Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tinder. Personer utan presentation, vad tänker ni om dem? Vad är de ute efter?
Tinder. Personer utan presentation, vad tänker ni om dem? Vad är de ute efter?
Gud vad jag har ätit glosås när jag var ute på stan.
Jag kände att jag stirrade lite väl mycket ibland.Eh, alltså va? Dina uttryck i den här tråden är så extremt märkliga ibland.
Jag kände att jag stirrade lite väl mycket ibland.
Ok, vad är det för ofräscht betende i det? Exakt vad är det för äkel i det? jag märkte att jag spanade in tjejer som jag tykte var snygga. Är det ofräscht? Är det det för att jag är +40? är det för att jag är man? Vad i är det som gör det hela ofräscht? Är det min över vikit? äller är det för att du inte gillar att någon tittar just på dig. Jag är lesen om jag verkar upprörd. Men om jag inte frå skriva på dena tråd för att jag är man så säj det. För att då vet jag vad som gäller för mig här. När jag skrev om att jag inte vill föstöra vänskap med en kvinlig bekant trots inviter. då belv andra upprörda. och nu när jag märkte att jag spanade in tjejer då är jag något äkel.Jag förstod det. Jag funderade bara på om uttalandet var av misstag men det verkar ju stå för ett lika ofräscht beteende irl.
Oj.. Undrar hur diskussionen gick mellan lärare och elever efter det där.. Kan hoppas att läraren var vettig i alla fall. Även om jag inte ser poängen med en sådan lista?Vad 9e klassare vill ha enligt nån bild på facebook
https://www.facebook.com/joakim.lam...993068695287/1556604224434163/?type=3&theater
![]()
Jag tänker lite liknande, att det är en lista som grupptrycket skapat. Om barnen svarat på vad de tror att deras kompisar vill ha typ. Skulle det vara en helt anonym enkät där de uppmuntras att vara helt ärliga om vad som egentligen är viktigt tror och hoppas jag att svaren skulle bli annorlunda.Oj.. Undrar hur diskussionen gick mellan lärare och elever efter det där.. Kan hoppas att läraren var vettig i alla fall. Även om jag inte ser poängen med en sådan lista?
Jag tror inte alla pojkar hade dessa värderingar, utan att gruppdynamiken drog fram detta. Kanske krävs det inte bara ett samtal om kvinnosyn, utan även om inflytandet en grupp kan ha på varandra.
Tänkte först att jag hoppades på att listan aldrig når fram till flickorna i klassen (räknar kallt med att de inte satt i klassrummet), men insåg snart att det antagligen satt i alla fall någon HBTQ-person i klassrummet och mådde illa.
Och varför kommer det där upp på Facebook, vad vill läraren med det?
Och varför kommer listan upp i denna tråd, vad vill du med det?
Ok, vad är det för ofräscht betende i det? Exakt vad är det för äkel i det? jag märkte att jag spanade in tjejer som jag tykte var snygga. Är det ofräscht? Är det det för att jag är +40? är det för att jag är man? Vad i är det som gör det hela ofräscht? Är det min över vikit? äller är det för att du inte gillar att någon tittar just på dig. Jag är lesen om jag verkar upprörd. Men om jag inte frå skriva på dena tråd för att jag är man så säj det. För att då vet jag vad som gäller för mig här. När jag skrev om att jag inte vill föstöra vänskap med en kvinlig bekant trots inviter. då belv andra upprörda. och nu när jag märkte att jag spanade in tjejer då är jag något äkel.
Ska jag vara lika känslig när det skrivs om män på tråden?
Ok, vad är det för ofräscht betende i det? Exakt vad är det för äkel i det? jag märkte att jag spanade in tjejer som jag tykte var snygga. Är det ofräscht? Är det det för att jag är +40? är det för att jag är man? Vad i är det som gör det hela ofräscht? Är det min över vikit? äller är det för att du inte gillar att någon tittar just på dig. Jag är lesen om jag verkar upprörd. Men om jag inte frå skriva på dena tråd för att jag är man så säj det. För att då vet jag vad som gäller för mig här. När jag skrev om att jag inte vill föstöra vänskap med en kvinlig bekant trots inviter. då belv andra upprörda. och nu när jag märkte att jag spanade in tjejer då är jag något äkel.
Ska jag vara lika känslig när det skrivs om män på tråden?
Oj.. Undrar hur diskussionen gick mellan lärare och elever efter det där.. Kan hoppas att läraren var vettig i alla fall. Även om jag inte ser poängen med en sådan lista?
Jag tror inte alla pojkar hade dessa värderingar, utan att gruppdynamiken drog fram detta. Kanske krävs det inte bara ett samtal om kvinnosyn, utan även om inflytandet en grupp kan ha på varandra.
Tänkte först att jag hoppades på att listan aldrig når fram till flickorna i klassen (räknar kallt med att de inte satt i klassrummet), men insåg snart att det antagligen satt i alla fall någon HBTQ-person i klassrummet och mådde illa.
Och varför kommer det där upp på Facebook, vad vill läraren med det?
Och varför kommer listan upp i denna tråd, vad vill du med det?
Det är väl inget som hindrar att detta kommer från fler håll än ett? Jag tycker absolut att det är lämpligt att diskutera etik, moral, könsroller, normer, grupptryck osv i skolan där barn och unga har möjlighet att få bredda sin syn på detta om de nu inte har turen att ha engagerade föräldrar.Appropå vems uppgift det är att "lära ut" vad som är ok.
Anser du på riktigt att det är lärarens uppgift att berätta hur killar ska se på tjejer ?
Eller ska de komma ifrån föräldrarna ?
När man har sexualkunskap anser jag på riktigt att man bör prata om människorsyn, ja. Föräldrarna bör också ta upp det, men det bör också diskuteras under just sexualkunskapen.....
Appropå vems uppgift det är att "lära ut" vad som är ok.
Anser du på riktigt att det är lärarens uppgift att berätta hur killar ska se på tjejer ?
Eller ska de komma ifrån föräldrarna ?
Om VI som råkar ut för "feltänk" inte diskuterar det med de vi anser gör fel HUR ska de som gör "fel" få reda på det ?
Det har ju kommit upp då och då i tråden VILKEN TUR de va att någon kom undan med blotta förskräckelsen då hen känt sej hotad av våldtäkt efter att ha hånglat utanför dörren tex.... Eller de gången någon känt sej sexuellt trakasserad utan att säga nåt. För VEM ska säga nåt ?
Det har ju kommit upp då och då i tråden VILKEN TUR de va att någon kom undan med blotta förskräckelsen då hen känt sej hotad av våldtäkt efter att ha hånglat utanför dörren tex....
Alltså är det upp till den som råkar ut för ett "felaktigt" beteende att faktiskt ta upp det med personen som gör det...