Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@gul_zebra Vilka nötter det finns alltså :mad: Min dejt hade som sista rad att gillade man SD eller saknade humor fick man gärna swipea vänster. Min öppningsreplik var att jag ogillade SD. Jätteskönt att ha det avklarat först!
Men eller hur! Säga vad man vill om SD men de är bra på det viset iaf :D

Här kom en till surpuppa med klagomål idag. De gör ett bra jobb i att bekräfta precis hur otändande de är :angel:

Men eller hur! Säga vad man vill om SD men de är bra på det viset iaf :D

Här kom en till surpuppa med klagomål idag. De gör ett bra jobb i att bekräfta precis hur otändande de är :angel:

Det roliga är att ni verkligen tror att vi är ledsna över att vi missar lättkränkta människor som lever i nån alternativ verklighet..
Tvärtom så är det befriande att slippa stå ut med "stackars icke flyktingar som måste flygas hem igen för de vägrar lämna sverige"

Fördelen med vintern är att nu tar de flesta tiggarna/skogslevare jullov och åker hem då det är för kallt i sverige...

Det roliga är att ni verkligen tror att vi är ledsna över att vi missar lättkränkta människor som lever i nån alternativ verklighet..
Tvärtom så är det befriande att slippa stå ut med "stackars icke flyktingar som måste flygas hem igen för de vägrar lämna sverige"

Fördelen med vintern är att nu tar de flesta tiggarna/skogslevare jullov och åker hem då det är för kallt i sverige...
Så, sitter du nu alltså och talar för alla SDare? Det var värst. Måste ha inbillat mig alla stackare som kränkts för att jag inte vill ligga med de. Precis som att jag inbillat mig tiggarna som sitter här uppe året runt, vad nu det har med saken att göra.

Ett problem med att specificera för mycket istället för att känna av det själv är att man riskerar mer problem med folk som försöker anpassa sig till mallen.

Vad har lättkränkt med saken att göra?

Så, sitter du nu alltså och talar för alla SDare? Det var värst. Måste ha inbillat mig alla stackare som kränkts för att jag inte vill ligga med de. Precis som att jag inbillat mig tiggarna som sitter här uppe året runt, vad nu det har med saken att göra.

Jag väntar fortfarande på att stöta på en Sverigedemokrat som inte lever upp till min bild av dem. Det har inte hänt hittills, och tydligen inte i den här tråden heller.

Sållar mig till skaran som aldrig nånsin mer kommer bli tillsammans med en person som tillhör den yttra högersidan inom politiken.... Dock så får jag väl erkänna efter att ha levt ihop med en sådan i 12 år(!) att vissa av dom kan ha några vettiga tanker ibland....

Då vi blev tillsammans var jag en engagerad vänsterradikal (fatta hur korkat av mig att inte göra slut direkt våra politiska åsikter kom på tal), och vi kunde absolut INTE prata politik utan att typ vilja döda varandra.
Numera är jag (främst pga ökad ålder och erfarenhet) lite mer mot mitten politiskt, och kan ibland erkänna att exet har ett poäng i vissa saker. Och att han egentligen inte är ond/elak, utan faktiskt tror att hans partis politik skulle göra världen till ett bättre ställe för alla. Men vi undviker fortfarande 90% av alla samtalsämnen som berör politik/samhällsfrågor, då vi är extremt oense om det mesta.

Så nej, nästa gång jag inleder ett förhållande kommer det vara med en person som har någorlunda samma värderingar som jag. :p

Konstigt, jag har inte mött en enda SD tjej. Bara positivt för mig men killar borde snar fatta att de hejar på fel lag.

Filmaren/fotografen jag träffade verkar ha slutat höra av sig.
Tror vi hördes senast i måndags, då var han rätt kort "i tonen" på sms...

Jag som skulle dra med honom på fest på lördag om han var i trakterna.. :( men men. Imorgon är det bowling med jobbet och en av gubbarna har placerat sin söta son i mitt lag :D

Jag har en ny kollega. Han la till mig på fb häromdagen och började skriva. Jag svarar artigt. Det konstiga är att han skickar pussmileys i varje meddelande. (Han har inte skickat såna till min kvinnliga kollega när de messat.) Så tillslut frågar jag vad han menar med pussmileys?
Han ber om ursäkt och skriver någon konstig kort förklaring jag inte förstår.

När jag sen kommer till jobbet idag tittar han bort och vägrar hälsa. Han gör samma på min kollega som han vet är min nära kompis.

Så omoget att inte kunna bete sig professionellt på jobbet och ändå hälsa. Jag var aldrig otrevlig, utan ställde en fråga. Jag antar att jag trampade på hans manliga ego :meh:.

Vet inte om jag ingick i ditt "ni" men jag har några exempel på mitt jobb som gör att jag varje dag nästan börjar gråta över att folk ens kan uttala sig generaliserande om "flyktingar" och att det öht finns rasister. Jag håller med om/tycker att Jimmie är grym på att vara ledare och att övriga partier SUGER på att bemöta SD och själva bidrar kraftigt till deras ökade medlemsantal. Men i övrigt orkar jag bara inte med något SD-positivt längre i mitt liv.

Laddade ned MeetUp men antingen finns det ingen annan som är aktiv här, eller så har jag gjort fel/laddat ned fel app. Det verkar som att jag bara kan se gruppaktiviteter men inga enskilda användare?

Laddade ned MeetUp men antingen finns det ingen annan som är aktiv här, eller så har jag gjort fel/laddat ned fel app. Det verkar som att jag bara kan se gruppaktiviteter men inga enskilda användare?
Meetup är väl bara gruppaktiviteter. Man träffas och gör saker tillsammans, träffar nya personer. Det är inte en dejtingapp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 031
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 450
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 918
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka