Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte ens haft mitt konto på HP aktiverat en vecka och är redan sinnessjukt trött på skiten.

Merparten är inte drivande för fem öre utan verkar förvänta sig att jag ska dra runt hela konversationen.

Jag hittade dock tre stycken som stod ut. Men det finns alltid ett men...
1) Första snubben. Samtalet flöt på jättebra, båda är intresserade och frågar saker om varandra. Jag börjar känna att här har jag hittat någon. Men sedan så skriver han, "Vad vill du veta mer om mig då? Va inte rädd för att fråga, det är ju bara om du frågar och visar intresse som vi sen kan ta det vidare". Alltså va? Jag har ställt skitmånga frågor till honom och visat intresse, men hans svar antyder att jag inte alls gjort det. Han kan gå och slänga sig någonstans. Jag svarade ändå på hans meddelande och frågade om han inte tyckt att jag intresserat mig.

Det tillsammans med att han talade om för mig att han gillade de "typiskt manliga TV-serierna Game of Thrones och The Wikings". :arghh: Varför har man behov av att dela in saker i manligt/kvinnligt? En TV-serie liksom. Jag fattar inte. Jag frågade honom om det också.

När han väl svarar ignorerar han helt mina frågor och går vidare med något annat. Jag funderade ett tag på att fråga honom igen, men jag har ändå tappat intresset vid det här laget.

2) Den här snubben var väldigt intresserad av mina hästbilder. Det går alltid hem för mig :D Samtalet fortskred och var intressant, det kändes bra. Han var lättpratad och inom ett yrke jag älskar. Dessutom hästintresserad, kan det bli bättre?

En stund därefter säger han att han har en hästrelaterad fråga till mig. Oh, horror, horror. Då vill han veta mer om betäckningar, och kommenterar hela tiden hur stoooora hästkukar är. Ingenting jämfört med hans 24 cm! Han har dessutom en sjuk fantasi att ta någon bakifrån i ett stall. Jahapp. Mitt intresse försvann rätt fort.

3) Sista killen var det inget uppenbart fel på. Han var trevlig och pratglad. Däremot kom vi snabbt fram till att han är en "gillar allt"-person. Han lyssnar på all musik, tittar på allt på TV/filmer/serier, gillar alla maträtter, har inga speciella intressen utan gillar allt, osv i all oändlighet. Jag tyckte det var skitsvårt att prata med honom för det gick inte att fördjupa sig i något ämne. Han gillade allt och höll det på ett ytligt plan.

Jag känner mig matt. Tror jag skiter i det här med dejting och fortsätter snöa in på hundars MH :p
 
Senast ändrad:
Själv tycker jag att texter är betydligt viktigare än bild. Jag swipar aldrig höger på någon utan text.
Jag skulle kunna swipa höger på någon utan bild.
En bra text ger mig mer än en bild. Hur ska en bild tala om vad man söker för typ av relation?

Här tar du upp något intressant som jag måste fråga om. Jag har nämligen själv aldrig haft tinder men ska väl skaffa det någon härlig dag i framtiden. Det jag dock inte riktigt förstår är om det är vanligt _dvs bör man_ skriva i sin presentation vad man söker?

I mitt fall vill jag inte ha massa kk, utan kanske skulle söka efter något långvarigt förhållande. :p
 
Här tar du upp något intressant som jag måste fråga om. Jag har nämligen själv aldrig haft tinder men ska väl skaffa det någon härlig dag i framtiden. Det jag dock inte riktigt förstår är om det är vanligt _dvs bör man_ skriva i sin presentation vad man söker?

I mitt fall vill jag inte ha massa kk, utan kanske skulle söka efter något långvarigt förhållande. :p
Tycker inte du behöver specificera det om du inte vill eller söker något väldigt specifikt. Om man däremot mest är ute efter casual så kan det vara en fördel att specificera det.
 
Tycker inte du behöver specificera det om du inte vill eller söker något väldigt specifikt. Om man däremot mest är ute efter casual så kan det vara en fördel att specificera det.

Okej! Tack för att du hjälper en total nybörjare vad gäller den här typen av app. :D

Har swipeat enstaka gånger åt vänner bara men kan ju aldrig minnas att jag sett någon specificera exakt vad som sökes. Hehe.
 
Okej! Tack för att du hjälper en total nybörjare vad gäller den här typen av app. :D

Har swipeat enstaka gånger åt vänner bara men kan ju aldrig minnas att jag sett någon specificera exakt vad som sökes. Hehe.
Bara åsikter såklart! Men det är ganska svårt att göra fel så länge man försöker :)
 
Här tar du upp något intressant som jag måste fråga om. Jag har nämligen själv aldrig haft tinder men ska väl skaffa det någon härlig dag i framtiden. Det jag dock inte riktigt förstår är om det är vanligt _dvs bör man_ skriva i sin presentation vad man söker?

I mitt fall vill jag inte ha massa kk, utan kanske skulle söka efter något långvarigt förhållande. :p
Det som är bra är att det inte finns några rätt eller fel. Jag har också gjort olika beroende på vad jag själv velat ha då. Ibland har jag bara velat träffa någon på skoj för att hänga lite. Då har jag inte brytt mig så mkt om vad personen söker utan låtit det bli som det blir.
Men ibland har jag varit mer tydlig med vad jag vill ha. Då har jag också skrivit det då jag kännt att jag inte orkat tramsa runt med någon som inte är vad jag söker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 516
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
73 74 75
Svar
1 488
· Visningar
77 512
Senast: Dorinda
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 988
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 980
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp