Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Underbart :D
Älskar broderier! Min är mer bitter bara...
20171013_194755_59e0fc99e087c35a80b1164a.jpg

Den hårdaste (höh! :D) sanningen i livet :arghh:

Jag tror att mycket av bitterheten kommer av att männen förväntas jaga, vara intressanta och skapa intresse. De blir sedan bedömda och dissade. Många av dessa killar har säkerligen helt vanliga presentationer och helt vanliga bilder, skriver sedan till 20 tjejer och blir "dissad". Till slut är nog ganska lätt att bli bitter när det känns meningslöst och man inte riktigt förstår vad det är som är fel.

Männen har inte riktigt heller alternativet att inte skriva eller vara aktiva, speciellt inte dessa män som tydligen blir dissade även vid kontakt.

Om det finns något som man verkligen vet är "fel" på en och som hindrar folk från att bli attraherade så kan man antingen ändra på det eller om det inte går att ändra på så blir man nog ganska bitter just för att man kan inte hjälpa det.

Om man däremot tycker att man gör det mesta ganska rätt så är det nog ganska vanligt att bli bitter och grinig. Det gäller även kvinnor och det har funnits exempel på det här i tråden också där man inte förstår "varför".

Är du de bittra männens budbärare eller något?

Efter att ha pratat med A kom vi fram till att vi övergår till att vara bara kollegor, då vi inte verkar kunna leva upp till varandras behov och förväntningar.
Skönt att ha det utrett och veta var vi står, men jäkligt trist ändå. Jag som lagom hade börjat få känslor och tänkt att det här nog kan vara något att känna sig hoppfull om. :(

Efter att ha pratat med A kom vi fram till att vi övergår till att vara bara kollegor, då vi inte verkar kunna leva upp till varandras behov och förväntningar.
Skönt att ha det utrett och veta var vi står, men jäkligt trist ändå. Jag som lagom hade börjat få känslor och tänkt att det här nog kan vara något att känna sig hoppfull om. :(

Åh, segt! Men det är väl som du säger, skönt att ha det utrett även om det inte blev som du tänkte dig. Ibland måste man dock stänga en dörr för att kunna öppna en ny!

Åh, segt! Men det är väl som du säger, skönt att ha det utrett även om det inte blev som du tänkte dig. Ibland måste man dock stänga en dörr för att kunna öppna en ny!
Så sant! Även om alla dörrar för tillfället känns stängda, låsta ochmed nycklarna bortkastade. Men det ändrar väl sig, nån dag.

Jag fick besök igår.. han lämnade sin firmafest 6.2 mil härifrån! :D

Väldigt trevlig och grym i sängen. Sängen flyttade sig några meter och min sänggavel har trillat från väggen..., haha. Kul att förklara för pappa....

Jag brukar försöka förhålla mig till saker så att jag inte bara konstaterar att det sker utan även förstår varför det sker. Då gör man det lättare att uppnå förändring och man kan agera proaktivt istället för reaktivt.

Du daltar med de stackars bittra männen och försöker hela tiden förklara deras beteenden och hur mycket värre det är att vara man när det gäller dejting.

Som flera kvinnor i tråden (inklusive mig) har berättat är att vi också har det svårt. Men fortsätt du. Något får du väl ut av det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 124
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 982
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023