Vad vill du uppnå med att fråga det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad vill du uppnå med att fråga det?
Få ett svar på frågan kanske? Du skrev rakt ut att du skulle lämna forumet men här är du liksom. Jag blev förvånad.Vad vill du uppnå med att fråga det?
Ok, ledsen att det lät anklagande från min sida. Vet inte om jag sett några direkta tips men då förstår jag hur du menade.Då misstolkar du. Jag reagerade på att @Hero sa att han inte får några tips eller pepp eller något. Han har i tidigare trådar fått massvis av sådant, men varje gång skjutit det ifrån sig, skrattat bort det eller liknande. Oavsett vem som skriver, om personen frågar, inte tar till sig av svaren, frågar igen, inte tar till sig, frågar igen... till sist tröttnar andra på att svara på samma frågor.
Då besvarar väl frågan sig själv kan jag tycka genom att jag är här och skriver, det blir en ganska konstig fråga då och det är ärligt talat väldigt svårt för mig att tolka det som något annat än något sorts "retande".Få ett svar på frågan kanske? Du skrev rakt ut att du skulle lämna forumet men här är du liksom. Jag blev förvånar.
Ingen vits att spekulera, vad som helst kan ha hänt. Hon kanske träffade någon annan, katten dog, hon fick ett sjukdomsbesked... Eller ungefär vad som helst. Men om det hade att göra med hur många facebookvänner och likes du har så klarar du dig bättre utan henne tänker jag.Funderar på om det var för att jag gick över till messenger och hon såg att jag inte hade tillräckligt med vänner eller likes.
Ingen vits att spekulera, vad som helst kan ha hänt. Hon kanske träffade någon annan, katten dog, hon fick ett sjukdomsbesked... Eller ungefär vad som helst. Men om det hade att göra med hur många facebookvänner och likes du har så klarar du dig bättre utan henne tänker jag.
Kul med matchningen med tjejen! Tänk inte "hon är för bra/fin/snygg" osv. och nämn det absolut inte, många (inklusive jag) tycker att det är jobbigt att bli satt på piedestal. De flesta vill bli bemötta som individer och inte utseenden.
Komplimanger är generellt trevligt att få när de kommer spontant och från hjärtat, men att innan man känner varandra börja prata om att "jag är ju inte i din liga", eller att "du är egentligen alldeles för snygg för mig..." osv. blir bara jobbigt för den som är mottagare. Uppenbarligen faller du ju henne i smaken, annars skulle hon ju inte vara intresserad av att skriva med dig.
Jag har tänkt så så många gånger. Så många ursäkter med intressen, hur tjusiga, hur unga, hur välutbildade eller vad nu råkat vara.Ingen vits att spekulera, vad som helst kan ha hänt. Hon kanske träffade någon annan, katten dog, hon fick ett sjukdomsbesked... Eller ungefär vad som helst. Men om det hade att göra med hur många facebookvänner och likes du har så klarar du dig bättre utan henne tänker jag.
Kul med matchningen med tjejen! Tänk inte "hon är för bra/fin/snygg" osv. och nämn det absolut inte, många (inklusive jag) tycker att det är jobbigt att bli satt på piedestal. De flesta vill bli bemötta som individer och inte utseenden.
Komplimanger är generellt trevligt att få när de kommer spontant och från hjärtat, men att innan man känner varandra börja prata om att "jag är ju inte i din liga", eller att "du är egentligen alldeles för snygg för mig..." osv. blir bara jobbigt för den som är mottagare. Uppenbarligen faller du ju henne i smaken, annars skulle hon ju inte vara intresserad av att skriva med dig.
Samma här! Jag blir mer nervös över att skriva med vissa personer än andra (eller ens swipa höger) eftersom jag utifrån tidigare erfarenheter i livet lätt inbillar mig att jag är mindre intressant än jag är, och blir rädd för att inte hålla måttet.Jag har tänkt så så många gånger. Så många ursäkter med intressen, hur tjusiga, hur unga, hur välutbildade eller vad nu råkat vara.
Men den bittra och krassa verkligheten är att det nog är min egen feghet som fått möjlighet att sticka fram trynet!
Va skönt att jag inte gett intryck av att vara en massmördareFör det första, du är inte värdelös. Du är en människa och vi är alla värda på vårt eget sätt (jag får inte intrycket att du är massmördare). Utöver det så är du dessutom välutbildar, intelligent, vältalig och tycks ha lyckats med arbetet.
Även om det är lätt att grotta ner sig i att man är ensam och därmed värdelös när man sitter på t.ex. facebook så ska man även komma ihåg att (utan att önska olycka på andra) det ofta inte är så fint som det ser ut på fasaden och två nya förhållanden innebär ingenting speciellt i sig. Om du bara ville ha förhållanden så kan du säkert lyckas med det men du gör något som i längden är mycket vettigare, du eftersträvar lycka istället för symboler så som förhållande och barn. På vägen dit så får du betala med tvivel och känsla av att vara ensam.
I slutändan kommer det att vara värt det när du hittar personen du letade efter som kan ge dig lyckan. Alla kan uppdatera förhållandestatus på facebook men inte alla är lyckliga.
Var stark i dig själv och ditt egna värde och dont stop believing!
Tror det är lite att det förväntas av mig. Är den första i min familj som gått vidare till högre utbildning, flyttat från stan.. Av de kusiner som är jämngamla är det bara jag som bor själv, de andra två har 1-2 barn och partners. Får lite glirande kommentarer här och där, när det är dags för mig att skaffa ett "riktigt jobb" och familj typ.Är "villa-Volvo-vovve" det du själv vill eller det du vill för att du förväntas gilla det? Jag känner igen mig i att känna "fan, jag är så usel som inte har något av det där!", jättedeppig går det att bli ibland. Sedan funderar jag ett varv till. Faktum är att jag älskar tanken på att gilla allt sådant som "är rätt" enligt normer osv, mycket mer än vad jag skulle gilla att faktiskt ha allt det där.
Nu behöver du såklart inte vara som mig, men eftersom ditt tänk får dig att bli deppig så kan det ju vara värt att fundera på om du verkligen vill eller känner att du förväntas vilja.
Om det är så att du verkligen vill, fundera då på hur du skulle ha hunnit med allt redan vid 25 års ålder. Du skulle alltså efter gymnasiet, på bara några år, ha hunnit flera år med akademiska studier, ha jobbat dig upp till chefsposition, ha träffat tillräckligt många personer för att ha hittat någon att bilda familj med, ha blivit tillräckligt trygg i den relationen för att skaffa gemensam bostad... Det kanske är möjligt för vissa, men för mig låter det extremtDe fåtal personer jag träffat som hunnit med allt sådant, de har inte mått speciellt bra, varit nära på att gå in i väggen osv av all press och allt som ska hinnas med. Knappast något lyckligt liv, även om det såklart utåt lätt kan se tjusigt ut.
Fast helt ärligt, skulle det vara någon annan användare som gång på gång blev tilltalad på samma vis, där brister påtalas gång på gång och där det i tråd efter tråd drogs upp sånt som sagts, tidigare så hade det nog låtit lite annat i skällan.
Jag tror att mycket av bitterheten kommer av att männen förväntas jaga, vara intressanta och skapa intresse. De blir sedan bedömda och dissade. Många av dessa killar har säkerligen helt vanliga presentationer och helt vanliga bilder, skriver sedan till 20 tjejer och blir "dissad". Till slut är nog ganska lätt att bli bitter när det känns meningslöst och man inte riktigt förstår vad det är som är fel.Är någon förvånad att det finns så många bittra karlar som klagar på att de aldrig får napp? Jag är inte ett dugg förvånad efter jag läst de här och många, många andra liknande presentation.![]()
Om man nu vill ha kontakt, varför skaffar man inte en trevlig presentation istället? Ok att man tröttnar på att aldrig få svar, men tror någon verkligen att om de har en otrevlig presentation att de får napp? Att kalla okända personer för idioter för att de läser på mobilen istället för att glo på en reklam de kanske sett 100 ggr redan slår inte an några strängar hos mig.Jag tror att mycket av bitterheten kommer av att männen förväntas jaga, vara intressanta och skapa intresse. De blir sedan bedömda och dissade. Många av dessa killar har säkerligen helt vanliga presentationer och helt vanliga bilder, skriver sedan till 20 tjejer och blir "dissad". Till slut är nog ganska lätt att bli bitter när det känns meningslöst och man inte riktigt förstår vad det är som är fel.
Männen har inte riktigt heller alternativet att inte skriva eller vara aktiva, speciellt inte dessa män som tydligen blir dissade även vid kontakt.
Om det finns något som man verkligen vet är "fel" på en och som hindrar folk från att bli attraherade så kan man antingen ändra på det eller om det inte går att ändra på så blir man nog ganska bitter just för att man kan inte hjälpa det.
Om man däremot tycker att man gör det mesta ganska rätt så är det nog ganska vanligt att bli bitter och grinig. Det gäller även kvinnor och det har funnits exempel på det här i tråden också där man inte förstår "varför".
Det där är extremfallen men du får även tänka på alla helt vanliga. Är det happypancake du menar? Det är antagligen även en stor andel helt vanliga killar som du inte vill träffa?Om man nu vill ha kontakt, varför skaffar man inte en trevlig presentation istället? Ok att man tröttnar på att aldrig få svar, men tror någon verkligen att om de har en otrevlig presentation att de får napp? Att kalla okända personer för idioter för att de läser på mobilen istället för att glo på en reklam de kanske sett 100 ggr redan slår inte an några strängar hos mig.![]()