Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och jag är så trött på att berätta om mig själv om och om igen och ställa frågor om den andra. Blir ofta att jag frågar dejten "Har jag inte redan berättat det här?". Nej svarar dem. Då inser jag att det varit till nån annan dejt/person :cautious:.

Det där är så krångligt!
Jag jobbar dessutom i en roll där jag träffar och kallpratar med många nya människor och jag är så trött på p träffa nya människor och försöka hålla koll på vem jag delar vilka anekdoter med!

Nåja, inga dejter på senast men var på en sommarfest i helgen där jag o en kompis kompis smög iväg o hånglade lite diskret i trädgården.
Perfekt - bara uppsida, inget kallprat o lära känna! Dessutom bor han typ 80 mil bort, så behöver inte fundera på om vi ska hålla kontakt eller vad som händer nästa gång vi ses etc
 
Det där är så krångligt!
Jag jobbar dessutom i en roll där jag träffar och kallpratar med många nya människor och jag är så trött på p träffa nya människor och försöka hålla koll på vem jag delar vilka anekdoter med!

Nåja, inga dejter på senast men var på en sommarfest i helgen där jag o en kompis kompis smög iväg o hånglade lite diskret i trädgården.
Perfekt - bara uppsida, inget kallprat o lära känna! Dessutom bor han typ 80 mil bort, så behöver inte fundera på om vi ska hålla kontakt eller vad som händer nästa gång vi ses etc

Ja för mig är det även ett problem med kompisar, familj och kollegor. Har ett extremt socialt jobb och umgås sedan med vänner/snackar i telefon när jag är ledig. Har många gånger noll koll på till vem jag berättat vad. Lösningen på kaoset har blivit att jag frågar när jag börjar berätta något om de hört det förut :laugh:.
 
Så till mitt senaste dejtande/ligg.
Har mina två kk som jag träffar ibland. De blir bättre och bättre i sängen så jag antar de övar mycket :up:. Annat intressant är att våra möten bara blir mer och mer effektiva. Den senaste var roligast. Jag messade 23.30 om han ville komma över. Han va hemma hos mig 24.00 och drog hem 00.50. Ingen tid för småprat inte :rofl:.

Sedan har jag mitt senaste tinderdejtande. En kille som visade sig bo på samma gata som mig, bara några nummer bort. Supertrevlig, glad, omtänksam och så bekvämt att bo nära. Problemet är att jag hittills inte riktigt tänder på honom. Han gör något konstigt ljud ibland när vi kyssts och sen är hans skratt störigt. Vad är det för fel på mig :grin:?
 
Ja och jag är så trött på att berätta om mig själv om och om igen och ställa frågor om den andra. Blir ofta att jag frågar dejten "Har jag inte redan berättat det här?". Nej svarar dem. Då inser jag att det varit till nån annan dejt/person :cautious:.
Har man då en del jobbiga saker som man inte gärna vill prata om men som ändå så att säga kommer på tal blir det ännu jobbigare blir liksom som om det är folk som hört på saker i onöan sen när det iallafall inte blir nån fortsättning på relationen.
 
Har man då en del jobbiga saker som man inte gärna vill prata om men som ändå så att säga kommer på tal blir det ännu jobbigare blir liksom som om det är folk som hört på saker i onöan sen när det iallafall inte blir nån fortsättning på relationen.

Exakt! Det känns ibland så onödigt att jag öppnar mig och de lär känna mig och vice versa. Jag vet ju att sannolikheten att vi kommer ses fler än, låt säga 4ggr är minimal.
Att sedan börja om igen med en annan person, igen och igen.
Min energi är iallafall slut. Trots att jag inte träffar nya människor på tinder särskilt ofta känns det som att det är nya hela tiden.
 
Exakt! Det känns ibland så onödigt att jag öppnar mig och de lär känna mig och vice versa. Jag vet ju att sannolikheten att vi kommer ses fler än, låt säga 4ggr är minimal.
Att sedan börja om igen med en annan person, igen och igen.
Min energi är iallafall slut. Trots att jag inte träffar nya människor på tinder särskilt ofta känns det som att det är nya hela tiden.

Jag hamnade i en sån period också. Tillslut var det inte ens kul att gå på dejt för att jag satt där och tänkte "Vad är meningen med det här? Vi kommer ju ändå bara ligga 2-3 gånger och sen kommer det rinna ut i sanden" hur härlig personen än var.
 
Superhärligt :love:
Snacket om "vad vi är" kom på hans initiativ för några veckor sedan och vi kom fram till att vi är ett par :D. Förra helgen träffade jag hans familj och idag träffade han min. Jag hade lite svårt att landa i det till en början men nu känns allt så bra. Han är så bra!

Så kul att höra :heart
 
Typ samma här, fast jag är lite kräsen med vem. :p

Jag med, annars vore det nog inte ett problem..... :angel: :p

Av de jag träffat hittils har det endast varit två jag har velat träffa mera än en gång. :cautious: Båda har kommit hem till mig på 2./3. dejten, men inte har jag fått ligga inte.... :mad: Lyckas på något mysko sätt skrämma iväg dom eller jag vet inte vad?? :confused:
 
Det här med att vakna av att någon pussar på en och har varit iväg och köpt frukost på ens favoritbageri. Det är inte helt dumt det.
Kommer osökt att tänka på när jag hade besök som tyckte mycket om kaffe på morgonen och jag laddat med att sätta upp en kaffekvarn på väggen och tänkte koka på nymalt - men det mysiga ljudet av kvarnens malande uppskattades inte!
 
Jag med, annars vore det nog inte ett problem..... :angel::p

Av de jag träffat hittils har det endast varit två jag har velat träffa mera än en gång. :cautious: Båda har kommit hem till mig på 2./3. dejten, men inte har jag fått ligga inte.... :mad: Lyckas på något mysko sätt skrämma iväg dom eller jag vet inte vad?? :confused:
Ja, samma här.

De jag verkar träffa verkar försvinna spårlöst efter ett tag. Antar att det är bara att söka vidare och se vad som finns, även om det känns lite hopplöst ibland.
 
Kommer osökt att tänka på när jag hade besök som tyckte mycket om kaffe på morgonen och jag laddat med att sätta upp en kaffekvarn på väggen och tänkte koka på nymalt - men det mysiga ljudet av kvarnens malande uppskattades inte!

Haha, jag kan säga att ljudet från min kaffemaskin inte heller brukar uppskattas :D
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det var nog bra att jag hade så nertaggade förväntningar när jag skulle träffa F igår, för det fick mig att spänna av och bli närvarande och vi hade det jättebra. Passionerat och härligt sex som jag haft svårt hålla tankarna från idag. :)

Sen håller jag med om att dejtandet nog gör en avtrubbad, att det finns risk att det blir som ett slags beroende där kickarna och känslan avtar ju mer man håller på och man vill gå vidare till nåt nytt hela tiden. Jag har ju bara varit igång i ett halvår drygt men det är stor skillnad nu från hur det kändes i början, på både gott och ont. Det är ju skönt att vara lite mer chill med saker också.
 
Kommer osökt att tänka på när jag hade besök som tyckte mycket om kaffe på morgonen och jag laddat med att sätta upp en kaffekvarn på väggen och tänkte koka på nymalt - men det mysiga ljudet av kvarnens malande uppskattades inte!
Första morgonen som jag vaknade hos en person så frågade han vad jag brukade äta till frukost. Yoghurt och flingor, sa jag. Det kan jag ordna, sa han och jag blev lite förvånad, han var inte direkt något hälsofreak.

När jag kom ut i köket stod vaniljyoghurt och chokladflingor på bordet. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
367
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 849
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp