Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sa till L i början att han inte ska kära ner sig i mig, det slutar alltid dåligt.
Han frågade förut om jag kom ihåg det vilket jag gjorde. Frågade om han gjort det och fick ett ja, jag har väl det till svar.
Det känns bra och fint faktiskt, jag tycker väldigt mycket om honom. Sen är jag fortfarande skeptiskt till kärlek som känsla men vi får väl se om jag ändrar mig.
 
Jag sa till L i början att han inte ska kära ner sig i mig, det slutar alltid dåligt.
Han frågade förut om jag kom ihåg det vilket jag gjorde. Frågade om han gjort det och fick ett ja, jag har väl det till svar.
Det känns bra och fint faktiskt, jag tycker väldigt mycket om honom. Sen är jag fortfarande skeptiskt till kärlek som känsla men vi får väl se om jag ändrar mig.

Det låter fint :) du är ju tydlig med hur du är tänker jag! Och du verkar ju tycka mycket bra om honom. :love:
 
Det låter fint :) du är ju tydlig med hur du är tänker jag! Och du verkar ju tycka mycket bra om honom. :love:

Det känns väldigt bra :)
Glad att jag träffade honom innan semestern. Det är väldigt stor skillnad på att ses på en uppstyrd dejt jämfört med att bo tillsammans 24/7
Men det har fungerat väldigt bra, känns som vi kännt varandra väldigt länge.
Jag är inte direkt mitt charmigaste klockan fyra på morgonen efter tre timmars sömn på ett asvarmt hotell :p
Allt det praktiska med städ, tvätt och matlagning har flutit på av sig självt. Han är ordentlig och fann sug snabbt i min seriemördarordning och jag har inte känt mig det minsta irriterad över att ha honom hos mig.
Han pluggar de timmar jag är i stallet och visar stor förståelse för mitt intresse, engagerar sig precis lagom mycket i Molnet.
Ruben är lite missnöjd men det är ju inget ovanligt 😒😂
 
Den här då:

"Tjänsten som FLICKVÄN är ledig❣️
Arbetsplatsen är förlagd i Gävle; viss del av arbetet sker från egna hemmet.

Trevlig, snäll, intelligent kvinna sökes.

Sökande erbjuds en arbetsplats full av värme och kärlek. Din närmaste är omtänksam och finns alltid där för dig.

Övriga förmåner; trevliga båtturer men stora möjligheter till eget inflytande finns.

Viss nattjänstgöring kan i framtiden tillkomma. Provanställning i 6 månader, möjlighet till förlängning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. "

Möjligheter till eget inflytande O_o!
 
Den här då:

"Tjänsten som FLICKVÄN är ledig❣️
Arbetsplatsen är förlagd i Gävle; viss del av arbetet sker från egna hemmet.

Trevlig, snäll, intelligent kvinna sökes.

Sökande erbjuds en arbetsplats full av värme och kärlek. Din närmaste är omtänksam och finns alltid där för dig.

Övriga förmåner; trevliga båtturer men stora möjligheter till eget inflytande finns.

Viss nattjänstgöring kan i framtiden tillkomma. Provanställning i 6 månader, möjlighet till förlängning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. "

Möjligheter till eget inflytande O_o!
:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:
 
Den här då:

"Tjänsten som FLICKVÄN är ledig❣️
Arbetsplatsen är förlagd i Gävle; viss del av arbetet sker från egna hemmet.

Trevlig, snäll, intelligent kvinna sökes.

Sökande erbjuds en arbetsplats full av värme och kärlek. Din närmaste är omtänksam och finns alltid där för dig.

Övriga förmåner; trevliga båtturer men stora möjligheter till eget inflytande finns.

Viss nattjänstgöring kan i framtiden tillkomma. Provanställning i 6 månader, möjlighet till förlängning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. "

Möjligheter till eget inflytande O_o!
Nattjänstgöring 🤮
 
Den här då:

"Tjänsten som FLICKVÄN är ledig❣️
Arbetsplatsen är förlagd i Gävle; viss del av arbetet sker från egna hemmet.

Trevlig, snäll, intelligent kvinna sökes.

Sökande erbjuds en arbetsplats full av värme och kärlek. Din närmaste är omtänksam och finns alltid där för dig.

Övriga förmåner; trevliga båtturer men stora möjligheter till eget inflytande finns.

Viss nattjänstgöring kan i framtiden tillkomma. Provanställning i 6 månader, möjlighet till förlängning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. "

Möjligheter till eget inflytande O_o!
Det där var något av det vidrigaste jag har läst faktiskt.
 
Den här då:

"Tjänsten som FLICKVÄN är ledig❣️
Arbetsplatsen är förlagd i Gävle; viss del av arbetet sker från egna hemmet.

Trevlig, snäll, intelligent kvinna sökes.

Sökande erbjuds en arbetsplats full av värme och kärlek. Din närmaste är omtänksam och finns alltid där för dig.

Övriga förmåner; trevliga båtturer men stora möjligheter till eget inflytande finns.

Viss nattjänstgöring kan i framtiden tillkomma. Provanställning i 6 månader, möjlighet till förlängning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. "

Möjligheter till eget inflytande O_o!

Alltså, jag tar inte den "annonsen" på allvar, det är ju bara en skämtgrej. Jag tror faktiskt inte att han som skrivit den ser sin blivande flickvän som en arbetare :)
 
Alltså, jag tar inte den "annonsen" på allvar, det är ju bara en skämtgrej. Jag tror faktiskt inte att han som skrivit den ser sin blivande flickvän som en arbetare :)
Det är klart att det är skämt. Men det gör det inte bättre. Och det framgår ju ändå vad han anser sig erbjuda och hur han ser på förhållanden. Jag tycker att det gräsligt i all sin ensidighet när det gäller hur det ska vara.
 
Ska på någon form av dejt ikväll. Tyckte att han var intressant tills jag pratade med honom i telefon. Hans röst var verkligen inte attraktiv :o. Men men, kan vara värd ett par timmars uppmärksamhet kanske. Ev blir det en dejt i morgon också, en britt som lever i öppet förhållande. Han uttrycker sig riktigt bra i skrift, och verkar ha en massa intressanta tankar. Kan nog bli en trevlig kväll!

Men höjdpunkten är Köpenhamn på fredag :love:. Han har varit bortrest så då har vi inte setts på tre veckor.
 
När slutar man vara tjej/kille egentligen? Läste nyss att en 50-åring som refererade till sig själv som ”kille”? Alltså nej? Ett par år till käre vän, så kommer du passera som ”gubbe”.
Så sent som härom dagen såg jag en profil där "gubbar över 30" (sic) ombads att inte svara. Och för killar runt 18 är 30-åriga kvinnor inte sällan tanter. Så jag tror faktiskt inte att det går att nå konsensus kring absoluta åldrar utan det är så gott som helt beroende på egenskaperna hos respektive subjekt och objekt.
 
Det är ju inte unikt heller så vitt jag minns från tidigare dejtingtrådar. En del lustigkurrar tycker det är JÄTTEKUL att formulera det som en platsannons.
Är mer än en och annan som annonser efter karlar som arbetskraft med. Karlarna ska vara tekniska och tycka om både att hålla bilparken hel och göra husrenoveringar samt ha "ordnad ekonomi" att betala för detta. Skillnaden är att dessa inte ens försöker göra ironi av det. Tycker det kvittar - är klumpigt och osmakligt vilket som. Kan mycket väl tänka mig att denna och liknande annonser är skrivna som motreaktion på detta - särskilt om det istället för i annonsen framkommit senare att det är en användbar karl de vill ha tag i, med betoning på det användbara - själva karln i sig kvittar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 841
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
78 623
Senast: Fille
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 001
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 988
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp