Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ha filmkväll igår med killen jag är intresserad av, kallar honom H. Allt väl tills H´s kompis kommer förbi och frågar om han kan få vara med och titta på film. Jag mest bara fnissade åt hela situationen, sedan satt vi där alla tre och såg på film. Inte det film jag tagit med för att se på dock, för den tyckte kompisen var sjukt tråkig, så han valde en ny.
Japp, vi är kring 30 år, fast det inte verkar så. ;)

Bättre lycka nästa gång. :)

Amen så snopet 😅
 
Haha!
Jag som håller handen med kollegor :p

Det gör ju jag med, vår gemensamma M 😂 Kustpilenvarning 🤣

Haha :laugh: gillar ”@Bison sa att man gör så”.

Ja, hon är ju min Tinderförebild 😁 Förklarar vad "Vi hörs" egentligen betyder osv 😁 Hon och vår gemensamma M som är min kollega. Han lär mig mest att alltid ha en ursäkt om jag går på en dejt som verkar trist 😄
 
Btw. Det finns två namn som förekommer i mitt liv hela tiden. "Brödkillen" snor härmed också M ifall det blir något mer skrivet om honom. Jag avvaktar att skriva något denna gången. Skrev först efter vi sågs första gången igår att jag gärna setts igen och jag är mer tveksam på om han vill ses igen nu så han får lite space. Ang samtycke osv, så himla svårt är det ju inte liksom.
 
Så olika en kan vara. Jag skulle absolut kunna hålla handen på en första dejt. Varför inte liksom. Lägger ingen värdering av samhörighet eller trygghet i det alls. Men så är jag också väldigt fysisk av mig. Självklart måste det göras med samtycke och att kolla av vad den andre vill och är bekväm med, men jag hade verkligen inte fattat att just hålla handen var så laddat för så många.

Spinner vidare i mina tankar då...kramar ni den ni träffar på en första dejt? Alltså en hej eller hejdåkram tex.

Jag är nog som du, väldigt fysisk. Gillar att hålla handen och skulle kunna göra det på en första dejt, men det måste finnas en viss attraktion för att det ska vara aktuelt, givetvis.
Jag tycker även om att killar jag inte känner smekar min rumpa på krogen..... :angel: :rofl:

Tycker f.ö. det är lite märkligt att det för många verkar ok att ligga på första dejten, men inte hålla handen? Är det pga att det är ute i offentliga rum och andra kan se att man håller handen?
 
Jag är nog som du, väldigt fysisk. Gillar att hålla handen och skulle kunna göra det på en första dejt, men det måste finnas en viss attraktion för att det ska vara aktuelt, givetvis.
Jag tycker även om att killar jag inte känner smekar min rumpa på krogen..... :angel::rofl:

Tycker f.ö. det är lite märkligt att det för många verkar ok att ligga på första dejten, men inte hålla handen? Är det pga att det är ute i offentliga rum och andra kan se att man håller handen?

Jag har inget emot det offentliga med att hålla handen/ge en kram/puss men är väldigt obekväm med mera. Och är väldigt obekväm med att ligga när man inte känner varandra så väl, skulle aldrig hända mig på första dejten 😅 jag vill nog helst ses några gånger för jag litar inte helt på att folk är helt ärliga när man väl ses utan ge dem (och mig själv) utrymme för lite reflektion typ.
 
Jag är nog som du, väldigt fysisk. Gillar att hålla handen och skulle kunna göra det på en första dejt, men det måste finnas en viss attraktion för att det ska vara aktuelt, givetvis.
Jag tycker även om att killar jag inte känner smekar min rumpa på krogen..... :angel: :rofl:

Tycker f.ö. det är lite märkligt att det för många verkar ok att ligga på första dejten, men inte hålla handen? Är det pga att det är ute i offentliga rum och andra kan se att man håller handen?
För mig är det skillnad på tid på dygnet, mängden alkohol och hur offentligt saker sker..
 
En sak är praktiskt med att hålla handen - det är lätt att känna när den andre kommer för när och hålla den ifrån sig lite. Frmförallt kan den armen inte komma smygande över ryggen och skapa obehag.
Men det är hopplöst annars just med att inte veta när det tydligen ska vara på det ena eller det andra sättet, vad jag vill verkar oftast inte vara noga. Om jag inte vill gå där och spatsera som ett par tonåringar så gnälls det att man inte inte skulle tycka om tillräckligt, och vill jag av nån anledning ta handen så fnyses det åt det. Hela grejjen är av nån anledning så laddad så enklast är att ge fan i det, vilket med blir fånigt.
 
Det är visserligen aldrig ens uppgift att uppfostra eller lära upp någon annan men om man vänder på scenariot att man själv gjorde något den andra personen gillade skulle man då själv hellre få veta det eller helt enkelt bara inte få en andra dejt?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag är nog som du, väldigt fysisk. Gillar att hålla handen och skulle kunna göra det på en första dejt, men det måste finnas en viss attraktion för att det ska vara aktuelt, givetvis.
Jag tycker även om att killar jag inte känner smekar min rumpa på krogen..... :angel: :rofl:

Tycker f.ö. det är lite märkligt att det för många verkar ok att ligga på första dejten, men inte hålla handen? Är det pga att det är ute i offentliga rum och andra kan se att man håller handen?

Jag förstår inte heller grejen med att hålla handen.
Jag är inte fysisk men hålla i en hand är ju inte intimt alls.
Håller som sagt handen med kollegor. Ffa med en, vi håller handen varje gång vi går till hotellet, han är gift och vi har aldrig haft något ihop, det är bara en grej vi gör :p
 
Nybliven singel och fortfarande supertrasig, men jag börjar tänka på vart fan man hittar på en karl/ligg igen i framtiden? :confused:

Bor i en liten håla, så chansen att springa på någon på affären är väll lika med noll. På jobbet är det bara jag. Är det bara nätdejtning som faktist funkar i dessa omöjliga sittuationer? :o
 
Nybliven singel och fortfarande supertrasig, men jag börjar tänka på vart fan man hittar på en karl/ligg igen i framtiden? :confused:

Bor i en liten håla, så chansen att springa på någon på affären är väll lika med noll. På jobbet är det bara jag. Är det bara nätdejtning som faktist funkar i dessa omöjliga sittuationer? :o

Nätdejting/appdejting gör ju det lättare att hitta andra som också letar, alternativet är väl lämplig social aktivitet där man träffar "okända": krogen, föreningar, eller så.
 
Tämligen avslaget när det gäller dejtande för mig, börjar tvivla på mig själv. Kanske bara är att min profil inte väcker intresse, eller om jag blir bortsorterad redan på utseendet. Skulle på sätt och vis vara intressant att få veta vad som är "fel".
 
Så olika en kan vara. Jag skulle absolut kunna hålla handen på en första dejt. Varför inte liksom. Lägger ingen värdering av samhörighet eller trygghet i det alls. Men så är jag också väldigt fysisk av mig. Självklart måste det göras med samtycke och att kolla av vad den andre vill och är bekväm med, men jag hade verkligen inte fattat att just hålla handen var så laddat för så många.

Spinner vidare i mina tankar då...kramar ni den ni träffar på en första dejt? Alltså en hej eller hejdåkram tex.
Inga kramar/pussar på första dejten alls. Är den som behöver bygga upp tillit. Har blivit bränd så många gånger att jag ej längre kan lita på andra tyvärr. Så för min del behövs tid att lära känna först och sen kanske. :)
 
Nybliven singel och fortfarande supertrasig, men jag börjar tänka på vart fan man hittar på en karl/ligg igen i framtiden? :confused:

Bor i en liten håla, så chansen att springa på någon på affären är väll lika med noll. På jobbet är det bara jag. Är det bara nätdejtning som faktist funkar i dessa omöjliga sittuationer? :o

Jag gillar verkligen Tinder! Just att man bara kan snacka när båda gillat varandras profiler. Tycker nästan alla jag snackat lite mer med i chatten verkar trevliga. Många skriver/svarar inte alls/mycket lite (jag skriver först till 99 % av de jag matchar med, inte till dem jag eg inte vågade dra höger på bara 🤣) men i övrigt alltså.
 
Jag gillar verkligen Tinder! Just att man bara kan snacka när båda gillat varandras profiler. Tycker nästan alla jag snackat lite mer med i chatten verkar trevliga. Många skriver/svarar inte alls/mycket lite (jag skriver först till 99 % av de jag matchar med, inte till dem jag eg inte vågade dra höger på bara 🤣) men i övrigt alltså.

Ja, kompisen hittade sin karl på just Tinder och tycker jag ska regga mig där på direkt och bara börja snacka lite skit med andra för att få något annat att tänka på, men det är alldeles alldeles för tidigt för något sånt just nu.
 
@Fibusen läste i andra tråden om att du blivit singel, vad trist! :heart Ville inte skriva mera ang. det där men hoppast det ordnar sig för dig.

Säkert smartast att låta det smälta lite innan du börjar tänka på att träffa någon ny.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 159
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 543
· Visningar
80 911
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 003
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp