Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag blir tokig på det.
Skickade en bild på brorsans hund med en kommentar till. Han undrade vad jag menade och jag kände vara glöm det och då tycker han att jag är otrevlig men jag orkar verkligen inte.
Skickade samma till bästis som fattade ditekt och bara spann vidare på samma spår.
Jag vill ha det bandet och den förståelsen. Sen behöver man såklart inte tycka lika om allt vilket vi veekligen inte gör. Men just att dela samma humor, kunna läsa varandra och förstå.
Har det alltid varit så med honom eller är det något som kommit på senare tid?
 
Jag har som sagt varit i situationen själv... och jag anser att det inte är så enkelt. Naturligtvis har man ansvar för sina egna handlingar men det går ju faktiskt åt båda hållen. Är det verkligen rätt att fortsätta med något när man vet att det sårar? För mig är svaret nej och jag har brutit med en kille som jag kunde ha sårat rejält om vi hade fortsatt. Jag tyckte om honom men var inte kär, han var vansinnigt förälskad.

Känslor och kärlek är inte alltid enkelt.

Självklart går det åt båda hållen, men det kan inte bara vara den som är i @pepps situation som har ansvaret? Känner jag i alla fall, så länge en är ärlig som sagt...

Och det sista...är det nånsin enkelt 🙈
 
Självklart går det åt båda hållen, men det kan inte bara vara den som är i @pepps situation som har ansvaret? Känner jag i alla fall, så länge en är ärlig som sagt...

Och det sista...är det nånsin enkelt 🙈

Som du ser i mitt inlägg säger jag inte heller att @pepp endast har ansvaret. Men oavsett vad det gäller anser jag att man ska ha respekt för att man är i en maktposition, dvs man får kliva försiktigt. I det här fallet tycker jag inte det räcker med att man är ärlig.

Jag har som sagt varit i E:s situation och jag har rätt ofta en viss makt i mitt yrke. När jag insåg vidden av den blev jag lite illamående (jag kan alltså skicka hem någon direkt utan diskussion, personen blir inte avskedad men sätter inte sin fot på min borrplats utan blir omplacerad inom företaget han är anställd inom).
 
Som du ser i mitt inlägg säger jag inte heller att @pepp endast har ansvaret. Men oavsett vad det gäller anser jag att man ska ha respekt för att man är i en maktposition, dvs man får kliva försiktigt. I det här fallet tycker jag inte det räcker med att man är ärlig.

Jag har som sagt varit i E:s situation och jag har rätt ofta en viss makt i mitt yrke. När jag insåg vidden av den blev jag lite illamående (jag kan alltså skicka hem någon direkt utan diskussion, personen blir inte avskedad men sätter inte sin fot på min borrplats utan blir omplacerad inom företaget han är anställd inom).

Jag menade inte att det räcker med att vara ärlig. Mer tvärtom, att är en dessutom inte ärlig kommer hela ansvaret att landa på en. Självklart ska den som är i maktposition vara försiktig. Oavsett var i livet en har fått det förtroendet. Men jag tycker kanske att det haltar lite att jämföra arbetslivet (med förhoppningsvis rätt tydliga och förståeliga regler) med kärlekslivet (där känslor som kan dra åt alla möjliga oförutsägbara håll råder).
 
Ja, jag blir tokig på det.
Skickade en bild på brorsans hund med en kommentar till. Han undrade vad jag menade och jag kände vara glöm det och då tycker han att jag är otrevlig men jag orkar verkligen inte.
Skickade samma till bästis som fattade ditekt och bara spann vidare på samma spår.
Jag vill ha det bandet och den förståelsen. Sen behöver man såklart inte tycka lika om allt vilket vi veekligen inte gör. Men just att dela samma humor, kunna läsa varandra och förstå.
Förstår absolut vad du menar. Hade min man och jag inte haft våra interna skämt så hade mycket roligt i vårt äktenskap försvunnit. Man vill liksom både ha en bästa vän att skratta med, att anförtro sig till och någon att vilja ligga med - i ett.
 
Som du ser i mitt inlägg säger jag inte heller att @pepp endast har ansvaret. Men oavsett vad det gäller anser jag att man ska ha respekt för att man är i en maktposition, dvs man får kliva försiktigt. I det här fallet tycker jag inte det räcker med att man är ärlig.

Jag har som sagt varit i E:s situation och jag har rätt ofta en viss makt i mitt yrke. När jag insåg vidden av den blev jag lite illamående (jag kan alltså skicka hem någon direkt utan diskussion, personen blir inte avskedad men sätter inte sin fot på min borrplats utan blir omplacerad inom företaget han är anställd inom).

Ska kanske tillägga att jag har också varit i Es situation typ. Med skillnaden att den karln inte heller var ärlig med sina intentioner, men hans löften infriades ju inte gång på gång. Han betedde sig absolut som ett rövhål, men jag hade också kunnat tagit mer ansvar och gått mycket tidigare....
 
Ska kanske tillägga att jag har också varit i Es situation typ. Med skillnaden att den karln inte heller var ärlig med sina intentioner, men hans löften infriades ju inte gång på gång. Han betedde sig absolut som ett rövhål, men jag hade också kunnat tagit mer ansvar och gått mycket tidigare....

Jag har nog faktiskt också varit i E:s position.

Väntade t.ex på en kille i 3 månader (han var utomlands) var jättekär, han var aldrig kär, fick jag veta när han kom hem...
 
Förstår absolut vad du menar. Hade min man och jag inte haft våra interna skämt så hade mycket roligt i vårt äktenskap försvunnit. Man vill liksom både ha en bästa vän att skratta med, att anförtro sig till och någon att vilja ligga med - i ett.

Men exakt.
Vi har ofta väldigt roligt men ibland skär det sig totalt med våra olikheter. Jag är ganska hård och kan uppfattas som kall och okänslig, han är väldigt känslig som person och det blir inte så bra alltid.
 
Jag menade inte att det räcker med att vara ärlig. Mer tvärtom, att är en dessutom inte ärlig kommer hela ansvaret att landa på en. Självklart ska den som är i maktposition vara försiktig. Oavsett var i livet en har fått det förtroendet. Men jag tycker kanske att det haltar lite att jämföra arbetslivet (med förhoppningsvis rätt tydliga och förståeliga regler) med kärlekslivet (där känslor som kan dra åt alla möjliga oförutsägbara håll råder).

Jag förstår hur du menar men håller inte riktigt med dig. Så fort du har makt över någon kommer det med ett väldigt stort ansvar för hur du använder den.
 
E var förbi med soppa och snus åt mig. Han kändes lite avvaktande och frågade om han skulle lämna tillbaka min nyckel.

Får ta tag i detta en annan dag känner jag.
@athena_arabians Du är klok som en bok och jag håller med dig i allt du skriver.

Jag är egoistisk som håller kvar i E.

Jag är inte klok som en bok men en gammal tant som varit med om lite väl mycket ;) :D :heart Personligen är jag glad att jag satte stopp när jag gjorde det för det kunde ha blivit väldigt smetigt. Idag ångrar jag inte mig men just då undrade jag lite över vad jag gjorde: Han var snygg, smart, trevlig, rolig och skitbra i sängen :laugh: men jag var helt enkelt inte kär.
 
Ja, jag blir tokig på det.
Skickade en bild på brorsans hund med en kommentar till. Han undrade vad jag menade och jag kände vara glöm det och då tycker han att jag är otrevlig men jag orkar verkligen inte.
Skickade samma till bästis som fattade ditekt och bara spann vidare på samma spår.
Jag vill ha det bandet och den förståelsen. Sen behöver man såklart inte tycka lika om allt vilket vi veekligen inte gör. Men just att dela samma humor, kunna läsa varandra och förstå.

Jag förstår vad du menar, men bästis har väl några års försprång också?
 
a
E var förbi med soppa och snus åt mig. Han kändes lite avvaktande och frågade om han skulle lämna tillbaka min nyckel.

Får ta tag i detta en annan dag känner jag.
@athena_arabians Du är klok som en bok och jag håller med dig i allt du skriver.

Jag är egoistisk som håller kvar i E.

Han har ju eget ansvar också. Men jag förstår inte riktigt vad du får ut av det.
 
Absolut, han ligger flera år före.
Men där har det alltid varit så självklart, vi har aldrig varit osams eller haft awkward moments.
Det är just den där självklarheten jag saknar.

Kan det vara för att ni har en annan typ av relation? Ser jag till mig själv så bryr jag mig så oändligt mycket mer om det är någon jag har en relation med, jag blir lite överkänslig. Och även om det funnits en självklarhet så kan den rubbas lite om relationen förändras.
 
Kan det vara för att ni har en annan typ av relation? Ser jag till mig själv så bryr jag mig så oändligt mycket mer om det är någon jag har en relation med, jag blir lite överkänslig. Och även om det funnits en självklarhet så kan den rubbas lite om relationen förändras.

Det verkar mest vara han som blir överkänslig och det klarar inte mitt tålamod av riktigt.
Han är mer analyserande än vad jag är och läser in för mycket när jag bara vill vara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 186
Svar
1 544
· Visningar
154 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp