Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drar söderut nästa helg igen för att träffa mitt underbara tjejgäng där @the_connemara ingår.
Kommer även träffa hennes kollega igen och han ska få träffa el Rubo. Kommer bli ytterst spännande vad den lille surkarten har att säga om min dejt :laugh:

Trodde seriöst det skulle gå åt helvete där ett tag när ni båda gick som katten kring het gröt runt frågan att ses igen och du lackade ur lite :nailbiting: Ska bli så kul att ses igen :love:

Vi bokade hotell och nyrssupé igår. Blir härligt med en staycation på nyårsafton. Jag är inget stort fan av nyårsafton och stora fester just då eftersom förväntningarna alltid är höga och dessutom komme jag ha jobbat natten innan.
Nu blir det god mat :d och sen drinkar och sova på Haymarket där jag alltid tänkt att jag skulle vilja bo över en natt då det är så tjusig inredning :love: Dessutom kan hundarna följa med på hotellet.
Jag är verkligen superkär, och det är hon också. Men det gör också att jag emellanåt känner mig riktigt sårbar, men det är ju så det oftast är. Att om en öppnar upp sig helt för en annan människa så kommer risken att bli sårad på köpet.
Även om jag alltid har haft ett bra liv som singel med flera singelvänner som gillar att hitta på grejer och trivts att vara själv så känner jag verkligen hur jag längtat efter tvåsamheten.

Alla verkar vara sjuka nu! Jag med :mad:

Har ägnat veckan åt att mata hästen, sova 12 h o sovit hos min dejt 1 dygn haha, planerat den här gången. Så najs, vi pratade om en massa viktiga saker. Han är så extremt inkännande att jag inte en sekund nån gång öht ens har känslan av att jag avbryter något. När jag kommenterade det svarade han direkt helt bestört "Men det gör du ju inte?!". Precis vad mitt tilltufsade psyke behövt, nu känns det bara så härligt och avslappnat! Snygg walk over på typ 1 vecka :rofl:

Ska köra en repeat på det idag, mata hästen o sen slappa hos honom. Och hångla :D

Hittade min senaste update. Det gick sådär med en repeat. Jag tog ett förhastat beslut att ha sex, det var jag inte alls redo för insåg jag sedan, hade inte förstått vilken issue det blivit för mig. Han missförstådde mig lite o trodde det var hans fel (han gjorde verkligen allt han kunde för att förvissa sig om att jag var ok, fan vad jag hatar den känslan när jag vägrar lyssna på mig själv och bara blånekar) och att jag inte ville ses mer och är betydligt mer av en känslomänniska än mig så det kändes lite svajigt där ett tag (@Bison var helt rabiat :rofl:). Men vi snackade på messenger lite o sen lite i telefon och det lät ändå bra, var nog mest jag som var osäker på om han verkligen tyckte allt var lugnt mellan oss igen.

Tänkte lämna honom helt ifred för jag visste han skulle träffa sin andra tinderdejt (lyckades med samma som jag och hade lika mycket ångest över det :laugh:) på måndagen. Men sedan hörde han ändå av sig på söndagen och måndagen, jag fortfarande lite avvaktande känsla även om vi hade samma jargong som vanligt.

Sen när jag var ute och red nån timme efter att de skulle träffats på måndagskvällen får jag ett meddelande om att han insett att han hellre umgås med mig. Klickar upp det och han ringer typ direkt. Svarar inte (stör ej när jag rider :laugh:), svarar lite senare att jag ska ringa på vägen hem från stallet (bäst att nya människor inser direkt ens viktiga :love: i livet). Sen pratar vi heeeeeela kvällen och det känns äntligen både bra och bra att prata i telefon (jag hatar det och har bara lyckats ringa vid dåliga tillfällen med tidsbrist innan). Sen har vi bara haft sjukt bra kontakt sedan dess!

Och även om jag egentligen inte alls var intresserad av att prata om vad för relation vi ska ha till varandra så är det nu minutiöst genomgånget :laugh: Bara för att allt är så lättpratat! Sjukt najs. Och i bådas ögon en perfekt lösning :D Tycker eg det känns lite för privat att skriva (jag vet inte varför?) men tänker att om det hjälper någon att tänka utanför boxen så som denna tråd hjälpt mig så är det nog värt det. Kanske. Ska fundera.

Vi bokade hotell och nyrssupé igår. Blir härligt med en staycation på nyårsafton. Jag är inget stort fan av nyårsafton och stora fester just då eftersom förväntningarna alltid är höga och dessutom komme jag ha jobbat natten innan.
Nu blir det god mat :d och sen drinkar och sova på Haymarket där jag alltid tänkt att jag skulle vilja bo över en natt då det är så tjusig inredning :love: Dessutom kan hundarna följa med på hotellet.
Jag är verkligen superkär, och det är hon också. Men det gör också att jag emellanåt känner mig riktigt sårbar, men det är ju så det oftast är. Att om en öppnar upp sig helt för en annan människa så kommer risken att bli sårad på köpet.
Även om jag alltid har haft ett bra liv som singel med flera singelvänner som gillar att hitta på grejer och trivts att vara själv så känner jag verkligen hur jag längtat efter tvåsamheten.
Jag blir kär bara jag läser dina inlägg om ert förhållande! :love:
Så glad för er skull att det löste sig så fint, hoppas på att ni får ett fantastiskt nyår! :)

Jag träffar musikern ibland, känns så skönt att det är lite laidback. Vi hör av oss till varandra lite då och då under veckorna, lagomt kravlöst.
Jag gillar henne, så ser fram emot att ses igen. Problemet är väl att våra scheman inte matchar så bra, jag jobbar de flesta helger och hon jobbar de flesta vardagarna. Men nu har hon även mycket spelningar på helgerna.
Men jag känner att det inte gör något, jag tycker snarare att det känns bra att det inte går så snabbt fram. :)

Kristdemokraten som bor i min väns kollektiv ska jag se till att träffa nästa vecka, hon är trots sin politiska läggning sjukt häftig!

Jag träffar musikern ibland, känns så skönt att det är lite laidback. Vi hör av oss till varandra lite då och då under veckorna, lagomt kravlöst.
Jag gillar henne, så ser fram emot att ses igen. Problemet är väl att våra scheman inte matchar så bra, jag jobbar de flesta helger och hon jobbar de flesta vardagarna. Men nu har hon även mycket spelningar på helgerna.
Men jag känner att det inte gör något, jag tycker snarare att det känns bra att det inte går så snabbt fram. :)

Kristdemokraten som bor i min väns kollektiv ska jag se till att träffa nästa vecka, hon är trots sin politiska läggning sjukt häftig!

Trots sin politiska läggning?
Vad spelar det för roll egentligen? Har aldrig fattat det så länge människan inte är radikal.
Jag är mitten och umgås med folk både långt åt höger och vänster utan bekymmer.

Vad spelar det för roll egentligen? Har aldrig fattat det så länge människan inte är radikal.

Personligen kan jag tycka att konservatismen skadar samhällsutvecklingen och därmed även människor i samhället. Vilket gör att det sticker lite i ögonen på mig. Att umgås med konservativa har jag inget bekymmer med alls, men jag tror att jag skulle ha svårt att utveckla en djupare relation. Ofta hänger politik ihop med värdegrund, och i alla fall för mig är det viktigt att ha en liknande sådan för att en djupare relation skulle kunna utvecklas. Sedan är det såklart möjligt att ha samma värdegrund som exempelvis socialdemokrat och moderat, men det kan lika gärna vara så att man inte har det.

Här är en till som lagt dejtande på hyllan ett tag pga brist på ork, men förnyade annons igår kring kk ifall det mot förmodan skulle finnas en vettig karl därute nånstans.

Trillade in på en bc-profil med följande text: "Killar som vill få kuken sugna ni har nog fått för mycket tutte av mamma.
.Letar efter intellekt."

Ehrm intellekt var det ja :grin:

Som Singoalla skrev handlar det om värdegrund, och jag kan inte identifiera mig med KD's konservativa värdegrund. Vi har helt enkelt olika syn på samhället och hur samhället ska fortsätta framåt.
Jag har svårt för att inleda nära relationer med någon som har en annan värdegrund än mig, det för att jag tycker det sätter ett stort hinder framför oss.

Jag tycker också att det är osexigt med en konservativ syn på samhället.

Personligen kan jag tycka att konservatismen skadar samhällsutvecklingen och därmed även människor i samhället. Vilket gör att det sticker lite i ögonen på mig. Att umgås med konservativa har jag inget bekymmer med alls, men jag tror att jag skulle ha svårt att utveckla en djupare relation. Ofta hänger politik ihop med värdegrund, och i alla fall för mig är det viktigt att ha en liknande sådan för att en djupare relation skulle kunna utvecklas. Sedan är det såklart möjligt att ha samma värdegrund som exempelvis socialdemokrat och moderat, men det kan lika gärna vara så att man inte har det.

Det är faktiskt aldrig något som stör mig så länge de inte är uttalat hatiska och beter sig jävligt.
Kan även bero på att mitt politiska intresse är nära noll och inget jag diskuterar.

Det är faktiskt aldrig något som stör mig så länge de inte är uttalat hatiska och beter sig jävligt.
Kan även bero på att mitt politiska intresse är nära noll och inget jag diskuterar.

Säkert beror det på ens eget personliga politiska engagemang. Själv är jag statsvetare och ideellt engagerad, vilket gör att politik och politiska diskussioner alltid ligger mig nära till hands. Vilket kanske märks här på Buke :angel:

Jag har inga starka partipolitiska åsikter, vilket gör att jag sållar mig lite i mitten och har förståelse för de flesta åskådningar i olika grad. Men en vän till mig är fritidspolitiker för Socialdemokraterna vilket innebär att hon lägger flera timmar i veckan på ideellt arbete för partiet, och i valtider står hon i stugor och knackar dörr. Hennes man är moderat. Jag är imponerad av hennes förmåga att inte låta deras politiska skiljaktigheter påverka deras förhållande, men själv skulle jag nog inte klara av att ha ett förhållande med någon som tycker tvärtemot i en viktig hjärtefråga för mig. Jag arbetar exempelvis ideellt för en organisation som försöker förebygga trafficking genom politisk påverkan och lagstiftning, vilket gör att jag inte skulle vilja ha en relation med en libertarian som förespråkar att prostitution ska vara frivilligt.

Säkert beror det på ens eget personliga politiska engagemang. Själv är jag statsvetare och ideellt engagerad, vilket gör att politik och politiska diskussioner alltid ligger mig nära till hands. Vilket kanske märks här på Buke :angel:

Jag har inga starka partipolitiska åsikter, vilket gör att jag sållar mig lite i mitten och har förståelse för de flesta åskådningar i olika grad. Men en vän till mig är fritidspolitiker för Socialdemokraterna vilket innebär att hon lägger flera timmar i veckan på ideellt arbete för partiet, och i valtider står hon i stugor och knackar dörr. Hennes man är moderat. Jag är imponerad av hennes förmåga att inte låta deras politiska skiljaktigheter påverka deras förhållande, men själv skulle jag nog inte klara av att ha ett förhållande med någon som tycker tvärtemot i en viktig hjärtefråga för mig. Jag arbetar exempelvis ideellt för en organisation som försöker förebygga trafficking genom politisk påverkan och lagstiftning, vilket gör att jag inte skulle vilja ha en relation med en libertarian som förespråkar att prostitution ska vara frivilligt.

Så länge ingen tjatar om sina politiska åsikter och tycker att alla ska tycka som den så är jag chill med det mesta.
Här kd-vänner och upplever ingen som särskilt konservativ. Hade de varit det skulle de nog haft väldigt svårt för mig.

Så länge ingen tjatar om sina politiska åsikter och tycker att alla ska tycka som den så är jag chill med det mesta.
Här kd-vänner och upplever ingen som särskilt konservativ. Hade de varit det skulle de nog haft väldigt svårt för mig.

KD är ju ett socialkonservativt parti som dessutom är baserat på religiösa värderingar. Sannolikt har man några konservativa idéströmningar som kristdemokrat, annars är man nog ute och cyklar i vilket parti man röstar på. Men, det innebär ju inte att det inte finns moderniseringar inom samtliga partier med väljare och partimedlemmar som förespråkar dessa. Begreppet konservativ är ju dessutom rätt subjektivt.

KD är ju ett socialkonservativt parti som dessutom är baserat på religiösa värderingar. Sannolikt har man några konservativa idéströmningar som kristdemokrat, annars är man nog ute och cyklar i vilket parti man röstar på. Men, det innebär ju inte att det inte finns moderniseringar inom samtliga partier med väljare och partimedlemmar som förespråkar dessa. Begreppet konservativ är ju dessutom rätt subjektivt.

Visst är det så. Sen behöver man inte hålla med om allt bara för att man röstar på ett visst parti.
Ingen av dem är heller troende utan röstar på Kd av andra anledningar.

Visst är det så. Sen behöver man inte hålla med om allt bara för att man röstar på ett visst parti.
Ingen av dem är heller troende utan röstar på Kd av andra anledningar.

Nej visst är det så, man måste definitivt inte hålla med om allt. Jag menade bara att det rimligtvis finns något konservativt drag om man röstar på KD, och finns det inte det och man ändå röstar på KD så skulle jag nog anse att man är ute och cyklar lite. Partiets konservatism lyser igenom ganska tydligt i många frågor.

Till och med jag drabbas av konservativa idéströmningar ibland, vilket ger mig enorm identitetskris :p

Jag är helt klart lagd åt vänster och har alltid varit politiskt insatt och intresserad. Det gör att jag gärna diskuterar politik med människor, för det upptar en stor del av min tankeverksamhet. :)
Just grundläggande värderingar och politisk kompass hänger för mig starkt ihop, och jag antar att det gör det hos andra med, speciellt de som är intresserad av politik.

Har svårt att finna någon attraktiv som har helt andra värderingar än mig, det är osexigt då jag har svårt att släppa åsikterna.

Men vi får se.. Kanske denna KD'are ändrar mina tankar kring det. ;)

Jag arbetar exempelvis ideellt för en organisation som försöker förebygga trafficking genom politisk påverkan och lagstiftning, vilket gör att jag inte skulle vilja ha en relation med en libertarian som förespråkar att prostitution ska vara frivilligt.

Om man förespråkar ett eget val så betyder det inte på något sätt att man är för trafficking. Skulle bordellerna vara lagliga skulle man kunna kontrollera dessa så hårt att trafficking blev omöjligt på dessa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 045
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 454
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 930
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka