Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag träffade nästan-grannen för tredje gången igår. Vi gick en promenad, åt på en liten restaurang i närheten och sen hängde vi plötsligt hemma hos mig i flera timmar, vilket var oplanerat. Satt i och pratade bara, med handhållning till och från. Sen superhånglade vi igen vid porten när jag följde honom ut. Sågs i 7 timmar den här gången och chattade i ytterligare en efter att han hade gått. Det blir liksom aldrig tråkigt. (Än? :p)

Jag hade svårt att sätta fingret på det förut men precis nu kom jag på en av sakerna som jag uppskattar så mycket att det dessutom blir jättehett: Han är extremt uppmärksam och följsam när det gäller samtycke.

Nu är det tre dejter som har avslutats på samma sätt på i princip samma ställe - hångla massor vid min port. :D Det trappas upp men väldigt långsamt och mest av mig. Sen när vi är halvt ihopflätade med händer instoppade i varandras kläder och jag inte står ut längre så säger jag typ "Nä men hem och sova då", och innan jag ens har avslutat meningen har han hunnit ta ett halvt steg bakåt och håller mig bara i handen utan minsta skugga av bitterhet, och så säger vi hej då och han går.

Det är ju hemskt att man ska behöva bli glatt överraskad av principen, men han har gjort det så extrasnyggt varje gång att jag blir mindre och mindre sugen på att skicka hem honom. :D
 
Blev en kort visit, han får inte sova över än, kanske nån helg framöver. Men det kändes bra iallafall, han sa att jag är bäst (😂) mysig kväll och vissa saker föll på plats lite bättre för min del.

Vi kom in på barndelen också, är väl lika bra att ha det överstökat då jag absolut inte vill ha barn :) så han vet var jag står om det skulle bli mer seriöst.
 
Jag träffade nästan-grannen för tredje gången igår. Vi gick en promenad, åt på en liten restaurang i närheten och sen hängde vi plötsligt hemma hos mig i flera timmar, vilket var oplanerat. Satt i och pratade bara, med handhållning till och från. Sen superhånglade vi igen vid porten när jag följde honom ut. Sågs i 7 timmar den här gången och chattade i ytterligare en efter att han hade gått. Det blir liksom aldrig tråkigt. (Än? :p)

Jag hade svårt att sätta fingret på det förut men precis nu kom jag på en av sakerna som jag uppskattar så mycket att det dessutom blir jättehett: Han är extremt uppmärksam och följsam när det gäller samtycke.

Nu är det tre dejter som har avslutats på samma sätt på i princip samma ställe - hångla massor vid min port. :D Det trappas upp men väldigt långsamt och mest av mig. Sen när vi är halvt ihopflätade med händer instoppade i varandras kläder och jag inte står ut längre så säger jag typ "Nä men hem och sova då", och innan jag ens har avslutat meningen har han hunnit ta ett halvt steg bakåt och håller mig bara i handen utan minsta skugga av bitterhet, och så säger vi hej då och han går.

Det är ju hemskt att man ska behöva bli glatt överraskad av principen, men han har gjort det så extrasnyggt varje gång att jag blir mindre och mindre sugen på att skicka hem honom. :D
Men alltså JA! Så hett! ❤️ han jag dejtar nu är också helt fantastisk och uppmärksam på det (dvs checka av så allt annat än HELL YES innebär att backa lite) så tydligen finns det fler men jag har sorgligt nog aldrig träffat nån förut...
 
Båda från HP hörde av sig i går kväll, och även Tinderdejten (som jag håller väldigt kort)
Hottien vill träffas, fattar att det enbart handlar om sex men nån gång i sitt liv ska man väl göra något sånt också.
Den andra killen är mer gullig och pratsam.
 
Men alltså JA! Så hett! ❤️ han jag dejtar nu är också helt fantastisk och uppmärksam på det (dvs checka av så allt annat än HELL YES innebär att backa lite) så tydligen finns det fler men jag har sorgligt nog aldrig träffat nån förut...
Det är helt spelteoretiskt smart också! Har jag insett. Nu tror jag verkligen inte att det är så han tänker, och då hade det inte fungerat lika bra, men så här: Tack vare att jag nu litar på att han stoppar precis när jag vill så kan jag gå hela vägen fram till min gräns. :love: Utan att nödvändigtvis veta på förhand exakt var den är. Sen när jag har testat det och blivit bekväm så kan jag själv flytta fram den något snäpp, o.s.v. :D

Jag inser nu att jag alltid tidigare har behövt planera med någon sorts säkerhetsmarginal. T.ex. inte köra Bukeklassikern att ta av mig tröjan och sätta mig i någons knä om jag inte också är beredd att därefter ta av mig resten av kläderna etc. för då hade det kunnat "bli dålig stämning". :crazy: Eller inte ta med någon hem om jag inte också är säker på att jag känner mig redo att ta in dem i sovrummet, för det "skickar fel signaler" och blir som upplagt för övertalningsförsök i ord och/eller kroppsspråk. :meh:

Skillnaden blir då att en pushig person inte hade kommit någonvart alls för att jag själv inte ens skulle göra allt jag hade kunnat tänka mig eftersom jag måste lämna utrymme för förväntad och jobbig förhandling. En respektfullt inkännande person verkar istället på god väg att få göra lite vad som helst. Snart. :D

(Nästan-grannen jobbar nu lite sena tider som inte matchar mitt morgonpigga kontorstidsliv. Jag har abstinens, så jag kom på den fantastiska idén att jag kan sova middag för att slippa kvällströtthet och plocka fram extra täcke och kudde så att vi kan hänga i min säng när han är klar. Jag har uttalat inte utlovat sex och han är ändå väldigt pepp för att det är mysigt att ens hålla händer och kramas. :angel:)
 
(Nästan-grannen jobbar nu lite sena tider som inte matchar mitt morgonpigga kontorstidsliv. Jag har abstinens, så jag kom på den fantastiska idén att jag kan sova middag för att slippa kvällströtthet och plocka fram extra täcke och kudde så att vi kan hänga i min säng när han är klar. Jag har uttalat inte utlovat sex och han är ändå väldigt pepp för att det är mysigt att ens hålla händer och kramas. :angel:)
Du är inte så intresserad va? 😜😁😂
 
Du är inte så intresserad va? 😜😁😂
Inte vara orättvis! Idag har det ändå gått... *scrollscrollscroll* en vecka sedan jag träffade honom för första gången, dagen före jag rapporterade och skrev det här.
Nu har jag också varit extremt tydlig med att jag inte vill bli exklusiv eller nödvändigtvis ens träffas särskilt ofta i starten, så får jag se om det fastnar bättre än det har gjort med de två tidigare dejterna. :bag:
Ändå massor av tid för en sval, rationell utvärdering.

(Nejeh. Jag har träningsvärk i ansiktet för att jag ler hela tiden.)
 
(Nästan-grannen jobbar nu lite sena tider som inte matchar mitt morgonpigga kontorstidsliv. Jag har abstinens, så jag kom på den fantastiska idén att jag kan sova middag för att slippa kvällströtthet och plocka fram extra täcke och kudde så att vi kan hänga i min säng när han är klar. Jag har uttalat inte utlovat sex och han är ändå väldigt pepp för att det är mysigt att ens hålla händer och kramas. :angel:)
Neeej inte ikväll. Han har ett jättebra skäl som tyvärr håller i flera dagar framöver. Det kanske till och med är riktigt bra att det blir så här eftersom alla mina tendenser till självdisciplin flög ut genom fönstret, men neeej. :cry:
 
M kommer hit imorgon, det är kaos i huset, kaos i lägenheten. Han får hjälpa mig att flytta. Och skruva Ikea-möbler. Pratar vi efter den här helgen finns det potential 🤣
Hmmm bra sätt att gallra på! :laugh: :up:

Tips! Hittar du en karl som inte kan skruva IKEA-möbler utan att muttra, svära och skruva fel, så är det sannolikt mitt ex. Och det blir inte bättre med tiden :banghead::rofl:
 
Nu har vi inte setts sen i torsdags, jag lyckades bli SJUK 😫 men vi skriver lite varje dag, han skriver gulliga saker och har erbjudit sig att handla åt mig. Bara en sån sak, haha.

Nåja. Ser framemot att bli frisk och dejta mera.
 
Mannen jag svepte höger på eftersom vid liv och ärlig om relationsstatus var inte världsbäst på engagerad kommunikation. Han ville iofs ses, men sa att han nog hade tid om tre veckor eller så. Jag håller inte andan i väntan på att han hör av sig igen.

Däremot har jag en kemidejt över ett glas vin i veckan med en man från grannbyn. Betydligt bättre kommunikation där, utan att vara för pushig. Det kan bli spännande 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 404
Senast: hundtant
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
857
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 367
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp