Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrev hela eftermiddan, det mesta av kvällen och långt inn i natten i går med min nyaste Tindermatchning. Vi kan kalla honom "mäklaren" då han jobbat som fastighetsmäklare tidigare. Han lyckades även övertyga mig att prata i telefon, vilket jag hatar att göra med människor jag inte träffat eller inte känner så bra.... Jag sa "okej, vi kan prata två minuter typ", men det blev hela 25 minuter innan jag la på för att gå ut till hästarna. :angel:

Han har redan börjat fråga vad jag gillar i sängen, men jag vägrar svara på sådana frågor innan vi träffats... :o Men det känns sjukt pirrigt och laddad mellan oss, så blir spännande om det håller i sig när vi möts i det verkliga livet... Han är by the way 30 år och 1,84 hög. :up:
 
@Hyacinth @Tassetass @TantAgda Tack för era svar, intressant att höra och kul att det funkar fint trots olika bakgrunder!

@Kiwifrukt Har du varit med om att någon sett det som negativt? :) Eller mest en rädsla för att det kan hända?

@Milosari Jag tänker lite som du (fast lite tvärtom). Jag är inte så himla erfaren själv när det gäller sex, så jag känner att jag nog vill ha någon som har lite erfarenhet. Men jag vet inte, kanske kan det vara tvärtom då också, att man lär upp varandra? ^^

---

Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
 
@Hyacinth @Tassetass @TantAgda Tack för era svar, intressant att höra och kul att det funkar fint trots olika bakgrunder!

@Kiwifrukt Har du varit med om att någon sett det som negativt? :) Eller mest en rädsla för att det kan hända?

@Milosari Jag tänker lite som du (fast lite tvärtom). Jag är inte så himla erfaren själv när det gäller sex, så jag känner att jag nog vill ha någon som har lite erfarenhet. Men jag vet inte, kanske kan det vara tvärtom då också, att man lär upp varandra? ^^

---

Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
Det handlar nog om att på tinder så kan man bli borttagen/ignorerad eller att andra personen tar bort kontot. Dessutom blir det då naturligt sätt att gå vidare/kolla av om intresset finns ömsesidigt. Eftersom killarna i mycket större utsträckning tvingas till något sorts numbers game så vill man delvis försöka gå vidare med personerna som faktiskt är intresserade tillbaka och föra det hela framåt men det är nog även rent krasst sett mycket svårare att hålla koll på och kommunicera med många samtidigt på tinder.
 
---

Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.

När jag frågat, så är det för att de tycker det är enklare att skriva i sms istället för att scrolla sig hit och dit på en sida och trycka fel i parti och minut. Vet inte hur många tomma meddelanden jag fått för att de råkat trycka på "skicka" för tidigt..

Skaffa kik om du vill vara anonym och inte vill lämna ut tfnnr eller messenger.

Personligen har jag lämnat ut mitt tfnnr till en (1) nätmänniska sen jag blev singel för 7 år sen (har hans nr jag med såklart) men han föredrar ändå kik :D
 
Mycket möjligt! :rofl: Jag är lite extra försiktig med honom pga att vi kommer från relativt olika kulturer, och han är så extremt höflig och verkar pryd, så jag vill inte framstå som slampig..... :p

Och DÄR fick han jomen mig tummen ur och inviterade mig på middag! Wow. :D Dock inte sagt tid eller ställe än.... Jobbigt för mitt tålamod det här....! :angel:

Då verkar det som att det blir häng med italienarn på koncert i kväll (och möjligtvis en middag någon gång i framtiden), träffa mäklaren förhoppningsvis i morgon eller fredag, och promenad med vackra tjejen på söndag. Låter väl som en perfekt dejtingvecka? :love:
 
@Hyacinth @Tassetass @TantAgda Tack för era svar, intressant att höra och kul att det funkar fint trots olika bakgrunder!

@Kiwifrukt Har du varit med om att någon sett det som negativt? :) Eller mest en rädsla för att det kan hända?

@Milosari Jag tänker lite som du (fast lite tvärtom). Jag är inte så himla erfaren själv när det gäller sex, så jag känner att jag nog vill ha någon som har lite erfarenhet. Men jag vet inte, kanske kan det vara tvärtom då också, att man lär upp varandra? ^^

---

Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
Jag vill också prata på kik. Har en halvanonym profil där. Så fort de klarat första screeningen så hamnar de där. Lämnar inte ut mobilnr hur som helst (bara Vinkillen och Köpenhamn som har) eller messenger (samma plus Jätten).
 
Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.

Jag är helt på samma linje som du, det är faktiskt inte alls svårare att skriva på Tinder än på messenger/snap. Så jag brukar aldrig ge ut några andra kontaktuppgifter än Tinder innan första dejten. (Med mindre vi skrivit ett bra tag och det känns "trygt" - eller som i går då jag fick personens efternamn och googlade lite och kom fram till att han nog är schysst)

Själv har jag en väldigt anonym Tinderprofil, så jag tror att vissa killar vill ha mer info för att ta reda på mera info ang. mig. Men annars kan det nog vara så att de vill undvika att bli blockade. Oavsett, jag brukar köra mina villkor rätt strikt, take it or leave it liksom.
 
@Hyacinth @Tassetass @TantAgda Tack för era svar, intressant att höra och kul att det funkar fint trots olika bakgrunder!

@Kiwifrukt Har du varit med om att någon sett det som negativt? :) Eller mest en rädsla för att det kan hända?

@Milosari Jag tänker lite som du (fast lite tvärtom). Jag är inte så himla erfaren själv när det gäller sex, så jag känner att jag nog vill ha någon som har lite erfarenhet. Men jag vet inte, kanske kan det vara tvärtom då också, att man lär upp varandra? ^^

---

Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.

Det var en kille som reagerade negativt, men det var i tidernas begynnelse när jag inte haft sex än (debuterade ganska sent, jag hade fyllt 20). Han reagerade dåligt på att jag var "oerfaren" och då talade jag ändå inte om hur oerfaren jag var.

Annars har jag inte mött några konstigheter, så hjärnspökena är nog mest hos mig. För min sista, som jag även varit ihop med en tid, berättade jag att min tidigare upplevelse av sex inte var bra, och tummen upp till honom som verkligen försökte skapa en bättre bild för mig.
 
Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.

Jag har knappt använt tinder så vet inte hur det är, men på andra ställen vill jag snabbt gå över till kik om jag är intresserad. Tycker det är smidigare.
 
Jag struntar fullkomligt i om en eventuell kärlekspartner varit gift i 20 år eller aldrig varit i förhållande. Det handlar så mycket om tillfälligheter.

När det gäller sex så har jag verkligen försökt att vara open minded och haft relationer med mycket oerfarna och även oskulder. Och den erfarenheten säger mig att jag vill ha en partner som varit med rätt många innan mig. Jag tycker mig helt enkelt se en viss korrelation mellan antal partners och förmåga att vara bra i sängen. Den är inte 100 %ig, men ändå.
Precis så som jag också tänker :p
 
Jag är helt på samma linje som du, det är faktiskt inte alls svårare att skriva på Tinder än på messenger/snap. Så jag brukar aldrig ge ut några andra kontaktuppgifter än Tinder innan första dejten. (Med mindre vi skrivit ett bra tag och det känns "trygt" - eller som i går då jag fick personens efternamn och googlade lite och kom fram till att han nog är schysst)

Själv har jag en väldigt anonym Tinderprofil, så jag tror att vissa killar vill ha mer info för att ta reda på mera info ang. mig. Men annars kan det nog vara så att de vill undvika att bli blockade. Oavsett, jag brukar köra mina villkor rätt strikt, take it or leave it liksom.

Jag föredrar kik framför tinder. Det är främst för att jag inte vill klicka upp tinder i tid och otid. Folk runtomkring mig kan ju lätt se att det är en dejtingsida. Känns bättre med kik som är en vanlig chattapp.
 
Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
För mig beror det lite på tajming men generellt om någon vill byta efter 10 minuter så misstänker jag att de är idioter. Att bete sig illa på i alla fall HP kan resultera i att man blir avstängd men på kik riskerar man väl som mest att bli blockerad.
 
Tack för alla svar! Ja, det där kik låter ju bra! Jag är så grymt oteknisk så jag har inte kik, men jag antar att det är något man bara har på mobilen, inte på datorn? Och just nu har jag ingen mobil alls då min dött och jag har sån beslutsångest vilken jag ska köpa... usch.

Men då låter det som om det verkligen inte bara är jag som inte vill lämna ut nummer till okända, det var ju skönt!
 
Jag är cynisk och har alltid tänkt at killar vill skriva via annan plattform för att kunna trakassera folk med dicpicks :D:angel:

För vissa är det helt klart så. De kan vara hur vettiga som helst så länge det skrivs på HP eller Tinder. Och så byts det till Kik och så kommer om inte dickpics så i alla fall lättklädda bilder och förfrågningar om sådana tillbaka :banghead:

Däremot har jag noterat att jag i princip bara fått trevliga svar när jag har nobbat karlar på HP. Förra svängen jag nätdejtade upplevde jag att många karlar blev sjukt otrevliga när jag nobbade dem av olika skäl.
 
Min dejt var okej, stundtals är han supervettig och påläst för att bara så ung. Och i andra stunder märks det exakt hur ung han är.
Beergarden, hade några drinkar, spelade lite pool och snackade, gick sedan och käkade och hängde i parken. Höll hand och kysstes. Men jag vet inte, haha.

Fuckboyen skrev jag till, och sa att de va helt okej att säga om han inte ville ses igen. Fick svar att nej men så var de ju inte alls, bara haft mycket i huvudet den senaste veckan.
Sedan blev de tvärtyst igen så jag tar den vinken. Vi har en streak på snap på 1månad och vill inte ta bort honom bara utifall att, han är ju så jävla snygg :o:D
 
Jag föredrar kik framför tinder. Det är främst för att jag inte vill klicka upp tinder i tid och otid. Folk runtomkring mig kan ju lätt se att det är en dejtingsida. Känns bättre med kik som är en vanlig chattapp.

Fast använder någon kik till sina "vanliga" kontakter/vänner/släkt? Kik är ju anonymt och jag vill verkligen inte att nån ser när jag öppnats min kik eftersom flera på min lista har rätt avklädda profilbilder:p Ser absolut inte ut som listan på tex messenger;)
Jag använder bara kik till folk från dejtingsidor och liknande. Hur gör ni andra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: Sharpless
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
455
Senast: skogaliten
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp