Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste förklara mig lite angående min fikaträff i dag.
Jag vill inte inleda något med henne för hon är en god vän och förstöra det för sex vill jag inte.
Hon ger många inviter på olika sätt, meddelanden som går att tolka åt vilket håll som helst.
Kroppsligt är det svårtolkat.
vad hon säger är även det svårtolkat.
Eftersom att jag inte får klart bländade klart grönt ljus så tar jag det som nej.
För ett halvåret sedan diskuterade jag inget av min sexulitet överhuvudtaget. inte alls.
jag har svårt att initiera någon fysisk kontakt överhuvudtaget. Och detta har sin grun i traumatiska upplevelser i skolan. Men 80-talet var en anna tid och det var i alla fall mitt fel och dina skor försvann för att du balbade, gå nu hem i snöslasket utan dom. Ni kan av detta kanske förstå vad jag blev utsatt för.
Jag vill inte såra någon eller att någon tar illa vid sig. aldrig. Men varför ska man vilja såra någon? Det är så lätt att göra i alla fall.
Men jag ska försöka tänka på er i fortsättningen.

Jag måste förklara mig lite angående min fikaträff i dag.
Jag vill inte inleda något med henne för hon är en god vän och förstöra det för sex vill jag inte.
Hon ger många inviter på olika sätt, meddelanden som går att tolka åt vilket håll som helst.
Kroppsligt är det svårtolkat.
vad hon säger är även det svårtolkat.
Eftersom att jag inte får klart bländade klart grönt ljus så tar jag det som nej.
För ett halvåret sedan diskuterade jag inget av min sexulitet överhuvudtaget. inte alls.
jag har svårt att initiera någon fysisk kontakt överhuvudtaget. Och detta har sin grun i traumatiska upplevelser i skolan. Men 80-talet var en anna tid och det var i alla fall mitt fel och dina skor försvann för att du balbade, gå nu hem i snöslasket utan dom. Ni kan av detta kanske förstå vad jag blev utsatt för.
Jag vill inte såra någon eller att någon tar illa vid sig. aldrig. Men varför ska man vilja såra någon? Det är så lätt att göra i alla fall.
Men jag ska försöka tänka på er i fortsättningen.

Vad fint av dig att förklara! Och jag har som sagt egentligen inte alls fått dåliga vibbar av dig som så men har nog lite svårt att tolka dig ibland. Men det kommer absolut vara lättare för mig när du förklarade nu, tack snälla :)

Vad fint av dig att förklara! Och jag har som sagt egentligen inte alls fått dåliga vibbar av dig som så men har nog lite svårt att tolka dig ibland. Men det kommer absolut vara lättare för mig när du förklarade nu, tack snälla :)
Håll till godo. Bra att du inte har fått dåliga vibbar av mig. Jag vill inte ge några. Mår dåligt av att folk har tagit så illa vid sig.
Klart att jag är svårtolkad.
Jag är inte du och har troligen en helt annorlunda uppväxt än du.
Kanske att vi lever vår ali i olika ide värdar.
Jag vet inget om dig eller de flesta här. Men jag försöker återge mina upplevelser på ett öppet och ärligt sätt.

Hade över soldaten i söndags igen (andra gången) och säger som jag sa första gången... Jag blir mycket förvånad om det blir fler träffar... Han är sååå snygg men kan ju inte ha sex med någon bara för att de är såååå snygga :p (jo i sak kan jag ju de :p men ändå) För när han hade gått kom lastbilschauffören över när jag sa att jag låg i badet :p
Nu är han inte heller nån stjärna (soldaten är inte "dålig" men inte "fireworks" heller) men han börjar ta sej :p Och han är fruktansvärt trevlig... (och sååå snygg :p appropå inte bara ha sex med nån för att de är snygga :angel: )

Tror inte verkligheten skiljer sig så mycket från forum, men av någon anledning så är det mer okej på något vis att sexualisera män.

Det är mer okej på så vis att inte en kotte säger något när det sker. Vilket på sätt och vis är att okeja beteendet, men om man på något vis kan tolka in minsta lilla sexualisering av en kvinna, så talas det direkt om att det är unket, sunkigt, obehagligt.

Eh nä? Vi är ganska många som tex reagerat rätt mycket på @corzette inlägg som definitivt innehåller sexualisering av yngre män. Det är inte särskilt längesedan jag reagerade på det och skrev mina åsikter om hennes sätt att uttrycka sig.

Så att det bara skulle vara fritt fram för kvinnor att sexualisera män är ju inte riktigt rätt.

Så tänkte min hjärna också. Jag tycker å ena sidan att Tranan får skämta så om han vill, men den typen av kommentarer ger också mina dåliga sidor (de negativa tankarna) vatten på sin kvarn angående att många gärna ser en vänskaplig gest som en sexuell invit. Och påminner även om att många känner att det är viktigt att vara sexuellt aktiv och att det är ett "problem" att inte få utlopp för detta.

Vilket är en del i att jag är såpass rädd för att vara otillräcklig i ett förhållande att jag många gånger på senare år hellre distanserat mig och backat om någon verkar intresserad än gett mig hän. Jag känner delvis igen mig i det @the_connemara skrev tidigare angående sin inställning till sex.

Jag är nog lite "emotionellt störd" av tidigare erfarenheter, så jag är inte facit för hur någon tolkar det.

Åh :(

Min dejt avslutade sin tidigare kk-relation idag. Egentligen inte pga mig men ändå fick jag lite ont i magen. Precis efter det ville han att vi skulle lova varandra att inte ha sex nästa gång vi ses. Kan han läsa mina tankar? Jag började nästan gråta av lättnad. Fastän vi varje gång vi ses pratar om detta och jag vet att han träffar mig för att han främst gillar min personlighet. Jag litar på det. Och ändå känns det som att jag behöver tusen miljoner upprepningar för att inte bli rädd innerst inne. I mina ögon funkar inte killar såhär och det är såklart därför jag lätt tar illa vid mig, något för mig att jobba på.

Eh nä? Vi är ganska många som tex reagerat rätt mycket på @corzette inlägg som definitivt innehåller sexualisering av yngre män. Det är inte särskilt längesedan jag reagerade på det och skrev mina åsikter om hennes sätt att uttrycka sig.

Så att det bara skulle vara fritt fram för kvinnor att sexualisera män är ju inte riktigt rätt.

Ja det är ju jättehemskt att jag tycker att de jag sveper höger på är snygga O_o

Nej, det som är hemskt och som jag reagerat på är ditt sätt att uttrycka dig om snubbar som inte ens är hälften så gamla som du.

Vad har åldern med saken å göra ? Det handlar om myndiga personer som bestämmer själva vad de vill eller inte vill göra... Det är ju inte så att de sveper höger själva under pistolhot... Eller kontaktar mej mot deras vilja...
Jag visst inte att vi hade "ålderskrav" på vilka man får stöta på...
Eller nej just de det finns ju inga såna krav...

Vad har åldern med saken å göra ? Det handlar om myndiga personer som bestämmer själva vad de vill eller inte vill göra... Det är ju inte så att de sveper höger själva under pistolhot... Eller kontaktar mej mot deras vilja...
Jag visst inte att vi hade "ålderskrav" på vilka man får stöta på...
Eller nej just de det finns ju inga såna krav...
Alltså, du uttrycker sig väldigt objektifierande mot dessa snubbarna på ett rätt oskönt sätt och med tanke på åldersskillnad och ditt sätt att skriva så blir det sunkigt på samma sätt som när medelålders män raggar på knappt myndiga tjejer.
Jag vet att du inte håller med, men det var iaf ett svar till @Gnist om att alla inte är okej med samma typ av beteende bara för att det råkar vara en kvinna som sexualiserar och uttrycker sig sunkigt.

Alltså, du uttrycker sig väldigt objektifierande mot dessa snubbarna på ett rätt oskönt sätt och med tanke på åldersskillnad och ditt sätt att skriva så blir det sunkigt på samma sätt som när medelålders män raggar på knappt myndiga tjejer.
Jag vet att du inte håller med, men det var iaf ett svar till @Gnist om att alla inte är okej med samma typ av beteende bara för att det råkar vara en kvinna som sexualiserar och uttrycker sig sunkigt.

SÅÅÅ de är helt okej att jag skriver att "jag 43 tycker Pelle 48 är apsnygg och het som få" men INTE ok att skriva "Jag 43 tycker Pelle 19 är apsnygg och het som få" ... Den enda skillnaden är att ni vet åldern... Och återigen... Vuxna människor... Och nej jag anser inte att bara för att vi inte är "normen" så är det sunkigt... Din åsikt däremot och ni som tycker så är väldigt konservativa och har (enligt mitt tycke) sunkiga värderingar .... Själv är jag uppväxt med en farmor (född 1927) som från att jag var barn sagt "gilla vem du vill oavsett ålder"...
Och återigen i min familj, vänner och på mitt jobb är det inte många som höjer på några ögonbryn när mitt liv diskuteras. De tycker det är helt ok och säger samma sak... Skit i normen - lev ditt liv. För återigen det är inga "oskyldiga" som drabbas... Alla inblandade vet vad som gäller... Ingen känner sej förnedrad för att jag är dubbelt så gammal... Så varför känner ni att det är sunkigt ?

Hur gör åldersskillnaden skillnad? Det borde väl vara uttrycken som är sunkiga oavsett ålder?

Fick en ny matchning på Tinder i lördags. Inte swipeat på 6 veckor (sedan jag träffade dejt nummer två o tre). Han skrev direkt typ hej/läget. Var i stallet så svarade inte först. Sedan skrev han ang min pres o föreslog ett event i DK. Svarade på vägen hem. Redan i meddelande nummer sex (efter att kollat lineupen haha) svarade jag att vi borde ses o han höll med. Avhandlade kvickt droger, sex och livspartnergrejen (jag föredrar att ha ryggen fri :up:).

Nu var det dock så att killen och namnet såg bekant ut och jag var lite busy så bad @Bison (som ändå var döende sjuk) kolla upp om han var den jag gissade. Hon satte sin FBI-kompis (:rofl:) som genast skicakde en skärmdump på killens fbsida med namnet jag befarade och samma profilbild som förstabilden på Tinder. Insåg att både fb o Insta var länkat så jag hade ju med ett klick kunnat fatta detta själv :angel:

Nåja. Avslöjade att jag visste vem det var men fick ingen direkt respons mer än trevliga svar. Hade lite is i magen. Igår hade isen smält så frågade om han visste vem jag var. Inget svar ännu. Hallå, jag vill bara inte ha en lös tråd, ska vi skita i detta eller ska vi ses?! :D

Enbart för det gemensamma musikintresset alltså om någon inte förstod det, orkar inte dejta flera mer gånger tror jag.

Ikväll ska jag träffa min nya.. öh toyboy (hans egna ord :o ) vi ska väl ha lite Netflix and chill :D

Apropå sunkiga uttryck, en av mina killkompisar kallar mina yngre älskare för lammisar (lammkött). Visserligen är den yngsta bara 2 år yngre än mig så uttrycket blir aningens komiskt :D Hade dom varit 10 år yngre hade hans skämtsamma uttryck nog skavt betydligt mer.

Apropå sunkiga uttryck, en av mina killkompisar kallar mina yngre älskare för lammisar (lammkött). Visserligen är den yngsta bara 2 år yngre än mig så uttrycket blir aningens komiskt :D Hade dom varit 10 år yngre hade hans skämtsamma uttryck nog skavt betydligt mer.

Min är 8 år yngre :o blev paff när han kallade sig själv för det!

Eh nä? Vi är ganska många som tex reagerat rätt mycket på @corzette inlägg som definitivt innehåller sexualisering av yngre män. .
Nej, det som är hemskt och som jag reagerat på är ditt sätt att uttrycka dig om snubbar som inte ens är hälften så gamla som du.

Killaloe skrev:
med tanke på åldersskillnad och ditt sätt att skriva så blir det sunkigt

Fast det är ju åldersskillnaden som du och andra reagerar mest på. Om inte så hade det ju inte funnits någon som helst anledning att betona åldersskillnaden gång på gång...

Hade @corzette skrivit exakt samma sak om en 54-årig man istället för om en 19-åring så hade garanterat reaktionerna uteblivit.

Fast det är ju åldersskillnaden som du och andra reagerar mest på. Om inte så hade det ju inte funnits någon som helst anledning att betona åldersskillnaden gång på gång...

Hade @corzette skrivit exakt samma sak om en 54-årig man istället för om en 19-åring så hade garanterat reaktionerna uteblivit.

Jag personligen tycker nog att åldersskillnad kan vara lite känsligt om det är så att den yngsta parten är, ja.. låt säga under 23. Och den äldsta parten över 40 (ish). Även om personer över 18 år är myndiga och vuxna i juridisk mening så är så unga människor fortfarande ganska "tonåriga" i mina ögon, och då blir sexualiserande kommentarer skavande för mig. Jag tycker också att det blir märkligt när en man i min bekantskapskrets som är lika gammal som min pappa raggar på mig, när jag vet att han har barn i min ålder.

Men det är min högst personliga åsikt. Jag skulle aldrig tycka något om en relation med stor åldersskillnad, men just kombinationen tonårsvibbar (enligt mig) och sexualiserande/objektifierande kommentarer av någon som är mycket äldre kan sticka i mina ögon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 813
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 669
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka