Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då misstolkar du. Jag reagerade på att @Hero sa att han inte får några tips eller pepp eller något. Han har i tidigare trådar fått massvis av sådant, men varje gång skjutit det ifrån sig, skrattat bort det eller liknande. Oavsett vem som skriver, om personen frågar, inte tar till sig av svaren, frågar igen, inte tar till sig, frågar igen... till sist tröttnar andra på att svara på samma frågor.
Ok, ledsen att det lät anklagande från min sida. Vet inte om jag sett några direkta tips men då förstår jag hur du menade.

Funderar på om det var för att jag gick över till messenger och hon såg att jag inte hade tillräckligt med vänner eller likes :p.
Ingen vits att spekulera, vad som helst kan ha hänt. Hon kanske träffade någon annan, katten dog, hon fick ett sjukdomsbesked... Eller ungefär vad som helst. Men om det hade att göra med hur många facebookvänner och likes du har så klarar du dig bättre utan henne tänker jag.

Kul med matchningen med tjejen! Tänk inte "hon är för bra/fin/snygg" osv. och nämn det absolut inte, många (inklusive jag) tycker att det är jobbigt att bli satt på piedestal. De flesta vill bli bemötta som individer och inte utseenden.

Komplimanger är generellt trevligt att få när de kommer spontant och från hjärtat, men att innan man känner varandra börja prata om att "jag är ju inte i din liga", eller att "du är egentligen alldeles för snygg för mig..." osv. blir bara jobbigt för den som är mottagare. Uppenbarligen faller du ju henne i smaken, annars skulle hon ju inte vara intresserad av att skriva med dig.

Jag tror att man ska vara försiktig med att se Buke, och de svar man får i den här tråden, som någon form av "allmän sanning". Det går inte att säga att @Hero skulle lyckas varken bättre eller sämre med dejtandet baserat på vad vi skriver här, eftersom vi inte känner varken honom eller de han dejtar.

Däremot ska man ju vara medveten att vi som hänger här kanske tycker liknande ibland, och kan upplevas som en homogen grupp. Pratar man med oss så är det ju vi som svarar, utifrån vad vi tycker.

Personligen vill jag gärna kvar både @durachiny och @Hero på det här forumet :)

Ingen vits att spekulera, vad som helst kan ha hänt. Hon kanske träffade någon annan, katten dog, hon fick ett sjukdomsbesked... Eller ungefär vad som helst. Men om det hade att göra med hur många facebookvänner och likes du har så klarar du dig bättre utan henne tänker jag.

Kul med matchningen med tjejen! Tänk inte "hon är för bra/fin/snygg" osv. och nämn det absolut inte, många (inklusive jag) tycker att det är jobbigt att bli satt på piedestal. De flesta vill bli bemötta som individer och inte utseenden.

Komplimanger är generellt trevligt att få när de kommer spontant och från hjärtat, men att innan man känner varandra börja prata om att "jag är ju inte i din liga", eller att "du är egentligen alldeles för snygg för mig..." osv. blir bara jobbigt för den som är mottagare. Uppenbarligen faller du ju henne i smaken, annars skulle hon ju inte vara intresserad av att skriva med dig.

Ja, och inget är sexigare än självsäkerhet! Dock inte att förväxla med självgodhet :nailbiting: Men att vara lugn och trygg (om man kan) i dejtingsammanhang är sexigt!

Jag har tänkt så så många gånger. Så många ursäkter med intressen, hur tjusiga, hur unga, hur välutbildade eller vad nu råkat vara.
Men den bittra och krassa verkligheten är att det nog är min egen feghet som fått möjlighet att sticka fram trynet!
Om jag ska kunna duga som jag är så måste jag också vara den jag är, vilket med är förutsättningen för att kunna uppskatta den andre som den är. Så lätt att säga, så svårt att banka in i soppan mellan öronen.

Jag har tänkt så så många gånger. Så många ursäkter med intressen, hur tjusiga, hur unga, hur välutbildade eller vad nu råkat vara.
Men den bittra och krassa verkligheten är att det nog är min egen feghet som fått möjlighet att sticka fram trynet!
Samma här! Jag blir mer nervös över att skriva med vissa personer än andra (eller ens swipa höger) eftersom jag utifrån tidigare erfarenheter i livet lätt inbillar mig att jag är mindre intressant än jag är, och blir rädd för att inte hålla måttet.

Men jag jobbar efter "fake it til you make it" och tänker att det kanske går över. :) Alltså låtsas att jag inte tänker så, inför mig själv och andra. Inte låtsas att jag är någon annan.

Senast ändrad:
För det första, du är inte värdelös. Du är en människa och vi är alla värda på vårt eget sätt (jag får inte intrycket att du är massmördare). Utöver det så är du dessutom välutbildar, intelligent, vältalig och tycks ha lyckats med arbetet.

Även om det är lätt att grotta ner sig i att man är ensam och därmed värdelös när man sitter på t.ex. facebook så ska man även komma ihåg att (utan att önska olycka på andra) det ofta inte är så fint som det ser ut på fasaden och två nya förhållanden innebär ingenting speciellt i sig. Om du bara ville ha förhållanden så kan du säkert lyckas med det men du gör något som i längden är mycket vettigare, du eftersträvar lycka istället för symboler så som förhållande och barn. På vägen dit så får du betala med tvivel och känsla av att vara ensam.

I slutändan kommer det att vara värt det när du hittar personen du letade efter som kan ge dig lyckan. Alla kan uppdatera förhållandestatus på facebook men inte alla är lyckliga.

Var stark i dig själv och ditt egna värde och dont stop believing!
Va skönt att jag inte gett intryck av att vara en massmördare :D
Jo jag vet att bara för att det läggs upp på Facebook så behöver det inte vara guld och gröna skogar, men det är ju inte utan att man blir lite påverkad. Om att jämföra mig med andra skulle vara en OS-gren så hade jag nog i alla fall haft pallchans :angel:
Saknar bara att dela en vardag med någon, vill ta hand om någon som tar hand om mig liksom.

Är "villa-Volvo-vovve" det du själv vill eller det du vill för att du förväntas gilla det? Jag känner igen mig i att känna "fan, jag är så usel som inte har något av det där!", jättedeppig går det att bli ibland. Sedan funderar jag ett varv till. Faktum är att jag älskar tanken på att gilla allt sådant som "är rätt" enligt normer osv, mycket mer än vad jag skulle gilla att faktiskt ha allt det där.

Nu behöver du såklart inte vara som mig, men eftersom ditt tänk får dig att bli deppig så kan det ju vara värt att fundera på om du verkligen vill eller känner att du förväntas vilja.

Om det är så att du verkligen vill, fundera då på hur du skulle ha hunnit med allt redan vid 25 års ålder. Du skulle alltså efter gymnasiet, på bara några år, ha hunnit flera år med akademiska studier, ha jobbat dig upp till chefsposition, ha träffat tillräckligt många personer för att ha hittat någon att bilda familj med, ha blivit tillräckligt trygg i den relationen för att skaffa gemensam bostad... Det kanske är möjligt för vissa, men för mig låter det extremt :p De fåtal personer jag träffat som hunnit med allt sådant, de har inte mått speciellt bra, varit nära på att gå in i väggen osv av all press och allt som ska hinnas med. Knappast något lyckligt liv, även om det såklart utåt lätt kan se tjusigt ut.
Tror det är lite att det förväntas av mig. Är den första i min familj som gått vidare till högre utbildning, flyttat från stan.. Av de kusiner som är jämngamla är det bara jag som bor själv, de andra två har 1-2 barn och partners. Får lite glirande kommentarer här och där, när det är dags för mig att skaffa ett "riktigt jobb" och familj typ.
Mina känslor är så otroligt tu-delade. Å ena sidan älskar jag att jag inte har någon som binder mig till en plats, att jag kan packa mina saker och dra utan att det påverkar någon annan än mig själv. Men precis som jag skrev ovan vill jag ta hand om någon som tar hand om mig, att slippa komma hem till en tom lägenhet osv.

@Hero i all välmening så skriver jag detta, och hoppas att du fortfarande läser. Jag kan inte tala för någon annan än för mig själv, men själv blev jag lite less när jag kände att du gav mig en känga och sa att jag inte var intresserad av att sätta mig in i männens perspektiv för att jag ändå får ligga. När det bara handlade om att vi inte höll med varandra i en sak. När du några sidor senare då skriver att du fått kontakt med en tjej så kommer jag inte vara den första som kastar mig på bollen och önskar lycka till. Vi må vara i ett forum, men ens agerande har ändå konsekvenser. Det går inte att skriva vad som helst och sen förvänta sig att bli gulligt bemött tillbaka. Jag tror kanske att det kan vara flera här som upplever att de försökt stötta dig innan men att du slagit ifrån dig hjälpen, och ignorerat det som skrivits för vi inte sagt saker som du vill höra. Då kanske man inte blir så peppad på att önska lycka till och säga grattis sen. Jag hoppas som sagt att du blir kvar i tråden, och tror att du kommer få mycket roligare och trevligare respons om du blir lite mer lyhörd på svaren här :)

Vad är vitsen egentligen med att skicka *hm*, *funderar* och liknande som första kontakt? Ska man öht svara på det? En som jag svarade tillbaka med något i stil med *Jaha* undrade om jag ätit taggtråd till frukost varpå att jag skrev att det var en idiotinidkator VSB och blockerade.

En annan har en ytterst otrevlig presentation om att folk som sitter och kollar i mobilen på tunnelbanan istället för att läsa reklamen ser ut som idioter, tror man verkligen att någon nappar på det? :confused:

En tredje skriver att han vill träffa en 20-årig modell som är 175 lång, ekonomiskt oberoende och med H-kupa, varför ens gå in på profiler som är över 20år? Visst, jag fattar att det antagligen ska vara skrivet med glimten i ögat men det lockar ju inte mig som är äldre, löneslav, kortare och med mindre bystmått. :meh:

Är någon förvånad att det finns så många bittra karlar som klagar på att de aldrig får napp? Jag är inte ett dugg förvånad efter jag läst de här och många, många andra liknande presentation. :banghead:

Fast helt ärligt, skulle det vara någon annan användare som gång på gång blev tilltalad på samma vis, där brister påtalas gång på gång och där det i tråd efter tråd drogs upp sånt som sagts, tidigare så hade det nog låtit lite annat i skällan.

Fast helt ärligt, skulle det vara någon annan användare som gång på gång blev tilltalad på samma vis, där brister påtalas gång på gång och där det i tråd efter tråd drogs upp sånt som sagts, tidigare så hade det nog låtit lite annat i skällan.

Det vet jag faktiskt inte, jag har inget exempel att jämföra med. Men den diskussionen jag tog upp nu som exempel var väldigt nyligen, varför det kändes aktuellt att nämna.

Är någon förvånad att det finns så många bittra karlar som klagar på att de aldrig får napp? Jag är inte ett dugg förvånad efter jag läst de här och många, många andra liknande presentation. :banghead:
Jag tror att mycket av bitterheten kommer av att männen förväntas jaga, vara intressanta och skapa intresse. De blir sedan bedömda och dissade. Många av dessa killar har säkerligen helt vanliga presentationer och helt vanliga bilder, skriver sedan till 20 tjejer och blir "dissad". Till slut är nog ganska lätt att bli bitter när det känns meningslöst och man inte riktigt förstår vad det är som är fel.

Männen har inte riktigt heller alternativet att inte skriva eller vara aktiva, speciellt inte dessa män som tydligen blir dissade även vid kontakt.

Om det finns något som man verkligen vet är "fel" på en och som hindrar folk från att bli attraherade så kan man antingen ändra på det eller om det inte går att ändra på så blir man nog ganska bitter just för att man kan inte hjälpa det.

Om man däremot tycker att man gör det mesta ganska rätt så är det nog ganska vanligt att bli bitter och grinig. Det gäller även kvinnor och det har funnits exempel på det här i tråden också där man inte förstår "varför".

Jag tror att mycket av bitterheten kommer av att männen förväntas jaga, vara intressanta och skapa intresse. De blir sedan bedömda och dissade. Många av dessa killar har säkerligen helt vanliga presentationer och helt vanliga bilder, skriver sedan till 20 tjejer och blir "dissad". Till slut är nog ganska lätt att bli bitter när det känns meningslöst och man inte riktigt förstår vad det är som är fel.

Männen har inte riktigt heller alternativet att inte skriva eller vara aktiva, speciellt inte dessa män som tydligen blir dissade även vid kontakt.

Om det finns något som man verkligen vet är "fel" på en och som hindrar folk från att bli attraherade så kan man antingen ändra på det eller om det inte går att ändra på så blir man nog ganska bitter just för att man kan inte hjälpa det.

Om man däremot tycker att man gör det mesta ganska rätt så är det nog ganska vanligt att bli bitter och grinig. Det gäller även kvinnor och det har funnits exempel på det här i tråden också där man inte förstår "varför".
Om man nu vill ha kontakt, varför skaffar man inte en trevlig presentation istället? Ok att man tröttnar på att aldrig få svar, men tror någon verkligen att om de har en otrevlig presentation att de får napp? Att kalla okända personer för idioter för att de läser på mobilen istället för att glo på en reklam de kanske sett 100 ggr redan slår inte an några strängar hos mig. :meh:

Om man nu vill ha kontakt, varför skaffar man inte en trevlig presentation istället? Ok att man tröttnar på att aldrig få svar, men tror någon verkligen att om de har en otrevlig presentation att de får napp? Att kalla okända personer för idioter för att de läser på mobilen istället för att glo på en reklam de kanske sett 100 ggr redan slår inte an några strängar hos mig. :meh:
Det där är extremfallen men du får även tänka på alla helt vanliga. Är det happypancake du menar? Det är antagligen även en stor andel helt vanliga killar som du inte vill träffa?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 080
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 978
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka