Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Var som jag misstänkte han var inte intresserad. Han skrev 12 h senare att de inte klicka på de sättet han ville att han önskar mig lycka till. Hade denna magkänsla hela tiden. I framtiden ska jag bara låta tiden gå och tänka såhär är killen intresserad så hör han av sig!
Trist!
Men det kunde ju varit så att han var intresserad men lite osäker av sig. Nu slipper du ju gå och undra i alla fall.

Var som jag misstänkte han var inte intresserad. Han skrev 12 h senare att de inte klicka på de sättet han ville att han önskar mig lycka till. Hade denna magkänsla hela tiden. I framtiden ska jag bara låta tiden gå och tänka såhär är killen intresserad så hör han av sig!
Men varför vill du göra dig så passiv? Det här var en kille, inte "killar", dvs nästa gång får du väl utvärdera utifrån den situationen, inte någon föregående.

Fast det är väl mycket bättre att få veta på en gång än att gå och fundera, ha ångest och analysera? Känns som att det fungerade jättebra att skriva.

Nu gör du en rejäl tankevurpa. Det här var en enda kille, varför ge upp och bli helt passiv för det? Personkemin funkar inte alltid irl även om den är super i text, det får man i nån mån räkna med vid dejting.

Jag tror att raka rör alltid är bäst. Är du intresserad av nån så hör av dig, oavsett om du är först på bollen eller inte. Är det nån som är intresserad tillbaka och värd att satsa på så kommer det inte ses som nåt negativt att du är drivande. Är det nån som inte är intresserad, jamen då får du i alla fall veta det snabbt istället för att gå runt och undra.

Han gnällde alltså på att han tyckte att det tog för lång tid för dig att svara eller? Det ser jag som en red flag. Jag lever inte mitt liv med min mobil i näven dygnet runt och är han den typen så tidigt i bekantskapen hade jag tänkt att det kommer eskalera senare.
Ja jag hade skrivit till honom att många konversationer rinner ut i sanden. Och då hade han skämtat med att ja det är klart att konversationer rinner ut i sanden om du tar 3 dagar på dig att svara hela tiden. Och hela tiden har det ju inte varit utan blev så för att jag hade mycket just nu i veckan.

Håller med de andra. Trist att det var så, men bra gjort av dig att höra av dig! Det är alltid bättre att veta än att gå runt och undra. Tycker inte du ska sluta höra av dig, du gjorde helt rätt! Precis som flera andra redan skrivit så kan ni ju missa något bra (i framtiden, med en annan kille alltså) om ni båda två är så försiktiga och inte vågar skriva.

Jag undrar verkligen vad man menar med det där "klicket". Är det att man ska bli superförälskad redan första dejten? Jag tänker att har man kul ihop, har saker att prata om osv, delar värderingar, hur framtiden ska se ut så kan ju attraktion komma senare. Sen ska man ju inte fortsätta dejta någon där det känns "NEJ" på första dejten såklart. Men relationer börjar ju sällan med blixtförälskelse. Den längsta relation jag har haft började med att vi var väldigt bra vänner till en början och hade kul ihop och vi träffades på en dejtingsida.

Ja jag hade skrivit till honom att många konversationer rinner ut i sanden. Och då hade han skämtat med att ja det är klart att konversationer rinner ut i sanden om du tar 3 dagar på dig att svara hela tiden. Och hela tiden har det ju inte varit utan blev så för att jag hade mycket just nu i veckan.
Skit i honom. Jag hade definitivt kunnat ta tre dagar på mig sådär i början. Sen kanske jag inte hade låtit bli att svara en partner i tre dagar, men då tänker jag att tre dagar lätt blir tre timmar om han redan så tidigt ger såna trista kommentarer.

Alltså jag fattar inte folk som gifter sig? eller skaffar barn med någon? hur lyckas man med det? Jag lyckas knappt få till en andra dejt eller komma till det stadiet att vi säger att vi är tillsammans....

Skit i honom. Jag hade definitivt kunnat ta tre dagar på mig sådär i början. Sen kanske jag inte hade låtit bli att svara en partner i tre dagar, men då tänker jag att tre dagar lätt blir tre timmar om han redan så tidigt ger såna trista kommentarer.
Nej självklart, en partner låter man ju inte vänta så länge och då kanske man tom har pratat med sin partner att nu har jag mycket i veckan så svar kan dröja eller nåt. Men ja han har varit singel hela sitt liv, och jag tänkte, ja inte konstigt om det är såhär du beter dig liksom. Jag tappade intresset tyvärr av den kommentaren.

Jag undrar verkligen vad man menar med det där "klicket". Är det att man ska bli superförälskad redan första dejten? Jag tänker att har man kul ihop, har saker att prata om osv, delar värderingar, hur framtiden ska se ut så kan ju attraktion komma senare. Sen ska man ju inte fortsätta dejta någon där det känns "NEJ" på första dejten såklart. Men relationer börjar ju sällan med blixtförälskelse. Den längsta relation jag har haft började med att vi var väldigt bra vänner till en början och hade kul ihop och vi träffades på en dejtingsida.
Jag har också lite svårt för det där klicket, och det är en av många anledningar till varför jag inte vill nätdejta. Jag har bara blivit så där blixtförälskad vid första ögonkastet en gång i mitt liv, och då var jag 21 så jag var dessutom ganska ung. Annars har det alltid växt fram med en person som jag haft en helt annan relation till sen tidigare och där jag oftast inte ens tyckt att killen ifråga var snygg från början.

Men visst, jag kan tänka mig att det finns situationer där man känner direkt att det här kommer inte funka. Men då mer att personen antingen inte alls ser ut som på sina bilder eller om personen beter sig underligt och är helt sjukt självupptagen och bara pratar om sig själv eller nått.

För mig är klicket att man bondar, samtalet flyter, samma humor, samma värderingar osv. Det känns rätt och lätt helt enkelt.
Har aldrig blivit blixtförälskad, däremot behöver jag känna rn attraktion ganska direkt, annars kommer det stanna vid vänskap.

Hur gör man för att inte ge upp och bara se problem?
En del av mig vill ge det en chans, en annan tänker att det inte ens är lönt att försöka 🙄

Dejting generellt eller en viss person?

Jag är off and on. Ger upp och sen hittar jag hoppet igen några månader senare 🙂
Lyssna på det du känner och gör som du vill. Kan va lättare när en gör punktinsatser 😅

Dejting generellt eller en viss person?

Jag är off and on. Ger upp och sen hittar jag hoppet igen några månader senare 🙂
Lyssna på det du känner och gör som du vill. Kan va lättare när en gör punktinsatser 😅
Nu var det specifikt den här personen, som bor långt bort och vi har olika barnveckor - men som verkar trevlig!

(Men annars generellt också, haha)

Jag vet ju inte vad jag vill :rofl:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur