Efter att ha läst här och roats av er andra ett tag är det dags att jag hoppar med själv!

Blir dock inte med mitt vanliga bukekonto, det är inte tillräckligt anonymt.
Så var står jag? Jo, för några månader sen avslutat ett flera år långt förhållande. Sen dess hunnit med ett konferensragg som utmynnade i nåt slags sexuell relation på distans, vilket var riktigt härligt med den bekräftelse det gav, men det var för stort avstånd och andra omständigheter som gjorde att det blev jobbigt efter ett tag så jag valde att lägga ner det nyligen. Vi kommer dock säkert att ses igen nån gång.
Min intention nu är att vara singel länge, men med en hel del flirt och närhet förhoppningsvis. Jag är inte alls sugen på något förhållande. Har dock väldigt lätt att bli förälskad och kickar ganska hårt på den känslan, så ska inte säga för mycket där. Är väldigt sugen på att testa nätdejting men försöker ta det lite lugnt då det nog tar så mycket energi som jag inte egentligen har nu i och med den nyliga separationen och allt praktiskt krångel som ännu återstår. Men vi får väl se hur länge jag kan hålla mig...
Just nu tänker jag mest på ett litet mysterium på jobbet. En kollega sms:ade mig mitt i natten (högst troligt på fyllan) på min jobbtelefon och frågade om jag hade pojkvän och ifall jag ville ses. Hade ju varit skoj om det var någon jag gillade och flirtat lite med, men jag vet inte ens vem det är!

Han har ett alldagligt namn och vi är hundratals kollegor på mitt jobb, alla har olika scheman och ses sporadiskt, och man minns inte vad alla heter som man pratat med. Så nu måste jag luska ut vem det där är och vad det hela handlar om (felskickning? Konstig desperat typ? eller nån som jag faktiskt skulle kunna vara intresserad av?) och det är ju rätt roligt och spännande även om jag inte har några stora förhoppningar.