Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var faktiskt på dejt för några veckor sen. Han var jättesöt, men alldeles för lugn och verkade inte ha ett eget liv. Och var en sån där som ville hålla i hand och så, jag fick RÅPANIK, sa att jag hade ont i huvudet, gick hem och raderade tinder. Det är ju något fel på mig men det får vara det. Så glad att jag inte gett honom mitt nummer.
 
Vad har ni for avstandsgranser som ni haller er till?
Traffade en snubbe forra veckan, och vi jobbar nara varandra, typ 10 min promenad, men bor at helt olika hall - typ 1h10min dorr till dorr. Ar val halvintresserad, men jag ar val inte varldens samsta dejt som avbryter p.g.a. avstandet?
 
Var faktiskt på dejt för några veckor sen. Han var jättesöt, men alldeles för lugn och verkade inte ha ett eget liv. Och var en sån där som ville hålla i hand och så, jag fick RÅPANIK, sa att jag hade ont i huvudet, gick hem och raderade tinder. Det är ju något fel på mig men det får vara det. Så glad att jag inte gett honom mitt nummer.

Just det är iaf inte ditt fel att få panik över! Låter inte alls trevligt.
 
Vad har ni for avstandsgranser som ni haller er till?
Traffade en snubbe forra veckan, och vi jobbar nara varandra, typ 10 min promenad, men bor at helt olika hall - typ 1h10min dorr till dorr. Ar val halvintresserad, men jag ar val inte varldens samsta dejt som avbryter p.g.a. avstandet?

Beror väl på vad man söker tänker jag och hur man vill ha det praktiska? Har 4 mil inställt men bor bland mycket folk. I dagsläget inte beredd att träffa "drömprinsen på distans".
 
Beror väl på vad man söker tänker jag och hur man vill ha det praktiska? Har 4 mil inställt men bor bland mycket folk. I dagsläget inte beredd att träffa "drömprinsen på distans".

Denna snubbe finns tva mil bort, men att resa i storstader gar inte fort! Kanns inte som det skulle leda till nagot fantastiskt anda, sa aven om vi hade en najs dejt sa tror jag nog att jag ska "avsluta" (kanns fanigt att saga sa nar man bara setts en gang).
Vill ha nagot latt liksom, helst 20 min bort
 
L satte faktiskt ner foten igår när jag stängde av lite väl mycket. Just då kändes det inte jättebra men nu är jag glad att han gjorde det. Jag fick mer respekt för honom, att han inte bara lägger sig platt utan ställer lite krav på mig. Det fick mig att skärpa till mig en hel del och nu känns allt väldigt bra.
Han har åkt lite tåg med mig ikväll. Vi körde ett tomt tåg så ham kunde passa på att fråga föraren om allt det tekniska som jag inte kunnat svara på innan. Jag kan det i stora drag men inte på detaljnivå. Blev som ett glatt barn :D
 
Var faktiskt på dejt för några veckor sen. Han var jättesöt, men alldeles för lugn och verkade inte ha ett eget liv. Och var en sån där som ville hålla i hand och så, jag fick RÅPANIK, sa att jag hade ont i huvudet, gick hem och raderade tinder. Det är ju något fel på mig men det får vara det. Så glad att jag inte gett honom mitt nummer.
Du jag hade också fått panik av det där, så jag tycker att du reagerade helt normalt.
 
Vad har ni for avstandsgranser som ni haller er till?
Traffade en snubbe forra veckan, och vi jobbar nara varandra, typ 10 min promenad, men bor at helt olika hall - typ 1h10min dorr till dorr. Ar val halvintresserad, men jag ar val inte varldens samsta dejt som avbryter p.g.a. avstandet?
Jag har nästan 2 h från dörr till dörr till Köpenhamn... Det är för långt egentligen, men han är så värd det. Har dock slutat att högerswipa på de som bor i Köpenhamn. Skulle vara om de bor nära någon tågstation i så fall. Så helst inte mer än 45 min resväg är mitt svar.
 
Jag har nästan 2 h från dörr till dörr till Köpenhamn... Det är för långt egentligen, men han är så värd det. Har dock slutat att högerswipa på de som bor i Köpenhamn. Skulle vara om de bor nära någon tågstation i så fall. Så helst inte mer än 45 min resväg är mitt svar.

oh wow! Har inte hangt med fran borjan - hur funkade det nar ni forst traffades - svepte han dig bara av fotterna pa forsta dejten? Jag hade val kunna tanka mig en del restid om personen verkligen ar vard det, men det ar ju svart att avlasa fran en forsta dej oftast. 45min kanns som en hyfsad grans, da hinner man inte bli for trott/distraherad pa vagen
 
Denna snubbe finns tva mil bort, men att resa i storstader gar inte fort! Kanns inte som det skulle leda till nagot fantastiskt anda, sa aven om vi hade en najs dejt sa tror jag nog att jag ska "avsluta" (kanns fanigt att saga sa nar man bara setts en gang).
Vill ha nagot latt liksom, helst 20 min bort

L bor 25 mil bort. Tar cirka fyra timmar att åka, kass väg eller långsamt tåg, bara att välja :D

Men det fungerar ändå bra, jag är där med jobbet några dagar varje vecka och han åker gärna hit när han kan.
Det är svårt att hitta någon man verkligen trivs med så det är faktiskt värt det.
Sen får vi se hur det blir längre fram. Jag vill inte flytta och han kan inte pga barn.
 
oh wow! Har inte hangt med fran borjan - hur funkade det nar ni forst traffades - svepte han dig bara av fotterna pa forsta dejten? Jag hade val kunna tanka mig en del restid om personen verkligen ar vard det, men det ar ju svart att avlasa fran en forsta dej oftast. 45min kanns som en hyfsad grans, da hinner man inte bli for trott/distraherad pa vagen
Hans profil var väldigt intressant och ja jag blev rätt såld direkt. Vi träffas inte så ofta, varannan vecka ungefär, men spenderar då ett helt dygn ihop för att kompensera lite.

Fågelvägen bor vi alltså nära, men det är lite körigt med kollektivtrafiken.
 
L bor 25 mil bort. Tar cirka fyra timmar att åka, kass väg eller långsamt tåg, bara att välja :D

Men det fungerar ändå bra, jag är där med jobbet några dagar varje vecka och han åker gärna hit när han kan.
Det är svårt att hitta någon man verkligen trivs med så det är faktiskt värt det.
Sen får vi se hur det blir längre fram. Jag vill inte flytta och han kan inte pga barn.

Låter som att jag är bortskämd ju!
Nej men det måste ju underlätta en del med att du redan reser åt hans håll med jobbet.
du har rätt att det är svårt att hitta någon man är bekväm med, så det ska inte underskattas! Den här killen var jag väldigt bekväm med, det var liksom en del kroppskontakt och typ tonårshångel :o på första dejten, men jag var inte s0 intresserad i hans faktiska person, och tänkte nog at 1h restid känns för mycket för en kk när jag ändå bor i en mångmiljonstad.

har matchat med en tysk istället som jag ska träffa efter jobbet om det inte blir för sent. Han bor 1km bort :D
 
Haha åh kan relatera så mycket, få saker gör mig mer obekväm.
Det är kanske inte skönt att ni är så många som också får lite ångest. Jag förstår inte varför de inte kan hålla sina händer i styr till någon verkligen signalerat att det är ok.

Är jag inte full :angel: så håller jag ingen i handen som jag inte verkligen vet vad jag känner för. Om ens då.
 
Denna snubbe finns tva mil bort, men att resa i storstader gar inte fort! Kanns inte som det skulle leda till nagot fantastiskt anda, sa aven om vi hade en najs dejt sa tror jag nog att jag ska "avsluta" (kanns fanigt att saga sa nar man bara setts en gang).
Vill ha nagot latt liksom, helst 20 min bort

Min förra dejt bodde 20 min bort, det kändes långt för en Skåning 😅 Honom jag träffade igår/idag 6 km rak 80 väg med totalt 2 svängar 😂 Alltså hur lyxigt?

Det är kanske inte skönt att ni är så många som också får lite ångest. Jag förstår inte varför de inte kan hålla sina händer i styr till någon verkligen signalerat att det är ok.

Är jag inte full :angel: så håller jag ingen i handen som jag inte verkligen vet vad jag känner för. Om ens då.

Jag tänker att det är väl dessutom hur lätt som helst att ta reda på? Jag förstår faktiskt inte alls hur man inte ser till att backa lika mycket som man närmar sig en ny person.

Mvh kanske blir dumpad som klängapa efter en natt hos (alltså brödkillen klingar inte alls bra😅)
 
Det är kanske inte skönt att ni är så många som också får lite ångest. Jag förstår inte varför de inte kan hålla sina händer i styr till någon verkligen signalerat att det är ok.

Är jag inte full :angel: så håller jag ingen i handen som jag inte verkligen vet vad jag känner för. Om ens då.
Själv skulle jag nog inte kunna hålla handen förrän jag är bekväm i deras sällskap. Dvs känner sig trygg. Så att hålla handen på första dejten, nja, då hade jag nog backat. Då tilliten och tryggheten byggs upp sakta för mig.
 
Själv skulle jag nog inte kunna hålla handen förrän jag är bekväm i deras sällskap. Dvs känner sig trygg. Så att hålla handen på första dejten, nja, då hade jag nog backat. Då tilliten och tryggheten byggs upp sakta för mig.
Samma här. Jag älskar att hålla handen med någon jag känner trygghet med och där ömsesidigt tycke finns, men med en person jag inte känner så händer det bara inte. Det blir väldigt obekvämt.
 
@the_connemara det finns många tillfällen då det uppenbarligen är svårt att läsa av andra människor. Samtycke och att lära sig att förstå och läsa av andra är viktigt att lära sig, men verkar inte vara prioriterat tyvärr.

Nej så himla tråkigt. @Bison peppar mig alltid med att hon träffar många vettiga killar, att inte alla är som de jag träffat tidigare. Jag övar på att förstå det och på att vara tydligare själv för det känner jag ändå att jag behöver våga vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 513
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
73 74 75
Svar
1 488
· Visningar
77 489
Senast: Dorinda
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 988
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 979
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp