honom också. Jag kan inte vara säker men just nu är mitt intryck att han är (ännu) mer intresserad av mig än jag är av honom. Jag ser också en jätterisk att våra personligheter och att vi bor så nära varandra gör att vi har en snabbspolad gräddfil in i en kopia av tidigare ihjältråkade relationer, så jag är inte alls redo att fastställa att han är allra bäst för mig.

Okej, så tack för ert tålamod. Nu ska jag börja besvara några konkreta frågor, som jag tar mig friheten att sammanfatta/omformulera lite. Protestera gärna om jag har missförstått!

@monster1 Varför skulle det vara orättvist mot mig och/eller nästan-grannen att ligga lite?
För tydlighets skull menar jag inte “orättvist” som att någon får mer, någon annan får mindre. Jag menar att vi inte skulle få en rättvis chans att gå oskadda ur situationen. Inget av det jag vet talar för att jag skulle hantera det särskilt väl. I “bästa” fall blir båda superkära men det vore jäkligt förhastat. Mer troligt blir det ojämnt fördelat och sen blir någon onödigt ledsen.

@Nepenthe Kan vara svårt att veta redan nu hur intresserad jag är?
Ja, precis. Nu har vi setts två gånger. I totalt 9-10 timmar förvisso, men jag känner ju inte honom. Gillar honom i största allmänhet men ser också stora risker att han är lik (mig och) tidigare partners som jag (också har gillat men) har hamnat i TV-sofftristess med.

@Tualma 1: Bör inte varje person utvärderas för sig själv, snarare än jämföras med alla nätsinglar? Det finns alltid någon snyggare/bättre.
Nej, i mitt fall tycker jag att det är rimligt att jämföra brett. Jag bor i ett storstadsområde och det finns fler personer att välja mellan än jag någonsin kommer att hinna träffa. Jag kommer att tänka på en bitter deltidspappa som skrev till mig när jag hade tackat nej p.g.a. hans barn att “Ni förstår ju ingenting, det är inte så man blir kär. Det handlar om kemi!” och det gör det så klart, bland annat, men när valmöjligheterna är praktiskt taget oändliga så är det helt rimligt att börja med en mer rationell sållning.

Jag hinner inte testa kemi med en bråkdel av alla som hade velat. Bättre att göra en sållning utifrån viktiga dealbreakers, tycker jag då, inte t.ex. ögonfärg men sådant som påverkar sannolikheten att det kommer att fungera långsiktigt. Till slut är min läggning sådan att “there can be only one”, vilket gör att jag är väldigt motiverad att se till att den personen är riktigt bra, för mig. Allra allra bäst blir så klart omöjligt, och ganska snabbt blir egenvärdet av att behålla någon man redan lärt känna så högt att jag inte är intresserad av “uppgradering”.

@Tualma 2: Risken att behöva avsluta finns alltid [så den bör man inte ta så allvarligt på].
Ja, risken att behöva avsluta finns alltid. Men även om den inte går att eliminera så är jag övertygad om att den går att sänka, och att det går att minska jobbigheten i det hypotetiska avslutet genom att inte kasta sig hals över huvud in i något. Man begränsar sin känslomässiga investering tills man börjar känna hur mycket marken sviktar, eller inte, typ.
Oombett tips incoming, men kände igen mig i viljan att göra en rationell utvärdering och vill då tipsa om OkCupid, där jag hittade maken. Åtminstone då (7 år sedan) var det den bästa sidan om man ville göra en rigorös sortering på dealbreakers, åsikter och personlighetsdrag och först därefter utsätta sig för att faktiskt kolla om det var en person man kunde bli kär i 😁 Upplägget är (var) att man svarar på typ 700 frågor om sig själv och idealpartner, skriver en svinlång presentation som folk faktiskt läser och får matchningsprocent av sidan.
 
Oombett tips incoming, men kände igen mig i viljan att göra en rationell utvärdering och vill då tipsa om OkCupid, där jag hittade maken. Åtminstone då (7 år sedan) var det den bästa sidan om man ville göra en rigorös sortering på dealbreakers, åsikter och personlighetsdrag och först därefter utsätta sig för att faktiskt kolla om det var en person man kunde bli kär i 😁 Upplägget är (var) att man svarar på typ 700 frågor om sig själv och idealpartner, skriver en svinlång presentation som folk faktiskt läser och får matchningsprocent av sidan.
Det låter ju helt perfekt! :D Supertack!!
 
Undrar vad killar skulle gilla om det första man frågar är "Har du stor k*k" :cool:

De flesta skulle nog inte reagera mer än att lite flirtigt fråga varför du undrar? Några skulle ta det som en invit och några skulle bli lite förnärmade.


Nu är ju inte hp/dejtingsidor min kopp te, men är det alltså standard för män där att inleda konversation med att fråga hur stor fitta du har?
 
Distanssnubben alltså, vilken snubbe. Hur kan han ha varit singel??? Fattar ej. Vi har inte definierat oss som nåt än men det råkade komma ut i vår krets att vi ses. Jag fick lite stresspanik men han titta helt lugnt på mig och sa att det gör väl inget att folk vet om det. Och det gör det ju inte, det förstår jag också egentligen. Folk kommer fram till mig och säger att jag hittat en riktigt bra snubbe, vad kul att just vi hitta varandra och sånt. Men man är ju skadad så man undrar ju vad felet är. 😂😂😂

6 dagar tills vi ses nästa gång.
 
Distanssnubben alltså, vilken snubbe. Hur kan han ha varit singel??? Fattar ej. Vi har inte definierat oss som nåt än men det råkade komma ut i vår krets att vi ses. Jag fick lite stresspanik men han titta helt lugnt på mig och sa att det gör väl inget att folk vet om det. Och det gör det ju inte, det förstår jag också egentligen. Folk kommer fram till mig och säger att jag hittat en riktigt bra snubbe, vad kul att just vi hitta varandra och sånt. Men man är ju skadad så man undrar ju vad felet är. 😂😂😂

6 dagar tills vi ses nästa gång.
Är det bekanta till dig eller till honom som kommer fram och berättar för dig att han är bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 640
Senast: hundtant
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
922
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
24 091
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp