Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu fick jag ett mail med texten "Your flight information, M" :p Som Carrie Bradshaw skulle ha sagt - like taking a bullet.

EDIT: raderade frågan, hittade info.

Senast ändrad:
Jag hade stor fest i helgen och när alla gått hem passade jag och en killkompis på att mysa. Vi har pratat om att vi borde kramas någongång för att tillfredställa våra närhetsbehov så nu tog jag tag i saken.

Så skönt att bara ligga och kramas med kläder. Inget taffs eller början till sex. Det enda som inte blev som planerat var att vi kysstes lite. Samtidigt var det nog ändå bra. Jag har länge funderat på hur det är att kyssa honom och nu vet jag :).

Det verkar gå åt rätt håll det här men...
Vaknade precis med en bitterljuv klump i magen/bröstet. Jag har i och för sig haft en klump i bröstet i snart tre veckor men den börjar sakta minska.
Det är svårt, för att en del av mig svävar på rosa moln medan den andra delen tänker på det uppbrott som dessa rosa moln svävar över.
Jag tycker så fruktansvärt synd om den andra personen som blir sårad in på djupet. En del av mig önskar att jag kunde sluta tänka på det men jag vill inte vara en hård jävel och medmänniskan i mig tar ändå över.
Jag önskar att vi hade träffats under andra omständigheter men nu är det inte så.
Jag vill inte vara en taskig och hemsk person men mina känslor är alldeles för starka för att jag ska ha kunnat ignorera dom eller stöta bort dom. Hur gör man? Kommer detta för alltid ligga som en mörk skugga över mig eller kommer man över den?
Jag är ändå glad att hon tagit tag i saken nu och kommit fram till något efter ca 2,5 veckor. Jag förstår ju att det behövt ta den tiden, det går väl knappast att förvänta sig av någon att den ska veta vad den vill och sen göra slut direkt när den upptäcker att den har känslor för en annan? Eller?
Det är jobbigt att veta att någon blivit ledsen, det är en normal och hälsosam känsla och jag tycker det är bra att man känner så. Men dock bara till en viss gräns, för deras förhållande hade med stor sannolikhet slutat till slut ändå, utan att du varit inblandad tror jag.

Ni har hela livet framför er, låt detta ta lite tid nu, så har ni framtiden på er att njuta av er tid tillsammans. Glad att det verkar gå åt rätt håll! :)

Hatar att jag pendlar så otroligt mycket fram och tillbaka med mina tankar kring dejtande.. Förra veckan var jag redo att ge upp, nu sitter jag och startar upp mitt konto igen på HP :confused::meh:
Till helgen har jag blivit inbjuden till ett stop light-party.. Funderar på om jag ska gå eller ej. Å ena sidan är det bra att man färgkodar relationsstatus, men samtidigt blir det ju så otroligt uttittat att jag är singel :(. Det är alltså att grönt = singel/är öppen för raggning, gul = det är komplicerat/någonstans emellan grönt och rött, och rött = upptagen eller ragga ej.

Hatar att jag pendlar så otroligt mycket fram och tillbaka med mina tankar kring dejtande.. Förra veckan var jag redo att ge upp, nu sitter jag och startar upp mitt konto igen på HP :confused::meh:
Till helgen har jag blivit inbjuden till ett stop light-party.. Funderar på om jag ska gå eller ej. Å ena sidan är det bra att man färgkodar relationsstatus, men samtidigt blir det ju så otroligt uttittat att jag är singel :(. Det är alltså att grönt = singel/är öppen för raggning, gul = det är komplicerat/någonstans emellan grönt och rött, och rött = upptagen eller ragga ej.
Blev tvungen att googla, aldrig hört om sådan fest tidigare. Jag tror inte jag skulle gå på det, men det är nog mest för att jag själv är osäker på mig själv. Är säkert roligt för de som gillar att ragga, jag är dock inte riktigt den typen av person.
De flesta av mina vänner i den stad jag bor i nu är singlar, så skulle nog inte känna att det var ett problem att jag var singel. Men jag förstår att det känna jobbigt, det gör det för mig med i perioder.

Åh, en av mina absolut roligaste utekvällar var på en klubb som hade det temat. Man fick välja sin klisterlapp i dörren (gul var "try me") och sen var det party all night long och väldigt enkelt att ragga järnet på "rätt person direkt", haha.

Var hela 13 år sen nu inser jag :o men jag tänker ofta tillbaka på det som en riktigt kul grej :)

Aldrig heller hört talas om nåt liknande, låter urkul tycker jag!!

@Malibu_Stacy Tänker på dig, de andra har dock svarat så bra och jag är dålig på formulera mig...

Åh jag är så sjukligt nervös! Efter en helveteshelg där bilen pajade med hästen på bortaplan, mobilen dog tillfälligt och jag missade min andra dejt med dejt Nr. 2 (han letade seriöst i typ hela Malmö efter mig :o) så träffade jag Nr. 3 hästkillen igår för andra gången och avslutade det idag. I morgon ska jag träffa Nr. 2 fär andra gången. No more dubbeldejting, skönt. Men alltså jag har inte varit såhär nervös sedan hästens ridprov till kvalitén för 9 år sedan :nailbiting:

Åh jag är så sjukligt nervös! Efter en helveteshelg där bilen pajade med hästen på bortaplan, mobilen dog tillfälligt och jag missade min andra dejt med dejt Nr. 2 (han letade seriöst i typ hela Malmö efter mig :o) så träffade jag Nr. 3 hästkillen igår för andra gången och avslutade det idag. I morgon ska jag träffa Nr. 2 fär andra gången. No more dubbeldejting, skönt. Men alltså jag har inte varit såhär nervös sedan hästens ridprov till kvalitén för 9 år sedan :nailbiting:

Det kommer gå bra :)

Det är jobbigt att veta att någon blivit ledsen, det är en normal och hälsosam känsla och jag tycker det är bra att man känner så. Men dock bara till en viss gräns, för deras förhållande hade med stor sannolikhet slutat till slut ändå, utan att du varit inblandad tror jag.

Ni har hela livet framför er, låt detta ta lite tid nu, så har ni framtiden på er att njuta av er tid tillsammans. Glad att det verkar gå åt rätt håll! :)

Det är verkligen sant det du skriver. Det hade ju förr eller senare tagit slut ändå, med största sannolikhet.

Jag försöker ge detta all tid i världen. Känner mig maktlös och det är så fruktansvärt att se henne så ledsen utan att kunna göra så mycket mer än att säga att jag finns här som stöd.
Vi ska ses till helgen i alla fall, hennes förslag och jag blev väldigt glad att hon frågade.
Det är verkligen prövande det här för jag måste hålla mig tillbaka och ge henne tid och space om hon behöver det samtidigt som jag lätt hamnar i tankar som typ "hon har ångrat sig" "hon gillar mig inte längre" etc. Jag vet ju verkligen att det bara är mina osäkerheter som slår igenom för jag får ju ändå bekräftelse från henne att de tankar som ibland kommer smygande är helt onödiga. Knäppa hjärna!

Du är inte den enda som är ambivalent, jag lovar :p

Har hört om sånna fester. Har alltid tänkt att dom som har rött inte lär ha en lika kul kväll :D

Jo tack, det vet jag :D Men att på ett sådant evenemang gå med en röd lapp på sig är vad jag tyckte kändes lite trist.
Jag förstår att du vet det :D Men jag håller inte med :D Alla evenemang går att ha kul på om man vill, är min erfarenhet :p

Jag förstår att du vet det :D Men jag håller inte med :D Alla evenemang går att ha kul på om man vill, är min erfarenhet :p

Det motsäger jag mig inte heller! Men personligen skulle jag hellre gå någonstans där folk inte hade lappar på sig alls, än att gå på ett raggevenemang med en röd lapp på mig :D Då hade jag nog föredragit att bara gå ut på en vanlig krogkväll i stället.

Jag vet dock inte om jag hade velat ha en grön lapp på mig heller. Att att vara singel behöver ju nödvändigtvis inte betyda att man uppskattar närmanden ändå.

Det motsäger jag mig inte heller! Men personligen skulle jag hellre gå någonstans där folk inte hade lappar på sig alls, än att gå på ett raggevenemang med en röd lapp på mig :D Då hade jag nog föredragit att bara gå ut på en vanlig krogkväll i stället.

Jag vet dock inte om jag hade velat ha en grön lapp på mig heller. Att att vara singel behöver ju nödvändigtvis inte betyda att man uppskattar närmanden ändå.
Jo, men om ens vänner skulle dit, tänker jag. Det skulle inte vara mitt förstahandsalternativ, men om ens vänner vill dit så :)

Igår är första gången som jag pratat om samtycke mitt i ett förspel, och då menade jag inte mitt eget utan hans. Det var en ny Tinderkille och tanken var bara att vi skulle ta en promenad, och kanske äta någonting. Han såg söt ut på sina bilder och verkade himla trevlig, men efter en tuff helg så var jag inte så sugen på dejt egentligen. Borstade igenom håret lite snabbt men det var väl ungefär den ansträngningen jag gjorde. Sen dök han upp och den där "söta killen" var 193 lång och såg ut som Clark Kent i sin skjorta och sina dösexiga glasögon. Jag dog lite.

"Kanske äta någonting" efter promenaden blev take-away hemma hos mig och eftersom jag hade en öppnad vinflaska som behövdes drickas upp så gjorde vi det, och en flaska till.. :nailbiting: Det blev soffhångel :love: Så himla mysigt. Efter en stund blev jag dock kluven, för han sa att han var tvungen att åka hem då han hade ett tidigt möte idag. Men han tog aldrig initiativ till att gå, och vi fortsatte att hångla. Men han tog heller inte något initiativ till att ligga, och jag ville inte initiera det själv eftersom han sagt att han skulle gå hem. När vi hade hånglat så länge att det kändes som att halva ansiktet hade nötts bort så kände jag dock att jag var tvungen att styra det åt nåt håll. Så jag började knäppa upp hans skjorta och hans byxor, och vi fortsatte att hångla men han gjorde liksom inte detsamma på mig så jag blev osäker igen. Så jag frågade:

- Eh.. får jag ta av dig dom här?
- Ja.
- Jag tänkte att man måste ju fråga, ändå..
- Jo visst, men jag trodde det var tydligt att det var okej.
- Man vet aldrig. Samtycke är viktigt!
- Absolut!

Vilket dirty talk va :D Men man pratar ju sällan om att vi tjejer också måste vara lyhörda på samtycke och det skulle väl vara ytterst hypokritiskt av mig att vara arg på tjatsex och sen inte vara lika lyhörd själv, som jag önskar att folk är med mig. Hur som helst, vi fick en väldigt trevlig natt efter det :o

Igår är första gången som jag pratat om samtycke mitt i ett förspel, och då menade jag inte mitt eget utan hans. Det var en ny Tinderkille och tanken var bara att vi skulle ta en promenad, och kanske äta någonting. Han såg söt ut på sina bilder och verkade himla trevlig, men efter en tuff helg så var jag inte så sugen på dejt egentligen. Borstade igenom håret lite snabbt men det var väl ungefär den ansträngningen jag gjorde. Sen dök han upp och den där "söta killen" var 193 lång och såg ut som Clark Kent i sin skjorta och sina dösexiga glasögon. Jag dog lite.

"Kanske äta någonting" efter promenaden blev take-away hemma hos mig och eftersom jag hade en öppnad vinflaska som behövdes drickas upp så gjorde vi det, och en flaska till.. :nailbiting: Det blev soffhångel :love: Så himla mysigt. Efter en stund blev jag dock kluven, för han sa att han var tvungen att åka hem då han hade ett tidigt möte idag. Men han tog aldrig initiativ till att gå, och vi fortsatte att hångla. Men han tog heller inte något initiativ till att ligga, och jag ville inte initiera det själv eftersom han sagt att han skulle gå hem. När vi hade hånglat så länge att det kändes som att halva ansiktet hade nötts bort så kände jag dock att jag var tvungen att styra det åt nåt håll. Så jag började knäppa upp hans skjorta och hans byxor, och vi fortsatte att hångla men han gjorde liksom inte detsamma på mig så jag blev osäker igen. Så jag frågade:

- Eh.. får jag ta av dig dom här?
- Ja.
- Jag tänkte att man måste ju fråga, ändå..
- Jo visst, men jag trodde det var tydligt att det var okej.
- Man vet aldrig. Samtycke är viktigt!
- Absolut!

Vilket dirty talk va :D Men man pratar ju sällan om att vi tjejer också måste vara lyhörda på samtycke och det skulle väl vara ytterst hypokritiskt av mig att vara arg på tjatsex och sen inte vara lika lyhörd själv, som jag önskar att folk är med mig. Hur som helst, vi fick en väldigt trevlig natt efter det :o
Jag tycker det här är jätteviktigt, att alla parter får tillfälle och utrymme att säga ifrån och inte förväntas göra någonting bara för det verkar vara okej. Tycker det var himla bra av dig att tydliggöra att du inte förutsatte att ni skulle ha sex, tror det är viktigt att även män känner att de kan säga nej utan att vara konstiga eller tråkiga!
Mer samtycke åt världen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 338
· Visningar
146 557
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 847
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 479
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
678
· Visningar
20 424
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31