Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle tycka att det vore väldigt intressant att få läsa om ditt och ptrs tankar, erfarenheter och perspektiv på det hela! Tror det kan vara intressant och lärorikt för många :)
Är det något särskilt du tänker på? Osäkerheten? blyghet? Rädslan att gör bort sig. Att inte var ett berg av atletiska muskler. Skämmas för sin fetma?

Efter att ha läst här och roats av er andra ett tag är det dags att jag hoppar med själv! :) Blir dock inte med mitt vanliga bukekonto, det är inte tillräckligt anonymt.

Så var står jag? Jo, för några månader sen avslutat ett flera år långt förhållande. Sen dess hunnit med ett konferensragg som utmynnade i nåt slags sexuell relation på distans, vilket var riktigt härligt med den bekräftelse det gav, men det var för stort avstånd och andra omständigheter som gjorde att det blev jobbigt efter ett tag så jag valde att lägga ner det nyligen. Vi kommer dock säkert att ses igen nån gång.

Min intention nu är att vara singel länge, men med en hel del flirt och närhet förhoppningsvis. Jag är inte alls sugen på något förhållande. Har dock väldigt lätt att bli förälskad och kickar ganska hårt på den känslan, så ska inte säga för mycket där. Är väldigt sugen på att testa nätdejting men försöker ta det lite lugnt då det nog tar så mycket energi som jag inte egentligen har nu i och med den nyliga separationen och allt praktiskt krångel som ännu återstår. Men vi får väl se hur länge jag kan hålla mig...

Just nu tänker jag mest på ett litet mysterium på jobbet. En kollega sms:ade mig mitt i natten (högst troligt på fyllan) på min jobbtelefon och frågade om jag hade pojkvän och ifall jag ville ses. Hade ju varit skoj om det var någon jag gillade och flirtat lite med, men jag vet inte ens vem det är! :D Han har ett alldagligt namn och vi är hundratals kollegor på mitt jobb, alla har olika scheman och ses sporadiskt, och man minns inte vad alla heter som man pratat med. Så nu måste jag luska ut vem det där är och vad det hela handlar om (felskickning? Konstig desperat typ? eller nån som jag faktiskt skulle kunna vara intresserad av?) och det är ju rätt roligt och spännande även om jag inte har några stora förhoppningar.

"Fullt ös" på matchningar på Tinder och några konversationer på Hp/bc
Men inget konkret och inget som sticker ut som "ja här kan va nåt"
Många som börjar med att de självklart vill mer än bara sex men ju mer man chattar med dom kryper sexbiten fram mer och mer... är just nu inne i en "inte sex period"
Och gör ju då att de sållar bort sej själva...
Har förvisso en som kommer i morron men det är en jag träffat innan och han är om han skulle vilja själv vara klart pojkvänsmaterial ..
Men just nu verkar han bara va ute efter "gång till gång" (inte bara sex, han är jättemysig)

Visst händer att man får kontakt. att man blir raggad på tunnelbanan. Men vad ger det, en kort glädje. Men hur kan de veta vad de springer på för mina. Någon som vill ha intellekt och förväntar att den andra har ett eget liv och boende. Jag ger dem inget efter en träff. Jag bryr mig inte om hur tjejen ser ut bara att hon är vårdad och inte röker.

"Fullt ös" på matchningar på Tinder och några konversationer på Hp/bc
Men inget konkret och inget som sticker ut som "ja här kan va nåt"
Många som börjar med att de självklart vill mer än bara sex men ju mer man chattar med dom kryper sexbiten fram mer och mer... är just nu inne i en "inte sex period"
Och gör ju då att de sållar bort sej själva...
Har förvisso en som kommer i morron men det är en jag träffat innan och han är om han skulle vilja själv vara klart pojkvänsmaterial ..
Men just nu verkar han bara va ute efter "gång till gång" (inte bara sex, han är jättemysig)
Vad tråkigt att de alltid glider in på sex-snak. Jag talar gärna om det men inleda, nope! inte så modig än.

• Gilla
Reactions: ptr
Vad tråkigt att de alltid glider in på sex-snak. Jag talar gärna om det men inleda, nope! inte så modig än.

Nu kan inte jag tala för nån annan än mej själv men sex snack behövs inte tas upp i chat med mej alls (totalt ointresserad av det)
Vill man vet vad jag gillar eller inte är det nåt man upptäcker tillsammans ...
För saker som är yey med vissa är med andra ney och tvärtom...

Men vet att många vill diskutera innan så de vet att partnern ska veta hur de ska "hantera" en.. men det får man reda på under resans gång med mej.... ser hellre varje ny som en ny person att utforska...

Men rent allmänt är nog sexsnack rätt låg prio inom dejtingvärlden i början när man ska lära känna varandra ... kan ha fel dock... alla gillar ju olika

Nu kan inte jag tala för nån annan än mej själv men sex snack behövs inte tas upp i chat med mej alls (totalt ointresserad av det)
Vill man vet vad jag gillar eller inte är det nåt man upptäcker tillsammans ...
För saker som är yey med vissa är med andra ney och tvärtom...

Men vet att många vill diskutera innan så de vet att partnern ska veta hur de ska "hantera" en.. men det får man reda på under resans gång med mej.... ser hellre varje ny som en ny person att utforska...

Men rent allmänt är nog sexsnack rätt låg prio inom dejtingvärlden i början när man ska lära känna varandra ... kan ha fel dock... alla gillar ju olika
Det är bara bra, då slipper jag.

• Gilla
Allt! Både ditt perspektiv som person och ditt perspektiv som man saknas!
Jag går mycket sällan fram till en tjej. om jag gör det frågar jag bara något banalt. eller inte alls. nej föresten jag går inte fram, Inte en chans i universum att jag går fram om der är ett sällskap av tjejer. nope never inte en möjlighet. Kontakt med mig. Svara på mitt mejl eller mejla mig eller prata med mig. Och om man pratar med mig. så vet detta Jag läser inga tankar, och förstår klarspråk.

• Gilla
Jag har usel framgång på Tinder! :down: Jag hittar visserligen inte så många att swipa höger, och nu är det rätt länge sedan jag fick igång en konversation, och jag blir frustrerad av att bli avmatchad innan jag ens hunnit se vem som matchat! Men tydligen skrämmer något bort folk! Kanske att jag skrivit att jag varken är intresserad av one night stands eller upptagna män...

Jag har usel framgång på Tinder! :down: Jag hittar visserligen inte så många att swipa höger, och nu är det rätt länge sedan jag fick igång en konversation, och jag blir frustrerad av att bli avmatchad innan jag ens hunnit se vem som matchat! Men tydligen skrämmer något bort folk! Kanske att jag skrivit att jag varken är intresserad av one night stands eller upptagna män...
Aldrig machad på Tinder. Ger mig dåligt självförtroende

Jag föredrar nog Tinder gentemot andra dejtingappar/sidor iallafall eftersom jag enklare kan styra vilka som kan ta kontakt.

Jag försöker komma ut på en del sociala event/aktiviteter, men periodvis är det hög tröskel eftersom jag måste gå ensam nio ggr av tio. Pga relativt ny i stan och det tar tid att skaffa vänner.

Jag har varit på en uttalad singelaktivitet, men den involverade alkohol och gav mig allt mer rysningar vartefter kvällen fortskred. Så jag tog en ganska tidig kväll. Jag får lite smått panikkänslor av främmande fulla människor på raggarstråt. Särskilt om de tar på mig. (Om jag inte är attraherad av dom, men det är oftast inte de männen jag är intresserad av som gör närmanden) Jag är dessutom någon sorts magnet för män som är betydligt äldre än mig verkar det som av någon anledning.

Jag föredrar nog Tinder gentemot andra dejtingappar/sidor iallafall eftersom jag enklare kan styra vilka som kan ta kontakt.

Jag försöker komma ut på en del sociala event/aktiviteter, men periodvis är det hög tröskel eftersom jag måste gå ensam nio ggr av tio. Pga relativt ny i stan och det tar tid att skaffa vänner.

Jag har varit på en uttalad singelaktivitet, men den involverade alkohol och gav mig allt mer rysningar vartefter kvällen fortskred. Så jag tog en ganska tidig kväll. Jag får lite smått panikkänslor av främmande fulla människor på raggarstråt. Särskilt om de tar på mig. (Om jag inte är attraherad av dom, men det är oftast inte de männen jag är intresserad av som gör närmanden) Jag är dessutom någon sorts magnet för män som är betydligt äldre än mig verkar det som av någon anledning.
Fy vad jobbigt men jag vet inte hur det är. går sällan ut. oftast bara på en lokal restaurang. Men att bli antasad för att man vill träffa folk. fy.

Antastad och antastad, för min del kan det räcka med en oönskad arm kring midjan från en främling för att känna mig antastad. Eller att de står för nära och följer efter när jag backar för att de vill upprätthålla det korta avstånd som jag försöker öka.

På just singelträffen var det mest en allmänt brötig stämning som gjorde att jag kände för att gå hem tidigt.

Men då är din gräns överskriden, Jag vet inte om jag skulle klara av en singelträff på ett bra tag i alla fall.

Antastad och antastad, för min del kan det räcka med en oönskad arm kring midjan från en främling för att känna mig antastad. Eller att de står för nära och följer efter när jag backar för att de vill upprätthålla det korta avstånd som jag försöker öka.

På just singelträffen var det mest en allmänt brötig stämning som gjorde att jag kände för att gå hem tidigt.

Alltså det är oavsett vidrigt!! Förstår precis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 053
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 456
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 938
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka