Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej så himla tråkigt. @Bison peppar mig alltid med att hon träffar många vettiga killar, att inte alla är som de jag träffat tidigare. Jag övar på att förstå det och på att vara tydligare själv för det känner jag ändå att jag behöver våga vara.
Bra tips, jag får nog jobba på att bli tydligare jag med. Det blir någon sorts gränsland för mig, jag vill inte vara otrevlig, men samtidigt vill jag bli respekterad. Att jag inte vill hålla någon i handen första dejten betyder ju inte att jag aldrig vill det, om denne är en sån som respekterar mina gränser.
 
Samma här. Jag älskar att hålla handen med någon jag känner trygghet med och där ömsesidigt tycke finns, men med en person jag inte känner så händer det bara inte. Det blir väldigt obekvämt.

Jag har nog inte så ont av det som så. Men det bygger ju helt på att jag inte känner att någon tog min hand bara. Har egentligen inte alls så stora problem att vara fysisk tycker jag mig insett. Däremot sjukt stort behov av att känna mig trygg baserat på att den andra personen verkligen ser samtycke som prio ett och att det ligger överst på listan hela tiden. Annars faller allt som ett jäkla korthus.
 
@the_connemara det finns många tillfällen då det uppenbarligen är svårt att läsa av andra människor. Samtycke och att lära sig att förstå och läsa av andra är viktigt att lära sig, men verkar inte vara prioriterat tyvärr.
Hålla hand gör man med sin partner när man känner dom väl, inte på en första dejt :nailbiting::nailbiting: förstår också du fick panik. Vilken skum människa. (Desutssom är det ju inte ens alla som tycker om atr hålla hand alls)
 
Bra tips, jag får nog jobba på att bli tydligare jag med. Det blir någon sorts gränsland för mig, jag vill inte vara otrevlig, men samtidigt vill jag bli respekterad. Att jag inte vill hålla någon i handen första dejten betyder ju inte att jag aldrig vill det, om denne är en sån som respekterar mina gränser.

För mig (som tagit så mycket skuld själv tidigare) så är det viktig att särskilja att det inte är mitt ansvar att säga nej eller förklara när någon inte respekterar mig eller klampar över mina gränser. Deras fel, deras problem (om jag inte vill träffa dem mer eller liknande). Däremot så har jag o sådana lägen så himla lätt att bara frysa och där känner jag att för min skull behöver jag bli bättre på att stå upp för mig själv då. Men jag skiljer det helt (!) från den människan som gett mig obehag där och då. Blev det jätterörigt nu 😅
 
Det är kanske inte skönt att ni är så många som också får lite ångest. Jag förstår inte varför de inte kan hålla sina händer i styr till någon verkligen signalerat att det är ok.

Är jag inte full :angel: så håller jag ingen i handen som jag inte verkligen vet vad jag känner för. Om ens då.
Dröjde nog 2 år in i förhållandet med exet innan jag kunde hålla hand på stan, det är inte riktigt min grej med offentligt "gullande" (i brist på bättre ord pga hjärnan smälter i värmen) antar jag.

Var på dejt med en kille som var väldigt fysisk som person, han ville gärna ha kroppskontakt hela tiden. Jag har egentligen inga problem med närhet men kände bara "AHMAJGHAD ge mig lite space!" när han ständigt skulle hålla en hand på min arm, hand, ben när vi var ute bland folk.
 
Jag har nog inte så ont av det som så. Men det bygger ju helt på att jag inte känner att någon tog min hand bara. Har egentligen inte alls så stora problem att vara fysisk tycker jag mig insett. Däremot sjukt stort behov av att känna mig trygg baserat på att den andra personen verkligen ser samtycke som prio ett och att det ligger överst på listan hela tiden. Annars faller allt som ett jäkla korthus.
Hålla hand gör man med sin partner när man känner dom väl, inte på en första dejt :nailbiting::nailbiting: förstår också du fick panik. Vilken skum människa. (Desutssom är det ju inte ens alla som tycker om atr hålla hand alls)

En av de få gånger som någon raggat på mig så försökte snubben hålla handen redan i det läget, samt klappa mig på kinden :eek:.
 
För mig (som tagit så mycket skuld själv tidigare) så är det viktig att särskilja att det inte är mitt ansvar att säga nej eller förklara när någon inte respekterar mig eller klampar över mina gränser. Deras fel, deras problem (om jag inte vill träffa dem mer eller liknande). Däremot så har jag o sådana lägen så himla lätt att bara frysa och där känner jag att för min skull behöver jag bli bättre på att stå upp för mig själv då. Men jag skiljer det helt (!) från den människan som gett mig obehag där och då. Blev det jätterörigt nu 😅
Inte alls rörigt för mig. Du tar ansvar för ditt eget mående nu. Goalz.. Eller vad man säger? :D
 
Lite uppdatering här då:
Åkte på semester efter senaste dejten med F. Han var sval i kontakten ett par dar, och det gjorde mig lite stressad först, sen började vi skriva som vanligt, och då kändes det som "jaja". Jag är inte speciellt engagerad. Vi ska ses idag-imorgon, jag ser fram emot sex men hänget känns segt, försöker ha ett öppet sinne och tänka att det kan bli skitbra oavsett hur det känns nu.

Sen har jag drabbats av nåt kåtslag tror jag, så jäkla sugen hela tiden. Första jag gjorde när jag kom hem från semestern var att träffa kk. Moralen i det? Lite gråzon kanske. Jag och F har aldrig sagt att vi dejtar monogamt, men heller inte sagt att vi inte gör det... vi har inte pratat om det alls. Och då förutsätter man väl saker utifrån hur det passar en själv, men jag vet ju inte hur han känner. Längtade verkligen efter att träffa kk i alla fall, längesen nu, och vi hade mysigt. Sen sov han inte över, och då hade jag hunnit bli sugen igen, och satte igång att sexta med en ny tindermatch som bor långt bort. Det var nice! Men nu är han ju helt galen, vill inte prata om nånting annat än sex och bombarderar mig med mess, och jag orkar inte med det.
 
För mig (som tagit så mycket skuld själv tidigare) så är det viktig att särskilja att det inte är mitt ansvar att säga nej eller förklara när någon inte respekterar mig eller klampar över mina gränser. Deras fel, deras problem (om jag inte vill träffa dem mer eller liknande). Däremot så har jag o sådana lägen så himla lätt att bara frysa och där känner jag att för min skull behöver jag bli bättre på att stå upp för mig själv då. Men jag skiljer det helt (!) från den människan som gett mig obehag där och då. Blev det jätterörigt nu 😅
Väldigt bra tänkt där, att det inte är ens ansvar att säga nej/förklara när nån går över gränsen. Så himla lätt ta på sig nån slags skuld när man inte pallar säga ifrån ordentligt, men det är ju de som gjort fel från början. Så svårt är det inte att checka av efter gensvar. Eller ja, tydligen är det jättesvårt för vissa, men inte vårt jobb att uppfostra dem.
 
Så olika en kan vara. Jag skulle absolut kunna hålla handen på en första dejt. Varför inte liksom. Lägger ingen värdering av samhörighet eller trygghet i det alls. Men så är jag också väldigt fysisk av mig. Självklart måste det göras med samtycke och att kolla av vad den andre vill och är bekväm med, men jag hade verkligen inte fattat att just hålla handen var så laddat för så många.

Spinner vidare i mina tankar då...kramar ni den ni träffar på en första dejt? Alltså en hej eller hejdåkram tex.
 
Så olika en kan vara. Jag skulle absolut kunna hålla handen på en första dejt. Varför inte liksom. Lägger ingen värdering av samhörighet eller trygghet i det alls. Men så är jag också väldigt fysisk av mig. Självklart måste det göras med samtycke och att kolla av vad den andre vill och är bekväm med, men jag hade verkligen inte fattat att just hålla handen var så laddat för så många.

Spinner vidare i mina tankar då...kramar ni den ni träffar på en första dejt? Alltså en hej eller hejdåkram tex.
Jag har inga problem att krama någon både hej och hejdå på första dejten. Det är inte alls laddat och någon sorts samhörighetskrav där för mig. Sen gör jag nog bara det om jag har någon känsla av att detta kanske kan bli bra.
 
Skulle ha filmkväll igår med killen jag är intresserad av, kallar honom H. Allt väl tills H´s kompis kommer förbi och frågar om han kan få vara med och titta på film. Jag mest bara fnissade åt hela situationen, sedan satt vi där alla tre och såg på film. Inte det film jag tagit med för att se på dock, för den tyckte kompisen var sjukt tråkig, så han valde en ny.
Japp, vi är kring 30 år, fast det inte verkar så. ;)

Bättre lycka nästa gång. :)
 
Så olika en kan vara. Jag skulle absolut kunna hålla handen på en första dejt. Varför inte liksom. Lägger ingen värdering av samhörighet eller trygghet i det alls. Men så är jag också väldigt fysisk av mig. Självklart måste det göras med samtycke och att kolla av vad den andre vill och är bekväm med, men jag hade verkligen inte fattat att just hålla handen var så laddat för så många.

Spinner vidare i mina tankar då...kramar ni den ni träffar på en första dejt? Alltså en hej eller hejdåkram tex.

Ja det gör jag. Mest för att @Bison så att man gör så och jag tyckte det lät vettigt 😅 Trots att min första dejt försökte pussa mig när jag gjorde det när vi så hejdå, extremt mot min vilja. Men jag bestämde mig för att inte tappa modet för det. Men jag har som sagt inte heller något direkt emot att hålla i handen, betydligt mer kring samtycke som stör mig.
 
Ja det gör jag. Mest för att @Bison så att man gör så och jag tyckte det lät vettigt 😅 Trots att min första dejt försökte pussa mig när jag gjorde det när vi så hejdå, extremt mot min vilja. Men jag bestämde mig för att inte tappa modet för det. Men jag har som sagt inte heller något direkt emot att hålla i handen, betydligt mer kring samtycke som stör mig.
Haha :laugh: gillar ”@Bison sa att man gör så”.
 
Ja det gör jag. Mest för att @Bison så att man gör så och jag tyckte det lät vettigt 😅 Trots att min första dejt försökte pussa mig när jag gjorde det när vi så hejdå, extremt mot min vilja. Men jag bestämde mig för att inte tappa modet för det. Men jag har som sagt inte heller något direkt emot att hålla i handen, betydligt mer kring samtycke som stör mig.

Haha!
Jag som håller handen med kollegor :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 217
Senast: Blossi
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 559
· Visningar
82 314
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 017
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 010
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp