Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej hej. Hoppar in här, läser nästan allt men skriver sällan, tänker ofta att jag ska skriva men det blir aldrig av.

Var på en superfin dejt igår så jag är riktigt glad. Pirrig.

Det kommer inte att bli något seriöst med denna men så himla glad att det faktiskt finns såna fina människor som man klickar så bra med och att det finns människor som kan väcka det där pirret i mig för jag tvivlar ganska ofta och är en ganska avig person.


Och på tal om hålla handen diskussionen så är jag en person som fullständigt avskyr kroppskontakt med folk som jag inte har valt. Hatar när folk blir klängiga och inte ett dugg intresserad av att kramas eller hålla handen. Förutom ibland.
Väldigt väldigt sällan händer det att jag vill och då tror jag att det beror på, dels kemin men väldigt mycket på att personen närmar sig försiktigt och respektfullt och väldigt mjukt. Då kan jag släppa in någon annars är det tvärstopp.
 
Alltså jag börjar mer och mer ge upp hoppet på människor, framförallt snubbar...

Matchade med en kille igår, vi började snacka lite och sen la vi till varandra på Snapchat. Jag gjorde även en snabb Facebook-koll och såg då att han blivit tillsammans med en tjej för bara någon månad sedan. Bestämmer mig då för att fråga vad han söker efter, då hans profil inte alls gav några hintar om enskilda ligg eller att han var i ett öppet- eller polyförhållande.
Det visade sig att ja, han var tillsammans med den här tjejen men att de var monogama. De hade tydligen varit tillsammans i åtta år, gjort slut men blivit tillsammans igen. De hade det turbulent och var inte säkra på om de skulle fortsätta vara tillsammans, så de båda letade nya och skulle göra slut om de hittade någon de föll för hårdare :confused:
Jag förklarade lugnt och sakligt att det kanske inte var så schysst för den nye partnern att inte bara lära känna en ny utan dessutom triumfera nuvarande partner. Han bad om ursäkt för sitsen han satt mig i:crazy:.. Jag sa i alla fall tack men nej tack, och fick då en halv roman om tack för tiden vi haft och mina leenden. Chilla snubben, vi snackade inte ens i 24 timmar :wtf:
 
Ska ut med H och vänner på krogen imorgon i alla fall, och gå på utomhusbio med H på söndag. Känns som att oavsett var detta leder blir jag glad av det. H gör min sommar bättre. :)
Blir nästan lite avis, hade hoppats att min sommar skulle bli lite mer spännande än den är. Men dessvärre inget utöver det vanliga. Snart 2 veckor kvar, jag överlever. Försöker ta en dag i taget. :)
 
Blir nästan lite avis, hade hoppats att min sommar skulle bli lite mer spännande än den är. Men dessvärre inget utöver det vanliga. Snart 2 veckor kvar, jag överlever. Försöker ta en dag i taget. :)
Jag brukar må riktigt dåligt på sommaren och vara i allmänt kasst skick, så är förvånad över att denna sommar är så pass bra som den är. Jag mår bra och allt känns enkelt och okomplicerat, vissa stunder känner jag mig till och med lite lycklig. Precis vad jag behövde efter en vinter och vår med svår depression. :)
Jag fångar varje tillfälle att hänga med folk, och H ger mig många sådana tillfällen. :)
 
Jag brukar må riktigt dåligt på sommaren och vara i allmänt kasst skick, så är förvånad över att denna sommar är så pass bra som den är. Jag mår bra och allt känns enkelt och okomplicerat, vissa stunder känner jag mig till och med lite lycklig. Precis vad jag behövde efter en vinter och vår med svår depression. :)
Jag fångar varje tillfälle att hänga med folk, och H ger mig många sådana tillfällen. :)
Jag blir glad för din skull, om det bara kunde vända här med.
I mitt fall är jag nog alleles för rastlös, klättrar på väggarna och längtar redan tillbaka till jobbet. 🙄😅
Vill dock ej ropa hej än då semestern ej är över, men få en känsla att det blivit lite av ett moment 22.
 
Jag blir glad för din skull, om det bara kunde vända här med.
I mitt fall är jag nog alleles för rastlös, klättrar på väggarna och längtar redan tillbaka till jobbet. 🙄😅
Vill dock ej ropa hej än då semestern ej är över, men få en känsla att det blivit lite av ett moment 22.
Jag är också rastlös, därför ser jag till att göra roliga saker hela tiden när jag är ledig så aldrig rastlösheten hinner infinna sig. :)
 
Tycker det oftast blir så, har man väl börjat skriva om sex så spårar det ur helt :down:. Och femtioelva kukbilder ramlar in närmsta dagarna...
Jo, jag känner igen det också. Just den här killen visade på rätt bra taktkänsla först i alla fall, vi var två om att leda in på vissa spår, men han frågade och säkerställde att det var okej innan han gick in på detaljer osv... han frågade också innan han skickade en bild. Men sen har det varit mycket tjat som sagt. Han verkar dock ha lugnat sig nu efter min lama respons.
 
Jag är också rastlös, därför ser jag till att göra roliga saker hela tiden när jag är ledig så aldrig rastlösheten hinner infinna sig. :)
Roliga saker för mig är sådant jag inte brukar göra, men nu finns inget sådant att göra. Så det blir mest datorn som står för underhållningen.
Leta efter någon dejt känns inte aktuellt heller. Jag överlever, bara två veckor kvar.
 
Ja, kompisen hittade sin karl på just Tinder och tycker jag ska regga mig där på direkt och bara börja snacka lite skit med andra för att få något annat att tänka på, men det är alldeles alldeles för tidigt för något sånt just nu.

Men vänta lite då ❤ För mig har det känts viktigast att inse att det är en process att komma vidare och att det går upp och ner. Känner jag för att swipe en dag så gör jag det, en annan dag inte. Det är lika rätt båda två. Eller för mig känns det iaf okej att det går upp och ner, hade jag fastnar i ett visst läge hade jag nog jobbat lite mer för att komma ur det typ. Men såklart chocken måste få ta sin tid på det vis som passar en bäst!
 
Men vänta lite då ❤ För mig har det känts viktigast att inse att det är en process att komma vidare och att det går upp och ner. Känner jag för att swipe en dag så gör jag det, en annan dag inte. Det är lika rätt båda två. Eller för mig känns det iaf okej att det går upp och ner, hade jag fastnar i ett visst läge hade jag nog jobbat lite mer för att komma ur det typ. Men såklart chocken måste få ta sin tid på det vis som passar en bäst!

Ja gud, självklart kommer jag vänta, jag är som sagt mest supertrasig nu.... Däremot så kom ju tankarna till vart jag någonsin kommer kunna hitta på någon ny i FRAMTIDEN. Bor som sagt i en liten håla, icke flyttbar, så oddsen känns skitkassa, så sitter och späder på min sorg ännu mer av det också. :cautious: Jag kommer leva och dö ensam typ och tycker mest synd om mig själv. :down:
 
Från tinder, profiltext, ingen bild på honom:

"Väldigt välutrustad halvung man. (Bildbevis finns förstås vid intresse.) Dessutom djävligt trevlig och mer än genomsnittligt attraktiv. (Bildbevis för det finns givetvis också.) Lever enligt devisen att "välhängd" och "väluppfostrad" inte ska behöva utesluta varandra."

Jag känner att jag behöver se bevisen...
 
Så olika en kan vara. Jag skulle absolut kunna hålla handen på en första dejt. Varför inte liksom. Lägger ingen värdering av samhörighet eller trygghet i det alls. Men så är jag också väldigt fysisk av mig. Självklart måste det göras med samtycke och att kolla av vad den andre vill och är bekväm med, men jag hade verkligen inte fattat att just hålla handen var så laddat för så många.

Spinner vidare i mina tankar då...kramar ni den ni träffar på en första dejt? Alltså en hej eller hejdåkram tex.

Jag är som dig. För mig betyder att hålla handen ingenting, men det måste kännas rätt.
 
Ja gud, självklart kommer jag vänta, jag är som sagt mest supertrasig nu.... Däremot så kom ju tankarna till vart jag någonsin kommer kunna hitta på någon ny i FRAMTIDEN. Bor som sagt i en liten håla, icke flyttbar, så oddsen känns skitkassa, så sitter och späder på min sorg ännu mer av det också. :cautious: Jag kommer leva och dö ensam typ och tycker mest synd om mig själv. :down:
Äsch, sitter i samma båt men orkar inte gräva ner mig i all ensamhetssorg. Istället försöker jag göra det bästa tills den dagen det ändras kommer (inte ens säkert den gör det, men tänker inte sluta leva på hoppet i alla fall). Hoppet sägs vara det sista som överger människan. 👍🏻
 
Från tinder, profiltext, ingen bild på honom:

"Väldigt välutrustad halvung man. (Bildbevis finns förstås vid intresse.) Dessutom djävligt trevlig och mer än genomsnittligt attraktiv. (Bildbevis för det finns givetvis också.) Lever enligt devisen att "välhängd" och "väluppfostrad" inte ska behöva utesluta varandra."

Jag känner att jag behöver se bevisen...
Välutrustad? 🤔 undra på vilket sätt? 🙄
Välutrustat boende, fordon kanske? 😅
 
Update från träffen med tysken:
hahahhahahhahahhsah vilket jäkla stolpskott! Till o börja med låter han som Henning Wehn (
) vilket jag är villig att ha överseende med, men det går inte direkt upp därifrån!

Snubben har kassa social skills och retar mig först när han inte erbjuder sig att köpa en andra runda efter att vi både druckit upp vår pint. Samtalet blir ganska politiskt, men jag försöker hålla det ganska lättsamt, men det är tydligt att vi står långt ifrån varandra och han är verklighetsfrånvänd Silicon valley fanboy. Jag blir mer o mer uttråkad och funderar på hur jag kan komma ifrån när snubben använder argumentet "vi behöver inte bry oss om utsläpp, torka och klimatförändringar pga istiden".
då fick jag nog o så rakt ut att jag hade slut på samtalsämnen och föreslog att vi skulle gå hem. lol

Han är deleted från telefonboken iaf!
 
Från tinder, profiltext, ingen bild på honom:

"Väldigt välutrustad halvung man. (Bildbevis finns förstås vid intresse.) Dessutom djävligt trevlig och mer än genomsnittligt attraktiv. (Bildbevis för det finns givetvis också.) Lever enligt devisen att "välhängd" och "väluppfostrad" inte ska behöva utesluta varandra."

Jag känner att jag behöver se bevisen...

:yuck: I just threw up in my mouth a little...
 
Jo, jag känner igen det också. Just den här killen visade på rätt bra taktkänsla först i alla fall, vi var två om att leda in på vissa spår, men han frågade och säkerställde att det var okej innan han gick in på detaljer osv... han frågade också innan han skickade en bild. Men sen har det varit mycket tjat som sagt. Han verkar dock ha lugnat sig nu efter min lama respons.

Sådär blev det ett tag med mäklaren med, vi sextade väldigt mycket precis i början men så kände jag att det blev alldeles för mycket så jag sa rakt ut till honom att jag inte är så interesserad av att skriva om sex hela tiden. Men då slutade han ju helt att skriva, haha, förutom en random fråga ut av det blå ang hästarna?

Anyhow, jag inviterade honom över häromdan (rebound eftersom It inte hört av sig...), han är himla trevlig och interessant att prata med IRL, han gillar fysisk kontakt som jag, men sexet var ingen höjdare direkt. Skulle evt kunna ge honom en chans till, men vet inte om jag ids. Kanske till hösten eller nåt. Lite less just nu.. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 162
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 543
· Visningar
80 921
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 004
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp